۰

حمله به دفترکمیسیون انتخابات لیبی

صدها معترض ليبيايي خواهان خودمختاري بيش‌تر در شرق این کشور، به ساختمان کميسيون انتخابات بنغازي حمله ور شده و وسايل و تجهیزات موجود در آن‎جا را به آتش کشيده‌اند.
کد خبر: ۳۷۴۱۵
۱۵:۱۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، معترضان خشمگين شرکت کننده دراين تظاهرات که روز يکشنبه(۱۱تير) برگزار شد، شعارهايي در حمايت از فدراليسم سر دادند. اين درحالي بود که برخي از معترضان که مسلح بودند، دفتر کميسيون انتخابات در شرق بنغازي را اشغال و يارانه‌ها و صندوق‌هاي اخذ را تخريب کردند.

اين خشونت‌ها در حالي است که کمتر از يک هفته به برگزاري اولين انتخابات دموکراتيک پارلماني ليبي پس از سقوط رژيم ديکتاتوري معمر قذافي، باقي مانده است. معمر قذافي سال گذشته ميلادي سرنگون و کشته شد.

معترضان، همچنين داشتن تعداد زيادي کرسي را در پارلمان جديد ۲۰۰ عضوي خواستار شدند. مطابق با قانون انتخابات ليبي ۶۰ کرسي به مناطق شرق و ۱۰۲ کرسي به مناطق غرب اختصاص دارد. مطابق با اين قانون کرسي‌هاي باقي‌مانده نيز به ديگر مناطق کشور اختصاص دارند.

رهبران طرف‌دار خودمختاري شهر شرقي برقه نيز مردم را به تحريم انتخابات دعوت کردند و تضمين برگزاري انتخابات عادلانه در استان‌ها را قبل از شروع راي‌گيري خواستار شدند.

فضل الله هارون، از فرماندهان سابق نيروهاي انقلابي گفت:" ما عدالت مي‌خواهيم. ما ده‌ها هزار شهيد داديم چرا که خواهان دولتي برپايه عدالت و قانون و حقوق برابر هستيم."

در حالي که دو سوم از ذخائر نفتي ليبي در برقه واقع شده، اما اين شهر در دوره حکومت قذافي در حاشيه قرار داشت.

انتخابات ۷ جولاي، اولين انتخابات سراسري در ليبي از دهه ۱۹۶۰ ميلادي تا کنون محسوب مي‌شود. قذافي که بيش از ۴۰ سال بر ليبي حکومت داشت، فعاليت احزاب سياسي و برگزاري انتخابات را ممنوع کرده بود.

ليبي از زمان سرنگوني رژيم قذافي تاکنون، درگيري‌هاي پراکنده‌اي را ميان شبه نظاميان رقيب شاهد بوده است. رژيم قذافي پس از شروع خيزش مردمي در شهر بنغازي و ديگر شهرهاي شرقي ليبي سرنگون شد.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: