۱۲۳

تصوير / مراجع جايز التقليد از نگاه جامعه مدرسين

در سايت متعلق به جامعه مدرسين مراجع جايز التقليد عبارتند از : رهبر انقلاب ، آيت الله مكارم شيرازي ، آيت الله سيستاني ، آيت الله صافي ، آيت الله وحيد خراساني ، آيت الله شبيري زنجاني ...
کد خبر: ۳۲۲۶۸
۱۵:۵۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM  شيعه نيوز :






توضيح : انتشار هر يك از اخباري كه در خروجي شيعه نيوز قرار ميگيرد به معني تاييد يا رد آن نمـــيباشد .
اين خبر نيز همانطور كه در تيتر  آمده است موضع جامعه مدرسين ميباشد .


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۳
نظرات بینندگان
مقلد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
خيلي جالبه !
پس ايت الله نوري همداني كه پاي ثابت انقلاب هستند جايز التقليد نيستند ؟!
بايد من در تقليد از ايشون تجديد نظر كنم ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
احتمالا بقیه یا واجب التقلیدند یا حرام التقلید ؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
این لیست نظر جمعی از اساتید حوزه است و یکی از راه های شناخت مرجع اعلم/علاوه بر این دو راه دیگر وجود دارد / که یکی بر عهده ی خود مکلف است (اگر بتواند از نظر علمی تشخیص دهد)
محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
ببخشيد يعني آيت الله سيد محمد صادق روحاني ، ايت الله سيد صادق شيرازي ، ايت الله نوري همداني ، ايت الله صانعي ، اردبيلي ، علوي گرگاني ، گرامي ، بشير نجفي و .... جايز التقليد نيستند ؟!!!
اقاي شيعه نيوز اين تصوير اهانت به شعور مخاطبين است .
1طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
برادر عزیز گذاشتن تصویر ممکن است برای تعجب یا استفهام انکاری و... باشد
چه ربطی به شیعه نیوز دارد؟
ولی این اقدام جامعه مدرسین می تواند به مفهوم این باشد که از نظر آنان اعلمیت از این مجموعه بیرون نیست و این شاید در تکمیل اقدام قبلی این جامعه بعد از فوت مرحوم اراکی باشد که 7 نفر را معرفی کرده بودند
و این اعلام نظر اولا متعلق به همه جامعه مدرسین نیست و ثانیا به عنوان یک اظهار نظر از بخشی از یکی از مجموعه کارشناسان موجودست و خیلی از اهل تشخیص حوزه نظرات متفاوت دیگری دارند که قابل احترام و مراجعه است
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
بابا خودش میگه این به معنای تایید یا تکذیب نیست.فقط نظر جامعه مدرسین است.چرا شلوغش میکنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
همچنین آیت الله سبحانی و جوادی آملی
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
مراجع بزرگ شيعه آز جمله آيت الله العظمي روحاني و شيرازي بشير نجفي و ... واقعا براي جامعه ... متاسفم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
برادراناین نظر جامعه مدرسین است . تشکلی که خدمات زیادی به انقلاب کرده است . با قرار ندادن اسم چند مجتهد گرامی که از سندیت نمی افتد . در ضمن یه توصیه هم به مسئولین سایت دارم . یه کم اطلاعات خودشون را به روز بکنند . این لیست چند سال است که در سایت جامعه قرار داره الان آقایون دیدند ؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
سلام.در جواب محمدصادق:سیدصادق روحانی از مراجع گفته شده قهارتره
احسان
United States
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
باسلام.اطلاعات خوبی راجب مراجع اعلم دارم اگه خواستید ایمیل بدید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
آیت الله حسین مظاهری چی؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
سلام آقا رضا.آقای مظاهری جایزالتقلید هستند ولی از مراجع زیر یکی رو انتخاب کنی بهتره.
ایران:آقای سیستانی-وحیدخراسانی-شبیری زنجانی-سیدصادق روحانی
عراق:آیت الله فیاض
علی
Italy
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
مبنای ترتیب فهرست چیست؟؟؟الفبا؟؟ دیگر مراجع کجایند؟؟؟

اصلا از شیعه نیوز توقع نبود. بی تقوایی و بی حرمتی به فقیهان که استوانه های اسلام در عصر حساس غیبت اند مایه شرمساری است. متاسفم

امان از دل پرخون مهدی (عج) از رفتار به اصطلاح جانشینانش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
زیادی خلاصش کردن......
شيعه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
در زمان سيد ابوالحسن اصفهاني ... و ميرزاي شيرازي جامعه مدرسين بودند كه مراجع را جايز و غير جايز التقليد ميدانستند‌؟!

شيعه نيوز مرگ بر تو كه تو بازي هاي سياسي وارد شدي .
محب
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
شيعه جان
من اين اقدام شيعه نيوز را مبارزه منفي با جامعه مدرسين ميدونم ! ...... الله اعلم
زود نميشه قضاوت كرد
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
چرا به شيعه نيوز فحش ميديد ؟!
مگه شيعه نيوز تاييد و تكذيب كرده ؟!
اگر اشگالي هست به جامعه مدرسين است نه به خبر شيعه نيوز
منصف باشيد لطفا
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
بابا تو رو خدا کوتاه بیا این چه حرفییه. چقدر کوته فکری.یه بار دیگه متن خبر رو بخون.
سید
United States
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
شیعه نیوز هر چی سیاست خبری گذشته ات که عدم مداخله در مسائل سیاسی بود خوب بود، جدیدآ راه بدی رو انتخاب کردی.
هم آبروی خودت رو بردی و هم آبروی تشیع رو داری می بری.
نمی تونی تو این فضا کار کنی خوب تعطیل کن سایت رو. مگه آیه اومده هر جوری که شده با انجام هر منکری سایت شما بر پا باشه؟!!
سینا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
آخه شیعه
این چه حرفیه ؟؟؟
یا بهتره بگم مزخرفیه
شما اگه از سیاست سر در میاوردی که این حرف رو نمیزدی، مرد حسابی وقتی اسم آیة الله وحید هم در لیست هست،شما میگی لیست سیاسیه؟؟؟
اونوقت به همین راحتی به شیعه نیوز میگی مرگ بر تو؟؟؟
آخه به تو هم میشه گفت شیعه؟؟
عمرا
من که باور نمیکنم یه شیعه این مدلی باشه
.................
.................
..................
مدیر پایگاه ويرايش شد .
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
خيلي بي ادبي كه به شيعه نيوز توهين ميكني
شما اگر فهم خبري نداري برو ابنبات و شكلات بخور واسه چي تو سايتهاي خبري مي ايي كه عقلت بهش نميرسه
دست شيعه نيوز درد نكنه بخاطر اطلاع رساني هاي به موقع و جالب و نكته دارش !!!
یاس منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
بزرگواران اینقدر بحث و جدل بی منطق نکنید
شیعه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
جای خیلی تعجب است که در این لیست صدر صد سیاسی آقای نوری همدانی چرا نیستند من پیشنهاد میدم به جامعه مدرسین آیت الله العظمی وحید خراسانی را هم از این لیست بردارند و جاش اسم آقای نوری همدانی رو بنویسن چون ایشان هم مانند آیت الله العظمی سیدصادق روحانی و سید صادق شیرازی سیاسی نیستند
خدا رو باید شکر کنیم که در زمان ما جامعه مدرسین هست در زمان گذشته مردم چطوری تقلید میکردند!؟
در زمان آیت الله العظمی اصفهانی و آیت الله بروجردی و.....و....و.... هم جامعه مدرسین بود
الله اعلم اگر کسی غیر از این لیست یعنی تقلید کنه تقلیدش باطله؟؟؟؟/
یعنی چی؟ هنوز بد نوشته جائز التقلید حداقل می نوشتن مراجع تقلید پیشنهادی از طرف جامعه مدرسین
خدا در ظهور آقامون و مولامون آقاامام زمان تعجیل کنه
ببین به چه روزی افتادیم!؟!؟!؟
مهدی
Netherlands
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
مگر هرکی سیاسی نباشه باید اسمش خط بزنی. این دیگه چه نظری ؟ایت الله وحید یکی از بزرگ ترین ایت الله های این دوران است. اقا برو درست فکر کن .
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
میدونید مشکل شما چیه.این که منطق (مادر علوم ها ) را نخوانده اید.در علم منطق یک قاعده داریم که این است اثبات شی نفی ما عدا نمیکند یعنی اینکه اگر من میگویم آقای x و y خوب هستند بدین معنی نیست که آقای f f بد هست.حالا وقتی جامعه مدرسین میگوید این ها جایز التقلید هستند بدین مهنا نیست که تقلید از بقیه حرام است.لطفا دوستان قبل از نظر گذاشتن فکر کنید.
عبدالزهراء
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
1. جامعه مدرسین ملاک صد درصد ما نیستند
2. از اینکه نام آیت الله العظمی وحید خراسانی (دام ظله) را در این لیست مشاهده می کنید متوجه می شویم که انتخاب ها سیاسی نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
اثبات شی نقیض ماعدا نمی کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
قال الصادق علیه السلام :فاما من كان من الفقهاء صائناً لنفسه ، حافظاً لدينه مخالفاً علي هواه ، مطيعاً لامر مولاه ، فللعوام ان يقلدوه
شیعه علی علیه السلام ملاک تقلید اینهاست نه سیاسی بودن.
لطفا درمورد شرایط مرجع تقلیدوانتخاب ایشان بیشترمطالعه فرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
یعنی چی؟ هنوز بد نوشته جائز التقلید حداقل می نوشتن مراجع تقلید پیشنهادی از طرف جامعه مدرسین
خدا در ظهور آقامون و مولامون آقاامام زمان تعجیل کنه
با این نظر موافقم
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
سلام.من از آقای سیستانی تقلید میکنم ولی سیدصادق روحانی قوی تر از سیدصادق شیرازیه
سید متین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
سلام علیکم
این حرف شما غلطه
با این که مرجع من آیت الله وحید نیست اما با این همه من مخالف این حرف شمام
حضرت آیت الله وحید از قدرترین و بزرگترین مراجع امروز است
بعدشم بعد از آیت الله اراکی جامعه مدرسین 7 مرجع انتخاب کرد و گفت از نظر ما(تاکید میکنم: از نظر ما) این 7 نفر در دایره ی مرجعیت و اعلمیت هستند نه این که مراجع دیگر را خدایی نکرده هتک حرمت کنند
سایت سلام اسلام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
بسمه تعالی
طبق اعلام دفتر حضرت آیت الله سیستانی(حفظه الله) جامعه مدرسین نمی تواند مراجع را تعیین یا تکذیب کند. (نقل به مضمون)
دوستان می توانند برای اطلاع از اسامی مبارک مراجع عظام فارسی زبان به آدرس زیر مراجعه نمایند.
http://salamislam.vcp.ir
یاس منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
چرا عکس تمام بزرگوارن رو قرار ندادید این اصلا درست نیست .
این برادر صالح فرمودند چرا به شیعه نیوز فحش میدید و ..؟
باید خدمت این بزرگوار عرض کنم که ما انتظار داریم شیعه نیوز یک اطلاع رسانی درست و جامع داشته باشد به نظر من شیعه نیوز یک سایت پرفشنال هست نباید مثل یک سایت اماتور عمل کند .
خیلی از مخاطبین بی دقتی می کنند و احتمال این هست دچار شک و اشتباه شوند
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
اقاي ياس !
از نگاه جامعه مدرسين به معني تاييد نيست . اگر نوشته شده بود : مراجع جايزالتقليد ! انوقت ميشد اينطوري تعبيرش كرد .
و البته مراجعه كننده هاي به شيعه نيوز اكثرا باسواد و با بصيرت هستند و تشخيص ميدن چي به چيه !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
یاس معمولا اسم خانمهاست!
یاس منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
برادر صالح مشاهده فرمودید منظور من از بی دقتی مخاطبین چیست این بی دقتی رو همه میکنند .
من خواهر کوچک شما هستم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
شیعه نیوز چرا سکوت کردی ؟؟؟ یک جوابی برای این همه سئوال به حق بده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
جواب جامعه مدرسین به شماها اگر روشون زیاد فشار بیات به نظر من....اثبات شیء نفي ما عدى نمی کند

البته من مرجعیتی مثل مرجعیت ایة الله مدرسي ندیدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
آیات عظام
بیات زنجانی • جناتی • جوادی آملی • سید کاظم حائری • خامنه‌ای • حسینی زنجانی • محمدسعید حکیم • دستغیب • روحانی • جعفر سبحانی • سیستانی • شاهرودی • شبیری زنجانی • سید صادق شیرازی • صافی گلپایگانی • صانعی • علوی گرگانی • غروی‌علیاری • محمداسحاق فیاض • محمدعلی گرامی • محمدآصف محسنی • محقق کابلی • مدرسی • مظاهری • مکارم شیرازی • مسلم ملکوتی • موسوی اردبیلی • بشیر نجفی • محمدحسین نجفی • نوری همدانی • وحید خراسانی
بنده علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
قابل توجه همه عزیزان:
اولاً مراجع جلیل القدر مارو کسی تأیید ویا تکذیب نخواهد کرد مگر ارباب عالم حضرت ولی عصر-ارواحنا لتراب مقدمه الفداء-.دوماً وقتی جامعه ما دارای ولی فقیه عادل وفرزانه است دیگه جامعه مدرسین چه نقشی داره؟!.ثالثاً عزیزان نباید به همین راحتی زحمات شیعه نیوز رو یادشون بره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
خجالت داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
هم كار جامعه مدرسين اشتباه است وهم شيعه نيوز كه اين مطلب را نقل كرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین احمدی
France
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
یه سئوال ایا کسانی که تعدادی از مراجع عظام رو رد کرده اند اصلا د رحد مرجعیت هستند که مراجع رو رد کنند؟ این یه بدعته .قبلا که این تشکیلات نبود پس شیعه چه میکرد؟
میترسم الان بیان و بگن مثلا ایت الله... 500 سال پیش فوت کرده رو ما تایید نمیکنیم و اونهایی که به فتوای اونها عمل کرده و مرده اند عملشون پذیرفته نیست. خداییش ادم میمونه اینها چه میکنند؟وامصیبتا....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
مگه جامعه مدرسین باید تایید و رد کنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
shia news to dige chera?!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
در لیست جامعه مدرسین در سال 72 نام بسیاری از بزرگان که اعلمیتشان بیشتر از دیگران مورد توجه بود مانند مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا علی صافی که آیت الله العظمی بروجردی ایشان را بهترین شاگرد خود میدانستند و آقای بهجت هم به اعلمیت ایشان نظر دادند نبود چون از انتقادهای بی باکانه ایشان میترسیدند و حالا هم که نام آیت الله العظمی حاج آقا لطف الله صافی و ایت الله العظمی سید علی سیستانی را اضافه کرده اند جای تعجب دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
شما ذهنیت اشتباه خود را تصحیح کنید دیگر تعجب نخواهید کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
بسیار سخن به جایی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
اول باید دانست که در تمام رساله ها نوشته اند یکی از راه های تشخیص مرجع استفاده از نظر 2فرد خبره و عادل است و اعضا جامعه مدرسین مثل آنند و نظرشان با رای گیری بین اعضا این بوده است.دوما چه بسیار کسانی که میشود از آنها تقلید کرد.ولی سر خدا را نباید کلاه گذاشت و اعلم را باید با دلیل انتخاب کرد.من خود آیات زیر را میشناسم و ازشان سوال فقهی هم پرسیده ام.جوابشان بسیار نزدیک یا شبیه به هم است.آیت الله شمس الدین واعظی آیت الله سیدجوادسید فاطمی تبریزی آیت الله العظمی سیدمحمدسعیدطباطبائی الحکیم آیت الله سیدکاظم نورمفیدی آیت الله العظمی شیخ بشیرحسین نجفی آیت الله العظمی شیخ محمداسحاق فیاض آیت الله ابراهیم امینی آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی آیت الله سیدعلی حسنی بغدادی آیت الله سیدکاظم حسینی حائری آیت الله مالکی آیت الله شیخ حسین الراضی آیت الله سیدعلی شهرستانی آیت الله مهدی احدی آیت الله سیدعادل علوی آیت الله مرتضی تهرانی آیت الله سیدعلی سیدناصرسلمان آیت الله حائری شیرازی آیت الله سیدجعفرمرتضى العاملی آیت الله حسن زاده آملی آیت الله سید کمال حیدری آیت الله سیدعلی اصغردستغیب آیت الله سیدمحمدیثربی آیت الله حاج میرزاجوادغروی علیاری آیت الله سیدعبد الکریم موسوی اردبیلی آیت الله محمد ابراهیم جناتی آیت الله حسین نوری همدانی آیت الله عبدالله جوادی آملی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی آیت الله رحمتی سیرجانی آیت الله بیات زنجانی آیت الله سیدرضی شیرازی آیت الله سیدعلی حسینی میلانی آیت الله مبشرکاشانی آیت الله رحیمی آزاد آیت الله مجتبی تهرانی آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی آیت الله محمدناصری آیت الله زنجانی آیت الله سبحانی آیت الله محمدیعقوبی آیت الله قربانعلی محقق کابلی آیت الله یدالله دوزدوزانی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری آیت الله علوی بروجردی آیت الله مهدی هادوی تهرانی آیت الله مصباح یزدی آیت الله محمدعلی گرامی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی آیت الله العظمی مدنی تبریزی آیت الله العظمی شیرازی آیت الله العظمی علوی گرگانی آیت الله العظمی وحیدخراسانی آیت الله العظمی مکارم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی آیت الله العظمی روحانی آیت الله العظمی خامنه ای
بهبود باغبانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
به نظرتان ربط داره بین این فهرست و این جمله شهید((شهید مجید محمدی در وصیت نامه اش می فرماید: ما که رفتیم مادر پیری دارم ویک زن وسه بچه ی قد ونیم قد.ازدار-دنیا چیزی ندارم جز یک پیام: قیامت یقه تان را می گیرم اگر ولی فقیه را تنها بگذارید...)) ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
تابلو دیگه سوالت برا چیه؟؟؟
گمنام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
دمت گرم زدی تو هدف!
مجید کفعمی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
پس بقیه مراجع کوجاند؟
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
ترتیب فهرست بر اساس چیست ؟ الفبا ؟ اعلمیت ؟ یا چی ؟
منظورم اینه که از کجا بدونیم بین این مراجع بزرگوار کدام اعلم هستند ؟
حالا که لیست معرفی کردند، لااقل اعلم رو هم مشخص می کردند که سردرگم نشیم.

با تشکر - یک شهروند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
این لیست قدیمی است هنوز تجدید نظر نشده....شیعه نیوز چا این ها را انتشار می کنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
اولا تمام مراجع قابل احترام هستند . حتی شیخ یوسف صانعی. من خودم مقلد رهبر انقلاب هستم اما مراجع دیگه هم قابل احتراما و جامعه مدرسین برا خودش گفته . اما خدایییش اینهمه اسم مراجع رو نوشتی حالا چرا سید علی رو اخر نوشتی معلومه خیلی بهش بغض د اری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
آیت الله العظمی سید محمد شاهرودی سی و پنج سال است که صاحب رساله هستند و درس ایشان در حوزه علمیه نجف واقع در مسجد هندی از دروس مطرح و شلوغ بوده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
جامعه مدرسینی که اکثرا چهره مطرح علمی نیستند چگونه میخواهد مرجع انتخاب کند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
ببخشید شما از نظر علمی بالاتر از جامعه هستین که این حرف رو میزنید ؟
یه بررسی بر افراد جامعه داشته باشید لطفا بعد بگید لطفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خیلی از اعضای جامعه شاید در حد مرجعیت باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
یکبار توضیح بدن که بفهمیم منظورشون از جایز التقلید چیه ؟؟
ناشناس
France
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
امان از دست تعصب که جلوی تفکر درست رو میگیره.
آقایان محترم. شما چگونه مرجع تقلید را انتخاب می کنید؟ به یکی دو نفر خبره و متخصص رجوع می کنید. غیر از اینه؟ جامعه مدرسین هم جمع عده ای از متخصصین دین هست. پس برای کسانی که نظر علمای جامعه مدرسین حجت هست می توانند به نظر ایشان عمل کنند و یکی از این مراجع را برگزینند.
متاسفم که عده ای برای متخصصین تعیین تکلیف می کنند.
کلب الحسین علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
از همه کس و هر سایتی انتظار می رفت الّا شما آقایان مدیر شیعه نیوز شما خواهشا دیگه به بعضی حرفا و کارها دامن نزنید خودتون بهتر می دونید که مرجع همین الان زیاد در ایران و عراق هست که می شود از آنها تقلید چرا این عکس را گذاشتید چرا آب به جوب دشمنا می ریزید
یا علی مدد
لعنت بر ....
لیست شیعیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
لیست مراجع اعلم:
1. آیت الله العظمی وحیدخراسانی
2.آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی
3. آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
4.آیت الله العظمی سیدصادق روحانی
5. آیت الله العظمی سید صادق شیرازی
6.آیت الله العظمی شبیری زنجانی
والله اعلم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
جای اقای وحید وسیستانی رو جا به جا گذاشتی
بنده علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
من خودم شخصاً از جناب آیت الله سیدعلی سیستانی -مدظلله العالی وحفظه الله تعالی-پیروی واقتدامی کنم.اما دلیل نمیدونم روحساب تعصب بیجا اون رو از بقیه علمای عظام-حفظهم الله تعالی-بالاتربدونم
محمد مهدوی
Australia
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
از شما عالم اعلم سپاسگذاری می کنم که لطف کردین و مراجع رو برای ما مشخص کردین!!!
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
آیت الله سیستانی.وحیدخراسانی .شبیری زنجانی.فیاض.روحانی
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
سلام.لطفا با تحقیق حرف بزنید.این حقیر بسیار بسیار تحقیق کردم بنظر من
لیست مراجع اعلم:
1. آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی
2.آیت الله العظمی وحیدخراسانی
3. آیت الله العظمی محمداسحق فیاض(عراق)
4.آیت الله العظمی سیدصادق روحانی
5.آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
6.آیت الله العظمی شبیری زنجانی
والله اعلم
سید متین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
آقای ناشناس این فقط یه لیسته و ربطی به اعلمیت و ... نداره
اینطوری باشه که آیت الله شبیری باید از همه بالاتر باشه
d:
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
با سلام نمی دونم چرا بعضی آقایون جبهه می گیرند و سریع شروع به تصمیم گیری و نظر که چرا خیانت و ... دوستان عزیز جامعه مدرسین یکسری از علما هستند که در سایتشون نظراتشون مبنی بر مراجع اعلم رو آوردند این مبنی بر این نیست که بقیه مرجعیت ندارند و یا از علوم فقهی سر در نمیارن و ... ولی به خاطر حضور علمای بسیار فقید و طراز اولی که در این جامعه هستند نظرشان بسیار بسیار محترم است و باید پاسخ به دوستان عزیز که سیاسی می خوانند حرکت این علما را بگم مگه دین از سیاسیت جدا هست؟ والله اولی و دومی و سومی هم این دو را جدا نکردند که بعضی می کنند تا جایی که یادمه و می دونم این کار خوارج بود که سیاست رو از دیانت جدا کردند اصلا اسلام سیاسی نگه غیر اینه اون عزیزانی که نگران حضرت مهدی (عج) لطف کنند بگن ببینیم بعد از ظهور مبارک ایشان چطور باید کل مردم به اسلام روی بیارن؟ با زور؟لا اکراه فی الدین این آیه ی قرآن نیست؟لطف کنن جواب من رو بدن شاید از گمراهی دربیام.............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
بنا به نظر همین مراجعی که منتخب جامعه مدرسین هستند نظر جامعه مدرسین در این گونه امور نافذ نیست خلاص
حامد
United States
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
أگر نام اية الله سيستاني برده نميشد ميگفتيم مراجع عراق استثناء شدند
أما حالا كه آورده شده پس
آية الله سيد سعيد حكيم
آية الله سيد محمد تقي مدرسي
آية الله اسحاق فياض
آية الله بشير نجفي
در نظر جامعه مدرسين فاقد العدالة هستند؟؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
سلام.در جواب حامد:آیت الله فیاض از همشون قوی تره
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
عزیز دلم آقای فیاض در حد آقای خویی هستن اونو با کیا مقایسه میکنی؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
بابا چقد بعضیاتون بی جنبه اید!!!!!!!!!به شیعه نیوز چه ربطی داره؟ این وظیفه یک رسانست که اخباری را که در حوزه ی کارش هست منتقل کنه....و همونطور که خودشون هم گفتن انتشار این خبر به معنی رد یا تاییدش نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
لطفا اسم سايتتون رو شفاف انتخاب كنيد
نفاق نيوز
jawan
Netherlands
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
بابا این اولین بار نیست که شیعه نیوز اخبار جنجالی ، بیربط، ناقص و کارشناسی نشده میذاره. یا خبر را درست برسونن یا سکوت کنن. این اولین باری نیست که مراجع و حوضه های علمیه را میخوان غیابی ضد یکدیگه علم کنن. کمی بینش درست برای شیعه نیوز آرزو میکنم.
شيعه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
جناب جوووان
شما اول ياد بگير حوضه را با چه حوزه اي مينويسند بعدش بيا عملكرد هشت ساله يك سايت معتبر مثل شيعه نيوز را زير سوال ببر ...
اتفاقا به عنوان يك كاربري كه هميشه اين سايت رو رصد ميكند اعلام ميكنم شيعه نيوز اصلا اخبار جنجالي مطرح نميكنه .... شماها اشكالات بني اسراييلي بگيريد ببينيد اموراتتون ميگذره يا نه !
بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
سلاااااااااااااااام
چرا خودتونرا ميكشيد بابا اين سايت خبري هست خبر ميگذاره تا ما بخونيم فكركنيم و تحليل كنيم اينقدر جبهه نگيريد درمقابل هم *از هم مراقبت كنيم و همديگه رو روشن كنيم * نزنين همديگه رو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم همه مراجع الحمدلله خوب هستند ولي كساني كه منفي فكر ميكنند، مثبت انديش شوند.براي شناخت اعلم به رساله مراجع رجوع شودنوشته كه از چه راهي اعلم مشخص مي شود اگه به نتيجه اي نرسيدي بدان آن مرجعي كه در زمينه امربه معروف ونهي از منكر (كه يك شاخه عظيم تقوا است، در همه
زمينه هايي كه واجب است اين اصل از فروع دين راعملي كرد) موفق تر عمل كرده، او اعلم مراجع است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
جامعه مدرسین با اینگونه بیانیه ها به حیثیت خود لطمه می زند
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
بسمه تعالی
در فرض حال جامعه مدرسین یک تشکل سیاسی اجتماعی است که در همه زمینه از جمله علم هم می توانند نظر بدهند ولیکن همانطور که نظر احزاب و جناحهای سیاسی برای مردم ملاک ثواب و ناثواب نیست ، نظر این گروه سیاسی هم برای مردم حجت نیست. والله اعلم
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
سلام.
1.دوستان عزيز!شيعه نيوزرسانه اي است خبري ونقل چنين مطلبي آنهم ازسايت جامعه مدزسين هيچ اشكال نداره.بنده شخصابه سايتشون مراجعه كردم وديدم صادقانه تقل كرده اند!
2.دراطلاعيه قبلي جامعه مدرسين كه سال72منتشرشدحتي نام حضرات آيات سيستاني وصافي هم نبود(به بخش آرشيو سايت مدرسين مراجعه فرماييدتاببينيد)!!واين اطلاعيه مربوط به پس ازوفات آيه الله بهجت است.
3.جامعه مدرسين كه متشكل ازهمه مدرسان طرازاول نيست!!بلكه بعضي ازآنها يااصلا تدريس ندارند ياشان علمي آنها قطعا پايين ترازمراجع است!!(ازاسم آوردن معذورم).
4.اين ليست ،بدياخوبي آشي است كه جامعه مدرسين پخته ،چرابه شيعه نيوز پرخاش مي كنيد؟؟!
5.مومنان واهل تقليد،يابه ليست عمل كردندياعمل نكردند.آنها كه عمل نكردندهما كساني اندكه سالهاست (از72به بعد)مقلد حضرات سيستاني وصافي اند!!درنتيجه معلوم مي شود جامعه مدرسين دراعلاميه سال 72،باعدم ذكرنام حضرات سيستاني وصافي،خودش رازير سوال برده.
6.بابا بريد تقليد كنيدتامتقي باشيد!آياغيرازاين است كه راه تقواانجام واجبات وترك محرمات است؟وراه آن هم عمل به رساله مرجع است؟
7.راستي اينهمه بدوبيراه كه برخي دوستان شيعه هيئتي به هم گفتند،طبق نظركدوم مرجع بود؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
;بسم الله الرحمن الرحیم مشروعیت تقلید از مراجع بدست کسی جز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیست وکشف مرجع تقلید هم وظیفه مقلد است لذا انتشار لیست ازباب دادن مشروعیت نیست بلکه ازباب کشف موضوع است لذا اگر کسی به دلیل خودش به غیر ازاینها هم رسید برای اوحجت شرعی است
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
جامعه مدرسين جمعي از متخصصين هستند نه همه متخصصين.ديگراني هم هستند كه نظري غير از جامعه مدرسين دارند و نظر آنها هم حجت است. به نظر من اسامي آيات عظام سيد عزالدين حسيني زنجاني و سيد صادق روحاني نيز بايد به فهرست افزوده شود.
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
سیدصادق واقعا قوی تره
محمد مهدوی
Australia
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
ای بابا چرا اینقده شلوغش می کنین ؟ این سایت ، یه سایت خبریه که اخبار را منتشر می کنه .

"توضيح : انتشار هر يك از اخباري كه در خروجي شيعه نيوز قرار ميگيرد به معني تاييد يا رد آن نمـــيباشد ."
"اين خبر نيز همانطور كه در تيتر آمده است موضع جامعه مدرسين ميباشد . "

این رو که همون اول نوشتن بنده خدا ها ، پس دیگه این حرفا و کارایی که به این سایت نسبت می دین چیه ؟
به رساله که مراجعه کنین مشخص شده که چجوری باید مرجع تقلید رو انتخاب کرد . اون لیست هم مربوط می شه به نظر جامعه مدرسین که به نوبه خودش محترمه ، ولی به نظر من نباید اینطوری اومد و اسامی حضرات رو آورد و مصداقی عمل کرد . به نظر من بهتره به خود جامعه ایمل بزنین یا تماس بگیرید .
صفحه تماس با جامعه مدرسین :
http://www.jameehmodarresin.org/index.php?option=com_contact&Itemid=3
محمد مهدوی
Australia
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
ای بابا چرا اینقده شلوغش می کنین ؟ این سایت ، یه سایت خبریه که اخبار را منتشر می کنه .

"توضيح : انتشار هر يك از اخباري كه در خروجي شيعه نيوز قرار ميگيرد به معني تاييد يا رد آن نمـــيباشد ."
"اين خبر نيز همانطور كه در تيتر آمده است موضع جامعه مدرسين ميباشد . "

این رو که همون اول نوشتن بنده خدا ها ، پس دیگه این حرفا و کارایی که به این سایت نسبت می دین چیه ؟
به رساله که مراجعه کنین مشخص شده که چجوری باید مرجع تقلید رو انتخاب کرد . اون لیست هم مربوط می شه به نظر جامعه مدرسین که به نوبه خودش محترمه ، ولی به نظر من نباید اینطوری اومد و اسامی حضرات رو آورد و مصداقی عمل کرد . به نظر من بهتره به خود جامعه ایمل بزنین یا تماس بگیرید .
صفحه تماس با جامعه مدرسین :
http://www.jameehmodarresin.org/index.php?option=com_contact&Itemid=3
یک عاقل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خواهشن شلوغش نکنید
چرا که اثبات شیء نفی ماعدا نمی کند
مصطفی.............. طلبه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مصطفی - طلبه تهران

اصلا شایسته نبود این مطلب رو در سایت بزارید. البته سمت و سوی شیعه نیوز مشخصه.. این همه صحبتهای دلنشین حضرت امام و مقام معظم رهبری هست اما دریغ از نمایش یکی از آنها!
علمای دیگر همچون آیت الله وحید و آیت الله شیرازی و دیگر بزرگان همه قابل احترام و تکریم ... اما بد نبود از امام و رهبری هم چیزی میذاشتید...
بنده خودم خدمت تمام مراجع به ویژه آیت الله العظمی سی صادق شیرازی ارادت دارم و خدمتشان چند باری رسیده ام اما این رویه ی شیعه نیوز خیلی بد و نا به جاست.
حق این است که از همه ی علما به ویژه از حضرت آیت الله امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله امام خامنه ای ( روحی له الفداه) مطلب بگذارید چه در شرح حدیث و چه مسائل دیگر...
از آقایان مخالف فلسفه بگذارید از موافقان فلسفه بگذارید. چه اشکالی دارد. اگر مطلبی از حضرت آیت الله صافی میگذارید مطلبی هم از حضرت علامه حسن زاده آملی و یا از حضرت آیت الله جوادی آملی و یا آز حضرت آیت الله مصباح یزدی بگذارید.
شیعه علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
شیعه نیوز دستت درد نکنه تنها سایت خبری هستی که به اینجا می آیم چون جبهه گیری نمیکنی متشکرم ازت و به آنهایی که فقط میخوان تو همه ی سایت نام های افراد خاصی باشه نشون میدی که روحانیت و مرجعیت خاص افرادی نیست و مراجع عالی مرتبه زیادی هم هستن زنده باد شیعه نیوز
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
شیعه یعنی سیاسی به معنای صحیح آن
شیعه غیر سیاسی شیعه نیست
البته سیاسی بازی غلطه
امثال شیعه نیوز سیاسی بازند چون میگن ماسیاسی نیستیم
شیعه نیوز اگر طرفدار اسلام ناب بود بی طرف نبود
اینکه همیشه یه طرف غش می کنه ....
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
هدف این خبر حذف بعضی ازمراجع نبود هدف تأکید برمرجعیت فردی خاص داشت
محمد مهدوی
Australia
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
طبق تحقیقات بنده ، اون لیست مربوط می شه به زمان رحلت حضرت امام (ره) که اوضاع آشفته شده بوده و همچین مردم داشتن سر در گم می شدن . و اون لیست ، پیشنهاد جامعه مدرسین بوده ، و هیچ جایی هم نگفتن که ما بقه رو قبول نداریم . همونطوری که اگه از شما مثلا بپرسن چندتا آدم خوب از خانواده رو معرفی کن ، نمیای لیست همه آدم خوبای خانواده رو بدی و چند نفر که به نظرت در راس خوبها هستن رو اسم می بری .
به نظر من دوستان حساسیت بی جا نشون می دن و اصلا موضوع مهم و حیثیتی و ... ای نیست .
به امید ظهور مولی و مقتدامون حضرت صاحب الزمان (عج)
علي 135
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
جامعه مدرسين كخا گفته اند فقط اين مراجع محترم جايزالتقليد هستند؟ ايجاد شك وريب واختلاف كار منافقين است والله يشهد ان المنافقين لكاذبون
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
من موندم چرا انقد انتخاب یک مرجع رو سخت می کنن !!!!!!!!!!!!!!!!!! بابا بیخیال
سید متین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
سلام
داداش چی میگی قربونت برم؟
آدم از رو مرجع طریقه دینیش رو انتخاب میکنه
کل فروع دین دست مرجعه
اگر مجع تو فتوا به حرمت چیزی بده اون بر تو حرام میشه
و خیلی چیزهای دیگه
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
سلام.با تحقیق بسیار زیاد متوجه شدم مراجع اعلم زمان این 3نفرند.آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی-آیت الله وحیدخراسانی-آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی.3نفر اول در یک حد هستند در رتبه های بعدی آیت الله محمداسحق فیاض-آیت الله سیدصادق روحانی
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
سلام جدا میشه به تحقیقات شمااکتفاکرد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
منم خودم در یک خاندان مذهبی هستم که خیلی ها توش روحانی اند و خودم هم طلبه ام و اهل تحقیق
با گفته ایشان کاملا موافقم
آقایان سیستانی، وحید، شبیری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
بنظرم اين ليست خيلي ناقص مي باشد. من خود هم قم وهم نجف در سفر معنوي كه به عتبات عاليات داشتم با مرجع بزركوار تقليد حضرت ايت الله العظمي شمس الدين واعظي از نزديك ديدار كردم وبا انديشهاي ايشان كاملا اشنا هستم. حيف است از همجين مرجع بزرك وشخصيت فرهيخته اي ياد نكرديد
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
در جواب ناشناس باید بگم که کاری به ناقص بودن اسامی ندارم معذر روز قیامت فتوای اعلمه.بزرگان(سیستانی.وحید.شبیری.فیاض.روحانی) با مراجع دیگه خیلی فرق دارن.البته در اعلم بودن آقای واعظی شکی نیست ولی نه به اندازه اون مراجع.میتونید تحقیق کنید
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
باسلام.اطلاعات خوبی راجب مراجع اعلم دارم اگه خواستید ایمیل بدید.
سید متین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
احسان جان خواستی به من ایمیل بده mat_mir97@yahoo.com
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
آیت الله مظاهری جایز التقلید نیستند؟
کیهان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
آیت الله العظمی عزالدین حسینی زنجانی که علامه میلانی ره وخویی ره باایشان خانه یکی بودند و در هنگام نماز جماعت ایت الله طالقانی و مطهری به ایشان اقتدا میکردند وبسیاری از این علما پای منبر ایشان بودند بایستی مردمی باشد وجدا از این لیست مردم بصیرند.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
سلام اگر از همون اول شيعه نيوز خبر رو درست كار مي كرد، اين همه جنجال به پا نمي شد.
خبر درست در قالب سوال و جواب در سايت جامعه مدرسين آمده است و در جواب، انحصار در اعلميت را در مراجع ذكر شده عنوان نكرده است.
سوال : مراجع مورد تائید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کدامند؟
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحيم‏

حضرات‌ آيات‌ آقاياني‌ كه‌ ذيلاً نامشان‌ ياد مي‌شود واجد شرايط‌ مرجعيت‌ مي‌باشند و تقليد از هر كدام‌ آنان‌ جايز است‌. والله‌ العالم‌.

1ـ حضرت‌ آيت‌الله‌ حاج‌ سيدعلي‌ خامنه‌اي‌ (مقام‌ معظم‌ رهبري‌)

2ـ حضرت‌ آيت‌الله‌ حاج‌ شيخ‌ حسين‌ وحيد خراساني‌

3ـ حضرت‌ آيت‌الله‌ حاج‌ سيد موسي‌ شبيري‌ زنجاني‌

4ـ حضرت‌ آيت‌الله‌ حاج‌ شيخ‌ ناصر مكارم‌ شيرازي‌

5- حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی

6- حضرت آیت الله علی سیستانی

دامت‌ بركاتهم‌.

جامعه مدرسين حوزه عليمه قم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
لیستی دارم که اسامی 303 مرجع تقلید صاحب رساله زنده انجاست که شخصا رساله بیشترشان را در منزل دارم اما کو مقلد؟
میثم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
لطفا از سایت جامعه مدرسین درست عکس بگیرید! بالاتر از قسمت «مراجع جائز التقلید»، یک مجموعه عکس تکرار شونده است که تعداد بسیار زیادی مرجع را نشان میدهد که تقلیدشان جایز است. اینها لینک ها به سایت های برخی مراجع است که در سایت جامعه وجود دارد.
تحریف نکنید لطفا
سید متین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
عزیزم اون که تصاویر اعضای جامعه مدرسین است نه مراجع.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
ایت الله شیخ محمد رحمتی سیرجانی با این همه علم دانش چرا باید اسمش نباشه واقعا
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
با سلام خدمت عزیزان خواننده
لیست اسامی از سوی جامعه مدرسین به عنوان 50 نفر عالم و نخبه به معنای رد صلاحیت سایر مراحع نیست بلکه تنها بیان اعلم و کمک به انتخاب مردم برای انتخاب اعلم است و چون با رآی گیری از اعضا اعلام می شود بنابراین به معنای این است که اعلم در بین آین افراد است و اصطلاح جایز التقلید به معنای رد صلاحیت سایرین نیست چراکه اعلامیه جامعه برای رد صلاحیت جداگانه است و جامعه مدرسین تا به حال تنها صلاحیت تعداد معدودی(دو سه نفر) را برای مرجعیت رد کرده است.
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
خيلى بهم توانتخاب مرجع تقليدكمك كرد ازتون ممنونم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
ایت الله ملکوتی از بزرگان حوزه انقلاب واسلام است پس جایز التقلید نیست متاسفم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
ایت الله فیاض رو اقای خویی اعلم دونسته دیگه جای حرف نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
یگانه مرجع اعلم قرآنی حضرت آیت الله العظمي صادقی تهرانی است
شیعه صاحب الزمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
عجیب است پس آیت الله العظمی حسین نوری هدانی که یار وفادار انقلاب و مرجع عالیقدر شیعه چی؟؟
این توهین به معظم له را فراموش نمیکنیم
باید در جامعه مدرسین گل بگیرند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
چه خبره؟!!!!
تشخيص اعلم بودن در رساله هست سه راه داره بريد بخونيد
تو خود سايت جامعه مدرسين امده كه اين از نظر اقايون هست كه انجا هستند و دليل بر رد آقايان ديگر نيست، تشخيص اعلميت با خود مكلفه والسلام
خادم الرضا
United Kingdom
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
مراجع اعلم فالحال ایت الله العظمی سیدصادق شیرازی و ایت الله العظمی سیدمحمدصادق روحانی و ایت الله العظمی وحید خراسانی مدظلهم هستند.والله اعلم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
یعنی آقای جوادی آملی که فیلسوف وعلامه و فقیه و مفسر قرآن اعلم نیست که سه برابر سن خود از مغزش استفاده کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
فکر می کنم دوستانی که گله مند هستن شاید به معنای اعلم دقت نکردن، اعلم کسی هست که علم بیشتری داره، اگر ما مجبور باشیم بین چند دانشمند دینی یکی رو به عنوان داناتر انتخاب کنیم این به معنای توهین به سایر دانشمندان دینی یا جایز التقلید نبودن اونها نیست ،از طرفی هر کس که توانایی و صلاحیت علمی تشخیص اعلم رو داره اصلا نباید به نظر سایرین توجه کنه و نظر جامعه ی مدرسین در پاسخ به سوال افرادی هست که دانش علمی کافی برای تشخیص اعلم رو ندارند