۱

مردم مصر، برکناری ژنرال طنطاوی را جشن گرفتند

مردم مصر تصميم محمد مرسي رئيس جمهوري به صدور حکم بازنشستگي رئيس ستاد ارتش و وزير دفاع اين کشور را جشن گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۹۵۲۱
۱۶:۲۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي‌وي، هزاران نفر از هواداران مرسي يکشنبه شب (۲۲ مرداد) با تجمع در ميدان نمادين التحرير و مقابل کاخ رياست جمهوري در قاهره، حمايت خود از فرمان رئيس جمهوري در برکناری الزام آور ژنرال حسین طنطاوی و ژنرال سامی عنان مقام‌هاي ارشد نظامي، از مناصب‌اشان را اعلام کردند.

حمايت مردم مصر از اين تغيير و جابه جايي در اين باور آن‌ها ريشه دارد که تعليق متمم نظامي قانون اساسي و برکناری اعضاي شوراي‌عالي نيروهاي مسلح ، راه را براي پاک‌سازي کشور از بقاياي رژيم سابق هموار خواهد کرد. شوراي‌عالي نيروهاي مسلح پس از سقوط رژيم ديکتاتوري حسني مبارک قدرت را به دست گرفت.

مرسي روز يکشنبه دراقدامي که خيلي‌ها را متحير کرد، مقام‌هاي ارشد نظامي را برکنار و بيانيه قانون اساسي ارتش را که اختيارات رئيس جمهوري را محدود کرده بود، لغو کرد.

رئيس جمهور مصر ژنرال «عبدالفتاح السيسي» را به عنوان وزير دفاع جديد اين کشور، جانشين «ژنرال حسين طنطاوي» معرفي کرد.

مرسي همچنين دستور بازنشستگي ژنرال «سامي عنان»، رئيس ستاد ارتش اين کشور را صادر و «صديق صبحي سيد احمد» را به عنوان جانشين او معرفي کرده است.

جمعيت شادمان با تکان دادن پرچم‌هاي مصر و در دست داشتن تصاوير رئيس جمهوري، محاکمه مقام‌هاي رسمي برکنار شده را که مصري‌ها آن‌ها را به کشتن معترضان صلح جو متهم مي‌کنند، خواستار شدند.

يک شهروند مصري حاضر در ميدان التحرير به خبرنگار پرس تي وي گفت: « هر عامل فساد در دولت بايد به پاي ميز عدالت آورده شود و بايد در نهادهاي دولتي که مدت‌ها به فساد آلوده بوده‌اند، اصلاحات انجام شود.»

شرکت کنندگان در اين تظاهرات همچنين آزادي بيش از ۱۱ هزار زنداني سياسي را که به طور غيرقانوني بازداشت و به دادگاه‌هاي نظامي شوراي نظامي سابق ارجاع داده شده بودند، خواستار شدند.

مرسي، همچنين محمد مکي را که پيشتر سمت قضاوت را بر عهده داشت، به عنوان معاون اول رئيس جمهور مصر منصوب کرد.

محمد مرسي هفته گذشته، رئيس اطلاعات، فرمانده گارد رياست جمهوري و رئيس پليس نظامي را چند روز پس از حمله افراد مسلح ناشناس به پاسگاه مرزي اين کشور در صحراي سينا (در نزديکي مرز مصر با اراضي اشغالي) از کار برکنار کرد. ۱۶ مرزبان مصري در اين حمله کشته شدند.

رئيس جمهور مصر همچنين عبدالوهاب مبروک، فرماندار استان سيناي شمالي را پس از وقوع حمله‌هاي اخير مرزي از مقام خود برکنار کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
به این میگن رئیس جمهور مقتدر و مردمی!