۰
وزارت خارجه سوریه:

دمشق آماده مذاکره با مخالفان است

وزیر خارجه سوریه اعلام کرده که دولت این کشور برای مذاکره با مخالفان مسلح و پایان دادن به ناآرامی‌ها آماده است.
کد خبر: ۵۲۶۵۲
۰۹:۳۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل ازپرس تی وی،  ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه (۷ اسفند، ۲۵ فوریه) در ملاقات با سرگئی لاوروف، همتای خود در روسیه گفت: «ما آماده ایم با هرکس که بخواهد مذاکره کنیم.»وی افزود: «حتی با آنان که سلاح حمل می‌کنند. ما اطمینان داریم که اصلاحات از طریق خون ریزی میسر نمی‌شود، بلکه با مذاکره ممکن خواهد بود.»

لاوروف نیز به نوبه خود از دمشق خواست تا با مخالفان مذاکره کند، وی گفت: «اکنون در سوریه یک دو راهی وجود دارد.وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که موضع مسکو نسبت به سوریه «نه به دلیل حمایت عده خاصی از افراد، بلکه به خاطر اهمیت آینده مردم سوریه» برای روسیه اتخاذ شده است.کشور سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی است. بسیاری از مردم از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی سوریه در جریان ناآرامی‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه اعلام کرده است که ناآرامی و خشونت از خارج از این کشور سازماندهی و هدایت می‌شود و علاوه بر این گزارش‌‌هایی در دست است که نشان می‌دهند شمار زیادی از شبه‌نظامیان سوری از اتباع خارجی هستند.بسیاری از سازمان‌های حقوق‌بشری بین‌المللی، شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج را به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم کرده‌اند.

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: