۸۶

رعایت حجاب اختياري است يا اجباري؟

بارها این سوال مطرح شده است که رعایت حجاب اجباری است یا اختیاری؟ و معمولا گفته مي‌شود نبايد مردم را با اجبار به عملي وادار ساخت.
کد خبر: ۳۵۳۹۷
۱۱:۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

بارها این سوال مطرح شده است که رعایت حجاب اجباری است یا اختیاری؟ و معمولا گفته مي شود نبايد مردم را با اجبار به عملي وادار ساخت اما اين درباره عمل فردي و شخصي در محيط و حريم خصوصي می باشد.
 
عنوان شهروندي و پذيرش آن مقتضياتي دارد كه از جمله آنها عمل به قانون اجتماعي است. به عنوان مثال اگر در جامعه، قانوني مانند قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي وضع شده است، هيچ يك از شهروندان و عابران پياده كه از خيابان مي گذرند، نمي توانند اين قانون را ناديده گرفته و بگويند كه قانون براي رانندگان است و عابران پياده مي توانند تخطي كنند.

حجاب در حقيقت يك قانون اجتماعي است و همانند قانون و مقررات راهنمايي و رانندگي الزامي و تخطي از آن افزون بر گناه، مجازات هايي را در پي دارد.
 
در هر جامعه اي اگر قانون زير پا گذاشته شود، امنيت اجتماعي و اخلاقي جامعه از بین رفته و در حقيقت تجاوز به حقوق ديگران است.
 
عدم رعایت حجاب همانند تجاوز از خط عابر پياده و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است كه مجازات خاص خود را دارد؛ زيرا در هر دو مورد، اطمينان و اعتماد عابران افراد جامعه سلب شده و هراس و وحشت جامعه را فرا خواهد گرفت.
 
قطعا در جامعه اي كه افراد آن قانون را زیر پا بگذارند، شهروندان احساس ناامني خواهند کرد.
 
بر اساس این مثال حتي اگر شهروندان، اعتقادي به حجاب نداشته باشند، مي بايست به قوانين مصوب احترام گذاشته و آن را اجرا كنند، از اين رو حجاب حتي بر شهروندان مسيحي در كشور اسلامي واجب است؛ زيرا قانون فراگير است و همگان بايد آن را رعایت نمایند.
 
با توجه به دو ويژگي اسلاميت جامعه و ضمانت قانوني، ضرورت رعایت حجاب در جامعه مشخص می شود.
 
لازم به ذکر است، چون حجاب مفهومي مشکک و داراي سلسله مراتب است كه با نبود يك مرتبه از آن ساقط خواهد شد، بد حجابي لفظ صحيحي نيست و مي بايست بي حجابي ذكر گردد

منبع : خبرگزاري دانشجو
برچسب ها: حجاب
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
حجاب اجباری و زورکی، چیزی جز تحقیر و توهین به زن نیست.
سمیرا
Italy
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
رعایت حجاب اسلامی باید اختیاری باشد ولی متاسفانه شما ما را مجبور به آن کرده اید!!
ناشناس
Afghanistan
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
مجبور به عمل نیک؟
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
باید اختیاری باشه ولی اجباریه!
بانو
Switzerland
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چه قانونی که هیچ کس قبولش ندارد و همه ی افراد جامعه به خصوص زن ها از آن رنج می برند ؟ آیا با وجود حجاب اجباری ، فساد و فحشا در ایران بیشتر است یا در مالزی ؟!
ناشناس
Afghanistan
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
خانم بی حجاب به مانند بس است که همه از او استفاده میکنند و لذت میبرند ولی خانم با حجاب به مانند موتر شخصی که فقط صاحبش از او استفاده مکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
بايد اجباري باشد چون عده اي جنبه ندارند
آیسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
با فرهنگ سازی عمیق به مرور زمان حجاب اختیاری برای همه جا می افتد وشما نگران نباشید.
فواره
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
تو حتما مردی .اول باید به اجبار پارچه بندازن سرت تا بفهمی
یک شهروند ایرانی
United States of America
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
قانون در جامعه باید با نظر اکثریت مردم وضع شود.قانونی که اکثریت مردم به شکلهای مختلف مخالفت خود را با آن ابراز می کنند قانون نیست ،زورگویی و دیکتاتوری است،حضرات اگر جرات دارند رفراندوم برگزار کنند و نظر مردم را بپرسند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
موافقم. درود بر شما.
س
Seychelles
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
درود بر شما
ا
United States of America
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
احسنت
محمد رسول
Afghanistan
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اگر قانون دست شما بود حالا اسلامیت را جرم اعلان میکردید.
سیم سیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
جرات خو ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
حجاب اختیاری ترفند جدید وموزیانه غرب است که می خواهند بعدجنسیتی ما خانمها را بدون حساسیت ترویج کنند وجامعه را به سمتی ببرند که در روش های قبل موفق نبودند
احمد چاره ساز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
در زمان رضا خان بیحجابی یک قانون برای شهروند ها بود آیا عدم رعایت آن قانون گناه است؟
باران
Spain
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
هر چه اجبار بیشتر شود ، مقاومت هم بیشتر می شود.
به نظر من مقوله حجاب توهین به آقایان است...چرا ؟ چون حجاب فقط در صورت حضور آنان اجباری است برای اینکه به گناه نیفتند..... این یعنی چه ؟ یعنی اینکه آقایان ضعیف هستند و در برابر چند تا تار مو کنترل خودشون رو از دست میدن و این بیشتر بی احترامی به آنان محسوب می شود.
rahele
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
باران جآن مَگه نیستَن ؟؟ هنو یه حجابی تو این مملکَت هَس .... باز پسرا و آقایون چشاشون از حدقه زده بیرون وای به حال اینکه عنی شِه !
محمد
United States of America
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
حجاب باید اختیاری باشد
ن ج
Kazakhstan
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
باید با بی حجابی مقابله کرد اگر حجاب یا قانون در انظار عمومی رعایت نشه در جاهای دیگه هم رعایت نمی شه
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
حجاب برای حفظ ارامش و امنیت زن و جامعه امری مفید و لازم است .... بیایید تک بعدی و شخصی به قضیه نگاه نکنیم و در مفهوم عام و بالاتر انرا بنگریم انوقت است که به نتاتج بهتری میرسیم....
یه نفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
متاسفم برای اونایی که منفی دادن
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
حجاب اجباری هیچ ارزشی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
حجاب احترام به همه قوانین الهی واجتماعی است.
حجاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
رعايت حجاب ضامن امنيت اجتماعي و اخلاق جامعه است
رعايت حجاب موجب تحكيم بنيان خانواده و اجتماع است
ترويج بي حجابي عامل فرپاشي بنيان خانواده ايراني اسلامي
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
واقعا برای خانم هایی متاسفم که دوست دارن کشف حجاب کنند خودتون به درسر میندازی چون که اگه شما کشف حجاب کنید مردان هوس باز هم شما رو گیر میندازن و به گناه آلوده میشید و ممکن است گناه کبیره کنید و کشور به گناهان کبیره آلوده میشه و ممکنه یک شبه جهنمتون ساخته شه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
فراموش مکنید
که پوشیدگی سپریست در برابر ناپاکان
هنگامی که ناپاکان دیگر در میان نباشند،
پوشش چیست به جز اسارت و
آلایش روح؟

فراموش مکنید
که زمین از پای برهنۀ شما لذت می برد
و باد دوست می دارد که با گیسوان
شما بازی کند

جبران خلیل جبران
وفا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
در این که حجاب خوبه شکی نیست ! ولی هر چقدر اجبار درش بیشتر بشه ، مردم هم فرصت این رو نخواهند داشت که به درک درستی از اون برسن . الان چون اجباریه ، بد جلوه میکنه اما اگه این قانون برداشته بشه ، کم کم ، خواسته ها به سمت اومدن دوباره حجاب میره ...
فهیمه
France
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
حجاب اجباری بی احترامی به زنان است باید اختیاری باشه مثل همه دنیا همه در انتخاب پوشش خود آزادند ما در عصر حجر زندگی نمیکنیم دنیا تغییر کرده مرگ بر حجاب
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اتفاقا چون در عصر حجر زندگی نمیکنیم حجابو انتخاب کردیم. اسلام که اومد ارزش واقعی زن رو بهش فهموند، فهموند که هرچقد پوشیده تر باشه امنیتش بیشتره،سنگینتره. حجاب باعث ارامش جامعه میشه. کدوم تفاوت الان با عصر حجر باعث شده بگید مرگ بر حجاب؟
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
شما نقاب بزن کلا خودتو باند پیچی کن به ما چه ما حجاب نمیخواییم
پگاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
کلا از حجاب بدم میاد چون مال فرهنگ من نیست
ایرانها همیشه پوشیده بودن ولی محجبه بودن مال اعراب عریان بوده نه مال ایرانیهای متمدن
حجاب قیافه زن رو زشت میکنه و شیک هم نیست من که اصلا از حجاب خوشم نمیاد
نسترن
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
سلام دوست خوب با مطالعه تاریخ ایران و مشاهده کتیبه‌هایی که در آثار باستانی هستش دیده شده زنان متمدن و اصیل ایرانی حجاب و پوشش کاملی داشته‌اند که این اصالت یک زن ایرانی رو نشون میده اما این که عنوان کردید حجاب آدم رو زشت میکنه اصلا فلسفه حجاب اینه که زیبایی‌های زن پوشیده باشه تا جامعه به جای توجه به بعد زنانه به توانمندی های زنان توجه بشه.
آیسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
من با نفس حجاب هیچ مشکلی ندارم.خیلی ها هستند که حجاب و چادر را خیلی می پسندند.باید به فکر آنها هم بود.اما نباید دخترانی را که از حجاب خوششان نمی آید و مجبور هستند آن را مانند باری بر روی دوش خود تحمل کنند هم فراموش کرد.باید دوباره فرهنگ سازی شود!آنهم از ریشه و عمیق. به اصطلاح هستند قرتی هایی که نمی توانند با حجاب بقیه کنار بیایند و آنان را امل،آدم فروش،دهاتی،خشک مذهب و کوته فکر خطاب میکنند و کسانی که کاملا پوشیده هستند،هی سربه سر بقیه میگذارند که ماها بهشتی هستیم و بهتر از شماییم و پراز غرور وتکبر میشوند و ابدا تحمل پوشش های دیگر را ندارند. از طرف دیگر مردان به زنان میگویند پوشیده باشید ما گناه نکنیم و زنان هم جواب میدهند که شما نگاه نکنیدکه گناه کنید!
جامعه ایرانی باید از ریشه فرهنگ سازی شود.مانند دوبی و ترکیه.که هرکس خواست حجاب داشته باشد و هر کس هم که خواست نداشته باشد!باید به مردم حق انتخاب داد.دختران 8سال و9سال هنوز خیلی تا کودکی کردن وقت دارند.باید به جوانان گفت:این پوشش هست این هم هست این هم میتوانی انتخاب کنی! باید به آنان حق بدهید کدام را انتخاب میکنند.اگر حجاب اجباری نباشد و حق انتخاب باشد و بازهم همینقدر ازش تعریف شود دختران خودشان کم کم به سوی آن جذب خواهند شد. زمان می برد.بعداز38سااااال دوباره همچین وضعی را در مملکت راه بیندازیم نیاز به زمان و مدیریت و فرهنگسازی از ریشه است. باز هم میگویم از نظر بنده حجاب کاملا فردی و اختیاریست و نمیشود با قوانین های دیگر مقایسه اش کرد که قیاس مع الفارق است.
آیسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
شیعه نیوز برای چی نظر من رو انتشار ندادی؟؟؟
راما
United States of America
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
اگر ممنوعیت حجاب ستمی بر زنان باحجاب بود
پس اجبار حجاب هم ستمی بر زنان بی حجاب است
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
خدا خودش چقد قشنگ از حجاب تو سوره احزاب ايه 59دفاع کرده اي پيامبر به زنانت و دخترانت و زنان مومن بگو......اين نزديکتر به ان است که شناخته شوند خدا ميخاد ارزش زن و شناخته شدنش به خاطر ارزش دروني اون باشه مردي که به خاطر زيبابي مو يا هرچيز ديگه جذب زن بشه با زرق و برق و زيبايي فرد ديگه نفر اول را ترک ميکنه الان تو جامعه همينه، اگه خود ما هم به خودمون به عنوان ابزار نگاه کنيم که من بايد زيبا باشم با موي خودم يا فلان لباس پس ما خودمونم به عنوان ابزار خوشامد مردان ميدانيم خدا به انسان با پوشش کرامت داد اگر تمدن با بيحجابي هست پس حيوانات متمدن ترين موجودات روي زمينن.متاسفم که اين نگاه ماست حجاب فقط فردي نيست بلکه امنيت اجتماعي همه مطرح است ،نيوز بيک يه روزنامه پرطرفدار تو امريکاس بريد بخونيد هر چهارده دقيقه به يه زن تو امريکا تجاوز ميشه سالي 600بچه بدون ازدواج متولد ميشه. نير سايمون جامعه شناس خودشون ميگه 86درصد مردم ما کتاب ميخونن87درصدشون هم زنا کارن اين وضع اون مملکتاس که حجاب درشون ازاده .
فاطمه
Netherlands
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
شما حجاب داشته باش کسی که جلوتو نگرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
اگر حجاب مچجب امنیت میشه,مشکل از مردم بی فرهنگ ایرانیه که بی جنبن.وگرنه در خارج زنها امنیت دارن و مردان هم کاری دارن.پس قبول کنیم مشکل از خودمونه
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
چرا تو خارج زنها با امنیت میشن رییس جمهور و وزیر کشور و وزیر دفاع؟؟؟؟؟ چطوری پس اینقدر پیشرفت میکنن تو همه امور مثبت زندگی ولی زتهای ایرانی تو پستوها موندن تا بپوسن؟؟؟؟؟؟
مشکل از مردهای ایرانیه و گرنه خود خدا دینشو هم اجبار نکرده
ناشناس
Netherlands
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
با کمال احترام به نویسنده
حجاب رو با قانون خیابون مقایسه کردید!!
یعنی الان اگه قانون بود که زنان باید بی حجاب باشن ما هم باید اطاعت کنیم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
با سلام خدمت شما.میدونم که پیام منو چاپ نمیکنین ولی بازم نظرمو میگم.در جواب در مورد مقاله فوق بایدعرض کنم که عزیز من مثالی که جنابعالی در مورد حجاب و قوانین رانندگی زدین باید عرض کنم که این نظرشما بزرگترین مغلطه ایست که تا حالا شنیدم.مگه میشه حجاب رو مثلا با قوانین رانندگی مقایسه کرد؟ عزیزم قوانین راهنمایی و رانندگی در همه جهان یکسانه ولی حجاب اینطور نیست.در مقایسه دو عامل شما باید معیار جهان شمول بودن دو عامل رو رعایت کنین حجاب امریست شخصی که نمیتوان اجباری در اون قایل شد.ممنون
دختر ایرونی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چرا مردای کشورهای مسلمون دیگه مشکلی ندارن با بی حجابی؟ مردای ایرانی چرا فقط مشکل دارن
منم اصلا از حجاب خوشم نمیاد . تو تابستون که اصلن کوره ادم پزیه
ظاهرشم خیلی زشته . منو که خیلی زشت و بدترکیب میکنه مجبوری می پوشم و اصلن بهش اعتقاد ندارم
حجاب تو نگاهه نه تو پوشش. این مدلی اگر نبود همه کشورهای مسلمون دیگه هم حجاب رو مثل ایران اجباری می کردن که نکردن
نشستن فکر کردن دیدن فایده نداره چی با زور جواب داده که حجاب جواب بده
پوشیدگی و تمیزی و شیکی خوبه ولی حجاب باید به عهده خود شخص گذاشته بشه
زارعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
حجاب فقط چادر و نقاب زدن نیست....
مانند خیلی از کشور های اسلامی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
بیزارم ازحجاب.
مگه مردهای ایرانی مردتر از مردان کشورهای مسلمون دیگه ان؟
چرا در دنیا فقط در کشور ایران و قلمرو داعش حجاب اجباریه؟؟
خداوند سراسر رحمته
لااکراه فی الدین هم ایه خداست.
فهیمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
منم به حجاب اعتقادی ندارم و اصلا هم دوسش ندارم و رعایت هم نمیکنم.اما همیشه یک تقابل درونی در مورد حجاب دارم.خیلی دلم میخواد بدونم حجاب تو دین اسلام اجباریه یا نه چون تو بعضی مقاله ها حجاب رو از طرف خداوند امری اجباری شمردن و در بعضی هم نه؟؟؟؟؟
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
حجاب اختیاره چون در قرآن هیچ آیه ای نیومده که در اون حجاب رو بر زن اجبار و زور کرده باشه و بی حجابی رو حرام
در زمان خود پیغمبر اسلام هم حجاب اختیاری بوده
بعضیها کاسه داغ تر آشن
توصیه با حرام کردن با زور کردن فرسنگها فاصله داره
از قول خدا حرف نزنن
نسترن
Germany
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
حجاب تو ایران باید مثل بقیه کشور ها اختیاری بشه خدا هیپچوقت تودین اسلام نگفته حجاب اجباریه این رهبر ایرانه ک شلوغش کرده
ریلتیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
دوستان عزیز نظرات خوبی گفتند. زن باید خودش شعور داشته باشد تا بی حجاب به بیرون نیاید تمام
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
من به آیسان مثبت دادم چرا اعلام نمی شه
مرحبا آیسان
مفاخر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
من هم با قانون حجاب اجباری مخالفم
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
حجاب برهر بانوی مسلمان آزاد واجب و اجباریه ... فقط بر برده ها واجب نیست .... این رو الان استادم گفت ... غیر مسلمان ها هم باید قانون اجتماعی رو رعایت کنند
یکتا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
من دختر ۱۲ ساله ای هستم که حجاب رو دوست ندارم ولی مادر و پدرم مرا مجبور کرده اند حجاب بگیرم ولی من نظرم این است که نماز بخوانم قران بخوانم احکام را رعایت کنم ولی حجاب نه من تمام احکام رو قبول دارم ولی حجاب رو به هیچ عنوان نمیتونم قبول کنم و چون مجبورم چادر بزارم از خونه بیرون نمیرم

من در کنار حجاب و چادر احساس خوبی ندارم توروخدا راهنماییم کنید چیکار کنم
به نام خداوند بی همتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
ای فرزندان آدم؛ لباسی برای شما فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند و مایه زینت شماست؛ اما لباس پرهیزگاری بهتر است؛ اینها (همه) از آیات خداست، تا متذکّر (نعمتهای او) شوند.سوره 7 آیه 26

دنیا انسانهای خوب و بد با هم دارن زندگی میکنن پوشش مناسب برای مسلمانان نوشته شد و براشون بهتره تو اجتماع، چون خودشون و از نگاه چشم چرانها هوس رانها نامحرمان مصون میدارن،همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
کی گفته حجاب اجباریه ؟ اگه جز واجبات دین بود همه کشورهای مسلمان دیگه رعایتش رو اجباری می کردن ولی نکردن
حجاب نه اجباری هست و نه رعایت نکردنش باعث حد شرعی میشه.
اجبار کردن حجاب بر زن تحمیل و صرفا عقیده شخصیه و نه دینی
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
من خودم شخصا از حجاب متنفرم وقتی خدامون واجب نکرده اونوقت ایران واجبش کرده
یکتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
پدر من میگه:دین اسلام رو باید خودت راجبش تحقیق کنی و انتخابش بکنی ولی نمیدونم چرا راجع به حجاب این نظرو نداره...بخدا خسته شدم از بس که بخاطر حجتب بیرون نرفتم و موقع گیره زدن به روسری گریه کردم......خوب منم دوس دارم مثل همه ازاد باشم‼‼‼❗❗❗‼
دلارام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
حجاب تودین اسلام اختیاریه یا اجباری
لیلی
Canada
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
شما فقط گفتید قانون است و باید قانون را رعایت کرد و جواب سوال را در آخر ندادید. کی این قانون اجباری بودن را تصویب کرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
حجاب امری کاملا اختیاریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
زمانی که رضا خان فرمان کشف حجاب کرد اکثریت مردم معترض بودن ولی ده سال بعد برایشان تفاوتی نداشت گه زن ها حجاب داشته باشند یا نه
اوایل انقلاب زنان بی. حجاب هم در تظاهرات شرکت می کردند
داشتن یا نداشتن حجاب در جامعه اسلامی مثل سایر کشورهای اسلامی باید اختیاری باشه
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
من واقعا برای مردها متاسفم که با دیدن موی زن تحریک میشن حجاب به چیز کاملا اختیاری هستش و اصلا نباید هیچ چیز رو برای مردم اجبار کرد چه حجاب چه هرچیز دیگه ای کلمه اجبار و ضروری به ادم حس مقاومت میده وار همه مهم تر جامعه ای مه توش همه فقط برای ترس حجاب داشته باشن حتما وقتی میرن خارج از کشور هر کاری برای تخلیه کردن خودشون میکنن البته من اصلا قصد توهین به خانوم های با حجاب نداشتم و فقط نظرمو به عنوان به شهروند ایرانی دادم من خودم به عنوان یک زن دوست ندارم حجاب داشته باشم و این حق انسانی من هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
حجاب باید اجباری باشد

اقا درست است که حجاب به خود شخص مربوط است و خداوند عذابی برای ان در نظر گرفته است ولی وقتی این بی حجابی ها و تعنه ها باعث میشود دین اسلام که هزاران شهید داده است از بین برود این چه فایده ای دارد و درضمن بی حجابی میتواند خانواده ها را از هم جدا کند این تنها باعث خراب شدن جامعه نیست بلکه باعث میشود دیگران هم خراب شوند و از بین بروند
باید به قانون عمل شود به شرط زور چون بعضی چیز ها به همه مردم صدمه میزند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
این چ مثالیه میزنید قوانین رانندگی ی چیز جهانی و مورد تایید همه ملل و فرای دین و مذهب هست اما حجاب یک مسله شخصیه که در قالب دین اورده شده بقول اون دختره تپله اینجا همه چی درهمه واجبه برهمه
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
"حجاب در حقيقت يك قانون اجتماعي است و همانند قانون و مقررات راهنمايي و رانندگي الزامي و تخطي از آن افزون بر گناه، مجازات هايي را در پي دارد."
فقط جواب این را بدهید چرا حجاب قانون است؟ کی حجاب قانون بوده ؟ و خیلی جالبه کجای حجاب شبیه قانون راهنمایی و رانندگی است؟؟؟
شما اگر سواد حقوقی و شرعی ندارید قلم نزنید
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
رعایت حجاب در جوامع بشری ضروری ولازم است واگر یک مثال کامل و بی نقض بزنم این است که رعایت حجاب برای جامعه مانند ممنوعیت سیگار کشیدن در مکان عمومی است همانطور که برای حفظ سلامتی جسمی و فیزیکی افراد غیر سیگاری کشیدن سیگار ممنوع میباشد رعایت حجاب هم برای حفظ بهداشت روحی جامعه که یک مکان عمومی است لازم می باشد همانطور که سطح فرهنگ افراد سیگادی بالا رفته واز کشیدن سیگار در مکان عمومی خوداری میکنند ونمیگویند ازادی ما نقض شده ومیخواهیم سیگاد بکشیم افرادی که اعتقادی به حجاب اجباری ندارند باید بپذیرند که در جامعه که یک مکان عمومی است باید حجاب خود را رعایت بکنند ونگویند ازادی و اختیار پوشش ما نقض شده است
مهستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
حجاب اختیاری بشه تو ایران گند همه چی در میاد .طرف از کور ولات اومده با وضع فجیه فکر میکنه حالا خبریه تو حساب کن بگن .اختیاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
حجاب کاملا اختیاری است اجباریش کردن
چه مثالیهای زدید حجاب رو با قوانین راهنمایی مقایسه کردن غلطه چون قوانین راهنمایی در همه جای دنیا یکیست و تابلوهاشم یه معنی میده ولی حجاب در فرهنگها و جوامع مختلف یا وجود نداره یا اندازش متفاوته و تازه در همین ایران هم بین علما در مورده اندازه حجاب اختلاف هست
پس مثل قوانین بین المللی راهنمایی و رانندگی نیست
مظاف بر اینکه حجاب امری قلبی و شخصیه نه زوری
امیرمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
منم باحجاب مخالف نیستم بلکه با اجباری بودن اون مخالفم چون این حجاب نیست که باعث ناامنی میشود، دروغ گویی،عصبانیت وبداخلاقی باعث ناامنی میشود.حجاب یک چیز ظاهری است واصلا خوب بودن کسی رانشان نمی دهد متاسفانه ایرانیا وعربستانیا فقط به ظاهر اهمیت میدن وبه باطن کسی کاری ندارند باطن شخص از ظاهرش مهم تره بی حجابی کاربدی است ولی بداخلاقی،دروغ گویی،آشغال ریختن،اسراف کردن،نمازنخواندن،دزدی کردن بدتراست.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
حجاب براسلامت وامنیت روحی وجنسی جامعه لازمه.واتفاقا اجباری هم باید باشه.این عدم درک جامعه مارومیرسونه که چون اثرش رو روی روان واخلاق جامعه میذاره وروی جسم نیست که سریعامشخص بشه ،دارن باهاش مخالفت میکنن.والا اون چیزی که الان برازنا رنج ایجاد کرده همین بی حجابیه ایا واقعا زیر این همه ارایش وپیچیدن مدلهای مختلف مو وکفش های پاشنه بلند وشلوارای چسپون احساس راحتی دارن؟؟؟؟؟یاباچهره واقعی ولباس راحت وپوشیده بیان.تمام این مخالفتهابه دلیل عدم درک درست هست.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
تو قرآن نگاه میکنی مشخصه که اگ مسلمونی باید حجابت رعایت کنی، اما این نمیش ک تو حکومت اجباری باش اگ اینطور باش پس اروپام ک مسلمونا زندگی میکنن قانون وضع کنن ک باید بدون حجاب بیان تو جامعه همه مسلمونای دنیا اعتراض میکنن چون منطقی نیست خدا انسانو بر حسب اختیار و انتخاب آفریده بعدشم وضع قانون راهنمایی رانندگی یا جرم جنایت فرق میکنه با بحثای اعتقادی ک اینجوری موجه میکنن حجابو.وقتی حجاب بر اساس اختیار باش عقاید مردم مشخص میش این حجاب اجباری با این طرز لباس خانما هزاربار تحریک کننده تر از بی حجاب بودنه شما یه زن با ساپورت کنار ی زن بدون لباس بزار ببین کدوم بیشتر توجهت جلب میکنه یا رومی روم یا زنگی زنگ یا باحجاب یا بی حجاب این حجاب جامعه ما خیلی بدتر از بی حجابیه و دلیلشم همین اجباری بودن حجابه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
سلام خوبه حجاب اجباری نباشه من خودم اهل حجابم ولی ازاینکه میبینم بخاطر حجاب همنوعانم رامیگیرن وبه زور سوار ماشینش میکنن ومیبرن ازاین بیشتر نگران میشم تا بی حجابی خواهرهام .اسلام واخلاق خوب در کنارهم "خودش در دل مردم حتما جای باز میکنه چون ذات آدمی پاکه احتیاج به زور نیست
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
کجای حجاب بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
وقتی میگیم حجاب باید اختیاری باشه یعنی اینکه هر کی دلش خواست با چادر بیاد خیابون هر کی هم نخواست بدون حجاب باشه این بستگی به اعتقادات و اخلاقیات خودش داره با حجاب اجباری باعث محدودیت افراد دیگس
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
میگم علت. اون یارو انسان ن نیست اگه این کارو نکنه درحالی که تو‌کشور مسلمونه که دین حقوق ی درش است چرا اعتقاد دارند ندار های .چون میخوادبرای جنس مخالف زندگی کنه بعد دم از انسانیت و ارزش زن میاد پایین میزنه در صورتی که وسیله ای برای جنس مخالفم.
و قضیه دومن دزدیدن نگاه های پاکه

اسلام از ریشه در خاک تو در خاک نه همسایه تا حق ناسو گفته و...
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
شهداکه افرادخاص ومومن بودندوبصیرت داشتن خیلی سفارش برعایتش کردن
بعلاوه برای حفط ودوام اخلاق درخانواده هاحجاب بایدباشه
این حق یه مرده ک توجامعه باارامش کارکنه دچارفشارروحی نشه
الان حجاب هست واینهمه فسادوای بروزی ک زنهارسماازپوشش دربیان
حتماخدایی ک مردروخلق کرده میدونسته چی افریده ک بزنهاگفته دربرابرش پوشش داشته باشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
وقتی در کشورهای اروپایی اعدام انسان ها را ممنوع کردند اوایل خیلی ها میترسیدن آمار جرم و جنایت بره بالا اما بعدا مشخص شد که نبودن حکم اعدام آمار جنایت و بالا که نبرد پایین هم اومد. زات انسان به نیکی و درستی است... با احترام به انسان و انسانیت اجازه بدیم هر کس در کمال آرامش خود نوع پوشش را انتخاب کند.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اینکه هرکسی هر لباسی و با هر پوششی بیاد تو اجتماع اسمش آزادی نیست.حتی تو کشور های غربی هم خانوما نمیتونن کاملا هر جور پوششی رو که دوست دارن بپوشن.در مورد حجاب هم انقدر تو قرآن و رویات اومده که تعجب میکنم چطور میگین در دین اسلام حجاب اجباری نیست.تا وقتی قرآن هست دلیلی نداره که به بقیه کشور های مسلمان نگاه کنیم و از اونا الگو بگیریم.چیزی که اجباری نیست چادره.
هلیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
من چن ماهه که اعصابم خورده بدم میاد از اینکه حداقل موهای جلو سرم رو بپوشونم بدم میاد متنفرم
از بس اینو کردن تو مخم که یه تار مو بیرون باشه اتیش میزننت؟؟؟خدا اینکارو میکنه ؟؟؟مگه این مرده لعنتی زیبایی نداره که باید اینقدر ازاد باشه
زن نباید ارایش کنه
باید موهاشو بپوشونه خونه بمونه با نامحرم حرف نزنه
اصن واسه خودشم زیبا نکنه با اون روسری لعنتی بپیچه و من زشت میشم ارایشم نکنم باهاش
حتی این چه وضعیه این چ قانونیه که منو دیوونه میکنه اعصاب نزاشته واسم این چه چرتو پرتایی که کردین تو ذهن ما دخترارو بخاطر مو به اتیش میکشن چرا یچیز درست نگفتین چرا نمیگین هزار ساله از زمان پیامبر گذشته همه چی فرق کرده اما اینا نه

چرا اینکارو با ما زن ها کردین چرا هرروز با عذاب وجدان بلند شم چرا نمیتونم اختیار موهامو داشته باشم چرا هرروز باید ارزو میکردم کاش پسر بودم کاش موهام ازاد بودن کاش میتونستم ازادانه بیرون برم هی نگن ایشالا شوهر کنی لعنت به همه چی من میخام ازاد باشم خسته شدم از تحقیق خسته شدم از بس همش گناه همش واسه منه دختر حرام واسه اونه مرد خوبه ک اونجور دوست داره لباس بپوشه..حالم داره بهم میخوره از درگیریای ذهنیم ...خدایا خودت جواب بده
حَدیث
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
این ذات و روح انسان که باید خوب باشه،پاک باشه،دروغ و تهمت دورویی،حق مردم رو خوردن،کلاه برداری،آدم کشی رو بزاره کنار و بشه یک انسان پاک.اینکه توی ایران زندگی میکنیم و با این شرایط..فقط یک وضعیت جغرافیایه که به اجدادمون بر میگرده ،مطمئنن اگر شما در اروپا زندگی میکردید،تعصب نداشتید روی حجاب و کاملا یک انسان دیگری بودید با شیوه و سبک زندگی متفاوت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
والا الان که اجباری هست هم از حجاب خبری نیست ما که توی خیابون هم مو می بینیم هم زیر چونه هم تخت سینه هم ساق پا هم ساق دست هم......
حالا هی بگین اجباریه نه بابا آزاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
من چادر را دوست ندارم ولی والدینم مرا مجبور میکنند که حجابم را رعایت کنم چیکار کنم که نظرشونو تغییر بدم
مهرانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
چه گیری دادن حالا همه چی جامعه درسته فقط یه حجاب مونده . به شما چه آخه . خدا هم به بقیه کار های خوب آدم نگاه نمی کنه فقط واسه چهار تا دونه تار مو آدمو می بره جهنم . من نه این که نخوام نمی تونم با حجاب کنار بیام
ضحا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
من12 سالمه حجاب رو دوست ندارم پدر مادرم مجبورم کردن ک حجاب داشته باشم و احکام رو انجام بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
این حجاب اجباری است که نمیزارد من به ارزویم برسم
اصلا اینجا مال چیه
یکی باید این پیام هارو بدت دست مملکت که ما حجاب اجباری نمی خواهیممممممممممم