۱۵
اختصاصی/

رهبر سلفی های اردن: دموکراسی، مخالفت با شرع است!

ابو محمد الطحاوی رهبر گروه سلفی اردن ، دموکراسی و انتخابات را مغایر احکام اسلام دانسته و معتقد است: دموکراسی به معنای حکومت مردم بر مردم، مخالف شرع خداوند است.
کد خبر: ۵۰۶۶۵
۱۴:۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۱

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، در حالیکه نخست وزیر اردن "عبدالله النسور" معتقد است، امروز در دموکراسی جهانی، اندیشه ای مبنی بر تحریم انتخابات وجود ندارد، عقیده رهبر  گروه سلفی جهادی "عبد شحادة" ملقب به ابو محمد الطحاوی" این است  که دموکراسی به معنای حکومت مردم بر مردم، مخالف شرع خداوند است.

نخست وزیر اردن گفت: پارلمان محل تصمیم گیری و تغییر است حتی اگر خواسته ای مخالف قانون باشد. او که در یک دیدار رسمی در قصر پادشاهی امان در جمع رهبران و سازمان های زنان سخن می گفت، اظهار داشت: زندگی امروز بدون دموکراسی بی معناست و تاکید کرد هیچ حزب یا طایفه ای نباید جز از طریق صندوق های رای به حکومت برسد.

 وی تاکید کرد پرداخت رشوه در انتخابات پارلمانی جرمی سیاسی به حساب می آید و اشد مجازات برای عاملان آن در نظر گرفته شده است. وی همچنین خواستار مشارکت فعال گروهای زنان در  انتخابات اردن شد.

از سوی دیگر " الطحاوی"؛ رهبر سلفی های اردن گفت: دموکراسی به معنای حکومت مردم بر مردم مخالف شرع خداوند است، حکومت متعلق به خداوند است نه مردم.  وی همچنین  تاکید کرد : انتخابات؛ مخالف دین اسلام بوده و حرام است. 

الطحاوی در ادامه افزود : مجلس نمایندگان قوانینی را تصویب می کنند که مخالف دین خداست. او همچنین از برنامه های انتخاباتی نامزدها انتقاد کرده و گفت محال است این برنامه ها قابل اجرا باشد.

انتهای خبر/ ز . غ
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
نظرات بینندگان
سید عبدالغفور محفوظیان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
مجتهده جیره خوار به این میگن
یکی نیست بهش بگه
خوب مفتی جون تو که این رو حرام دونستی قضیه انتخاب ابوبکر رو چجور میخوای توجیه کنی
عصبانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
داداش میبینه که اگر قراره بیداری اسلامی به اردن هم بیاید.... این مفت خور کاسه کوزه اش جمع میشود...
بازی بازی با همه چیز بازی ؟؟؟
شرع را شما با چه جراتی نام میبرید و تحریف میکنید...
یک لحظه خودم را جای شما میگذارم... هزار بار استغاثه میکنم ازین همه بدعت و دروغ...
هر جا سود اونجاست مفتی مفت خور همان جاست
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
كلام شما زيبا ولي يك اشتباه کوچک دارد و اینکه ابوبکر با شورا انتخاب نشد بلکه کودتا کرد
سید عبدالغفور محفوظیان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
علی جون نگو کودتا زشت چون این امر ابتدائش از طرف برادران انصار صورت گرفت بعد که عمر فهمید امد ابوبکر رو اونجا برد و .....شد چیزی که نباید میشد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
ای جاانمممممممممممممممم
یه کتاب چند سال پیش خوندم که تو کردستان منتشر شده بود و تو نمایشکاه کتاب تهران خریدمش!کلی پز داده بود به اینکه قضیه سقیفه دموکراسیه!!!
abolfazl
Germany
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
خب شیعه نیوز این سلفی راست میگه حکومت مردم بر مردم نداریم ما!!! ولی این هدفش چیز دیگه ست! فقط خدا و کسی که از طرف خداست میتونه بر من و شما حکومت کنه این عقلانی هم هست!!! ولی این جیره خواره و نمیخواد خدا بر مردمش حکومت کنه که ...
و تازه به قول دوستمون چه جوری میخوای غصب خلاقت عمر و ابوبکر رو توجیح کنی با این حرفت!!!!!
علی روشن ضمیر
Netherlands
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
کاملا درسته.حکم و قانون فقط متعلق به الله است و مسلمان هم وظیفه اش اجرای خواست خداست.ما شیعیان هم به همین اصل معتقدیم ولی سلفی ها تقیه و ... ندارند مرد و مردانه اسلام واقعی رو معرفی میکنند.ما از هزار تا چیز میتریسم ولی در عمل ما شیعیان نیز به همین اصل معتقدیم.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
بله
منم فکر کنم که ما شیعیان هم انتخاباتات را اسلامی نمی دانیم.
سید عبدالغفور محفوظیان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
علی جان شما اول به من ثابت کن که وهابیها مسلمونن بعد بگو اونا تقیه میکنن یا نه
17 ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
مرد حسابی اولا من یکی لااقل احتیاط می کنم هر باوریم رو به دین خدا با این قاطعیت نچسبونم که فردای قیامت سخت ازش می پرسند. امام صادق علیه السلام فرمودند مثل شیر از فتوا دادن بترس.
ثانیا این که آدم هر حرفی رو هر جایی نباید بزنه، این که اگه یه چیزی رو بگی آبروت بره، مال و جان و ناموست به خطر بیفته، یا یکی ناراحت شه و این در اون جا مصلحت نباشه، این که این حرف رو نگو رو عقل سالم اعتراف می کنه! اگه کسی این کارو نمی کنه اسمش مردی و مردونگی نیست. اسمش حماقته!
بعدشم تو یا شیعه ای یا نیستی اگه نیستی که از قول ما شیعه ها حرف نزن اگه هم هستی که صراحتا به عکس دستور تشیع رفتار کردی و علاوه بر تقیه نکردن باعث وهن شیعه شدی.
قال السجاد علیه السلام: لا دین لمن لا تقیه له
اما اصل حرفت هم کاملا به فناست. این حرفت که قانون فقط متعلق به خداست (با این برداشت) می دونی اولین بار کیا زدن؟ خوارج بودن که معاویه از خشک مغزیشون استفاده کرد و شعارشون هم "ان الحکم الا لله" بود...
بله، این شکلی نیست که رای بگیریم اگه خدا رای نیاورد پس نیست، یا مصوب کنیم نماز صبح یه رکعت کم شه و 3 ساعت دیر تر به جا آورده شه، یا رای بگیریم و اگر یه عوضی فاجر رای آورد بکنیمش امام واجب الاطاعه که جایگاهیه که خدا به حضرت ابراهیم بعد اون همه آزمایش و امتحان داد. ولی جایی که خداوند به خودمون واگذار کرده چی؟ جایی که بین دو مباح تصمیم گرفته می شود چه؟ می شه بفرمایید با توضیحات شما "و امرهم شورا بینهم" مال کجاست و کیه؟
ما هیچ وقت حکم خدا رو به رای اکثریت کنار نمی زنیم بلکه جایی که خداوند تعالی به خودمون واگذار کرده رای می گیریم و این هم در راستای حکم خداست. در آخر هم احتمال این هست که اکثریت اشتباه را بخواهند، اما آیا راه بهتری سراغ دارید؟ دموکراسی بسیاری اوقات بهترین شاخص است.
ببخشید اگه بی احترامی کردم.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
دموكراسي،‌ صرفا برگزاري يك انتخابات ساده و تعيين زمامدار امور نيست بلكه يك فرهنگ و شيوه زندگي ست كه با بسياري از آموزه ها و دستورالعملهاي اسلام( از نوع سني يا شيعي) در تضار هست.ملتهاي كشورهاي اسلامي ، هم دموكراسي را مي خوان و هم اسلام را ( هم خدا هم خرما)حكام آنان نيز گاهي به اسم هركدام يا هر دو ،‌حكمراني طويل مدت خود را ثبات مي بخشند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
درسته که این وهابی ها ملعونند اما حرفش کاملا درسته
انتخابات در جایی که اکثرهم لایعقلون و اکثرهم لایومنون و ... درجایی که همیشه تاریخ به علت تبلیغات ظالمان خوب جای بد و بد جای خوب جلوه گری می کند و بیشتر مردم در گمراهی هستند ( به تصریح قران) پس چگونه باید توقع داشت که نتیجه انتخابات درست از کار دراید.
چگونه ممکن است که یک انسان عالم و دانشمند و مومن در مقابل یک بی سواد و عامی و بی دین هرکدام یک رای داشته باشند و در نهایت بهترین شخص انتخاب شود.
حکومت دیکتاتوری که در راس ان معصوم باشد تنها وتنها راه نجات بشریت است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
خوب البته اکثرهم لایعقلون و اکثرهم لایومنون در مورد اولی و دومی و ... بوده ؟؟
یا نه چون اینجا به ضررشان است حرام است
سید میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
خدا لعنت کنه وهابیت خبیث رو که نمونه های خوارج در زمان ما هستند اینا همیشه فریاد لا حکم الا لله سر میدن اما منظور از الله خودشون هستند یعنی لا حکم الا لنا
سیده فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
خدا به داد این اهل سنت برسه رهبر سلفی هاشون با این تفکرات الان حکومت می کنند اینن ببین اون منحرف های بعد پیامبرشون چی بود