۰

۱۳ هزار پناهنده یمنی در جیبوتی در خطر مرگ قرار دارند

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه نوشت: ۱۳ هزار پناهنده یمنی در جیبوتی به خاطر بیماری و گرسنگی در خطر مرگ قرار دارند
کد خبر: ۹۸۵۰۲
۱۲:۰۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، این پایگاه خبری نوشت: در مدت پنج ماه گذشته از حملات هواپیماهای کشورهای ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان، صدها خانواده یمنی از طریق دریا و تنگه باب المندب به کشور جیبوتی پناهنده شده اند.

براساس این گزارش، مقامات جیبوتی از تامین نیازهای اولیه این پناهندگان عاجز بوده و علنا ناتوانی خود را اعلام کرده و خانواده های یمنی به همین دلیل از شدت بیماری و گرسنگی با خطر مرگ روبه رو هستند.

نبود تجهیزات پزشکی و دارو، کمبود غذا و مایحتاج اولیه از جمله آب آشامیدنی و غذا موجب انتشار انواع بیماری ها بین پناهندگان یمنی در جیبوتی شده بطوری که کودکان، زنان و پیرمردان در حالی که از گرسنگی رنج می برند، برهنه زیر آفتاب می خوابند تا از امراض خود بهبودی یابند.

عربستان با همراهی ۹ کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین گذشته حملات هوایی و دریایی را به شهرهای مختلف یمن آغاز کرد که دراثر این حملات تاکنون بیش از ۸۰ درصد تاسیسات خدماتی و زیربنایی این کشور منهدم شده و هزاران نفر از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده اند.

در اثر این حملات دهها هزار نفر از مردم یمن از بیم حملات هواپیماهای سعودی به کشورهای دیگر از جمله جیبوتی پناهنده شده و به دلیل نبود غذا و دارو در وضعیت خطرناکی بسر می برند.

سازمان ها و موسسات بین المللی حقوق بشر بارها به بروز بحران انسانی و وخیم بودن اوضاع بهداشتی و نبود تجهیزات پزشکی و دارو در شهرهای یمن هشدار داده اند اما رژیم عربستان از ارسال هرگونه مواذ غذایی و دارو به بنادر یمن جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: