به گزارش «
شیعه نیوز»، آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به یک استفتاء در خصوص برگزاری مجالس عیدالزهرا (سلام الله علیها) نظر خود را
عنوان نمودند .
مرجع عاليقدر آيت الله صافي گلپايگاني
با سلام و احترام؛
سؤال : آیا برگزاري مراسم عیدالزهراء (سلام الله علیها) براي يك مسلمان شيعه صحيح است؟
با تشكّر
پاسخ معظم له :
بسم الله الرحمن الرحيم
عليكم السلام و رحمةالله
مناسبترين برنامه در اينگونه مجالس، ذكر فضائل و مناقب اهل بيت (عليهم السلام) و بيان معارف و تعليمات و هدايتهاي آن بزرگواران و بيان دلائل حقانيت ايشان و مطاعن دشمنان ايشان از اخبار و احاديث و تاريخ صحيح است و در انجام بعض كارها، بايد موارد و اماكن و ازمنه و مقتضيات آنها كاملاً لحاظ شود.
لطف الله صافي
ربيع الاول1433
اللهم عجل لوليك الفرج . . . . .
لعنت بر بی بیصرت
چه قدر با ادب تشریف داری ملومه خیلی سینه چاک مولا علی هستی البته مولا علی از صدقه سر امثال جناب عالی که هرکاری که دلشون میخوادمیکنه نه اون کاری که ولی زمانش میخواد سر درچاه فرو میبرد و درد دلش رو با چاه میگفت چوت امثال جناب عالی دورش رو پر کرده بودن
پسرجان ! برو خودتو گول بزن ، اين مسائل واسه اينه كه تو كشور در گيري نشه و خرج پليس و . . . . . بالا نره .
به قول مرحوم كافي : من فقهم رو از حضرت امام صادق ( عليه السلام ) ميگيرم نه از تو .
اللهم عجل لوليك الفرج . . . . .
اللهم عجل لوليك الفرج . . . . .
ایشون دارن میگن در انجام بعض کارها باید موارد و اماکن و ازمنه و مقتضیات رعایت شود.
یعنی هر کاری که انجام میشه رو جایز نمیدونن در همه جا و همه زمان و تحت هر شرایطی انام دهیم.
تا اونجایی که ما می دونیم ائمّه ی ما شیخین را لعنت می کردند.
بنابر این این طور که معلومه امثال شما به حرف امام زمان خویش( یعنی اعلی حضرت ولیّ المر المنتظر حجّت بن الحسن العسکری روحی و ارواحنا و ارواح العالمین له و الفداء)
توجّه نمی کنید .
لعن یکی از سه فریضه ی الهی است.
يه كم فكر، يه كم تامل...
من یه پاسخی به علی داده بودم حالا که دارم می خونم پاسخ خودم رو انگاری خیلی سانسور کردین.
حالا دیگه خواهشا تغییر ندید:
علی آقا شما اگر یه ذرّه مطالعه کنید می فهمید نظر تک تک امامان ما(ع) در مورد شیخین(ابوبکر و عمر) را
واین که حتّی آن ها دعاهایی را خوانده اند که در آن ها این دو را لعنت کرده است. حالا کی به حرف ولیّ زمانش گوش نمی ده؟؟؟
امثال شما؟؟ یا کسانی که می خواهند سنّت اهل بیت(ع) را اجرا کنند؟
نکنه که منظورت از ولیّ زمان کس دیگری جز امام عصر (ع) باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی با لعن کردن دشمنان خدا می شود موافق بود مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قابل توجه اونایی که همیشه درصدد سوء استفاده برای اتجام اعمال و نیات پلیدشون هستن
حسین حسین شعار ماست
بصیرت افتخار ماست
رو هواحرف زدن کاره ساده ایی هس
یاعلی
این چه وضعشه؟
تا حالا سه چهار بار ارسال کردم.
یکی از دستورات قرآن و به تبع آن اهل بیت (ع) پرهیز از فحاشی به مقدسات طرف مقابل حتی کفار است زیا آنان با نفهمی خود مقابل به مثل می کنند و به مقدسات حقه ما ناروا می گویند .
پس نتیجه میگیریم هیچ کدام از فسق و فجوری و کارهای رکیک و سبک سرانه و دور از ایمان و ایلام و تشیع که بعضی از فساق زمان به هر بهانه ای در اینگونه مراسمات با اسم مذهب انجام می دهند مورد تایید حضرت آیت الله صافی که از مراجع معظم و آگاه به زمان و انقلابی عصر حاضر میباشند نیست .
لطفا عکس مربوط به آیت الله صافی را با یک عکس مناسبتر تعویض بفرمایید.لطفا در این موارد بیشتر دقت فرمایید با تشکر ناصر
يا نخوندى يا شرايط مكان و زمان نمي فهمي چيه
ضمنا رفتارهاي گناه آلود در بعضي از اين مجالس رو هيچ مرجعي و هيچ عقل سليمي تاييد نميكنه...
تو رو خدا انقدر به شيعه گل به خودى نزنيد.
اظهار عجز پیش ستم پیشه ز ابهلی است
اشک کباب باعث طغیان آتش است
خیلی ممنون. دفعه ی دیگه شیعیان می رن تو کره ی مریخ از دشمنان اهل بیت(ع) برائت می جویند. این مراسم فرحه الزهراء(س) بسیار مراسم خوبی است و سنت معصومین (ع) نیز بوده پس لطفا این بساط را امثال شما جمع کنند و انقدر حرف از وحدت نزنند.در ضمن کسی گروهی را که در این مراسم ها کارهای گناه آلود انجام می دهند کسی تایید نکرده است.الان هم شرایط از نظر زمانی مشکلی نداره که توی شهرهای شیعه نشین این مراسم گرفته بشه.اگه منظورت اینه که با این کارها دشمن خشنود میشه این رو بدون که اون کسانی که شیعه از شون برائت می جوید خودشون در گروه دشمن قرار دارند.
فکرنمیکنم حضرت زهرا(س) دوست داشته باشه تو مراسمی که به اسم ایشونه فحش بدن و بعضی حرکاتو بکنن که خودمو خودتون میدونیم!!!!!!!
انگاری که حرف من رو نمی فهمیا!!!!!!!!!!!!
گرفتن مراسم فرحه الزّهراء مستحبّه کسی هم رقص و فحش و امثال این کار ها رو تو این مراسم تایید نکرده.
وگرنه میشه تو این مراسم دای صنمی قریش خواند و یا اعمالی را که آیت الله صافی (اه) در فتوای بالا فرمودند انجام داد.
این که یه عدّه به اسم فرحه الزهراء تمبک می زنند و می رقصند و اشعار مبتزل می خوانند دلیل بر این نمی شه که این مراسم حذف بشه
بلکه باید به اون بی ظرفیت ها آگاهی داد
فرهنگ عمومی را بالا برد نه این که سنّت پیامبر (ص) رو حذف کرد
عقل به انسان آگاهی می دهد و ابزار خوبی است ولی متاسّفانه... .
کمی تفکّر :
آیا باید به خاطر بی ظرفیّتی بعضیا سنّت پیامبر (ص) را با کمال پررویی برداشت؟؟؟؟؟!!!!!!!!
یا باید فرهنگ اون بعضیا رو بالا برد؟؟؟؟؟؟!!!!!!
امان از گمراهی وغفلت
منفیارو حال کن چون متعصبانه نظر دادی پس بگیرو نوش کن
چاپ کن شیعه نیوز
بابا بیخود جو نده
لذا این جواب را جایگزین می کنم:
ملجا هر شیعه فقطه 14 معصوم علیهم السلام اند و بس .
یکی از جنایات سقیفه این بود که دیگران را در جای 14 معصوم نشاندند. امیدوارم امروز بعضی ها به این جنایت آلوده نشوند.
البته اطاعت از فقهای دارای شرایط ، و در محدوده ی صحیح، لازم است...
والسلام علی من اتبع الهدی
کاری که خداوند علنا در قرآن انجام داده و دشمنان پیامبر را لعنت کرده چرا ما حتی در خفا هم با انجام آن متهم به بی بصیرتی و ... شویم؟؟!!
مطمئن باش اگربه دستورسنّی های وهابی وسلفی وغیره...واعمال قدرتی که دارندمیکنندگوش بدیم چندسال دیگه میگن توی کشورخودتون دستهاتونوبذاریدروی شکمتون نمازبخونیدتابه ماورهبرمون توهین نشه!
امسال که اکثراعیدالزهرانگرفتندتابجای اینکه دل حضرت زهرا(س)راشادکننددل وهابیون راشادکنند.ببینیم شیعه کشی کم میشه یابیشتر؟؟
ضمنازمان حضرت علی (ع)هم شیعه کم بوده!حضرت علی(ع)فرمودند:درراه خداازکمی تعدادنهراسید!تقیه برای ماواجب نیست اونهم به دلیل اینکه سنی هاازمابیشترندپس زمان حضرت علی(ع)بودی چکارمیکردی؟
راستی نظر آمریکا دراین خصوص چیست /
امام صادق عليه السلام : دروغ ميگويد كسي كه ادعا كند ما را دوست دارد و از دشمنان ما برائت نميجويد.
از این احادیث تا دلت بخواهد زیاد است.
چیزای جدید میشنویم!!!!!!!!
برائت از دشمن ، هم شامل برائت از رفتار و منش دشمنان هم می باشد . بعضی از رفتار های دشمنان پیامبر (ص) و اهل بیت معظم آن حضرت(ع) ، دشنام دادن و نا سزا گویی و ایجاد تفرقه در جامعه مسلمین بود . ما به عنوان محب اهل بیت(ع) باید از اینگونه رفتار ها هم برائت بجوئیم . إن شاء الله
اولی و دومی و سومی
امریکا اسرائیل انگلیس
اولی و دومی و سومی
بی خودی این عمل خیر لعن را سیاسی نکنید.
بقیه یا باطلن ویا مزخرفات دنیایی
جواب «بچه کاشان» محترم، حاوی مطلب مهمی است.
اینکه در چیزی که نمی دانید از امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) کمک خواسته اید، خیلی خوبست، اما لازم است بدانیم که بعضی چیز ها به برکت امام زمان و آباء طاهرینش (علیهم السلام) ، همین حالا و در همین شرایط ظلمانی غیبت ، روشن شده است. در چیزهایی که قطعیست و روشن شده، نباید مطلب را عقب بیاندازیم که هنوز ظهور واقع نشده یا ...
مثلا اینکه ولایت 14 معصوم علیهم السلام و برائت از دشمنانشان، رکن اساسی اسلام است، بدون هیچ تردیدی مورد تایید امام زمان (عجل الله فرجه) است، چنانکه از روایات متواتر و آیات قرآن بدست می آید.
ان شاء الله با ظهور حضرت، تبری جهانی می شود.
يه جا نقلي رو خوندم که نوشته بود ابليس از شر اين موجود هر موقع که مي ديد لا حول و لا قوه الا بالله مي گفت
ایشون خود اعلم بوده ونظر ایشون حجت
وبه تقلی نسبت به ایشون افتخار می کنم.
شما چشات بازه ولی نمیخوای ببینی
بنده از دین و مذهب شما و میزان استفاده شما از عقلتان را نمی دانم ،اگر می دانستم می توانستم پاسخ شما را بگویم.
بنظر شما برای یک کودک 2ساله چه چیزی ارزش است؟برای شما چطور؟؟؟؟؟
قدر گوهر گوهی
فضائل عيد الزهرا از كلام مولا علي عليه السلام
www.shayatin3.blogfa.com
جزاکم الله خیرا.
او را نه ز دین و نه ز ایمان خبر است.
فرزند علی(ع) اگر تبری نکند
فرزند علی(ع)نیست ز نسل عمر است.
خدا به حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی عمر با عزت ببخشد و این فقیه در عصر حاضر و این نعمت را از ما نگیرد.
اللهم العن صنمی قریش و جبتیهما و طاغوتیهما .
اشتباه چاپی رخ داده:
اللهم العن صنمی قریش و جبتیها و طاغوتیها
اون م بعد از حرف ه اضافی است.
با تشکّر از شیعه نیوز.
بعد گفتن این کارارو بکنید تا یسری شیعه دیگه کشته بشن؟
تبعیّت بی چون و چرا ممنوع
لطفا یا دلیل عقلی بیارید یا تقلی
نه دلیل متعصّانه.
اولا معصوم فرموده نه گفته
دوما فرموده که از ولی تبعیّت کنید ولی به شرطی که حرف خود معصوم را زیر سوال نبرد
آخه این چه منطقیه
معصوم بفرماید لعن کنید
از طرف دیگر از ولی تبعیت کنید
بعد ولی بگوید لعن نکنید
این طوری نیست اگر حرف معصوم با ولی جور در نیاید باید حرف معصوم را گرفت.
ظاهرا هنوز قرار نداده اند...
جاني براش فرقي نميکنه بزرگ کوچک زن مرد فقط جنايت مي کنه هيچ دليلي هم نمي خواد
(خدا لعنت کند دشمنان اهل البیت (ع) را در هر لباسی و هر مقامی و در هر اسمی که هستند.)
اللهم لعن الجبت و طاغوت
همانند آنچه که مرجع عظیم الشأن جهان تشیع، فخر الفقها و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی صافی فرمودند "در انجام بعض كارها، بايد موارد و اماكن و ازمنه و مقتضيات آنها كاملاً لحاظ شود" تکلیف را مشخص کردند و حجت را تمام کردند.
البته اشاره کنم که لعن کردن دشمنان و قاتلین حضرت فاطمه زهرا با فحاشی و ناسزاگویی کاملاً متفاوت می باشد. ظاهراً امیرالمومنین می فرمایید بدین مضمون که فحش ندهید و ناسزا نگویید، این مطلب برای همه مکان ها و در همه زمان ها صادق می باشد.
یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی.
بر دشمنان اهل بيت عليهم السلام، لعنت
شیعتنا منّا
خلقوا... .
شیعتنا منّا خلقوا من فاضل طینتنا یحزنون لحزننا و یفرحون لفرحنا
کلمه ی (منّا) را ننوشته اید.
اصلا بیشتر این اختلافها از سوی آنهاست
متاسفانه خیلی ها نمی فهمن!!!!!
بیهوده9 وقت خودتان و مردم را تلف نکنید و.
حواس مردم را از فریضه ی برائت پرت نکنید.
ایشان از فقهای بزرگ و اعلم میباشند از شماها خیلی بیشتر شرایط را درک میکنند
خدا ایشان و ایات عظام وحید خراسانی و سیستانی را برای ما حفظ کند
http://d-alisafi.ir/
2- روایات و احادیثی که یک مرجع دیده قعطعا از دید بقیه مراجع مخفی نبوده
3- مگر مرجع بلا منازع شیعه فرزند زهرای مرضیه آیت الله سیستانی نفرموده عزیزان اهل سنت یعنی از برادر بالاتر حال اگر بنده و جنابعالی به محترمین این عزیزان اهانت کنیم گناه نکرده ایم؟
4- اگر در خفا فحش بدهیم و در پیش روی آنها اظهار اردات کنیم منافق نیستیم؟ و فکر میکنید آنها باور میکنند؟
5- هیچ فکر کرده اید چرا جمعیت شیعیان نسبت به سایر فرق اسلامی این قدر کم است نسل کشیهای گسترده شیعیان در طول تاریخ کشتار دسته جمعی سادات در زمان بنی امیه و بنی العباس ریشه اش چیست؟
6- انهمه روایات در کافی شریف و سایر منابع شیعه در باره وحدت مسلمین و حسن سلوک با اهل سنت را چه میکنید شما از کلینی برای شیعه دلسوزتر هستید
7- آیا رهبر تنها کشورشیعه که خود فقیه و دانشمند و اسلام شناس است و به اعتراف همه مورخین شیعه در علم تاریخ اسلام سرآمد است و خود از نوادگان حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیه است دلسوز شیعه نیست و من و تو که دلمان میخواهد به بهانه واهی مجلس لودگی برپا کنیم دلسوز اسلام هستیم ؟؟؟
از آنجا که فرصتم محدود است، در میان نظراتی که به چشم خورد، این نظر محتوی انحرافات و اکاذیب واضحی است که لازم است جوابی مختصر داده شود:
جواب به شماره 1 : این عبارات شما آنقدر متعصبانه است که اصلا رنگ و بوی عقلی و علمی ندارد و لذا به نظرم هر خواننده ای بخواند بفهمد که وقتی اغراض شخصی مانع از فهم حقیقت شود، نتیجه ای جز امثال این عبارات شما ندارد...
جواب 2: اولا حکم به قطع در این باره، قول بلا علم و غیر جائز است . ثانیا، عموم مراجع (آنها که در وادی هستند)، تبری از دشمن اهل البیت (سلام الله علیهم) را رکن و محور اصلی ایمان می دانند. البته بعضی بیشتر این مطلب را ابراز می کنند و بعضی کمتر... ولی اصل آن در طول تاریخ فقه شیعه مورد اتفاق بوده و حتی یک استثنا هم ندارد.
جواب 3 : اولا حضرت اقای سیستانی - حفظه الله تعالی - ، که یکی از بزرگترین مراجع ما هستند، به جهت موقعیتی که در عراق دارند و خطر اهل تسنن و وهابیت که ایشان را تهدید می کند، خیلی اعتقاداتشان را صریح بیان نمی کنند. ثانیا هر کس اندک آشنایی با بیت حضرت اقای سیستانی داشته باشد، می داند که ایشان و خاندان محترمشان از قدیم ، در تبری نسبت به دشمن اهل البیت (علیهم السلام) مشهور و یکه تاز بوده اند.
ثالثا ) از عبارات ایشان، نتیجه ای که شما می خواهید هرگز حاصل نمی شود.
جواب 4 : متاسفم، شما گویا بعضی از مبانی اولیه مذهب را هم نمی دانید.
هر «مخفی کردنی» نفاق نیست.
اگر انسان در میان اهل حق باشد و به باطل معتقد باشد ولی ابراز نکند، «منافق» است. اما اگر به حقیقت ایمان داشته باشد ، ولی به جهت خطر اهل باطل ، آن را ابراز نکند، از نظر فقهی مورد حکم «تقیه» است که در آیات قرآن و روایات متواتر آمده است و تمام فقهای شیعه در طول تاریخ بر آن اجماع و اتفاق نظر داشته اند.
نمونه مخفی کردن ایمان در میان اهل باطل را میتوانید در ماجرای مومن آل فرعون که در سوره غافر آیه 28 مشاهده کنید...
گذشته از این، کسی نگفت «فحش» دهیم. بلکه آشنایان با فقه می دانند که «سب و لعن» جایز است و « فحش » جایز نیست...
جواب 5 : اینکه خیلی حماقت است که به جهت ظلم ظالمین، ما دست از عقیده به حق برداریم. اگر در طول تاریخ ، انبیاء و اولیاء خداوند قرار بود طبق این مبنای شما پیش بیایند ، گمانم امروز هیچ چیزی از دین خدا باقی نبود!
البته هر مومنی لازم است تا پیش از ظهور منتقم اهل البیت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، در مواضع لازم، به وظیفه ی تقیه عمل کند...
جواب 6 : این سخن شما کذب محض است و هر کس اندک آشنایی با کافی ثقه الاسلام کلینی داشته باشد، می بیند که قطعا به طور متواتر - بلکه فوق تواتر- بر تبری تاکید شده .
برای اینکه این کذب و انحراف جنابعالی روشن شود، لطف کنید فقط یک روایت بیاورید!
البته اگر لازم باشد ، ما می توانیم بیش از پنجاه روایت به شما نشان دهیم.
جواب 7 : اولا مرجعیت شیعه منحصر به او نیست. ثانیا متن عبارت او ، نتیجه ای که شما می خواهید را ندارد. ثالثا ...
بحرانی محترم، با این هوچی گری ها نمی توانی باطل را غالب کنی، از خدا بترس.
والسلام علی من اتبع الهدی
لعن کردن یک بحث است. ابراز کردن آن در اماکن عمومی بحث دیگری است. که نباید این دو بحث خلط شود.
آنچه از ضروریات تشیع و از بهترین اعمال است ، لعن دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) است که در راس آنها اولین و دومین و سومین غاصب خلافت (لعنۀ الله علیهم و علی اتباعهم) می باشند.
اما همه ی فقهای ما فرموده اند که نباید چیزی را که سبب خطر جانی برای اهل ایمان است، در اماکن عمومی که سبب خطر شود ابراز کنید.
ابراز کردن لعن غاصبین حق ائمه هدی (سلام الله علیهم) ، در اماکن عمومی، ان شاء الله در زمان ظهور مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
لعنت به هر کسی که به ناحق خلیفه شد
لعنت به آنکه بر تن اسلام خرقه کرد
این قوم متحد شده را فرقه فرقه کرد
تکفیر دشمنان علی رکن کیش ماست
هر کس محب فاطمه شد قوم و خویش ماست
قران و اهل بیت نبی اصل سنت است
هر کس جدا ز این دو شود اهل بدعت است
ما هم کلام منکر حیدر نمی شویم
با قنفذ و مغیره برادر نمی شویم
ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم
ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد
روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد
از ما بترس طایفه ای پر اراده ایم
ما مثل کوه پشت علی(امیرالمومنین) ایستاده ایم
شمشیر خشم شیعه پدیدار می شود
وقتی که حرف کوچه ودیوار می شود....
اللهم العن قاتلی الفاطمه الزهرا سلام الله علیها
ولی جنبه دوم هم باید نگاه کرد قرار نیست ما بریم در جوامع عمومی جار بزنیم لعنت به فلان لعنت به فلانی این کار با توجه به مقتضای زمانی(آخر زنا) ایراد دارد
ولی ولی چه عیبی دارد مثلا جمعی در منزل یا در هیت های خصوصی مراسم صد لعن صد صلوات زیارت عاشورا را بخوانیم!چه عیبی داردتازه خیلی صواب هم داره بالاخره اصل را نباید فراموش کرد که ولایت علی بن ابی طالب پایه و رکن است و ما نباید از کنارش به راحتی بگذریم................
با تشکر
کسانیکه با تبری و لعن دشمنان امیرالمؤمنین (علیه السلام) مخالفت دارند، از نظر انعقاد نطفه دچار مشکلاتی هستند.
امیدوارم کار به بعضی افشاسازی ها کشید نشود.
و السلام علی من اتبع الهدی
(البته وظیفه تقیه در اماکن عمومی تا قبل از ظهور امام عصر -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - بجای خود است.)
ما که هر چی گشتیم چیزی از شما ندیدیم.
آنچه گفته ام را می توانم از مدارک خاصه و عامه ثابت کنم...
یا علی مددی
.
.
... .
مسئولان عزیز ایران اعم از بالاترین رتبه تا پایینترین که بسیجی ها هستن, خطابم با شماهاست
چرا سعی نمیکنید وحدت رو بین شیعه و سنی برقرار کنید؟
نه اشتباه نخوندی,منه برائتی دارم از وحدت حرف میزنم.
چرا شما بسیجی ها و بزرگانتون عامل تفرقه بین امت اسلامی شدین!؟
چرا سعی بر ایجاد وحدت بین مسلمین ندارید؟
منه برائتی خواهان وحدت هستم اما نه اون سیاستی که شما اسمشو وحدت گذاشتین
عمل شما ناآگاه نگه داشتن اهل بدعت هست تا در جهل خودشون بمونن؛ چرا اینکارو باهاشون میکنید؟
چرا نمیگذارید حقیقت رو بفهمند و هممون زیر یک پرچم جمع بشیم؟
این عادلانه نیست
این عادلانه نیست که برادر خطابشون کنید ولی حقیقت رو ازشون پنهان نگه دارید و با این کار خنجر به پهلوی امت اسلامی بزنید.
عادلانه نیست که پرده جهلشون رو کنار نزنید تا حبل الله رو نبینند و پراکنده باشن
مگر نه اینکه عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه, اطاعت و پیروی از حبل الله ست؟
مگر نه اینکه حبل الله به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله, امیرالمومنین علیه السلام هست؟
مگر نه اینکه حبل الله به فرموده اقا امام صادق علیه السلام امامت هست؟
پس چرا مانع وحدت و نشر حقایق شدین!؟
☚مانع وحدت , حذف برائت هست☛
【 نتیجه】 ی برائته که اهل بدعت رو نجات میده
و وقتی برائتی نباشه به طبع 【 نتیجه】 ای هم نخواهد بود
فاش میگم که با نگه داشتن اهل بدعت در جهل,و حذف برائت از دین خدا, این شما هستین که باعث کشته شدن هر شیعه ای میشید.و هم باعث جهنمی شدن اهل بدعت
البته این چیزا برای مرد سیاست اهمیتی نداره؛ جهنم و بهشت و...
برام عوام هست دیگه درسته؟
اما در نهایت فکر کردین قراره به کیا حکومت کنید؟
عمری ها مثل شیعه ها قانع و مظلوم نیستن.
فهمیدن این موضوع کار سختی نیست فقط کافیه به کشورهای سنی نشین نگاه کنید و بببنید حاضرن در وضعیت کنونی ایران زندگی کنن و صداشون درنیاد :)
.
.
.
برگرفته از:
●((واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا))
و به حبل الهی دست جمعی چنگ بزنید و پراکنده نشوید.آل عمران
- صاحب كتاب مناقب الفاخرة از عبد الله بن عباس روايت كرده است كه ما در خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله بوديم عربى آمد و عرض كرد يا رسول الله شنيدم كه ميفرمودى اعتصموا بحبل الله حبل خدا كدام است كه باو تمسك جوئيم؟رسول خدا صلى الله عليه و آله دست خود را بر دست على عليه السلام زد و فرمود باين شخص تمسك جوئيد كه اين حبل المتين است
- و روی ابان بن تغلب عن جعفربن محمد(امام الصادق علیه السلام):«نحن حبل الله الذی قال: (واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا) آل عمران/103 امام صادق ع فرمود:ما همان حبل الله هستیم که خدا فرموده : و به حبل الهی دست جمعی تمسک جویید و پراکنده نشوید . تفسیر ثعلبی ، ج 3، ص163 طبع دار الاحیاء التراث العربی و الصواعق المحرقة ، ابن حجر هیثمی ، ج 2 ، ص 444 موسسة الرسالة
همچنین:
●حضرت زهرا سلام الله علیها:
فَجَعَلَ اللهُ...اِطاعَتَنا نِظاماً لِلمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا أماناً لِلفِرقَة؛
خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.
بحار الانوار، ج 43، ص 158
و:
●امام على عليه السلام
در پاسخ به پرسش از معناى سنّت ، بدعت ، جماعت و تفرقه فرمودند:
به خدا سوگند، سنّت، همان سنّت محمّد صلى الله عليه و آله است و بدعت آنچه خلاف آن باشدو به خدا قسم،جماعت، همدست شدن با اهل حق است هر چند اندك باشند و تفرقه، همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند.
و نتیجه برائت:
●امام صـادق عـليـه السـلام فرمودند كه رسول خدا (ص ) فرموده است : هـرگـاه پـس از مـن اهـل ريـب و بـدعـت را ديديد بيزارى خود را از آنها آشكار كنيد، و بسيار بـه آنـهـا دشـنـام دهـيـد، و دربـاره آنـها بـد گـوئيـد، و آنـهـا را بـا بـرهـان و دليـل خـفـه كـنـيـد كه نتوانند در دل مردم القاء شبهه كنند و نتوانند بفساد در اسلام طمع كـنـنـد، و 【در نـتـيـجـه】 مـردم از آنـهـا دورى كـنند و بدعتهاى آنها را ياد نگيرند، و خداوند در بـرابـر ايـن كـار بـراى شما حسنات و درجات بنويسد و درجات شما را در آخرت بالا برد. (اصول كافى جلد 4 صفحه :83 روایت 4)
آیا از نظر امثال شما این راه نشان دادن حق است/؟؟؟؟؟؟
در این کشور با عنایت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و به وسیله امام زمان(عج) حکومتی شیعی برپا شده است حالا بیاییم بگوییم که بله باید فحش داد و لعن کرد و ...
بله درست است که باید اعلام برائت کرد از دشمنان اهل بیت علیهم السلام و بر منکرش لعنت اما این گونه؟؟؟؟؟به صورت علنی ؟؟؟؟؟
با این کارهای شنیع؟؟؟؟؟؟
به نام حضرت زهرا(سلام الله علیها)؟؟؟؟؟
آن هم عید الزهرا ؟؟؟؟؟؟؟
عید الزهرا آن روزی است که امام زمان (عج) ظهور کنند و انتقام خون ابا عبدالله الحسین را بگیرند نه اینکه با چهارتا لعن من و تو عید الزهرا با شد ................
باید تاسف خورد به حال این گونه تفکر !!!
به کام دشمن به نام زهرا(س) !!!
بارک الله به شما شیعیان!!!! حضرت زهرا (س) شماهایید که دل حضرت را شاد میکنید!!!
احسنت اجرکم عند الله ..........
.
.
.
.
آی اونایی که به هر بهونه میریزید مرگ بر امریکا میگید
آی اونایی که به هر بهونه میریزید مرگ بر اسرائیل میگید
آی اونایی که به خدایان یه مشت شیطون پرست فحش میدید
ببینید چجور دارند اسم خداوند رو به اتش میکشند!!! حالا بازم بگو لعنت بر غاصب خلافت حرامه و لعنت بر امریکا حلال
طبق متن آیه ی مذکور، سب کفار در شرایطی مورد نهی است که آنها هم برگردند و خداوند را سب کنند...
این آیه نسبت به سب منکرین، در سایر شرایط ساکت است. پس هر کس اندک تاملی در این آیه داشته باشد .و با فقه آشنا باشد می فهمد که این آیه هیچ دلالتی بر مطلوب این گمراهان ندارد.
مشکل از بی سوادی بعضی آقایان است(در فرض خوشبینانه) .
و الا هر فقیهی می داند که :
1- سب و لعن نسبت به غیر شیعه دوازده امامی جایز است.
2- «فحش من القول» بر هیچ کسی جایز نیست. دلیل عدم جواز هم ، این نیست که به خاطر احترام مخالفین نباید به آنها فحش داد، بلکه دلیلش اینست که خداوند به مومنین امر کرده که بعضی الفاظ نباید از دهانشان خارج شود. این به خاطر احترام آنکس که قرار است به او فحش دهند، نیست.
تفاوت «سب» و «فحش» نیز نزد آشنایان با فقه واضح است...
لعن دشمنان ائمه هدی (سلام الله علیهم اجمعین) هم که محور دین اسلام بوده و هست و خواهد بود، چنانکه در بعضی روایات ، ائمه ی هدی (سلام الله علیهم) صحت اعتقاد به توحید خداوند را منوط به لعن و تبری دانسته اند...
والسلام علی من اتبع الهدی
خلاصه به همه چی اشکال میگیره
اینکه از عمل به تبری دفاع کرده اید بجای خود ارزنده است؛ اما یکی از اشتباهات رایج این است که کل موضوع برائت از دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) و لعن آنها و... را جزء فروع دین می شمارند. درحالیکه هر کس رجوعی به بیانات ائمه هدی (علیهم السلام) داشته باشد متوجه می شود که از اهم ارکان دین می باشد. حقیقت آنست که برائت از دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) از لوازم اعتقاد به امامت حقه است و امامت ، رکن مهم اصول دین است. پس تبری در واقع از اصول اساسی نشات می گیرد.
و خدای ناکرده این مجالس نورانی را به چیزهای کثیفی مثل موسیقی یا الفاظ رکیک یا... آلوده نکنیم.
اشراف آقا به مسائل سیاسی و غیره خیلی بیشتر از بعضی از آقایان است.
اولا احدی حق ندارد مقلدین سایر مراجع - که به عقیده ما اعلم و اورع و اتقی از ... هستند- را امر به اطاعت از دیگران کند.
ثانیا متن قرآن و روایات ائمه هدی (سلام الله علیهم) آکنده از عباراتیست که توهین به جبت و طاغوت و دشمنان اهل البیت (علیهم السلام) می باشد.
ثالثا متن فتوای حدود هزار سال فقه شیعه هم جواز سب مخالفین ( در غیر شرایط تقیه) می باشد.
رابعا توصیه میکنم در انتخاب معیار های خود تجدید نظر کنید...
خامسا بهتر بود بجای کلمه «نماد های اهل تسنن» از عبارت «بُت های اهل تسنن» استفاده می کردید.
به خاطر این توهینی که به عقاید شیعه کرده اید، باید از ائمه ی هدی (علیهم السلام) و همه ی شیعیان تاریخ و همه ی فقهای مذهب و همه ی ارادتمندان خاندان عصمت (علیهم السلام) ، عذرخواهی کنید . در غیر این صورت عوافب آن متوجه خودتان خواهد بود...
والسلام علی من اتبع الهدی
تا کور شود.. .. ..
شما اگر اینقدر استعداد ربط دادنِ مسائلِ
بی ربط را داری و خودت را از مراجع هم بالاتر می دانی، چرا تو سایت خودت پیام نمی گذاری؟!
آسمان و ریسمان را به هم بافتن فایده ای ندارد.
البته شما می توانستی نسبت به اینکه در این مجالس نباید معصیت شود و نیز اینکه باید افراد شرکت کننده شناخته شده باشند و فیلم و... ضبط نشود، تذکر دهید . اما این تذکرات ربطی به اصل تبری - که رکن اساسی اسلام است - ندارد.
شکلش را باید مراقب بود، اما نه اینکه اصلش را خراب کنند.
ما روایاتی داریم که اهل البیت علیهم السلام توصیه به سرور و شادی (در فضای سالم...) در این روز فرموده اند...
چرا عامل کشته شدن عده کثیری از شیعیان را مجالس پنهانی لعن خلفا می دانیم ولی نسبت به لعن و مرگ علنی شیطان بزرگ ابایی نداریم و از یکدیگر سبقت میگیریم و بدان افتخار میکنیم؟!
عامل کشتار جمعی شیعیان را تعداد معدودی مجالس خانگی می شمرند!!! درحالیکه اینطرف و آنطرف عربده می زنند و هر کس که با خواست نفسشان مخالفت کند ، را مورد شتم و لعن قرار می دهند!!
چیزی که مثل آفتاب روشن است این است که حکم و فرمان خداوند مورد توجه نیست.
تمام پاسخ هایی که در روز 10 فروردین 92 به بعضی از نظر ها داده بودم هیچ کدوم چاپ
نشد .
چرا چون مثلا اگه بنویسی با لعن میشه موافق بود با خودشون میگن: هییییییییییییییییییییییییین
چه فحش زشتی داد و چه نظر توهین آمیزی نوشت حالا چاپش نمی کنیم تا حالش جا بیاد
این نظر رو هم که الان نوشتم اصلا امید به این ندارم که چاپش کنین ولی می دونم که می خونینش بلکه یه تغییری به خودتون بدید.
که 39 نظر غیر قابل انتشار یعنی این که مردم فقط الکی وقتشون رو گذاشتند و نظر و پاسخ نوشتند که مثلا از دین دفاع کنند تا برادران شیعه نیوز چاپش نکنند.
َ قِيلَ لِلصَّادِقِ علیه السلام إِنَّ فُلَاناً يُوَالِيكُمْ إِلَّا أَنَّهُ يَضْعُفُ عَنِ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّكُمْ فَقَالَ هَيْهَاتَ كَذَبَ مَنِ ادَّعَى مَحَبَّتَنَا وَ لَمْ يَتَبَرَّأْ مِنْ عَدُوِّنَا
بحارالأنوار 27 58
در بحار روایت شده که به حضرت امام صادق (سلام الله علیه) عرض شد: فلانی [ادعای] ولایت شما اهل البیت را دارد، اما در برائت جستن از دشمنان شما ضعیف است. حضرت امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: هیهات! دروغ می گوید کسیکه ادعای محبت ما را دارد اما از دشمن ما برائت نمی جوید.
متن این روایت مشتمل بر یک واقعیت عقلی و انکارناپذیر است : اجتماع نقیضین محال است.
در بعضی روایات، ائمه ی هدی (علیهم السلام) ذیل این آیه از قرآن که : ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه... : خداوند برای یک مرد، در درونش دو دل قرار نداده است.
در روایات ذیل این آیه آمده که یعنی انسان نمی تواند هم آل محمد (صلی الله علیه و آله) را دوست بدارد و هم دشمن آنها را.
یک روایت بسیار مهم ؛
چون ممکن است در میان خوانندگان ، از دوستان طلبه هم باشند، سند روایت هم ذکر می شود، که روایت صحیح السند می باشد: بحارالانوار از رجال کشی از محمد بن قولویه و حسین بن بندار قمی هر دو از سعد بن عبد الله از ابراهیم بن مهزیار و محمد بن عیسی بن عبید هر دو از علی بن مهزیار از حضرت امام ابی جعفر محمّد بن علی الجواد (صلوات الله و سلامه علیهما)
بحارالأنوار ج 25 ص 318
كش، [رجال الكشي] مُحَمَّدُ بْنُ قُولَوَيْهِ وَ الْحُسَيْنُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ بُنْدَارَ الْقُمِّيُّ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مَهْزِيَارَ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ... ثُمَّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ يَأْجِمْ [او تاثَّمَ] أَنْ يَلْعَنَ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ
دربحارالانوار از رجال کشی، به سند صحیح فوق از حضرت امام جواد (سلام الله علیه) نقل است که فرمود:..رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمود: لعنت خداوند بر کسیست که خودداری کند از اینکه لعن کند کسی را که خداوند لعنتش کرده.
این روایت نتیجه ی بسیار مهم و پر برکتی دارد!
از مسلمات و بر اساس نقل فوق تواتر ثابتست که خداوند اولی و دومی و سومی را لعنت فرموده است، حال اگر کسی از لعنت کردن آنها خودداری کند، خداوند همین فردی را که از لعن کردن خودداری کرده ، لعنت می کند!
نتیجه ی مهم این روایت برای ما اینست که علاوه بر اولی و دومی و سومی - که لعنشان واجب و واضح است؛- بلکه باید کسانی که آنها را لعن نمی کنند را نیز لعن کنیم، چرا که طبق این روایت صحیحه، خداوند کسی که از لعن آن ها خودداری کند را لعن می کند. پس علاوه بر اولی و دومی و سومی ، اگر آنهایی را که از لعن اولی و دومی و سومی خودداری می کنند را لعن نکنیم، خودمان مورد لعن خداوند خواهیم بود!العیاذ بالله تعالی.
فلعنۀ الله علی الاول و الثانی و الثالث و علی من ابی ان یلعنهم.
در تکمیل فرمایش عزیزی که به دعای شریف و زیبا و پر معنی «لعن صنمی قریش» اشاره کرده اند، لازم است درباب سند دعای شریف لعن صنمی قریش، توضیح مختصری عرض شود:
در اعتبار سند دعای مذکور - که از ادعیه ی بسیار مجرّب و زیبای شیعیان بوده و هست- چند وجه را می شمریم:
1-مدرک دعای مذکور، کتاب «مصباح» مرحوم شیخ کفعمی می باشد که از منابع بسیار قدیمی مذهب است. و خود شیخ کفعمی - که از بزرگان مذهب است - در آن تصریح کرده که در این کتاب از مسانید مورد اعتمادش آورده است...
2- حتی در فرض بسیار بعیدی که کسی به سند آن اشکال کند، فقهای مذهب بر اساس روایاتی که بعضی از آنها صحیح السند می باشد - در مندوبات قائل به قاعده ای به نام قاعده ی من بلغ یا تسامح در ادله سنن هستند که بر مبنای آن در روایاتی که در آنها برای بعضی اعمال مستحبی ، آثار و ثوابی مترتب شده است، حتی اگر اعتبار سند روایت نا تمام باشد، می توان براساس قاعده ی من بلغ به آن عمل کرد که امید است به اجر آن عمل برسد...(مثلا رک : کافی ج2 ص 87 که برای عامل به چنین چیزی اجرش را صحیح دانسته اند)
3-متن و محتوای این دعای شریف - فارغ از سند آن - موافق حوادث مسلّم تاریخیست که در وقوع آنها تردیدی نیست.
آیا دلایل عقلی و فطری کافی نیست؟
آیا روایات اهل البیت سلام الله علیهم کافی نیست؟
آیا متن فتاوای مراجع کافی نیست؟
تعصب کورکورانه مانع از فهم حقیقت می شود. تا آنجا که می بینی در مملکت به اصطلاح شیعه، برای روزهای حکومتی یا ملّی و... جشن می گیرند، اما برای آنچه به تشیع مربوط است کوتاهی می کنند.
من اکراه دارم که شما(شیعیان)از فحش دهندگان باشید.
طبق کلام مولا شیعه نباید به کسی فحاشی کنه حتی به مخالفان شیعه.
یاعلی مددی
شیعیان علی بسم الله...
ما منتظریم.
الهم صل علي محمد و ال محمد
الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و اخر تابع له علی ذالک
در حرم مطهر سه ساله (س) با یکی از برادران اهل سنت حنفی مذهب مباحثه ای داشتم
و وقتی دلایل واضح و آشکار ظلم بر اهل بیت را برای ایشان توضیح دادم چشمان او پر از اشک شد و وقتی به او گفتم چنین ظالمانی مستحق لعنت نیستند؟ در پاسخ گفت لعنت خدا و رسول بر ظالمین زیرا خداوند در قران ایشان را لعنت کرده است " أَلاَ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ " و هزاران برابر لعنت بر ظالمینی که در حق پیامبر ( ص) و آلش ظلم کرده اند.
تبری و لعنت بدون معرفی اعمال ننگین آنها فایده ندارد . و از طرفی سب و دشنام موجب جری شدن دشمنان و توهین به اهل بیت علیهم السلام می شود . پس دوستان خواهشمندم اعمال ننگین و پلیدی های آنها و مدافعین آنها را برای دوست و دشمن شرح داده و آنها را رسوا سازید.
حقیر دیشب کمی تأمل کردم، سؤالی برایم پدید آمد به این مضموم: اگر برائت از کسی در مذهب و یا دین مان با مقدسات یک مذهب و یا دین دیگری در تعارض باشد، تکلیف چیست؟
سؤال را با پدرم مطرح کردم، ایشان ای گونه جواب دادند:
این سؤال یکی از مباحث اصولی است. در اصول مجتهدین درباره ی این مسئله جمع متعرضین را می کنند و می گویند از آن جهت که حفظ کین دین و ذهب از همه چیز الویت دارد و از طرف دیگر برائت نیز یکی از اصول خمسه ی دین است، باید به گونه ای عمل شود که در عین برائت کیان دین نیز حفاظت شود.
پس باید این گونه مجالس را در خفی و پنهانی بگیرم تا کوچ ترین لطمه ای به شیعه و اسلام و تشیع وارد نشود.
و این نکته را دوستان توجه کنن هیچ یک از مجتهدی (ایدهم الله تعالی) نمی توانند فتوا به حرمت لعن بدهند زیرا مدارک و منابع متقن و صحیح السند و راوی ای وجود دارد که دالّ بر سبّ دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.
و در آخر به همه ی خوانندگین این مطالب می گوییم حضرت آیت الله صافی پاسخ سؤال مطرحه را داده اند نه فتوا و حکم. فتدبر فیه.
فقط تو مجلس پنهونی ادعاتون میشه
یه نفر از قماش شما تو زینبیه شهید شده ؟
سایه امام زمان علیه السلام بالای سر همه ما و وجود امثال مثل این مرجع مستدام و اظهار نظر بدون تخصص در مقابل گفتار ایشان ممنوع