۱۳۱

چرا نام حضرت على عليه السلام در قرآن نیامده است؟

آیت الله سید محمد صادق روحانی در پاسخ به پرسشی در این زمینه به تشریح این موضوع پرداخته اند که در ادامه می خوانید
کد خبر: ۶۲۹۹۵
۰۲:۳۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۲

شیعه نیوز: یکی از اصلی ترین شبهاتی که دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مذهب تشیع وارد می کنند، عدم ذکر شدن نام مبارک امیرالمؤمنین، حضرت علی علیه السلام در قرآن کریم است.

 آیت الله  سید محمد صادق روحانی در پاسخ به پرسشی در این زمینه به تشریح این موضوع پرداخته اند که در ادامه می خوانید:

پرسش: اگر امامت يکى از اصول دين است، پس اهميت آن از توحيد و نبوت و عدل و معاد کمتر نيست، پس چرا آشکارا وجوب آن در قرآن مطرح نشده است؟

پاسخ  آیت الله روحانی :

باسمه جلت اسمائه؛ حديث غدير که شيعيان با آن امامت را اثبات مى کنند از نظر شيعه و سنى، مسلم و قطعى است زيرا هم از طرف شيعه و هم سنى به تواتر نقل شده است. اين حديث آشکارا بيان داشته که پيامبر صلى الله عليه وآله على عليه السلام را به امر الهى به جانشينى خود منصوب نمود. در عين حال، خداوند متعال در اين باره تأکيد نموده و تعهد کرده تا جان پيامبر صلى الله عليه وآله در امان باشد و در اثر اعتراض مردم به انجام اين کار گزندى به او نرسد.

ايرادى که بر جانشينى حضرت على عليه السلام وارد کردند اين بود که چرا آشکارا نام على عليه السلام در قرآن نيامده؟ ولى روشن شده که اگر نام مبارک حضرت على عليه السلام و امامان ديگر که از فرزندان او هستند در قرآن مى آمد، قرآن تحريف مى شد. و اين است راز عدم ذکر نام على عليه السلام و ائمه عليهم السلام در قرآن..; علاوه بر اين نقل صحيحى از ابى بصير است که گفت: «از امام صادق عليه السلام پرسيدم مردم مى گويند: براى چه نام على و اهل بيتش در قرآن نيامده است؟» امام صادق عليه السلام فرمودند: «به ايشان بگوييد حکم نماز بر پيامبر صلى الله عليه وآله نازل شد و خداوند تعداد رکعات که سه يا چهار باشد را معين نکرد و اين رسول خدا صلى الله عليه وآله بود که نماز را چنين تفسير کرد». (1) از اين روايت روشن مى شود که تمامى روايت هايى که بر ذکر نام ائمه عليهم السلام در قرآن دلالت مى کند منظورشان تفسير و تبيين و يا بيان شأن نزول و تأويل است بدون آنکه خداوند، ابلاغ صريح اين مسأله را امر کرده باشد.

------------------------------------------------------------

1- قُولُوا لَهُمْ: إِنَّ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وآله وسلم نَزَلَتْ عَلَيْهِ الصَّلاةُ وَ لَمْ يُسَمِّ اللهُ لَهُمْ ثَلاثاً وَ لاَ أَرْبَعاً، حَتَّى کانَ رَسوُلُ اللهِ صلى الله عليه وآله وسلم هُوَ الَّذى فَسَّرَ ذلِکَ لَهُمْ; اصول کافى، ج 1، ص 286; بحارالانوار، ج 35، ص 210; تفسيرالعياشى، ج 1، ص 249; تفسير فرات کوفى، ص 110.
 
انتهای پیام / ق . ث

 

T

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۹۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳۱
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
نظر عجیبی است اگر نام مولا علی علیه السلام می امد قران تحریف میشد؟؟؟؟!!!!!!! این حرف خیلی ساده اندیشانه است چون خداوند یکتا فرموده انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون. خواهشا دلایلی بیارید که سلفی ها و نیز غیر مسلمان ها بر ما نخندند علا وه بر این حیدیثی از امام صادق سلام الله علیه هست که در بحار الانوار فرموده اگر قران ان چنان که نازل شده بر شما خوانده میشد همانا نامهای ما را در ان میافتید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
محمد جان!
دلیل باید همه فهم باشد.
حدیث شریف امام صادق علیه السلام نیز در عرش، کسی منکرش نیست. ولی این دلیل خیلی واضح و روشن است و همه استعدادها و ظرفیتها آن را قبول می نمایند.
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
محمد جان مگر ما باید یه چیزی بگیم که سلفی ها خوششون بیاد.وضعیت سلفی ها معلومه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
عزیز یکی از حکمت های خداوندی همین عدم ذکر است که با شناختی که از منحرفین داشته در قران نگفته تا حافظ کتاب منزل از انحراف باشد
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
اگر اسم حضرت علي (ع) در قرآن كريم ذكر مي‌شد آن موقع اين سوال براي تك تك ائمه تا امام دوازدهم هم سوال مي‌شد چرا ذكر نشده است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
بایددید که اناله لحافظون معنایش چیست یکی ازابعادمعنوی این ایه این است که اگر اسمی اورده می شدقران تحریف می شد دقت بفرمایید خداوند کریم ریشه تحریف قران رابا حذف اسامی سوزاند.خداوند قران راحفظ کرد ازدست این ملعونین باحذف نام اهل بیت .این یک بعد قضیه بعد دیگرش روشن بودن بحث ولایت ازایات وروایات وواقعیات تاریخی که دربعضی موارد صریح وبرخی دیگر باکنایه می باشدحال بااین وجود در همان دوران خیلی ها منکرشدندومطمئاناچگونه که درتاریخ وروایات دست بردندمانند چاپخانه روایت بخاری علیه ماعلیه درقران هم دست می بردند بله خداقران راحفظ می کرد اما اینهاهم حذف خودشان را انجام میدادندولی این 72 ملتی که دربین مسلمین هست 172ملت می شدانشقاق زیاد موجب ازبین رفتن اصل دین می شد.مطالب زیاد امامجال کم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
اگر خداوند همه چیز رو در قرآن میفرمود که دیگر نیازی به امام و پیشوا و پیامبر نبود اگر اینطوره میتونم به خاوند ایراد وارد کنیم چرا هر بشری دنیا میاد از همون روز اول ولایت علی رو به نحوه غریزی در دل مردم نذاشت.... اونوقت همه بهشتی بودن.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
اگر مهم خندیدن سلفی ها است .پس بد به حال .اما مهم روشن شدن حق است ؛ همه حق را به وضوح میبینند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
چنان با قاطعيت نوشتي كه حرف كاملا نادرستيه كه آدم فكر ميكنه شما مرجعي!!!!
اخوي! اگه بنا بر اين بود كه نام مولا سلام الله عليه در قرآن بياد و بعد هركي خواست اون رو حذف كنه يا قرآن رو تحريف كنه مثلا يه سنگي از آسمان ميخورد تو سرش!!! يا دستش خشك ميشد ديگه جايي براي امتحان بشري تو اين مقوله باقي نميمونه!
مردم بايد غربال بشن برادر من!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
اگر قرار باشد خداوند همه کارها را با معجزه انجام دهد اختیار انسان معنی پیدا نمی کند یکی از روشهای محافظت از قرآن همین بوده مخالفان ائمه متوجه نباشد دلایل قرآن بر ضد آنها بوده و به همین علت برای تحریف آن اقدامی انجام ندهند ولی در این زمانه با تفکر در قرآن آن دلایل را استخراج کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
سلفی ها خود حق را می دانند اما آن را کتمان می کنند .
alireza
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
و انه فی ام الکتاب لدینا لعلیّ حکیم

و وهبنا لهم من رحمتنا و جعلنا لهم لسان صدق علیا ً
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
برادر بزرگوار هر حدیثی که دیدید که نباید در موردش جار بزنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
خیلی از احادیث جزو اسرار هستند و تا ظرفیت و گنجایش نباشه نباید فاش شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
علی صراط مستقیم
غفوری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
در تایید این نظر در دعای ندبه خطاب به امام زمان علیه السلام می خوانیم: یابن من هو فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم. ای پسر آن آقایی که در ام الکتاب نزد ما علی حکیم است.
ناشناس
Brunei Darussalam
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
این دو ، دو آیه از قران کریم است. اگر در شرح و تفسیر آن نگاه کنید این دو علی همان علی بن ابی طالب است . ضمناً در دعای ندبه هم آیات قران آمده و تمام دعا ، کلمه معصوم علیه السلام نیست.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
سلام بنده اعتقاد دارم در قرآن نام علی آمده ولی به صورت رمزی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
دشمنانی که به مذهب شیعه شبهه وارد میکنند که اسم علی (ع) در قرآن نیامده است ، چرا به این فکر نمی کنند که چرا اسم قاصبان حق آن حضرت در قرآن نیامده است؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
املای درست غاصب است نه قاصب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
دقیقا
ندرلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
حدیث امام صادق بهترین جواب است دقت کنید
بهسان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
باسلام لطفا در خصوص آیه شریف 50 سوره مریم و کتاب اسماء امام علی (ع) درقران نوشته آیت الله جعفر شیرازی هم توضیح بفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اگر دشمنان،با بغض به روایت نیندیشند،جوابشان را خواهند گرفت.روایت به حدی زیبا و روشن است که جای شبهه باقی نمیگذارد.
رسول
Kazakhstan
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
پس خداوند با نیاوردن نام اهل بیت در قران ، از قران محافظت کرد و اهل بیت علیهم السلام نیز در طول زمان از حافظان قران هستند.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
این اواخر امریکا دولت عربستان را وادار کرده بود تا آیات مربوط به جهاد -شهادت -..... را ازکتابهای درسی دانش آموزان خذف نماید کسانی که برای خرسندی دشمنان اسلام آماده اند تا آیات اللهی را حذف نمایبد آیا به نام مبارک ائمه اطهار اگر در قران می امد احترام می گذاشتند
عليرضا توتونچيان
-
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
سوره 19 ( مريم)
... و جعل لسان صدق علياً.
حالا بفرمائييد كه نام علي در قرآن نيامده. بفرمائيد اين رو بالا و بزرگ و بلند مرتبه تفسير كنيد مگر مولا لسان صدق نبودند؟ بودند. پس نام علي در قرآن آمده است!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با سلام
اگر اسم امیر المومنین(ع) در قران نیامده پس ایه ولایت چیه؟؟؟؟
به قران سر بزنن اونایی که میگن اسم امام علی (ع)نیامده خودشون میفهمن

مائده 55
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
بهترین جواب ایوالله
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
عاليست
شولینگ
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
آنقدر دردفاع از مکتب راستین اهل بیت تعلل کردیم که این حرفهانوش دارویی شده است برزخمهای شیعیان.بیاییدفکری بحال مظلومان عراق وبحرین وسوریه کنیم که شده اندراه ورود به بهشت جماعتی جامد المغز وخونشان بی ارزش شده دردنیای اسلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
خورشید که نیاز به معرفی نداره!!
چه نام مبارک باشه و چه نباشه نام مولای ما منشق از نام خدای متعال است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
خیلی حرفت به دلم نشست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ای کاش می شد یه حرفی بهت می زدم که نفهمی از کجا شنیدی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
فرآن به جز از وصف علی آیه ندارد
ایمان به جز از حب علی پایه ندارد
گفتم بروم سایه لطفش بنشینم
گفتا که علی نور بود سایه ندارد
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
سخن شمادرسته آقامهدی ولی ربطی به موضوع فوق نداره.البته ببخشید
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
بر فرض اگر نام مولا هم میامد آن آیه را نمیخواندند.همه میدانیم صدق الله العلی العظیم قسمتی از یک آیه قرآن است که صفت خدا به خاطر شباهت با اسم علی علیه السلام خوانده نمی شود
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
علی علیه السلام در جای جای قرآن چون آفتاب تابان می درخشد حال اگر شب پرستان خود را در دخمه تاریک خود از ترس تابش نور خورشید پنهان کرده اند دال بر عدم وجود خورشید نیست نور ولایت تا ابدیت در دریای قرآن جلو گر است آنها نابینا هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
این که خداوند قرآن را حفظ می کند یعنی همین روشی که به کار گرفته است، و هر آیه ای که در تحسین اهل ایمان است در باره علی علیه السلام موضوعیت دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
ان شاالله با ظهور مولایمان ، قرآن تنظیم و معنی و
محمد
Spain
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
در مخزن لا یموت دردانه علیست در عرش امیر فرزانه علیست در کعبه ظهور کرد تا بر همه کس اثبات شود که صاحب خانه علیست ناد علیا مظهر العجایب
محمد علی
Spain
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
هر کس به ولایت لی شک دارد در سینه دلی ز عشق منفک دارد اهسته به گوش او بگو چیزی نیست دامان عفافه مادرت لک دارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
اقایون به نظر من وشما نیست کلام کلام امام معصوم هستش ونقل یک فقیهی مثل ایت الله روحانی برا ما سنده
خلیلی
United States
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
این حرف که اگر نام حضرت علی در قرآن می آمد وقرآن تحریف می شد، قابل قبول نیست. بسیار ساده اندیشانه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
به هیچ وجه

منظور این است که ممکن بود تشابه اسمی به وجود بیاید و مردم سردرگم شوند
ناشناس
Germany
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار
ناشناس
-
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
آیه 55 سوره مائده و آیه 67 سوره مائده دلیلی محکم بر اثبات حقانیت علی (ع) است
کسری ن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
لبیک یا امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)
احسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
سوال چرا در قران گفت نشده نماز صبح دو رکعت خانده شود پس معلوم است استنبا ط شده واگر کسی بصیرت ظا هری وباطنی دارد می داند اسم مبارک علی ع در قرا ن امده علی گرفته شده از اسم علی اعلی است
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اینها اینقدر بهانه جو هستنتد که به فرض اگر اسم علی به صراحت درقرآن می آمد بازهم می گفتند که چرا ازرنگ پوست اندازه قد وسال و... درقرآن بیان شده است .
فی قلوبهم مرض فزادهم الله ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
کااااااااااااااملا موافقم.دقیقا زدی به هدف.
احمد علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
اینکه گفته میشه نام حضره علی سلام الله در قران نیامده چون ترس از تحریف قران بوده حرف کاملا نا درستی است یعنی خدا میترسیده نام مولا علی سلام الله رو بیاره قران رو عده ای تحریف کنن؟؟!!!!!!!! این حرف با خود قران کریم در تضاده چون قران شریف فرموده انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون خدای یکتائی که قران را بدون نام حضره علی سلام الله تونسته نگهداری کنه قطعا با وجود نام مبارک ایشون هم میتونه نگهداری کنه پس این استدلال از پایه سسته
يه بچه شيعه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
آقاي احمدعلي
چنان با قاطعيت نوشتي كه حرف كاملا نادرستيه كه آدم فكر ميكنه شما مرجعي!!!!
اخوي! اگه بنا بر اين بود كه نام مولا سلام الله عليه در قرآن بياد و بعد هركي خواست اون رو حذف كنه يا قرآن رو تحريف كنه مثلا يه سنگي از آسمان ميخورد تو سرش!!! يا دستش خشك ميشد ديگه جايي براي امتحان بشري تو اين مقوله باقي نميمونه!
مردم بايد غربال بشن برادر من!
غفوری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
سنت خداوند بر این نیست که بخواهد از طریق خارق العاده قرآن را حفظ کند
وگرنه اگر مطلب شما درست باشد می توان این را گفت که خداوند می توانست جان امام زمان علیه السلام را بطور خارق العاده و معجزه آسا از کشتن حفظ کند و نیازی به غیبت آن حضرت نبود. اگر خدا بخواهد از راههای غیر عادی قرآن را حفظ کند زمینه امتحان مردم برچیده می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بر دشمنان علی ع لعنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
فقط حیدر امیرالمؤمنین است
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
اینها از نشانه های اخر الزمان است
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
علی مع الحق والحق مع علی
بر غاصبین و اتباعشون لعنت
جعفری
Spain
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
یکی از راههای حفظ قران ازتحریف توسط خدا نیاوردن اسامی اهل بیت وهمچنین مخالفان ومنافقان در قران است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
اگر علی حق نبود بد 1400 سال اسمی هم از ایشان نمیبردند چشمبینا میخواهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
آیه ولایت
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
اگر میخواهید فرزندانتان حلال زاده هستند انان را با محبت علی علیه السلام امتحان کنید اگر بغض علی علیه السلام را در دل داشتن به حلال زاده بودنش شک کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
فدای علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
عزیزان این که حلش آسونه .درتفسیرقرطبی ج 3اومده مرادازصدق علیا درسوره ی مبارکه ی مریم سلام الله آیه ی شریفه ی 50علی ابن ابی طالب می باشد.(سندصحیح)
رضوانه
Italy
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
اللهم عجل لولیک الفرج
ربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
برای اثبات حقانیت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام همین بس که تنها کسی که در خانه کعبه بدنیا آمد مولای ما امیرالمومنین علی علیه السلام هست. پس پیرو کسی هستم که زاده ی خانه خداست و وصی خاتم النبیین نه پیرو خلفایی که با مشورت و شورا روی کار آمدن...
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اگر نام مبارک حضرت علی ع در قران میامد هر کسی که اسمش علی بود میگفت خلیفه است
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خیلی سایت خوبی دارین ممنون
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
جان قذای قران ناطق ما علی ولی الله
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
یاعلی دستم بگیر تا در دورانی که نگه داشتن دین از نگه داشتن آهن گداخته در دست سخت تر است آنچنان راسخ به شما و پیامبر و فرزندانتان ایمان داشته باشم که هیچ حرفی مگر حق بر دلم ننشیند و گوشم کر باشد در برابر اهانت هایی که به شما می شود و دروغ هایی که به شما و خاندانتان می بندند
آمین یارب العالمین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
سلام همان حدیث امام صادق بهترین جواب است قران بیشتر اصول دین را بصورت اشاره اورده وبه ما عقل داده تابا استفاده از احادیت وعقل و دلیل انهارا استنباط کنیم وگر نه راهی برای امتحان الهی وجود نمی داشت
سید محمد علی
Germany
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
در قرآن مجید ذکر موسیٰ علیہ السلام از ھمہ بیشتر است ولی سورہ یی بنام موسٰی نداریم این کہ سوال نیست کہ چرا اسم فلاں نیامدہ؟
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
جانم فدای امیرالمومنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
سلام لطفا" کامنتها براساس تاریخ جدید به قدیم منظم گردند با تشکر
رویا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
عالی بود من که راضی بودم
mOjTaBa
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
ممکن بود افرادی اسامی فرزندان و نوه ونتیجه هایشان را مطابق آدرس قرآن انتخاب کنند!
در این صورت راه برای افراد سودجو باز میشد!
دلیل دوم اینکه کلی گویی قرآن و بدون مصداق گفتن مبحث ولایت با تفسیر پیامبر مکمل یکدیگرند...و این خود راهی ست برای امتحان بشریت در طول تاریخ نه تنها در صدر اسلام...که آیا قرآن را با پیامبر قبول دارند یا بدون آن؟؟؟
که اگر با پیامبر قبول دارند،سندیت غدیرخم واضح و مبرهن است...واگر بدون پیامبر قبول دارند که اصل نبوت را از اصول دین حذف نموده اند...
و من الله توفیق...
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
آخه این مولای ما شما رو چه کرده . فدات بشم یا علی
بر سه نفریشون لعنت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
بر کسایی که حق مولامون حضرت امیر المومنین رو خوردندلعنت بر اولی و دومی و سومی لعنت
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
کی میگه اسم حضرت تو قرآن نیومده لطفا مراجعه کنید به کتاب لماذا ذکر اسم علی فی القرآن کثیرا جدیدترین اثر علامه دکتر نجاح طایی
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ایه مبارکه .انماولیکم الله ورسوله.......برای تمام معاندان کافیست.وبرای تمام بشریت حجت است.
جواد امانی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اگر می آمد درقرآن دست کاری میشد
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
سلام.آقا اصلا اگ اسم امام علی (ع) صریحا هم در قرآن میومد.اینا باز قبول نمیکردن.وقتی در شان حضرت فاطمه (س) سوره اومده.این ملعونین سیلی بهش زدن.اینا همش بهانست.یک مثلی هست ک میگه...کسی ک خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی رو ک خودشو زده ب خواب ن
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
هنوزم مظلومی مولا....دستمون رو بگیر در راه ولایتت ثابت قدم باشیم
حجت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
عالی
محمد
Germany
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
بر ما شیعه ها آیه تطهیر کافی است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
سلام ودرود خدا برهمه شما بچه شیعه ها
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
به نظر من خدا خیلی ماهرانه اشاره ای در قران نه تنها به امیرالمونین بلکه به اهل بیت ایشون هم کرده و هرکه اندکی معرفت داشته باشه دیگر در او شبهه ای ایجاد نمیشه اما خود خدا میگه به پیامبر گفتن معجزه ای چون دیگر پیامبران بیاور ک خدا به حضرت میگه اگه هرمعجزه دیگری بیاوری باز اینها بهانه میگیرند اگه اسم دوازده امام را هم در قران میاوردند باز چیز دیگری میگفتند و من فکر میکنم به این دلیل نامشان به وضوح نیامده چون خدا برهمه چیز اگاه هست و اگاه بوده وقتی غدیر رو نادیده گرفتن مطمعننن قرانم نادیده میگرفتن با بغض و کینه ای ک به امیرالمومنین داشتن و این باعث تفرقه بیشتر میشده تنها خدا یک غدیر را علنی کرد و این همه چند دستگی بین مسلمونا چه از نظرعقایدی و چه از نظر مساعل شرعی و... ایجاد شد و باهم اختلاف نظر دارند چه برسد به ذکرنام ایشان در قران...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
چون آنگاه نامهای دیگرجایگزین میشد. امابدون ذکرنام اوصاف وشایستگیهای وصی وجانشین حقیقی راپیگیری می کنند وآنهارا جزعلی ابن ابیطالب ع کسی ندارد
علی قدیری
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
کی گفته که نیومده
توی سوره شعرا آیه 84 حضرت ابراهیم از خدا میخواد که توی نسل من یک لسان صدق.نیکو. قرار بده و خداوند توی سوره ی مریم آیه 50 خداوند جواب حضرت ابراهیم رو میده و میگه که از رحمتمان به تو عطا کردیم و علی ع رو اون لسان صدق قرار دادیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
واطیعوالله واطیعورسول اولی الامر منکم :از خداو رسولش واولی امر که منظورش اما علی ع هست اطاعت کنید
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
باسلام وصلوات برعلی (ع) چه کسی درخانه خدا متولد شد وچه کسی درحال رکوع زکات داد(انگشترش رابه فقیر داد)فقطهمین دو مورد کافی نیست.جانم فدای علی(ع)واولادعلی(ع)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
من در عجب ام از این جناب آیت الله که مساله را به این صورت مطرح کرده اند روایت در مورد قرآن بسیار داریم. اینکه نام حضرت علی ع و 72 نفر دیگر از قریش در قرآن بود و عمر ملعون همه را محذوف کرد الا نام ابولهب زیرا عموی پیامبر ص بود و جهنمی بودنش در قرآن ذکر شده بود تا مثلا مایه سرافکندگی پیامبر باشد. روایت داریم از اینکه حضرت علی ع 40 روز بعد از شهادت پیامبر ص خود را در خانه حبس فرمودند و قرآن را جمع آوری نمودند اما عمر گفت ما به قرآن تو نیاز نداریم و حضرت فرمود این قران را تا زمان ظهور فرزندم مهدی دیگر نخواهید دید و روایت داریم که حجت وقتی ظهور کنن قرآنی را همانطور که زمان پیغمبر بوده می آورند و... آیه انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون رو هم که دوستمون گفتن برید تفاسیر روایی رو ببینین این حفاظ وجود مقدس معصوم هر زمانیه. سنی ها هم اگر می خوان زبون درازی کنن که شما شیعیان معتقدین که قرآن سانسور و کم شدن داره برن یه فکری برای آیه خیالی رضاء کبیره بکنن که یکی از مطاعن و ننگهای عایشه است و توی معتبر ترین کتبشون اومده
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
سلام
من از همه خواهرا و برادرای اهل سمت خواهش میکنم برن نهج البلاغه رومطالعه کنن . به درایت آدمی قسم اگر پرده تعصب ا زگوش و چشم بردارید به حقانیت امیرالمومنین علی (ع) پی خواهید برد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
انما ولیکم الله و رسوله و الذین یقیمون الصلاة و یوتون الزکاة و هم راکعون
مایده /55
ناصری
United States
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
ویاتون زکات و هم راکعون
منظور قران در این ایه چه کسی غیر از خود مولا است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
یکی از علل نیامدن نام امامان ع به صورت مستقیم در قرآن سنت امتحان الهی است لیبلوکم ایکم احسن عملا از طرفی عدم اتمام حجت ایجاد زمینه برای بخشیدن دیگران هم هست والله اعلم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
این نظر علمای بنی امیه است.نام امام علی (ع) چندین بار در قرآ« کریم آ»ده است.لذا علمای سنی به تبعیت از علمای درباری بنی امیه و برخی از علمای شیعه در دام آنان افتاده و گمان می برند که نام مبارک حضرت علی (ع) در قرآن نیامده است. از جمله در سوره مریم آیات 50و49 وسوره زخرف سوره 4و5
خادم الحسین
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
اگرنام میبردکه وهابیهااثری ازقران روی زمین نمیذاشتن بمونه
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
چرا در آیه 50 سوره مبارکه مریم نام علی آمده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
درسته در آیه 50 سوره مبارکه مریم نام مبارک علی (ع )آمده است
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
احوال امروز ایران همانند احوال قرون وسطی در اروپاست...
اختلافات و دعواهای بین کاتولیک ها و پروتستان و درگیری هایی که به پا می شد...
هزار و چهار صد سال پیش اتفاقی افتاده، حال یکی می گوید اینگونه بوده و یکی می گوید آنگونه بوده...
کسانی که غرق در این دعواها هستید و لعن و نفرین می کنید چه از هر کدام از مذاهب هستید، آیا می دانی چرا پیامبر فرستاده شد؟ آیا تا به حال دست نیازمندی را گرفته ای (نه اینکه یک هزار تومنی جلوی او بندازی)؟ آیا تا به حال دل کودک یتیمی را شاد کرده ای؟ آیا تا به حال به زنی بیوه با چشم و دلی پاک کمک کرده ای بدون اینکه نیتی ناپاک داشته باشی؟ آیا توانسته ای دست یک کارتن خواب را بگیری و مأوایی به او بدهی؟
جوانان با مشکل ازدواج و مشکلات اقتصادی مواجه اند و به سوی افسردگی پیش می روند، دانشگاه ها دیگر محل علم و تحصیل نیستند و به فحشا کشیده شده اند، هر شب هزاران نفر سر گرسنه بر روی بالش می گذارند، هر شب چه زنها و دختر ها تن فروشی می کنند تا بتوانند لقمه ای نان به دست آورند. آمار اعتیاد هر روز افزایش یافته و سنین پایین تری را درگیر می کند...
اما شما هنوز بر سر مسایل هزار و چهارصد سال پیش با هم دعوا می کنید...
قرون وسطی ما کی به پایان می رسد...؟؟؟
وحدت مسلمین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
سلام علیکم در جواب برادر کاربر (( رهگذر )) اولا ما کی ادعا کردیم ایران بهشت است و مشکلی نداردبله اما نباید غلو کرد . در ثانی بنا بر روایت مشهوری که علمای شیعه و سنی هر دو طرف قبول دارند پیامبر اسلام فرمود اسلام بعد از من به 73 فرقه تقسیم میشود فقط یکی فرقه کامل تر و ناجیه است . خب بر این اساس هر مسلمانی که سواد کافی دارد و سعادت اخروی و ابدی و البته دنیوی برای او مهم است وظیفه دارد دقت کن برادر میگویم وظیفه دارد یعنی واحب است یعنی باید مظالعه کند تحقیق کند تا ان ذمذهب ناجیه را کشف کند . دوما به حکم اکثریت مراجع تقلید شیعه و رهبری هرگونه بی احترامی و توهین و لعن اشنار و علنی نسبت به عقاید اهل سنت محکوم است . کنگره های جهانی متعددی با حظور علمای شیعه و سنی درکنار هم بر ضد تفکرات تکفیری وهابی تشکیل شده . ازدواج بین شیعیان و اهل سنت هم کم نیست . کاروان اربعین اهل سنت هم همین پارسال در عذاداری شرکت کرد همه این ها نشان دهنده وحدت شیعه و اهل سنت در ایران است اما مسئله وحدت یک طرف مسئله بیان حقایق تاریخی بر اساس اسناد و مدارک با حفظ احترام مسئله ای دیگر . چه اشخاصی که شیعه شده اند .چه استاید اهل سنتی که به مذهب شیعه گرویده اند . پس صحبت های علمای و مطالعه دقیق بی نتیجه نیست /.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
آن که دنبال حقست دنبال اسم نیست
بچہ شیعہ
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
برات متاسفم(رھگذر)ک موضوع ب این مھمی رو بی اساس جلوہ میدی شیعہ طرفدار حق بودن لیاقت میخواد
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
دوستان من ی سوال دارم!
در مدام زیارت یا دعا این استدلال که نام امام علی در آیات ۴ زخرف و ۵۰ مریم آمده است را تاکید می کند؟
لطفاااااا اگه می دونین سریع جوابمو بدین لطفاااا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
علی (ع) خیلی برای خدا مهم پس باید اسمش بیشتر می امد که سنی ها بدانند که شیعیان راست میگن که علی (ع) امام است ......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
به دنبال نام مولا علی(ع)گشتن در قرآن مثال کسی است که باشمع در روز روشن وتابناک به دنبال خورشید میگردد.مخالفانش بیش از طرفدارانش میدانند ایشان قرآن جاری هستند. وقتی ما نام ایشان را که خداوند درقرآن علی العظیم،علی کبیر،علی کبیر یاد کرده وما امروز عاشقانشان راحت (علی) خطابشان میکنیم از مخالفان انتظار دیگری نمی رود. به دنبال اسم اعظم خدانگردید،که اسم اعظم خداعلی است.اول وارد اوست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
كسي مي دونه آيا جايي از قران نوشته هنوز جنازه شريف پيامبر وسط است جمع بشيد هركه رويكي دوتا گفتند ؛ امام قرار بدهند بيعت بگيرند.
ناشناس
United States
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
جواب بسيار ضعيفي هست. اگر موضوع به اين مهمي (ادامه رآه پيغمبر) قرار نيست بياد در قران كه كلي موضوعات ديگه هم داره خيلي عجيبه. عقل سليم چنين چيزي رو قبول نداره.
از جان گذشته
Germany
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
ببینین دوستان خود امام علی قرآن ناطق میباشند.
اگر برادران اهل سنت توجهی به سیره ی امام علی داشته باشند خود پی به حقانیت میبرند.
رفتار علی , گفتار علی , کردار علی چیزی جز دستورات قرآن نیست..
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
علی جانم علی جانم .....جانم به فدایت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
سلام من قبول دارم اسم علی در قرآن نیامده حتی امامت،ماانقدر تعصب داریم نمتونیم باور کنیم نمیدونم چرا
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
با سلام
محض اطلاع دوستی برسونم که که میگفت کار هامون باید همه تایید کنند حتی سلفی ها.(((سخن امام خمینی:اگر دشمن از دست شما راضی بود ببینید یه جای کار مشکل داره و الا اگر از کار شما خشنود نبودند کار شما درست بوده==یعنی خارج از فطرت انسانی هستند)))
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
سلام علیکم در دعای ندبه می خوانیم یابن من هو فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم و خداوند در سوره زخرف میفرماید و انه فی ام الکتاب لدینا لعلیّ حکیم
البته بیش از 300 مرتبه غیر مستقیم اشاره به نام حضرت شده است ای کاش چشم بینا و گوش شنوایی باشد
ابو أحمد
United States
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
باسمه تعالی ، جواب سؤالتان را آیه ۶ سوره صف داده ! مگر نام پیامبر اکرم (ص) در انجیل مسیحی ها نیامده ؟ خوب اگر ذکر نام ، برای ایمان آوردن کافی می بود ، چرا مسیحی ها به پیامبر اسلام ایمان نیاوردند ؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
کتاب مسیحیت تحریف شده با قران مقایسه نفرمایید
ابو أحمد
United States
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
باسمه تعالی ، جواب سؤالتان را آیه ۶ سوره صف داده ! مگر نام پیامبر اکرم (ص) در انجیل مسیحی ها نیامده ؟ خوب اگر ذکر نام ، برای ایمان آوردن کافی می بود ، چرا مسیحی ها به پیامبر اسلام ایمان نیاوردند ؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
حضرت علی (ع) مهمتر از امام های دیگر پس باید نام او در قران زیاد بیاد ......
امین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
سلام
درود بر نبی رحمت که آموخت اسلام تمام و کمال به یارانش درود بر نبی برادری و برابری که آموخت مهربانی درود بر نبی عشق و عطوفت
که آموخت با عشق و یاد خدا زندگی کردن درود بر نبی امین که آموخت صدق گفتار درود بر نبی خوش خلق و خوش اخلاق که آموخت اسلام بدون توهین را و درود بر نبی رحمت که آموخت . . .
عزیزان اسلام دین توهین وغیبت و تهمت زدن و کلمات رکیک نیست
از حق دفاع کن ولی بدون توهین و لعن و نفرین کجا حضرت علی عزیز
دل من وشما و اسلام لعن کرد به خلفا و مادرانش بیایید علوی باشیم
در همه ابعاد از حضرت پیروی کنید چون در راس آن امام مسلمان بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
ذتنلرتبراللدنبپدر
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
اصلا این سنی ها مغزشون مشکل داره اگه واقعا دنبال راه حق هستند باید شیعه رو قبول کنند
علی ملکی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
آدم بی غرض اگر علی وسایرین را بشناسد خود بخود به علی گرایش پیدا می کند ونیازی به آیه وحدیث هم نداردمثل یک انتخاب عالمانه وصالحانه مثلا علی ازهمه عالمتربوده از همه شجاعتر بوده ازهمه باتدبیرتر بوده و.....وحتی یک روز هم بت نپرستیده است به اعتراف مخالفین او حال شما چه کسی را انتخاب می کنی اینقدر نگویید چرا خدا نگفت من می گویم چرا خودتان تعقل نمی کنید وانتخاب نمی کنید بهترین علی بوده وخواهد بود چه آیه باشد وچه نباشد احادیث باشند یا نباشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
خداوند بر شما رحم کند ک چنان نادانید ک ب چنین موردی فکر میکنید واز مورد اصلی غافل شدید دلیل اومدن این همه پیامبر و کتاب فقط و فقط ب این دلیل ک ما خدارو بشناسیم ن هیچ کس دیگرو یکم فکر کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
سلام جواب نقضی
چرا اسم خلفایی که شما قبول دارید درقرآن نیامده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
قران ناطق علی بود دنبال حاشیه نرید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
یه انسان چقدر می تونه بی اندیش باشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
چه کسی حافظ وکاتب قرآن کریم بود؟حضرت علی بود
پس انتظار نداشته باشیم که نامش در قرآن کریم بیاید
چون حضرت انتظاری نداشت که نامش در قرآن کریم بیاید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
با آنکه بارها نام و لفظ "علی" علیه السلام در قرآن آمده اما باز ائمه به خاطر شرایط آن دوران از اشاره مستقیم به آنها و بصورت علنی پرهیز می کردند اما خدارو شکر اسناد معتبری از این اشارات در کلام معصومین از طریق افراد موثق بدست ما رسیده که در این زمان بخاطر محفوظ بودن قرآن بدلیل همه گیر شدنش و سیستم های کامپیوتری دیگر دلیل بر کتمانشان نیست. و بهتره جهان تشیع با حفظ وحدت و از طریق استدلال به تلیغ اونها بپردازند و امدوارم شیعه نیوز هم یه پست جامعی در این مورد بزاره

اولین اشاره مستقیم بنام مولای متقیان علی علیه السلام با سند معتبری از امام صادق علیه السلام ذکر میشه:
سند این روایت دست تک تک کسانیکه است که دارن این متن رو مطالعه میکنن. کافیه از قفسه کتاب خانه تان کتاب شریف مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی رحمة الله علیه رو وردارین و زیارت ششم امیرالمومنین رو باز کنید. این زیارت به سند معتبر از امام صادق علیه السلام است.

در فرازی از این دعا امام صادق خطاب به مولای متقیان علی علیه اسلام می فرمایند:

وَ الْمُنْجِي مِنَ الْهَلَكَاتِ الَّذِي ذَكَرَهُ اللَّهُ فِي مُحْكَمِ الْآيَاتِ فَقَالَ تَعَالَى وَ إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ‏
رهایی بخش از هلاکتها، آن کسی که خدا در آیات محکم او را ذکر کرده و فرموده است: او در اصل کتاب نزد ما علی حکیم است
.
عبارت إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ‏ مربوط به آیه شریفه سوره مبارکه زخرف است.
علما می فرمایند منظور از ام الکتاب همان سوره مبارکه حمد است و اشاره عبارت "و آن در ام الکتاب" عبارت "صراط المستقیم" است که در آیه شریفه ی اهدنا الصراط المستقیم آمده. . یعنی معنی دقیقا آیه می شود صراط مستقیم نزد ما علی حکیم است
مبینانظری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
بع نطرم کمی عامیانه تربه توضیحات بپردازید
مبینانظری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
بع نطرم کمی عامیانه تربه توضیحات بپردازید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
عزیزان امامت اصول مذهب شماست ولی نماز فروع ..خدا انقدر ضعف داشته که باید قران را ناقص بفرسته تا ازان.محافظت کنه .پس قران الان خودش تحریف شده هست .محمد اخرین فرستاده خداست وبعدش کسی قرار نیست بیاد حالا به هراسمی اگه اینجوریه بهایی ها هم به حق هستند.علی فضایل خیلی داره نیاز نیست لج کنید وصفات خدایی بهش بدین با این کارها علی شده ربات که از اول کوک شده .معصومی که میل به گناه ندارد وعلم غیبی که اینده را میبیند وبدون ترس درجای پیمبر میخوابد . خداوند رییس اداره نیست که اول به معاونش رجوع کنید تازه اگه رییس مهربونتر وهمه چی اون از معاونه بهتر باشه بازم میرید پیش معاونه .شایدم علی از خدا بهتر شده جدیدا