۱۸۳

نظر آيت الله صافي گلپایگانی در خصوص مراسم عيد الزهرا

آیا برگزاري مراسم عیدالزهراء (سلام الله علیها) براي يك مسلمان شيعه صحيح است؟
کد خبر: ۵۲۴۴۲
۰۱:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
 
نظر آيت الله صافي گلپایگانی در خصوص مراسم عيد الزهرابه گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به یک استفتاء در خصوص برگزاری مجالس عیدالزهرا (سلام الله علیها) نظر خود را عنوان نمودند .
 
مرجع عاليقدر  آيت الله صافي گلپايگاني 
 
با سلام و احترام؛
 
سؤال : آیا برگزاري مراسم عیدالزهراء (سلام الله علیها) براي يك مسلمان شيعه صحيح است؟
با تشكّر
 
پاسخ معظم له :
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
عليكم السلام و رحمةالله
 
مناسب‌ترين برنامه در اينگونه مجالس، ذكر فضائل و مناقب اهل بيت (عليهم السلام) و بيان معارف و تعليمات و هدايت‌هاي آن بزرگواران و بيان دلائل حقانيت ايشان و مطاعن دشمنان ايشان از اخبار و احاديث و تاريخ صحيح است و در انجام بعض كارها، بايد موارد و اماكن و ازمنه و مقتضيات آنها كاملاً لحاظ شود.
 
لطف الله صافي
ربيع الاول1433
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۳
نظرات بینندگان
سيد دوستدار ولايت
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
به نوعي ايشان موافقت خود را با برگزاري مراسم...اعلام كرده اند . احسنت احسنت احسنت .

اللهم عجل لوليك الفرج . . . . .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
دوستدار ولایت؟مطمئنی؟برو عکس دختر بچه های 10 ساله که واسه خاطر این مسخره بازی ها سلاخی میشن ببین ولذت ببر
لعنت بر بی بیصرت
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
ایشون ذکر مناقب را مجاز شمرده.
ز س
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
جناب امین انگار مطاعن دشمنان رو ندیدی نه؟!
یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
صد منفی به امیر که فک میکنه سلاخی های این ملعونین به خاطر برگزاری مجالس این فریضه ی الهی است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
اقای یا علی مدد
چه قدر با ادب تشریف داری ملومه خیلی سینه چاک مولا علی هستی البته مولا علی از صدقه سر امثال جناب عالی که هرکاری که دلشون میخوادمیکنه نه اون کاری که ولی زمانش میخواد سر درچاه فرو میبرد و درد دلش رو با چاه میگفت چوت امثال جناب عالی دورش رو پر کرده بودن
سيد دوستدار ولايت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
آقاي امير مودب ! چرا خودتون رو گول ميزنين ، اگر مثلا ما اين مراسم رو توي ايران نگيريم ، تمام اهل سنت دنيا يهو مهربون ميشن با ما ؟؟؟ بعيد ميدونم . مگه ما بارگاه بابا شجاع الدين ( فيروز ابولولو ) رو تعطيل نكرديم ، اونا چيكار كردن ؟ ببينم هزار تا كار ديگه نكرديم ؟ اونها چه كردند ؟
پسرجان ! برو خودتو گول بزن ، اين مسائل واسه اينه كه تو كشور در گيري نشه و خرج پليس و . . . . . بالا نره .
به قول مرحوم كافي : من فقهم رو از حضرت امام صادق ( عليه السلام ) ميگيرم نه از تو .
اللهم عجل لوليك الفرج . . . . .
سيد دوستدار ولايت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
بي ادبي هنر نيست امير جان ، من هم الان ميتونم بهت بگم : لعنت بر وهابيت پنهان يا مرگ بر شيعه وهابي و از اين قبيل حرفا ولي من ميگم كه ما پيرو امام زمان ( روحي له الفداء ) هستيم نه كس ديگه !!!
اللهم عجل لوليك الفرج . . . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
سلام
ایشون دارن میگن در انجام بعض کارها باید موارد و اماکن و ازمنه و مقتضیات رعایت شود.
یعنی هر کاری که انجام میشه رو جایز نمیدونن در همه جا و همه زمان و تحت هر شرایطی انام دهیم.
ایگس
United States of America
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
علی آقا،منظورت از ولی زمان کیه؟ و چی می خواهد؟
تا اونجایی که ما می دونیم ائمّه ی ما شیخین را لعنت می کردند.
بنابر این این طور که معلومه امثال شما به حرف امام زمان خویش( یعنی اعلی حضرت ولیّ المر المنتظر حجّت بن الحسن العسکری روحی و ارواحنا و ارواح العالمین له و الفداء)
توجّه نمی کنید .
لعن یکی از سه فریضه ی الهی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
به كدوم نوع موافقت رو اعلام كردند!؟ با توهين و فحش و ناسزا و ... ميشه موافق بود!؟ چطور روتون ميشه اين كارها رو بكنيد و بعد ادعاي شيعگي امام زمان رو داشته باشيم؟ واقعاً امام زمان راضيه ما اين اعمال زشت رو انجام بديم كه تازه خيلي زشت تر رو هم انجام مي دند كه نميشه گفت...
يه كم فكر، يه كم تامل...
ایگس
United States of America
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
من واقعا متعجّبم. این جا شیعه نیوزه؟؟؟؟؟؟؟؟
من یه پاسخی به علی داده بودم حالا که دارم می خونم پاسخ خودم رو انگاری خیلی سانسور کردین.
حالا دیگه خواهشا تغییر ندید:
علی آقا شما اگر یه ذرّه مطالعه کنید می فهمید نظر تک تک امامان ما(ع) در مورد شیخین(ابوبکر و عمر) را
واین که حتّی آن ها دعاهایی را خوانده اند که در آن ها این دو را لعنت کرده است. حالا کی به حرف ولیّ زمانش گوش نمی ده؟؟؟
امثال شما؟؟ یا کسانی که می خواهند سنّت اهل بیت(ع) را اجرا کنند؟
نکنه که منظورت از ولیّ زمان کس دیگری جز امام عصر (ع) باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
ایگس
Germany
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
ناشناس آخری
ولی با لعن کردن دشمنان خدا می شود موافق بود مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
خب آقايان عزيز اين هم از نظر مرجع عالي قدر.....ديگر چه بهانه اي براي اين همه اعتراض داريد.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
اعتراض ما به برداشت نصفه و نیمه شما از مطلب ایشونه. می قرماید ذکر مناقب.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
وقتی این مرجع بزرگوار میفرمایند برگزار شود آقا امین دارند منظور را غیر مستقیم میفرمایند. شما نمی خواهید قبول کنید ما چکار کنیم.
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چرا صریح نفرمودند اشکال ندارد مگر ترسیدند یا تقیه کردند ؟ یا ؟ به هرحال ایشان باکنایه گفتند اشکال نداره به گونه ای که اهل سنت نفهمد وفقط شیعه بفهمه
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
تعدد ولایت معنا ندارد وقتی ولی فقیه اهانت به مقدسات دیگر ران را حرام می داند این فتوا نیست بلکه حکم حکومتی است که بر همه حتی مراجع واجب است تبعیت کنند
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
مطمئینا نظز ایشون رقاصی کردن قر به کمر انداختن ارایش کردن مثله زن ها فحش دادن شعر رپ خودندن اعمال منافی عفت انجام دادن که نمیگم چه کارهایی نیست
قابل توجه اونایی که همیشه درصدد سوء استفاده برای اتجام اعمال و نیات پلیدشون هستن
حسین حسین شعار ماست
بصیرت افتخار ماست
ناشناس
Spain
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
آقای علی اکبر لطفا مطالعه تون رو زیاد کنید...
رو هواحرف زدن کاره ساده ایی هس
یاعلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
باریکلا آقا صادق حرف دل مارو زدی!
آقای ایگس
United States of America
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
شیعه نیوز چرا نظر من رو در پاسخ امین چاپ نمی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چه وضعشه؟
تا حالا سه چهار بار ارسال کردم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
شیعه نیوز خواهش نظرمنو چاپ کن.
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
باسلام توروخدا یه ذره فکر کنید .مثلا اگر بریزید تو خیابون یاهرجای دیگه فحش بدید به بزرگای اهل سنت چیزی به حضرت زهرا سلام الله علیها اضافه میشه به خدا فقط بهونه دست اهل سنت میدید که اونها هم توهین کنند.حالا چه اهل سنت بفهمند یا نه.به جان حضرت زهرا سلام الله علیها پشیمون میشید.
علی
Germany
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
اولا حضرت آقای صافی فرمودند که چه چیزهایی مناسب بیان در این مجالس میباشد 1- بیان فضایل اهل بیت و گفتار و بیان معارف تعلیمات و هدایتهای آنان و بیان دلایل حقانیت آنان یعنی پاسخ گویی به شبهات 2 - بیان مطاعن دشمنان اهل بیت به 2 شرط جایز است : اول اینکه از اخبار و روایات و تاریخ صحیح باشد . دوم :بايد موارد و اماكن و ازمنه و مقتضيات آنها كاملاً لحاظ شود.
یکی از دستورات قرآن و به تبع آن اهل بیت (ع) پرهیز از فحاشی به مقدسات طرف مقابل حتی کفار است زیا آنان با نفهمی خود مقابل به مثل می کنند و به مقدسات حقه ما ناروا می گویند .
پس نتیجه میگیریم هیچ کدام از فسق و فجوری و کارهای رکیک و سبک سرانه و دور از ایمان و ایلام و تشیع که بعضی از فساق زمان به هر بهانه ای در اینگونه مراسمات با اسم مذهب انجام می دهند مورد تایید حضرت آیت الله صافی که از مراجع معظم و آگاه به زمان و انقلابی عصر حاضر میباشند نیست .
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
ببخش مهدی اقا اول نظر مرجع عالیقدر رو صحیح بخون بعد نظر بذار خبلی مردی بلند شو برو جای خودش لب مرز هایی که شیعها زندگی میکنند مثل سیستان و کردستان اونجا هر چی دلت خواست بگو نه که در امنیت نشستی هر چی دلت خواست بگی کسی منکر ثواب لعن نیست اما یادت باشه اول مظلوم عالم شهید راه وحدت امیرالمومنین بود
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
سلام
لطفا عکس مربوط به آیت الله صافی را با یک عکس مناسبتر تعویض بفرمایید.لطفا در این موارد بیشتر دقت فرمایید با تشکر ناصر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
ببخشید ایشون گفتند مناقب اهل بیت و دشمنان و اخرش گفتند مقتضيات آنها كاملاً لحاظ شود.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
این هم مهر تایید مرجعی دیگر... نکند مقلدین این مرجع به علت اجرای دستور مرجع خویش باید مورد توهین و بی بصیرت خطاب شوند؟ نکند این مرجع هم مثل چند بزرگ دیگر که اعلام موافقت با این سنت حسنه کرده اند هم سنتی گرا و ناآگاه به شرایط زمان حال خوانده شود؟
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
خداييش خوندي نظر ايشون رو؟
يا نخوندى يا شرايط مكان و زمان نمي فهمي چيه
ضمنا رفتارهاي گناه آلود در بعضي از اين مجالس رو هيچ مرجعي و هيچ عقل سليمي تاييد نميكنه...
تو رو خدا انقدر به شيعه گل به خودى نزنيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
بدون شک پیرو راستین امیرالمومنین (ع) دهان به الفاظ رکیک و زشت آلوده نمی کند، ولی اینهم نیست که سکوت کنیم و زشت کرداریهای دشمنان حضرت و حضرت صدیقه طاهره (س) را نگوییم تا بعضی ها بدشان نیاید و برای بعضی دیگر مشکل سیاسی درست نشود. عقب نشینی شیعیان فایده ای ندارد.
اظهار عجز پیش ستم پیشه ز ابهلی است
اشک کباب باعث طغیان آتش است
ایگس
United States of America
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
داود,نکنه می خوای بگی مکانش ایران نیست؟
خیلی ممنون. دفعه ی دیگه شیعیان می رن تو کره ی مریخ از دشمنان اهل بیت(ع) برائت می جویند. این مراسم فرحه الزهراء(س) بسیار مراسم خوبی است و سنت معصومین (ع) نیز بوده پس لطفا این بساط را امثال شما جمع کنند و انقدر حرف از وحدت نزنند.در ضمن کسی گروهی را که در این مراسم ها کارهای گناه آلود انجام می دهند کسی تایید نکرده است.الان هم شرایط از نظر زمانی مشکلی نداره که توی شهرهای شیعه نشین این مراسم گرفته بشه.اگه منظورت اینه که با این کارها دشمن خشنود میشه این رو بدون که اون کسانی که شیعه از شون برائت می جوید خودشون در گروه دشمن قرار دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
آقای ایگس!!!!!!
فکرنمیکنم حضرت زهرا(س) دوست داشته باشه تو مراسمی که به اسم ایشونه فحش بدن و بعضی حرکاتو بکنن که خودمو خودتون میدونیم!!!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
شیعه نیوز نظرم رو چاپ کنید.
ز س
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
جناب ناشناس بزرگترین فحش رو خود حضرت زهرا سلام الله علیها به دشمنانشون دادند که جواب سلام اون دو ملعون رو ندادند! شما اگر دوست نداری نظر خدته! به حضرت زهرا تهمت نزن!
ایگس
United States of America
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
ناشناس شماره ی 2
انگاری که حرف من رو نمی فهمیا!!!!!!!!!!!!
گرفتن مراسم فرحه الزّهراء مستحبّه کسی هم رقص و فحش و امثال این کار ها رو تو این مراسم تایید نکرده.
وگرنه میشه تو این مراسم دای صنمی قریش خواند و یا اعمالی را که آیت الله صافی (اه) در فتوای بالا فرمودند انجام داد.
این که یه عدّه به اسم فرحه الزهراء تمبک می زنند و می رقصند و اشعار مبتزل می خوانند دلیل بر این نمی شه که این مراسم حذف بشه
بلکه باید به اون بی ظرفیت ها آگاهی داد
فرهنگ عمومی را بالا برد نه این که سنّت پیامبر (ص) رو حذف کرد
عقل به انسان آگاهی می دهد و ابزار خوبی است ولی متاسّفانه... .
کمی تفکّر :
آیا باید به خاطر بی ظرفیّتی بعضیا سنّت پیامبر (ص) را با کمال پررویی برداشت؟؟؟؟؟!!!!!!!!
یا باید فرهنگ اون بعضیا رو بالا برد؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
آقا داوود شاید شما خبر نداری، مجالس زیادی برگزار میشه، شعرای اهل بیت شعر های قوی در فضائل اهلبیت ومطاعن دشمن میگویند ومداحان با سبک ها زیبا وشاد و درعین حال متین اجرا میکنند ویک ذره هم کار خلاف شرع دراین مجالس انجام نمی شه، بزرگان دین حتی مراجع هم گاهی شرکت میکنند. مسلما اگر کوچکترین رقص یا خلاف شرع دیگری انجام بشه جلو آن را میگیرند. پس به مجرد اینکه چندتا الکی خوش به بهانه جشن کارهای خلاف کردند اساس این جشن را نزنید.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
ماشالاآقاصافی که فرمودندبهترین کاربیان فضائل است ولی مقتدای ماسیدعلیست وبس مولافرموده تفرقه نشه باافتخارمیگم چشم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
آقا مسعود اگه تونستی دعای صنمی قریش رو حتما بخون واقعأ لازمت میشه دوم از همه در مورد برائت هم تحقیق کن.
دوستدارفاطمه زهرا(س)
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
دوست عزیزشمابه دستورولی ومقتدایت گوش کن!ماهم به حرف ولی ومقتدای خودمون پیامبر(ص)گوش میدهیم طبق این حدیث که ازابوبکرنقل شده: رسول خدا در خيمه بر فرشي عربي نشسته و تكيه داده بود، علي و فاطمه و حسن و حسين نيز در خيمه بودند، فرمود: اي مسلمانان! هر كس با اهل خيمه دوست باشد من با او دوست هستم و هر كس با آنان دشمن باشد من با آنان دشمنم، آنان را دوست ندارد مگر آنكه ولادتي پاك دارد و دشمن نيست با آنان مگر آنكه ولادتي ناپاك دارد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
اولا ادامه بیان فضائل، مناقب دشمنان اهلبیت رو هم فرمودند! دوما ما قبل از هر مرجع و مقتدایی 14 نفر معصوم هم داریم! البته اگر فراموشتون نشده باشه!!!
م
United States of America
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
هرکس از مرجع خود تقلید می کند نظر مرجع تقلید شما نیز برای خودتان. هر چند که اگر کمی می اندیشیدید می فهمیدید.
تبری
Netherlands
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
ولی مقتداوآقای ماتاآخرمولاعلی هستندوتاآخرلعن دشمنان مولاروواجب می دانیم..مگه میشه کسی که به مادرشیعه هاجسارت کرده رولعن نکرد.خداوندهرکسی روبامولای خودش محشوربفرماید.اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت رقیه سلام الله
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
دوستان محترم اگه تو این مملکت به این راحنی داره شیعه زندگی میکنه پیروی اهل بیت رو میکنه از صدقه سزه ولی فقه و ولایت فقیه اگه این مراجع بزرگو.ار الان به این راحتی دارن کاره خودشون رو انجام میدن از صدقه سره ولی فقیه باید زمان اون شاه ملعون می بودین تا بفهمین ولایت فقیه چه تعمتیه دوستان ناگاهم برید ولایت فقیه و ولی فقیه رو بشناسید
امان از گمراهی وغفلت
سجاد
Spain
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
ولی ومقتدایه ما مولا جلال الدین آقا امیرالمومنین هست لطفا انقد باالفاظ بازی نکنید
منفیارو حال کن چون متعصبانه نظر دادی پس بگیرو نوش کن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
در جواب آقا جواد، پس این رو شما بدونید که اگر به گفته ی شما(صدقه سره ولی فقیه و ولایت فقیه) ولی فقیه و ولایت فقیه هم وجود دارد از صدقه سریه علی بن ابی طالب و زهرای اطهر و اولاد آنها است، اگر شک داری، حرفت را بزن تا جوابت را بدهم.
چاپ کن شیعه نیوز
بچه کاشان
Spain
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
برادر جواد اول شما به عصابت مسلط باش تا بتونی فارسی رو درست بنویسی...بعدشم مرگ من تا حالا یه جزوه 20صفحه ایی نه لااقل 2صفحه در مورد ولایت فقیه تحقیق کردی؟؟
بابا بیخود جو نده
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
یک جواب به شما و مقتدایتان دادم که منتشر نشد.
لذا این جواب را جایگزین می کنم:
ملجا هر شیعه فقطه 14 معصوم علیهم السلام اند و بس .
یکی از جنایات سقیفه این بود که دیگران را در جای 14 معصوم نشاندند. امیدوارم امروز بعضی ها به این جنایت آلوده نشوند.
البته اطاعت از فقهای دارای شرایط ، و در محدوده ی صحیح، لازم است...
والسلام علی من اتبع الهدی
علی
Germany
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
اعلان برائت با فحش و بد زبانی که از نظر اهل بیت حرام می باشد جور در نمی آید . خدا همه را عاقبت بخیر بگرداند . یعنی صاحب بصیرت گرداند.
سید عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
علی آقا اگر روزه بودی با این حرفت روزه ات شکسته بود! چرا که به اهلبیت دروغ بسیار بزرگی بستی!!! امیرالمؤمنین در هر قنوت نمازشون دعای صنمی قریش رو میخوندند، اونوقت چه قدر راحت تهمت بستی که اعلان برائت از نظر اهلبیت حرامه!!!
موسى
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
يعنني ما به جز ايشان مرجع عاليقدر ديكري نداريم وسند عملمان تنها نظر ايشان است.ما در اينجا علنا به مقدسات اهل سنت توهين ميكنيم ،تاكيد ميكنم علنا وخبرش ميرسد به اهل سنت وبراي ادعاهاي شيعه ستيزانه انها سند سازي ميشه بعد اون تروريستهاي بي همه جيز كه اينجا عرضه عرض وجو واندام ندارن وما هم هي ميكيم سنيهاي لعنتي د برادران شيعه ما رو در باكستان وجاهاي ديكر به تلافي ما ميكشند وما هم باشنيدن خبرش ميكيم سني هاي لعنتي و.....در صورتي كه خود ما با ترك عمل به مقتضاي ازمنه وامكنه كه اين مرجع عاليقدر هم به درستي به ان اشاره فرمودندعلت اين ماجرا ماهستيم ولو به صورت علت ناقصه!ما در بحث علمي وتئوري تقيه را اثبات ميكنيم ولي در عمل به ان مشكل داريم بايد باور كنيم كه هنوز هم با توجه به اكثريت سني در جهان اسلام واينكه در اكثر نقاط شيعه در اقليت است باىد تقيه نمود.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
اینکه یک نفر در یک مجلس خصوصی که کسی نه از آنجا فیلمی بگیرد و نه صدایی ضبط شود، بخواهد به دستور قرآن عمل کند و دشمنان اهل بیت و پیامبر را لعنت کند و دوری آنها را از رحمت خداوند بخواهد رعایت مقتضیات نیست؟؟!! چرا در خفا هم نباید لعن را انجام داد؟؟ً!
کاری که خداوند علنا در قرآن انجام داده و دشمنان پیامبر را لعنت کرده چرا ما حتی در خفا هم با انجام آن متهم به بی بصیرتی و ... شویم؟؟!!
غلام مولاعلی(ع)
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
دوست عزیزکجای دین گفته شده درمملکت شیعه توتقیه کن؟!
مطمئن باش اگربه دستورسنّی های وهابی وسلفی وغیره...واعمال قدرتی که دارندمیکنندگوش بدیم چندسال دیگه میگن توی کشورخودتون دستهاتونوبذاریدروی شکمتون نمازبخونیدتابه ماورهبرمون توهین نشه!
امسال که اکثراعیدالزهرانگرفتندتابجای اینکه دل حضرت زهرا(س)راشادکننددل وهابیون راشادکنند.ببینیم شیعه کشی کم میشه یابیشتر؟؟
ضمنازمان حضرت علی (ع)هم شیعه کم بوده!حضرت علی(ع)فرمودند:درراه خداازکمی تعدادنهراسید!تقیه برای ماواجب نیست اونهم به دلیل اینکه سنی هاازمابیشترندپس زمان حضرت علی(ع)بودی چکارمیکردی؟
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
مابه نمازی که شیطان خوشش بیاید مهر بطلان می زنیم .
راستی نظر آمریکا دراین خصوص چیست /
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
در جواب به حرفتون باید بگویم که شما چیزی از برائت نمیدونی یک سوال دیگه هم دارم اگر جوابم را بدی متشکر میشم چرا امام ما علی(ع) دعای صنمی قریش را می خواندن خواهش میکنم اگر بلدین توضیح دهید اگرم بلد نیستید حرف فی البداه نزنید.
امام صادق عليه السلام : دروغ ميگويد كسي كه ادعا كند ما را دوست دارد و از دشمنان ما برائت نميجويد.
از این احادیث تا دلت بخواهد زیاد است.
سجاد
Spain
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
الان یه سوال میپرسم خوب دقت کن ؟؟؟ چطور وقتی میان شیعیان مولا رو ذبح میکنن و تو فضاهای مجازی پخش میکنن تو بوق و کرنا میکنید که اینا وهابی هستندوخطشون از برادران اهل سنت جداست؟؟؟الان چطور شمابه اونا میگی که سنی هستن؟؟؟ اول تکلیف خودت و با ما مشخص کن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
علی آقا دستور دین و قرآن فحش ناموسیه؟
چیزای جدید میشنویم!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
خدمت شما عرض شود که ایشان به نظر بسیاری از علما مرجع اعلم و شیخ الفقها میباشند.
علی
Germany
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
امام صادق عليه السلام : دروغ ميگويد كسي كه ادعا كند ما را دوست دارد و از دشمنان ما برائت نميجويد.
برائت از دشمن ، هم شامل برائت از رفتار و منش دشمنان هم می باشد . بعضی از رفتار های دشمنان پیامبر (ص) و اهل بیت معظم آن حضرت(ع) ، دشنام دادن و نا سزا گویی و ایجاد تفرقه در جامعه مسلمین بود . ما به عنوان محب اهل بیت(ع) باید از اینگونه رفتار ها هم برائت بجوئیم . إن شاء الله
بحرین را کمک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
احسنت به این درایت و تیزهوشی احسنت ؛فتبارک الله احسن الخالقین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
بی خود نیست در بعضی از حرم ها زیارت عاشورا را جهت شادی برادرانشان نمی خوانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
در جواب این آقای ناشناس،عرض شود که اگر مجتهد مورد نظر من امر کنه نفس کشیدن حرامه، نفس هم نمیکشیم. تقیه در مورد ادعیه که جای خود دارد.
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
لعن علی عدوک یا علی
اولی و دومی و سومی
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
لعن علی عدوک یا علی
امریکا اسرائیل انگلیس
ایگس
United States of America
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
لعن علی عدوّک یا علی
اولی و دومی و سومی
بی خودی این عمل خیر لعن را سیاسی نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
مرگ بر ضد ولایت علی...
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
در میان پاسخ ها ، از بالا با پاسخ دوم و سوم ، موافقم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
یاصاحب زمان عجل علی ظهورک اقادیگه خسته شدیم بیادرست وغلطوبه مانشون بده
بچه کاشان
Spain
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
درست وغلط که داداش من اظهرمن الشمس هست ببین همینه .قــــــــــرآن وعترت .ولاغیر
بقیه یا باطلن ویا مزخرفات دنیایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اقا مهدی!
جواب «بچه کاشان» محترم، حاوی مطلب مهمی است.
اینکه در چیزی که نمی دانید از امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) کمک خواسته اید، خیلی خوبست، اما لازم است بدانیم که بعضی چیز ها به برکت امام زمان و آباء طاهرینش (علیهم السلام) ، همین حالا و در همین شرایط ظلمانی غیبت ، روشن شده است. در چیزهایی که قطعیست و روشن شده، نباید مطلب را عقب بیاندازیم که هنوز ظهور واقع نشده یا ...
مثلا اینکه ولایت 14 معصوم علیهم السلام و برائت از دشمنانشان، رکن اساسی اسلام است، بدون هیچ تردیدی مورد تایید امام زمان (عجل الله فرجه) است، چنانکه از روایات متواتر و آیات قرآن بدست می آید.
ان شاء الله با ظهور حضرت، تبری جهانی می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
ریشه جنایات اموی ها در سقیفه است و چه این مجالس برگزار شوند و چه نشوند سلفی ها به خلیفه فاسدشان که فرزند ارشد ابلیس بود اقتدا کرده و به جنایات خود ادامه می دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
پسر ابليس!
يه جا نقلي رو خوندم که نوشته بود ابليس از شر اين موجود هر موقع که مي ديد لا حول و لا قوه الا بالله مي گفت
سید
Germany
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
بسم الله الرحمن الرحیم
ایشون خود اعلم بوده ونظر ایشون حجت
وبه تقلی نسبت به ایشون افتخار می کنم.
ناصر
Germany
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
اينهمه عيدالزهرا و ديگر مناسبتها گرفتيد ، چه چيز عايدتان شد ؟ امور دنيوي تان خيلي بهبود يافت يا معنويت و نورانيت در جامعه تان فزوني گرفت ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
چشماتو باز کنی میبینی ! به شرط اینکه عمدا نبسته باشی!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
از اینکه به دستورات امام زمانمان عمل میکینم،ثواب عایدمان می شود.شمل لازم نیست کاری بکنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
جفتش بهتر شد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
هر چه باشد جامعه ی ما بهتر از وهابیهای کثیفی که دستانشون به خون مردم مظلوم و بی گناه آغشته هست.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
اقای نا شناس
شما چشات بازه ولی نمیخوای ببینی
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
ناصر محترم.از نظر شما چه چیزی گیرمان بیایید خوب است؟
بنده از دین و مذهب شما و میزان استفاده شما از عقلتان را نمی دانم ،اگر می دانستم می توانستم پاسخ شما را بگویم.
بنظر شما برای یک کودک 2ساله چه چیزی ارزش است؟برای شما چطور؟؟؟؟؟
سید عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
ما با مجالس عیدالزهرا شیعگی و اطاعتمون رو به مولامون امیرالمونین ثابت میکنیم. ما با این مجالس به مادرمون حضرت زهرا میگیم مادرجان از اینکه نفرین شما در مورد عمر ملعون به اجابت رسید خوشحال و مسروریم. ما از مجالس عمرکشون حاجت روا بیرون میریم. ما با لعن دشمنان اهلبیت گره های کرور از کارمون باز میشه! ما معجزات عجیب و باور نکردنی از این مجالس تبری دیدیم. اگر در جامعه جشن عیدالزهرا ممنوع نمیشد و علنی گرفته میشد معنویت و نورانیت فزونی میگرفت! ولی چون خصوصی گرفته میشه همون خصوص اهل تبری معنویت رو میگیرند و نورانیت رو دارند! حالا من از شما میپرسم شما با این شبهه افکنی هایی که یک عمر در دستگاه اهلبیت کردید چه چیزی عایدتون شد؟! ترس از قیامت ندارید؟
بچه کاشان
Spain
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
اینهمه 22بهمن وروز قدس گرفتید چه چیزی عایدتان شد؟؟؟بله؟؟؟
علی
Germany
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
از 22 بهمن ، توجه عالمیان به تشیع علوی نصیبمان شد و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
قدر زر زرگر شناسد
قدر گوهر گوهی
نوكر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
احسنت
فضائل عيد الزهرا از كلام مولا علي عليه السلام
www.shayatin3.blogfa.com
ایگس
Germany
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
واقعا که حال کردم
جزاکم الله خیرا.
ایگس
United States of America
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
هرکس که بگوید که تبرّی ضرر است.
او را نه ز دین و نه ز ایمان خبر است.
فرزند علی(ع) اگر تبری نکند
فرزند علی(ع)نیست ز نسل عمر است.
خدا به حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی عمر با عزت ببخشد و این فقیه در عصر حاضر و این نعمت را از ما نگیرد.
اللهم العن صنمی قریش و جبتیهما و طاغوتیهما .
ایگس
United States of America
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
با عرض عذر خواهی از کاربران:
اشتباه چاپی رخ داده:
اللهم العن صنمی قریش و جبتیها و طاغوتیها
اون م بعد از حرف ه اضافی است.
با تشکّر از شیعه نیوز.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
ولی رهبر گفته انجام ندهید و راضی نیستم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
ولي معصوم گفته انجام بديد و راضي هستم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
آیا شما به حرف معصوم میکنید یا غیر معصوم.
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
لطفا بفرمایید کدام معصوم (ع)و دقیقا چه حدیثی درباب عیدالزهرا و امثالهم فرمودند؟جدا عرض میکنم. ضمن اینکه بنده خودم دعای صنمی رو دارم وبارها خوانده و میخوانم .ولی در عین حال وحدت مسلمین(خصوصا شیعه و سنی های محب اهل بیت) را سبب رضای خدا و حضرت ولیعصر(عج) میدانم انشاءا..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
معصوم گفتن فحش ناموسی بدید؟
بعد گفتن این کارارو بکنید تا یسری شیعه دیگه کشته بشن؟
ایگس
United States of America
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
علی آقا
تبعیّت بی چون و چرا ممنوع
لطفا یا دلیل عقلی بیارید یا تقلی
نه دلیل متعصّانه.
علی
Germany
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
معصوم گفته از ولی تبعیت کنید ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
عزیزانی که می فرمایند تبعیت از ولی غیر معصوم به دستور معصومین واجب شده، لطف کنند حدیث را نقل کنند. من خیلی گشتم ولی پیدا نکردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
علی محترم.معصوم علیهم السلام تبعیت را فرموده اند تحت شرایط، آیا بعضی ها شرایطش را دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایگس
Germany
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
خطاب به علی:
اولا معصوم فرموده نه گفته
دوما فرموده که از ولی تبعیّت کنید ولی به شرطی که حرف خود معصوم را زیر سوال نبرد
آخه این چه منطقیه
معصوم بفرماید لعن کنید
از طرف دیگر از ولی تبعیت کنید
بعد ولی بگوید لعن نکنید
این طوری نیست اگر حرف معصوم با ولی جور در نیاید باید حرف معصوم را گرفت.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
جواب اشتاباهات اقای علی و «یک دوست» را فرستاده ام همراه با روایت عید گرفتن روز نهم ربیع.
ظاهرا هنوز قرار نداده اند...
سید عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
علی آقا اون ولی ای که فرمودند طبق تفاسیر و احادیث و روایات فقط 14 معصوم هستند و بس. هرچند که شما ها معصوم رو ول کردید و به غیر معصوم چسبیدید!!!
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
دلیل جواز قتل شیعه اهانت به صحابه پیامبر وعایشه است . آیا آیات عظام اجازه می دهند کسی درایران به مقدسات اهل سنت اهنت کند ودر÷اکستان سر شیعه راببرند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
ببخشيد اونا که به هر چي مي خواستن رسيدن حکومت ثروت طرفدار و.... ديگه چي از جون شيعه مي خوان
جاني براش فرقي نميکنه بزرگ کوچک زن مرد فقط جنايت مي کنه هيچ دليلي هم نمي خواد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
آقای محترم شیعیانی که در پاکستان یا در سیستان و بلوچستان و حتی عراق و سوریه و دیگر کشورها میکشند، وهابی ها هستند.ببینید اینها برایشان هیچ چیزی فرق نمیکند. اینها، اگر شیعیان به زیارت ائمه بروند را شهید میکنند یا عزداری بکنن را نیز شهید میکنند پس بدان آقای محترم برای اینها هیچ چیزی فرق نمیکند.در مورد عبدالوهاب یا ابن تیمیه تحقیق کنید.به این فتوا توجه کنید.(هفت شيعه را بکشيد بدون حساب و کتاب به بهشت وارد ميشويد و ميهمان رسول الله خواهيد بود)آیا این چیزی را برای شما روشن نمیکند.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
علی اکبر محترم.برای بیان این دلیل مدرکی هم دارید؟آیا شما با کسانی که این اعمال قبیح را انجام می دهند صحبتی کرده اید و دلیل این عملشان را پرسیده اید؟
(خدا لعنت کند دشمنان اهل البیت (ع) را در هر لباسی و هر مقامی و در هر اسمی که هستند.)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
اصلا از همون اول هم حساب کنیم مگه حضرت زهرا بهشون توهین کرد مگه به عمر چیزی گفت که به خونه حضرت حمله کردند و این همه جنایت به بار آوردند؟
سید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
برادر عزیز علی اکبر، اصلاً وهابیها به این کاری ندارند که ما تو ایران چه کار میکنیم، اونا مشکلشون با اهل بیت و دوستدارانشونه، چه ما از خلفای غاصب تبری بجوییم چه نه اونا به خاطر بغضشون نسبت به اهل بیت شیعیانو هر جا گیر بیارن سر میبرن.
اللهم لعن الجبت و طاغوت
الحقیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
برادران عزیز، از یکی از ائمه در مورد افضل بودن "لعن بر دشمنان و قاتلین امام حسین" و "سلام و درود بر حضرت اباعبدالله " سؤال شد که آن امام همام بر افضل بودن لعن بر دشمنان و قاتلین آن حضرت تأکید داشتند. حتی در زیارت عاشورا و در انتهای زیارت ابتدا صد لعن و سپس صد سلام آورده می شود که نشان می دهد لعن بر سلام اولویت دارد.
همانند آنچه که مرجع عظیم الشأن جهان تشیع، فخر الفقها و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی صافی فرمودند "در انجام بعض كارها، بايد موارد و اماكن و ازمنه و مقتضيات آنها كاملاً لحاظ شود" تکلیف را مشخص کردند و حجت را تمام کردند.
البته اشاره کنم که لعن کردن دشمنان و قاتلین حضرت فاطمه زهرا با فحاشی و ناسزاگویی کاملاً متفاوت می باشد. ظاهراً امیرالمومنین می فرمایید بدین مضمون که فحش ندهید و ناسزا نگویید، این مطلب برای همه مکان ها و در همه زمان ها صادق می باشد.
یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
شيعتنا خلقوا من فاضل طينتتا يفرحون لفرحنا و يحزنون لحزننا
بر دشمنان اهل بيت عليهم السلام، لعنت
ایگس
Germany
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
لطفا اصلاح فرمایید:
شیعتنا منّا
خلقوا... .
ایگس
Germany
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
لطفا اصلاح فرمایید
شیعتنا منّا خلقوا من فاضل طینتنا یحزنون لحزننا و یفرحون لفرحنا
کلمه ی (منّا) را ننوشته اید.
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
دم ایشان گرم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
آیا در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل هم میشود به خاطر مصلحت و حفظ وحدت با جامعه جهانی سکوت نمود؟ پس این همه شعار مرگ بر آمریکا با صدای بلند برای چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
خوب گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
چه ربطی داره آخه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
اینو حسین جان خوب اومدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
احسنت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
حالا دربرابر جنایت آمریکا و اسرائیل هم سکوت نکنیم دربرابر جنایات چین و روسیه و سایر کشورهای همسو همیشه ساکت بوده ایم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
چه ربطی داره همون آمریکایی ها و اسرائیلی ها دوست دارن مسلمونا به جان هم بیفتن انها هم سوء استفاده رو کنن

اصلا بیشتر این اختلافها از سوی آنهاست
متاسفانه خیلی ها نمی فهمن!!!!!
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
قبل از اینکه امریکا و اسرائیلی وجود داشته باشد، به حکم قرآن، ما دشمن دشمن امیرالمؤمنین (علیه السلام) هستیم.
بیهوده9 وقت خودتان و مردم را تلف نکنید و.
حواس مردم را از فریضه ی برائت پرت نکنید.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
وقتی گفته میشه مقتضیات یعنی همون لعنی که غیر مستقیم تو زیارت عاشورا اومده نه فحش دادن اگه فحش بدی اونا هم فحش میدن به امم معصوم ولی وقتی لعن باشه حتی اگه اونا هم بخوان لعن کنن لعن به ناحق هیچ اثری نداره..... به بت های مشرکین دشنهم ندهید تا انها هم به الله دشنام ندهند.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
صدالبته فحش دادن درست نیست. بخصوص برخی از الفاظ رکیک و خیلی بداستفاده می کنند که بدون شک مورد رضای اهل بیت نیست. ولی برادران(!) عزیز سنی و پسرعموهای (!) وهابی به لعن هم اعتراض زیادی دارند. اونها دوست دارند ما مثلا بگیم: خدایا برقاتلین حضرت زهرا بستنی زعفرانی نازل بفرما، یک وقت عذاب و لعن نازل نشه که خیلی حیفه!
hحمدرضا سرابادانی
United States of America
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
سلام لطفا برادرانی که فتوای این مرجع برایشان سنگین است جایگاه خودشان را بدانند که به چه کسی در حال اعتراض می باشند
ایشان از فقهای بزرگ و اعلم میباشند از شماها خیلی بیشتر شرایط را درک میکنند
خدا ایشان و ایات عظام وحید خراسانی و سیستانی را برای ما حفظ کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
احسنتم.
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
بسیار عالی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
سلام واقعا برای کسانی که حکم رهبر را بهانه می کنن متاسفم .... چون هنوز مفهوم احکام تقیه ایی رو نمی فهمند اگر یک حکم خصوصی را از معصوم در پیش پادشاه سوال کنیم خوب معلوم هستش که معصوم باز تقیه می کند حالا شما انتظار دارید که رهبری که در منظر عمومی هستند سوال خصوصی را در استفتات عمومی بصورت تقیه جواب ندن خوب معلومه که ایشان باز تقیه می کنند و جواب همان هستش اینکه یک مرجع در احکام جواب رو براساس تقیه داده یا نه تشخیصش با ملکف هستش ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
ای کاش در روابط با کشورهای غربی هم اندکی تقیه می کردید تا مردم به این فشا نیافتند.
گلپایگانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
نظر اخوی معظم ایشان مرحوم آیت الله العظمی آقای حاج آقا علی صافی گلپایگانی هم در سایت دوستداران ایشان منتشر شده.
http://d-alisafi.ir/
بحرانی
Switzerland
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
1- چنان میگویی این حکم خداست که گویی همین الان جبرئیل برتو نازل شده و چنان میگویی معصوم فرموده و راضی است گویی همین الان داری از نزد امام زمان برمیگردی و چنان از شیعه و اسلام دم میزنی که خودت هم باورت شده که عاشق سینه چاک اسلام و مسلمین هستی
2- روایات و احادیثی که یک مرجع دیده قعطعا از دید بقیه مراجع مخفی نبوده
3- مگر مرجع بلا منازع شیعه فرزند زهرای مرضیه آیت الله سیستانی نفرموده عزیزان اهل سنت یعنی از برادر بالاتر حال اگر بنده و جنابعالی به محترمین این عزیزان اهانت کنیم گناه نکرده ایم؟
4- اگر در خفا فحش بدهیم و در پیش روی آنها اظهار اردات کنیم منافق نیستیم؟ و فکر میکنید آنها باور میکنند؟
5- هیچ فکر کرده اید چرا جمعیت شیعیان نسبت به سایر فرق اسلامی این قدر کم است نسل کشیهای گسترده شیعیان در طول تاریخ کشتار دسته جمعی سادات در زمان بنی امیه و بنی العباس ریشه اش چیست؟
6- انهمه روایات در کافی شریف و سایر منابع شیعه در باره وحدت مسلمین و حسن سلوک با اهل سنت را چه میکنید شما از کلینی برای شیعه دلسوزتر هستید
7- آیا رهبر تنها کشورشیعه که خود فقیه و دانشمند و اسلام شناس است و به اعتراف همه مورخین شیعه در علم تاریخ اسلام سرآمد است و خود از نوادگان حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیه است دلسوز شیعه نیست و من و تو که دلمان میخواهد به بهانه واهی مجلس لودگی برپا کنیم دلسوز اسلام هستیم ؟؟؟
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم
از آنجا که فرصتم محدود است، در میان نظراتی که به چشم خورد، این نظر محتوی انحرافات و اکاذیب واضحی است که لازم است جوابی مختصر داده شود:
جواب به شماره 1 : این عبارات شما آنقدر متعصبانه است که اصلا رنگ و بوی عقلی و علمی ندارد و لذا به نظرم هر خواننده ای بخواند بفهمد که وقتی اغراض شخصی مانع از فهم حقیقت شود، نتیجه ای جز امثال این عبارات شما ندارد...
جواب 2: اولا حکم به قطع در این باره، قول بلا علم و غیر جائز است . ثانیا، عموم مراجع (آنها که در وادی هستند)، تبری از دشمن اهل البیت (سلام الله علیهم) را رکن و محور اصلی ایمان می دانند. البته بعضی بیشتر این مطلب را ابراز می کنند و بعضی کمتر... ولی اصل آن در طول تاریخ فقه شیعه مورد اتفاق بوده و حتی یک استثنا هم ندارد.
جواب 3 : اولا حضرت اقای سیستانی - حفظه الله تعالی - ، که یکی از بزرگترین مراجع ما هستند، به جهت موقعیتی که در عراق دارند و خطر اهل تسنن و وهابیت که ایشان را تهدید می کند، خیلی اعتقاداتشان را صریح بیان نمی کنند. ثانیا هر کس اندک آشنایی با بیت حضرت اقای سیستانی داشته باشد، می داند که ایشان و خاندان محترمشان از قدیم ، در تبری نسبت به دشمن اهل البیت (علیهم السلام) مشهور و یکه تاز بوده اند.
ثالثا ) از عبارات ایشان، نتیجه ای که شما می خواهید هرگز حاصل نمی شود.
جواب 4 : متاسفم، شما گویا بعضی از مبانی اولیه مذهب را هم نمی دانید.
هر «مخفی کردنی» نفاق نیست.
اگر انسان در میان اهل حق باشد و به باطل معتقد باشد ولی ابراز نکند، «منافق» است. اما اگر به حقیقت ایمان داشته باشد ، ولی به جهت خطر اهل باطل ، آن را ابراز نکند، از نظر فقهی مورد حکم «تقیه» است که در آیات قرآن و روایات متواتر آمده است و تمام فقهای شیعه در طول تاریخ بر آن اجماع و اتفاق نظر داشته اند.
نمونه مخفی کردن ایمان در میان اهل باطل را میتوانید در ماجرای مومن آل فرعون که در سوره غافر آیه 28 مشاهده کنید...
گذشته از این، کسی نگفت «فحش» دهیم. بلکه آشنایان با فقه می دانند که «سب و لعن» جایز است و « فحش » جایز نیست...
جواب 5 : اینکه خیلی حماقت است که به جهت ظلم ظالمین، ما دست از عقیده به حق برداریم. اگر در طول تاریخ ، انبیاء و اولیاء خداوند قرار بود طبق این مبنای شما پیش بیایند ، گمانم امروز هیچ چیزی از دین خدا باقی نبود!
البته هر مومنی لازم است تا پیش از ظهور منتقم اهل البیت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، در مواضع لازم، به وظیفه ی تقیه عمل کند...
جواب 6 : این سخن شما کذب محض است و هر کس اندک آشنایی با کافی ثقه الاسلام کلینی داشته باشد، می بیند که قطعا به طور متواتر - بلکه فوق تواتر- بر تبری تاکید شده .
برای اینکه این کذب و انحراف جنابعالی روشن شود، لطف کنید فقط یک روایت بیاورید!
البته اگر لازم باشد ، ما می توانیم بیش از پنجاه روایت به شما نشان دهیم.
جواب 7 : اولا مرجعیت شیعه منحصر به او نیست. ثانیا متن عبارت او ، نتیجه ای که شما می خواهید را ندارد. ثالثا ...

بحرانی محترم، با این هوچی گری ها نمی توانی باطل را غالب کنی، از خدا بترس.

والسلام علی من اتبع الهدی
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
به قول اون پاکستانی..شماها تو ایران لعن میکنید اینجا ما رو میکشن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
کدام پاکستانی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
کدوم پاکستانی؟
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
ناشناس محترم
لعن کردن یک بحث است. ابراز کردن آن در اماکن عمومی بحث دیگری است. که نباید این دو بحث خلط شود.
آنچه از ضروریات تشیع و از بهترین اعمال است ، لعن دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) است که در راس آنها اولین و دومین و سومین غاصب خلافت (لعنۀ الله علیهم و علی اتباعهم) می باشند.
اما همه ی فقهای ما فرموده اند که نباید چیزی را که سبب خطر جانی برای اهل ایمان است، در اماکن عمومی که سبب خطر شود ابراز کنید.
ابراز کردن لعن غاصبین حق ائمه هدی (سلام الله علیهم) ، در اماکن عمومی، ان شاء الله در زمان ظهور مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
کسیکه عوض و جزایی برای اینگونه رفتار قایل است نوع عمل را بسیار بهتر درنظر میگیرد
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
لازم است اضافه کنم : کدام پاکستانی؟!
یا امیر المومنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
لعنت به آنکه پایه گذار سقیفه شد
لعنت به هر کسی که به ناحق خلیفه شد

لعنت به آنکه بر تن اسلام خرقه کرد

این قوم متحد شده را فرقه فرقه کرد

تکفیر دشمنان علی رکن کیش ماست

هر کس محب فاطمه شد قوم و خویش ماست

قران و اهل بیت نبی اصل سنت است

هر کس جدا ز این دو شود اهل بدعت است

ما هم کلام منکر حیدر نمی شویم

با قنفذ و مغیره برادر نمی شویم

ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم

ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم

ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد

روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد

از ما بترس طایفه ای پر اراده ایم

ما مثل کوه پشت علی(امیرالمومنین) ایستاده ایم

شمشیر خشم شیعه پدیدار می شود

وقتی که حرف کوچه ودیوار می شود....
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
احسنت بر شما .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
ما همچنین مثل کوه پشت رهبرکبیر انقلاب امام خامنه ای (مدظله) ایستاده ایم
اللهم العن قاتلی الفاطمه الزهرا سلام الله علیها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
جناب محمد اولا رهبر کبیر انقلاب آقای خمینیه نه خامنه ای! دوما هم مبارکت باشه ! ولی ما مثل کوه فقط پشت 14 ولی و امام معصوم مون ایستادیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
اللهم العن الجبت والطاغوت
ایگس
Germany
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
و اِتباعهم.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
سلام اولا راجب به برخی افراد که میگن این جور مراسم ها باعث کشت و کشتار میشه باید گفت که قضیه دو پهلو است:بله الان مهمترین چیز وحدت بین مسلمین است بلا شک و تردیدی نیست که و همین طور که رهبر کبیر انقلاب هم با دیدار با رئیس جمهور پاکستان به این موضوع اشاره کردند که تفرقه نقشه دشمن است
ولی جنبه دوم هم باید نگاه کرد قرار نیست ما بریم در جوامع عمومی جار بزنیم لعنت به فلان لعنت به فلانی این کار با توجه به مقتضای زمانی(آخر زنا) ایراد دارد
ولی ولی چه عیبی دارد مثلا جمعی در منزل یا در هیت های خصوصی مراسم صد لعن صد صلوات زیارت عاشورا را بخوانیم!چه عیبی داردتازه خیلی صواب هم داره بالاخره اصل را نباید فراموش کرد که ولایت علی بن ابی طالب پایه و رکن است و ما نباید از کنارش به راحتی بگذریم................
با تشکر
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
بسم الله الرحمن الرحیم
کسانیکه با تبری و لعن دشمنان امیرالمؤمنین (علیه السلام) مخالفت دارند، از نظر انعقاد نطفه دچار مشکلاتی هستند.
امیدوارم کار به بعضی افشاسازی ها کشید نشود.
و السلام علی من اتبع الهدی

(البته وظیفه تقیه در اماکن عمومی تا قبل از ظهور امام عصر -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - بجای خود است.)
بنده سیه رو
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
انشالله بحثی دارم که در ادامه می آورم لطفا رجوع فرمایید
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
ان شاء الله همه ی محبین اهل البیت (سلام الله علیهم ) - که بغض دشمنانشان را دارند- سفید رو باشند.
ما که هر چی گشتیم چیزی از شما ندیدیم.
آنچه گفته ام را می توانم از مدارک خاصه و عامه ثابت کنم...
برائت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
تا حالا اینجوری نخواسه بودم مطلبی رو شیر کنید ولی حالا لازمه بگم به اندازه محبتی که به امام عصر عج دارید این مطلب رو نشر بدین.
یا علی مددی
.
.
... .
مسئولان عزیز ایران اعم از بالاترین رتبه تا پایینترین که بسیجی ها هستن, خطابم با شماهاست
چرا سعی نمیکنید وحدت رو بین شیعه و سنی برقرار کنید؟
نه اشتباه نخوندی,منه برائتی دارم از وحدت حرف میزنم.
چرا شما بسیجی ها و بزرگانتون عامل تفرقه بین امت اسلامی شدین!؟
چرا سعی بر ایجاد وحدت بین مسلمین ندارید؟
منه برائتی خواهان وحدت هستم اما نه اون سیاستی که شما اسمشو وحدت گذاشتین
عمل شما ناآگاه نگه داشتن اهل بدعت هست تا در جهل خودشون بمونن؛ چرا اینکارو باهاشون میکنید؟
چرا نمیگذارید حقیقت رو بفهمند و هممون زیر یک پرچم جمع بشیم؟
این عادلانه نیست
این عادلانه نیست که برادر خطابشون کنید ولی حقیقت رو ازشون پنهان نگه دارید و با این کار خنجر به پهلوی امت اسلامی بزنید.
عادلانه نیست که پرده جهلشون رو کنار نزنید تا حبل الله رو نبینند و پراکنده باشن
مگر نه اینکه عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه, اطاعت و پیروی از حبل الله ست؟
مگر نه اینکه حبل الله به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله, امیرالمومنین علیه السلام هست؟
مگر نه اینکه حبل الله به فرموده اقا امام صادق علیه السلام امامت هست؟
پس چرا مانع وحدت و نشر حقایق شدین!؟
☚مانع وحدت , حذف برائت هست☛
【 نتیجه】 ی برائته که اهل بدعت رو نجات میده
و وقتی برائتی نباشه به طبع 【 نتیجه】 ای هم نخواهد بود

فاش میگم که با نگه داشتن اهل بدعت در جهل,و حذف برائت از دین خدا, این شما هستین که باعث کشته شدن هر شیعه ای میشید.و هم باعث جهنمی شدن اهل بدعت

البته این چیزا برای مرد سیاست اهمیتی نداره؛ جهنم و بهشت و...
برام عوام هست دیگه درسته؟
اما در نهایت فکر کردین قراره به کیا حکومت کنید؟
عمری ها مثل شیعه ها قانع و مظلوم نیستن.
فهمیدن این موضوع کار سختی نیست فقط کافیه به کشورهای سنی نشین نگاه کنید و بببنید حاضرن در وضعیت کنونی ایران زندگی کنن و صداشون درنیاد :)
.
.
.
برگرفته از:
●((واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا))
و به حبل الهی دست جمعی چنگ بزنید و پراکنده نشوید.آل عمران

- صاحب كتاب مناقب الفاخرة از عبد الله بن عباس روايت كرده است كه ما در خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله بوديم عربى آمد و عرض كرد يا رسول الله شنيدم كه ميفرمودى اعتصموا بحبل الله حبل خدا كدام است كه باو تمسك جوئيم؟رسول خدا صلى الله عليه و آله دست خود را بر دست على عليه السلام زد و فرمود باين شخص تمسك جوئيد كه اين حبل المتين است

- و روی ابان بن تغلب عن جعفربن محمد(امام الصادق علیه السلام):«نحن حبل الله الذی قال: (واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا) آل عمران/103 امام صادق ع فرمود:ما همان حبل الله هستیم که خدا فرموده : و به حبل الهی دست جمعی تمسک جویید و پراکنده نشوید . تفسیر ثعلبی ، ج 3، ص163 طبع دار الاحیاء التراث العربی و الصواعق المحرقة ، ابن حجر هیثمی ، ج 2 ، ص 444 موسسة الرسالة

همچنین:
●حضرت زهرا سلام الله علیها:
فَجَعَلَ اللهُ...اِطاعَتَنا نِظاماً لِلمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا أماناً لِلفِرقَة؛
خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.
بحار الانوار، ج 43، ص 158

و:
●امام على عليه السلام
در پاسخ به پرسش از معناى سنّت ، بدعت ، جماعت و تفرقه فرمودند:
به خدا سوگند، سنّت، همان سنّت محمّد صلى الله عليه و آله است و بدعت آنچه خلاف آن باشدو به خدا قسم،جماعت، همدست شدن با اهل حق است هر چند اندك باشند و تفرقه، همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند.

و نتیجه برائت:
●امام صـادق عـليـه السـلام فرمودند كه رسول خدا (ص ) فرموده است : هـرگـاه پـس از مـن اهـل ريـب و بـدعـت را ديديد بيزارى خود را از آنها آشكار كنيد، و بسيار بـه آنـهـا دشـنـام دهـيـد، و دربـاره آنـها بـد گـوئيـد، و آنـهـا را بـا بـرهـان و دليـل خـفـه كـنـيـد كه نتوانند در دل مردم القاء شبهه كنند و نتوانند بفساد در اسلام طمع كـنـنـد، و 【در نـتـيـجـه】 مـردم از آنـهـا دورى كـنند و بدعتهاى آنها را ياد نگيرند، و خداوند در بـرابـر ايـن كـار بـراى شما حسنات و درجات بنويسد و درجات شما را در آخرت بالا برد. (اصول كافى جلد 4 صفحه :83 روایت 4)
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
دوست عزیز این چه حرفیه میزنی کی مانع رسیدن حق به آنهاست . و چه کسی جلوی آن را گرفته است و آیا با سب و فحش میتوان حق را اشاعه داد؟؟؟؟؟
آیا از نظر امثال شما این راه نشان دادن حق است/؟؟؟؟؟؟
در این کشور با عنایت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و به وسیله امام زمان(عج) حکومتی شیعی برپا شده است حالا بیاییم بگوییم که بله باید فحش داد و لعن کرد و ...
بله درست است که باید اعلام برائت کرد از دشمنان اهل بیت علیهم السلام و بر منکرش لعنت اما این گونه؟؟؟؟؟به صورت علنی ؟؟؟؟؟
با این کارهای شنیع؟؟؟؟؟؟
به نام حضرت زهرا(سلام الله علیها)؟؟؟؟؟
آن هم عید الزهرا ؟؟؟؟؟؟؟
عید الزهرا آن روزی است که امام زمان (عج) ظهور کنند و انتقام خون ابا عبدالله الحسین را بگیرند نه اینکه با چهارتا لعن من و تو عید الزهرا با شد ................
باید تاسف خورد به حال این گونه تفکر !!!
به کام دشمن به نام زهرا(س) !!!
بارک الله به شما شیعیان!!!! حضرت زهرا (س) شماهایید که دل حضرت را شاد میکنید!!!
احسنت اجرکم عند الله ..........
سید عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
جناب مرتضی جواب منطقی در مورد تبری رو دوستان و عزیزان مکرر دادند. ولی شما نمیپذیری پس فایده نداره! بنابر این من فقط از شما یک سوال میپرسم: شما چه نسبتی با دشمنان و قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها داری که انقدر سینه چاک و مدافعشونی!؟!
برائت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
.‫هر وقت لعن میکنم یه مشت وحدتی میریزن رو سرم که آقا جان خداوند در قران کریم فرموده ((و لاتسبو الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم )) شما اگه سنیها رو فحش بدی اونا هم به امیرالمومنین و ائمه ما فحش میدن منم فقط تو چشماشون نیگاه ...میکردم و میگفتم آخه بی سواد امیرالمومنین خلیفه چهارم اونهاست اگه سب مولا کنن به دین خودشون کافرن و ... خلاصه این بحثای ناتمام شدنی امروز یه عکسی دیدم که باید این جماعت وحدتیه در مقابلش جواب بدن
.
.
.
.
آی اونایی که به هر بهونه میریزید مرگ بر امریکا میگید
آی اونایی که به هر بهونه میریزید مرگ بر اسرائیل میگید
آی اونایی که به خدایان یه مشت شیطون پرست فحش میدید
ببینید چجور دارند اسم خداوند رو به اتش میکشند!!! حالا بازم بگو لعنت بر غاصب خلافت حرامه و لعنت بر امریکا حلال
ایگس
United States of America
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
اللهم العن اوّل ظالم ظلم حقّ محمّد و آل محمّد و آخر تابع له و علی ذلک.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
لازم به تذکر است که کسانی که این شبهه برایشان مطرح است که بنا به آیه ی «لا تسبوا ...فیسبوا الله عدوا بغیر علم» می خواهند از سب دشمنان امیرالمؤمنین علی (سلام الله علیه) نهی کنند،بدانند که:
طبق متن آیه ی مذکور، سب کفار در شرایطی مورد نهی است که آنها هم برگردند و خداوند را سب کنند...
این آیه نسبت به سب منکرین، در سایر شرایط ساکت است. پس هر کس اندک تاملی در این آیه داشته باشد .و با فقه آشنا باشد می فهمد که این آیه هیچ دلالتی بر مطلوب این گمراهان ندارد.
مشکل از بی سوادی بعضی آقایان است(در فرض خوشبینانه) .
و الا هر فقیهی می داند که :
1- سب و لعن نسبت به غیر شیعه دوازده امامی جایز است.
2- «فحش من القول» بر هیچ کسی جایز نیست. دلیل عدم جواز هم ، این نیست که به خاطر احترام مخالفین نباید به آنها فحش داد، بلکه دلیلش اینست که خداوند به مومنین امر کرده که بعضی الفاظ نباید از دهانشان خارج شود. این به خاطر احترام آنکس که قرار است به او فحش دهند، نیست.

تفاوت «سب» و «فحش» نیز نزد آشنایان با فقه واضح است...

لعن دشمنان ائمه هدی (سلام الله علیهم اجمعین) هم که محور دین اسلام بوده و هست و خواهد بود، چنانکه در بعضی روایات ، ائمه ی هدی (سلام الله علیهم) صحت اعتقاد به توحید خداوند را منوط به لعن و تبری دانسته اند...
والسلام علی من اتبع الهدی
عون طالع زاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
ای بابا، ما که امسال جشن عیدالزهرا رو به نحو احسنت برگزار کردیم خدا رو شکر و مسئله ای هم به بیرون بروز نکرد که خواست خودمون همین بود.. بعضی ها به قول خودم دیگه تغییر جنسیت دادن مثل مردهای اخر زمان . کاسه داغتر از اش شدن از بس محافظه کاری می کنند که از بی معرفتی شون نشأت میگیره. مسئله رو بیخود بزرگ می کنند و وصل به جاهایی می کنند تا احساسات رو تحریک تا باعث اثبات حقانیت کلامشون شه.. یکی از اشناها اهل مسجد و منبر بود پاش که باز شد به دانشگاه فکر کرد دست مدرک یعنی علم شد از علمایی که زیارت عاشورا هم در مباحث با من رد کرد و دیگه پیشرفت کرده به مراجع عظام تقلید هم نگاه عجیبی پیدا کرده خلاصه درگیر شده با خودش!!!!!
خلاصه به همه چی اشکال میگیره
سیداحمد نوکرهمه بچه هیئتیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
فروع دین عملی هستندبرخلاف اصول دین وتبری فروع دین هست وبایدازاعتقادبه عمل وظهور با جوارح نمایش داده بشه.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
سید بزرگوار
اینکه از عمل به تبری دفاع کرده اید بجای خود ارزنده است؛ اما یکی از اشتباهات رایج این است که کل موضوع برائت از دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) و لعن آنها و... را جزء فروع دین می شمارند. درحالیکه هر کس رجوعی به بیانات ائمه هدی (علیهم السلام) داشته باشد متوجه می شود که از اهم ارکان دین می باشد. حقیقت آنست که برائت از دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) از لوازم اعتقاد به امامت حقه است و امامت ، رکن مهم اصول دین است. پس تبری در واقع از اصول اساسی نشات می گیرد.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
البته سید بزرگوار، در نحوه ی اعمال ، باید تابع احکام خداوند باشیم و حلال و حرامی که فقها بیان کرده اند را در این مجالس هم رعایت کنیم.
و خدای ناکرده این مجالس نورانی را به چیزهای کثیفی مثل موسیقی یا الفاظ رکیک یا... آلوده نکنیم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
فقط چشمتان به دهان مبارک ولی فقیه باشد. ایشان می فرمایند :توهین به نمادهای اهل سنت حرام است.
اشراف آقا به مسائل سیاسی و غیره خیلی بیشتر از بعضی از آقایان است.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
اگر بخواهم در جواب به سخنان غلط شما ، حق مطلب را ادا کنم، یقینا این پیام منتشر نخواهد شد، لذا به همین قدراکتفا می کنم:
اولا احدی حق ندارد مقلدین سایر مراجع - که به عقیده ما اعلم و اورع و اتقی از ... هستند- را امر به اطاعت از دیگران کند.
ثانیا متن قرآن و روایات ائمه هدی (سلام الله علیهم) آکنده از عباراتیست که توهین به جبت و طاغوت و دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) می باشد.
ثالثا متن فتوای حدود هزار سال فقه شیعه هم جواز سب مخالفین ( در غیر شرایط تقیه) می باشد.
رابعا توصیه میکنم در انتخاب معیار های خود تجدید نظر کنید...
خامسا بهتر بود بجای کلمه «نماد های اهل تسنن» از عبارت «بُت های اهل تسنن» استفاده می کردید.
به خاطر این توهینی که به عقاید شیعه کرده اید، باید از ائمه ی هدی (علیهم السلام) و همه ی شیعیان تاریخ و همه ی فقهای مذهب و همه ی ارادتمندان خاندان عصمت (علیهم السلام) ، عذرخواهی کنید . در غیر این صورت عوافب آن متوجه خودتان خواهد بود...
والسلام علی من اتبع الهدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
این از همان نوع استدلالهای برخی بود که گفتند امیرالمومنین جوان هستند و اشراف به مسائل سیاسی نداشتند. وقتی نمادهای این قوم خلاف دستور رسول الله (ص) هستند دیگر حرمت لعن آنها برای چیست؟
کلب آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
چشم ما الحمدلله فقط به دو لب چهارده معصوم علیهم السلام است ولاغیر..
تا کور شود.. .. ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
کلب آل محمد احسنت به شما به توان بی نهایت*
محسن رجبی تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
برگزاری مراسم به شکل خاص خودش و با ویژگی خاصش که باعث سوء استفاده دشمنان دین است و موجب کشته شدن عده کثیری از شیعیان در اقصی نقاط عالم توسط وهابیون تکفیری و ناصبی ها می شود؛ و شیعه را به شکل انسان هایی بی اخلاق و فحاش و بی منطق و هوس باز جلوه می دهد به یقین حرام و موجب سخط خداوند و اهل بیت علیهم السلام می باشد.
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
چشم ما روشن!
شما اگر اینقدر استعداد ربط دادنِ مسائلِ
بی ربط را داری و خودت را از مراجع هم بالاتر می دانی، چرا تو سایت خودت پیام نمی گذاری؟!

آسمان و ریسمان را به هم بافتن فایده ای ندارد.

البته شما می توانستی نسبت به اینکه در این مجالس نباید معصیت شود و نیز اینکه باید افراد شرکت کننده شناخته شده باشند و فیلم و... ضبط نشود، تذکر دهید . اما این تذکرات ربطی به اصل تبری - که رکن اساسی اسلام است - ندارد.
شکلش را باید مراقب بود، اما نه اینکه اصلش را خراب کنند.
ما روایاتی داریم که اهل البیت علیهم السلام توصیه به سرور و شادی (در فضای سالم...) در این روز فرموده اند...
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
مطالب فوق را که میخواندم سؤالی برایم مطرح شد و آن اینکه چگونه است که ما بخاطر حفظ شیعه از خطر وهابیون تکفیری طبق نظر برخی عزیزان باید حتی در میان خود شیعه ها تقیه کنیم و دشمان را لعن نکنیم؛ امّا به صورت علنی فحش و لعن و مرگ نثار آمریکا و استکبار جهانی میکنیم و حتی مذاکره با آنها را ممنوع میکنیم و کسی ذره ای تمایل به آنها نشان دهد او را خائن میشماریم و طردش میکنیم و حاضر به وحدت نمیشویم در حالیکه میدانیم همین وهابی های تکفیری عوامل آنها هستند. از وهابی ها تقیه باید کنیم ولی ریشه های اصلی این کشتارها را علناً لعن میکنیم !
چرا عامل کشته شدن عده کثیری از شیعیان را مجالس پنهانی لعن خلفا می دانیم ولی نسبت به لعن و مرگ علنی شیطان بزرگ ابایی نداریم و از یکدیگر سبقت میگیریم و بدان افتخار میکنیم؟!
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
نکات بسیار مهمی را اشاره کرده اید. امیدوارم بعضی ...ها بفهمند.
عامل کشتار جمعی شیعیان را تعداد معدودی مجالس خانگی می شمرند!!! درحالیکه اینطرف و آنطرف عربده می زنند و هر کس که با خواست نفسشان مخالفت کند ، را مورد شتم و لعن قرار می دهند!!

چیزی که مثل آفتاب روشن است این است که حکم و فرمان خداوند مورد توجه نیست.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
چند روز پیش سؤالی مطرح کردم که توهین آمیز هم نبود اما نه آن را درج کردید و نه پاسخی دریافت کردم!
ایگس
Germany
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
این که خوبه
تمام پاسخ هایی که در روز 10 فروردین 92 به بعضی از نظر ها داده بودم هیچ کدوم چاپ
نشد .
چرا چون مثلا اگه بنویسی با لعن میشه موافق بود با خودشون میگن: هییییییییییییییییییییییییین
چه فحش زشتی داد و چه نظر توهین آمیزی نوشت حالا چاپش نمی کنیم تا حالش جا بیاد
این نظر رو هم که الان نوشتم اصلا امید به این ندارم که چاپش کنین ولی می دونم که می خونینش بلکه یه تغییری به خودتون بدید.
که 39 نظر غیر قابل انتشار یعنی این که مردم فقط الکی وقتشون رو گذاشتند و نظر و پاسخ نوشتند که مثلا از دین دفاع کنند تا برادران شیعه نیوز چاپش نکنند.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین

َ قِيلَ لِلصَّادِقِ علیه السلام إِنَّ فُلَاناً يُوَالِيكُمْ إِلَّا أَنَّهُ يَضْعُفُ عَنِ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّكُمْ فَقَالَ هَيْهَاتَ كَذَبَ مَنِ ادَّعَى مَحَبَّتَنَا وَ لَمْ يَتَبَرَّأْ مِنْ عَدُوِّنَا
بحارالأنوار 27 58
در بحار روایت شده که به حضرت امام صادق (سلام الله علیه) عرض شد: فلانی [ادعای] ولایت شما اهل البیت را دارد، اما در برائت جستن از دشمنان شما ضعیف است. حضرت امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: هیهات! دروغ می گوید کسیکه ادعای محبت ما را دارد اما از دشمن ما برائت نمی جوید.

متن این روایت مشتمل بر یک واقعیت عقلی و انکارناپذیر است : اجتماع نقیضین محال است.

در بعضی روایات، ائمه ی هدی (علیهم السلام) ذیل این آیه از قرآن که : ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه... : خداوند برای یک مرد، در درونش دو دل قرار نداده است.
در روایات ذیل این آیه آمده که یعنی انسان نمی تواند هم آل محمد (صلی الله علیه و آله) را دوست بدارد و هم دشمن آنها را.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین
یک روایت بسیار مهم ؛

چون ممکن است در میان خوانندگان ، از دوستان طلبه هم باشند، سند روایت هم ذکر می شود، که روایت صحیح السند می باشد: بحارالانوار از رجال کشی از محمد بن قولویه و حسین بن بندار قمی هر دو از سعد بن عبد الله از ابراهیم بن مهزیار و محمد بن عیسی بن عبید هر دو از علی بن مهزیار از حضرت امام ابی جعفر محمّد بن علی الجواد (صلوات الله و سلامه علیهما)
بحارالأنوار ج 25 ص 318
كش، [رجال الكشي‏] مُحَمَّدُ بْنُ قُولَوَيْهِ وَ الْحُسَيْنُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ بُنْدَارَ الْقُمِّيُّ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مَهْزِيَارَ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ... ثُمَّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ يَأْجِمْ [او تاثَّمَ] أَنْ يَلْعَنَ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ
دربحارالانوار از رجال کشی، به سند صحیح فوق از حضرت امام جواد (سلام الله علیه) نقل است که فرمود:..رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمود: لعنت خداوند بر کسیست که خودداری کند از اینکه لعن کند کسی را که خداوند لعنتش کرده.
این روایت نتیجه ی بسیار مهم و پر برکتی دارد!
از مسلمات و بر اساس نقل فوق تواتر ثابتست که خداوند اولی و دومی و سومی را لعنت فرموده است، حال اگر کسی از لعنت کردن آنها خودداری کند، خداوند همین فردی را که از لعن کردن خودداری کرده ، لعنت می کند!
نتیجه ی مهم این روایت برای ما اینست که علاوه بر اولی و دومی و سومی - که لعنشان واجب و واضح است؛- بلکه باید کسانی که آنها را لعن نمی کنند را نیز لعن کنیم، چرا که طبق این روایت صحیحه، خداوند کسی که از لعن آن ها خودداری کند را لعن می کند. پس علاوه بر اولی و دومی و سومی ، اگر آنهایی را که از لعن اولی و دومی و سومی خودداری می کنند را لعن نکنیم، خودمان مورد لعن خداوند خواهیم بود!العیاذ بالله تعالی.
فلعنۀ الله علی الاول و الثانی و الثالث و علی من ابی ان یلعنهم.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم
در تکمیل فرمایش عزیزی که به دعای شریف و زیبا و پر معنی «لعن صنمی قریش» اشاره کرده اند، لازم است درباب سند دعای شریف لعن صنمی قریش، توضیح مختصری عرض شود:
در اعتبار سند دعای مذکور - که از ادعیه ی بسیار مجرّب و زیبای شیعیان بوده و هست- چند وجه را می شمریم:
1-مدرک دعای مذکور، کتاب «مصباح» مرحوم شیخ کفعمی می باشد که از منابع بسیار قدیمی مذهب است. و خود شیخ کفعمی - که از بزرگان مذهب است - در آن تصریح کرده که در این کتاب از مسانید مورد اعتمادش آورده است...
2- حتی در فرض بسیار بعیدی که کسی به سند آن اشکال کند، فقهای مذهب بر اساس روایاتی که بعضی از آنها صحیح السند می باشد - در مندوبات قائل به قاعده ای به نام قاعده ی من بلغ یا تسامح در ادله سنن هستند که بر مبنای آن در روایاتی که در آنها برای بعضی اعمال مستحبی ، آثار و ثوابی مترتب شده است، حتی اگر اعتبار سند روایت نا تمام باشد، می توان براساس قاعده ی من بلغ به آن عمل کرد که امید است به اجر آن عمل برسد...(مثلا رک : کافی ج2 ص 87 که برای عامل به چنین چیزی اجرش را صحیح دانسته اند)
3-متن و محتوای این دعای شریف - فارغ از سند آن - موافق حوادث مسلّم تاریخیست که در وقوع آنها تردیدی نیست.
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
واقعا بايد تأسف خورد به حال آن دسته از طلبه هايي كه موافق عيد الزهرا هستند.
طهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
شما به حال خود تاسف بخورید که برای اهل نجات اظهار تاسف کرده اید.

آیا دلایل عقلی و فطری کافی نیست؟
آیا روایات اهل البیت سلام الله علیهم کافی نیست؟
آیا متن فتاوای مراجع کافی نیست؟

تعصب کورکورانه مانع از فهم حقیقت می شود. تا آنجا که می بینی در مملکت به اصطلاح شیعه، برای روزهای حکومتی یا ملّی و... جشن می گیرند، اما برای آنچه به تشیع مربوط است کوتاهی می کنند.
ایگس
Germany
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
و شدیدا متاسفم برای شما که با سخن امام علی (علیه السّلام) هم مشکل دارید آقای طلبه.
شیعه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
امیر بیان (ع):
من اکراه دارم که شما(شیعیان)از فحش دهندگان باشید.
طبق کلام مولا شیعه نباید به کسی فحاشی کنه حتی به مخالفان شیعه.
یاعلی مددی
شیعیان علی بسم الله...
ایگس
Germany
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
لطفا متن عربی را باسند و سلسله روات بیاورید. اگر از راست گویان هستید.
ما منتظریم.
تبرائی
Germany
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
سلام عليكم
الهم صل علي محمد و ال محمد
الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و اخر تابع له علی ذالک
در حرم مطهر سه ساله (س) با یکی از برادران اهل سنت حنفی مذهب مباحثه ای داشتم
و وقتی دلایل واضح و آشکار ظلم بر اهل بیت را برای ایشان توضیح دادم چشمان او پر از اشک شد و وقتی به او گفتم چنین ظالمانی مستحق لعنت نیستند؟ در پاسخ گفت لعنت خدا و رسول بر ظالمین زیرا خداوند در قران ایشان را لعنت کرده است " أَلاَ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ " و هزاران برابر لعنت بر ظالمینی که در حق پیامبر ( ص) و آلش ظلم کرده اند.
تبری و لعنت بدون معرفی اعمال ننگین آنها فایده ندارد . و از طرفی سب و دشنام موجب جری شدن دشمنان و توهین به اهل بیت علیهم السلام می شود . پس دوستان خواهشمندم اعمال ننگین و پلیدی های آنها و مدافعین آنها را برای دوست و دشمن شرح داده و آنها را رسوا سازید.
عبد صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
اللهم عجل لوليك الفرج
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
به عنوان یک طلبه و یک روحانی زاده نظرات را مطالعه کردم ولی اکثر نزاع دشمنان بر سر ناآگاهی است.
حقیر دیشب کمی تأمل کردم، سؤالی برایم پدید آمد به این مضموم: اگر برائت از کسی در مذهب و یا دین مان با مقدسات یک مذهب و یا دین دیگری در تعارض باشد، تکلیف چیست؟
سؤال را با پدرم مطرح کردم، ایشان ای گونه جواب دادند:
این سؤال یکی از مباحث اصولی است. در اصول مجتهدین درباره ی این مسئله جمع متعرضین را می کنند و می گویند از آن جهت که حفظ کین دین و ذهب از همه چیز الویت دارد و از طرف دیگر برائت نیز یکی از اصول خمسه ی دین است، باید به گونه ای عمل شود که در عین برائت کیان دین نیز حفاظت شود.
پس باید این گونه مجالس را در خفی و پنهانی بگیرم تا کوچ ترین لطمه ای به شیعه و اسلام و تشیع وارد نشود.
و این نکته را دوستان توجه کنن هیچ یک از مجتهدی (ایدهم الله تعالی) نمی توانند فتوا به حرمت لعن بدهند زیرا مدارک و منابع متقن و صحیح السند و راوی ای وجود دارد که دالّ بر سبّ دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.
و در آخر به همه ی خوانندگین این مطالب می گوییم حضرت آیت الله صافی پاسخ سؤال مطرحه را داده اند نه فتوا و حکم. فتدبر فیه.
امیرحسین ش شهرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
سلام من یه دانشجوی شیعه تقریبی ام هستم وفقط به خاطرحفظ عزت اسلام بانظرحضرت ایت الله موافقم وگرنه...
آرزو
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
خوشم میاد اینایی که هی ادای غیرتیا رو درمیارن یک کدومشون جرات ندارن وسط میدون زاهدان یه بار بیان همین حرفاشون رو بلند بگن!
فقط تو مجلس پنهونی ادعاتون میشه
یه نفر از قماش شما تو زینبیه شهید شده ؟
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
و لا تسبو الذین یدعون غیر الله فسیبو الله بغیر علم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
ایشان واقعا هم مرجع ولایی هم با تقوی هم با بصیرت و هم واقعا مرجع است و گفته ایشان کاملا صحیح نه افراط نه تفریط
سایه امام زمان علیه السلام بالای سر همه ما و وجود امثال مثل این مرجع مستدام و اظهار نظر بدون تخصص در مقابل گفتار ایشان ممنوع
.
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
از بی غیرتی منکران عیدالزهراء سلام الله علیهاکه بگذریم، چقدر وقیح اند که به مراجع هم افتراء می‌بندند. حفظه الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
پسنیدیم خیلی عالی فرمودن