۰

گروگان گیری در جریان بمب گذاري پاکستان

بمب گذاري پاکستان علاوه بر کشتن يازده نفر ، با گروگان گيري در بيمارستان همراه شده است.
کد خبر: ۵۷۰۷۰
۱۲:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز انفجاري در پاکستان رخ داد. اين انفجار ناشي از بمب گذاري در داخل يک دستگاه اتوبوس حامل دانشجويان بود. براثر اين انفجار دست کم يازده دانشجوي دختر و استاد خانم کشته شدند. اين انفجار در نزديک شهر کويته در استان بلوچستان در جنوب غربي پاکستان اتفاق افتاد.

 اين انفجار بيست زخمي نيز بر جا گذاشت. باتوجه به اينکه بمب در داخل اتوبوس مذکور کار گذاشته شده بود مشخص است که هدف آن کاملا روشن بوده است. وقتي زخمي هاي اين انفجار به بيمارستان کويته انتقال پيدا کرد، شبه نظاميان بار ديگر حمله کردند و اين حمله به بيمارستان کويته بود. گفته مي شود شبه نظاميان در داخل بيمارستان مذکور گيرافتاده اند.

 پليس پاکستان با اين شبه نظاميان درگير شده است و تيراندازي ها در اين منطقه ادامه دارد.شماري از پزشکان، پرستاران و بيماران نيز در اين بيمارستان هستند و عملا به گروگان گرفته شده اند. منطقه بلوچستان پاکستان همواره ناآرام بوده است. گروههاي جدايي طلب که خواهان استقلال اين منطقه و جداشدن آن از پاکستان هستند از سالها قبل در اين منطقه فعاليت داشته اند.

در 24 ساعت گذشته سه بمب گذاري در بلوچستان رخ داده است. يکي از اين بمب گذاري ها که مردم پاکستان را به شدت ناراحت کرده در خانه سابق محمدعلي جناح، بنيانگذار پاکستان  بوده است که مردم پاکستان احترام زيادي براي او قائل هستند. محمدعلي جناح پاکستان را در سال هزار و نهصد وچهل و هفت بنيان نهاد. خانه وي در شهر زيارت در يکصد و پنجاه کيلومتري شهر کويته هدف حمله قرار گرفته است.

مردم پاکستان از بمب گذاري هاي اخير در منطقه بلوچستان به شدت ناراحت هستند. هنوز مشخص نيست که چه گروهي مسئوليت انفجارهاي اخير بلوچستان را برعهده گرفته است. برخي از شبکه هاي محلي اعلام کرده اند گروههاي جدايي طلب بلوچ در اين انفجارها دخيل بوده اند. اما اين خبر تاييد نشده است.

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: