۰

مهمترین اخبار و گزارشات از اوضاع کنونی سوریه

اگرچه کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش زیادی برای متقاعد کردن سایر قدرتهای دنیا به منظور اقدام نظامی علیه سوریه انجام می دهند اما بنابرگزارشات این سه کشور در رایزنی های خود کاملا ناکام بوده اند تا اینکه تنها دسیسه غرب در شرایط فعلی همان حمایت از تروریستها و ایجاد و گسترده کردن جنگ داخلی باقی بماند.
کد خبر: ۳۶۹۱۷
۱۳:۰۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از بی باک، طرح اقدام نظامی علیه سوریه که از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه شدیدا دنبال می شود با مخالفت کشورهایی چون روسیه، چنین و آلمان از اعضای 5+1 روبرو شده است.

آلمان، قويا با رد مداخله نظامي در سوريه، از درخواست‌ها براي يافتن راه حلي سياسي باهدف پايان دادن به بحران در اين کشور حمايت کرده است.

توماس دي مايزير، وزير دفاع آلمان روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) هشدار داد، اقدام نظامي - که انگليس و فرانسه و امريکا قويا از آن حمايت مي‌کنند - مي‌تواند به راحتي به جنگي تمام عيار در سوريه بيانجامد.

در همین راستا روزنامه "زمان" ترکیه در گزارشی نوشت: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حاشیه نشست سران گروه 20 در لوس کابوس مکزیک، در دیدار با "هو جین تائو" همتای چینی خود خواستار اعمال تحریم علیه دولت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه شد.

به نوشته این روزنامه، اوباما پیش از این دیدار با تأکید بر لزوم توقف کشتارها در سوریه همه تلاش خود را به کار گرفت تا همتای چینی خود را علیه سوریه تحریک کند، اما در نهایت ناامیدی تنها چیزی بود که عاید وی شد.

در کنار  این رایزینی ها اخباری از ادامه حمایت های گسترده رژیمهای استکباری و دیکتاتورهای منطقه از مخالفان اسد در سوریه دارد.

بنابر گزارشات در حالی‌که موضوع کشتی پر از سلاح لطف‌الله2 که توسط ارتش لبنان در سواحل این کشور کشف و ضبط شد همچنان تازه است، منابع مطلع می‌گویند یک کشتی دیگر از سواحل لیبی عازم لبنان شده تا به تروریست‌های سوریه‌ای سلاح برساند.

از سوی دیگر گروه‌هاي مسلح سوري فعال در شهر حمص، تهديد کرده اند در صورت خودداري ارتش از خروج از اين شهر کشتار غيرنظاميان را آغاز مي‌کنند.

به گفته مقام‌هاي سوري حدود۵ هزار غيرنظامي در شهر حمص از سوي گروه‌هاي مسلح به گروگان گرفته شده‌اند و افراد مسلح به اموال و دارايي‌هاي دولتي و خصوصي نيز حمله مي‌کنند.

روز چهارشنبه (۳۱ خرداد،۲۰ ژوئن) صداي تيراندازي و انفجارهايي از شهر حمص به گوش مي‌رسيد.

بر اساس گزارش‌ها ارتش سوريه به منظور جلوگيري از کشتار غيرنظاميان در حمص عمليات‌هاي خود در اين شهر را متوقف کرده است.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هايي است.

دولت سوريه و گروه‌هاي مسلح هر يک ديگري را به تشديد خشونت‌ها در اين کشور متهم مي‌کنند.

ژنرال رابرت مود، رئيس هيات ناظران سازمان ملل در سوريه ۱۶ ژوئن با انتشار بيانيه اي اعلام کرد تيم ناظران به خاطر "تشديد خشونت‌هاي مسلحانه" فعاليت‌هاي خود در اين کشور را به حال تعليق در آورده است.

وي در ادامه اين بيانيه تصريح کرد: "عدم تمايل دو طرف براي انتقال صلح آميز و اعمال فشار براي پيشروي نظامي، موجب افزايش تلفات در ميان طرفين شده است. همه روزه غيرنظاميان بي‌گناه، مردان، زنان و کودکان کشته مي‌شوند."

مود افزود: شماري از ناظران هدف قرار گرفتند و از اجراي ماموريت نظارتي آن‌ها بر اجراي طرح صلح۶ ماده اي کوفي عنان، فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه جلوگيري شد.

در همين حال بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل ۱۹ ژوئن در سخناني خطاب به خبرنگاران در نيويورک گفته بود گروه‌هاي مسلح در سوريه به نقض طرح صلح عنان مي‌پردازند و "تنها راه پيشرفت اين است که موفقيت اين طرح ۶ ماده‌اي تضمين شود."
برچسب ها: سوریه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: