۰

رژیم بحرین، تخریب مساجد را از سرگرفت

رهبر شیعیان بحرین بازگشت رژیم آل خلیفه به تخریب مساجد را محکوم کرد و گفت: این اقدام نقض آزادی دینی شهروندان بحرینی است.
کد خبر: ۴۸۴۳۶
۱۲:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در سخنرانی گفت: رژیم آل خلیفه دوباره تخریب مساجد را از سر گرفته است و این اقدام به صورت عملی و علنی و آشکار انجام می گیرد.

شیخ قاسم افزود: این اقدام جسارت به خداوند سبحان و به دین و شریعت الهی است. این اقدام تحریک وجدان مسلمانانی است که به مقدسات شریعت احترام می گذارند و از آن محافظت می کنند.

وی تاکید کرد: ما نمی دانیم برای چه حکومت نسبت به مساجد حساسیت افراط گرانه دارد و در زمان های خاص این حساسیت افزایش می یابد.

رهبر شیعیان بحرین خاطر نشان کرد: تخریب مساجد، تکرار این اقدام، اعلام آشکارا و اصرار قبیحانه بر این اقدام تناسبی با تدین و متدین ندارد؛ علاوه بر این کسی که به مقدسات الهی هتک حرمت می کند، محکوم می شود.

شیخ قاسم ادامه داد: از سوی دیگر تخریب مساجد انکار آشکارای ارزش حق شهروندان و اصل این حق و بی توجهی به آن است.تجاوز و تعدی به مساجد نقض حقوق شهروندان در آزادی دینی و ادای شعایر دینی است که باید حکومت از آن حمایت کند.

قاسم ادامه محاصره شهر المهزه از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه و یورش شبانه به منازل و هتک حرمت ها را محکوم کرد و گفت: یک روستای کوچک هفته ها مورد یورش و حمله شبانه قرار گرفته و درهای منازل را شکستند و رعب و ترس ایجاد کردند. نیروهای آل خلیفه به 330 منزل حمله و بیش از 90 بحرینی را بازداشت کردند؛ به طوری که برخی از آنها همچنان در بازداشت به سرمی برند.

منبع: شبستان به نقل از براثا

انتهای خبر/ ز.ح
 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: