۰

اظهارات بارزانی تحریک آمیز است

یک عضو ائتلاف دولت قانون سخنان اخیر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق را تحریک آمیز و نقض کننده مفاد قانون اساسی این کشور دانست.
کد خبر: ۳۳۱۰۸
۰۸:۱۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، صالح الحسناوی از نمایندگان عضو ائتلاف دولت قانون درگفتگو با السومریه از اظهارات تفرقه افکنانه و تحریک آمیز اخیر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق انتقاد کرد.

الحسناوی در واکنش به تهدیدهای مسعود بارزانی، اظهارات وی را تحریک آمیز خواند و گفت : درخواست جدایی کردستان از عراق، مغایر قانون اساسی عراق است، چرا که کردهای عراق امتیازهای فراوانی گرفته اند و حتی در کشوری مانند ترکیه هنوز آنها را به رسمیت نمی شناسند.

وی افزود : مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق با گفتن اینکه برای تعیین سرنوشت کردستان به مردم آن رجوع خواهد کرد، ما را غافلگیر کرد که اظهارات وی تعجب آور و تحریک آمیز است.

الحسناوی ابراز عقیده کرد : اظهارات بارزانی مغایر قانون اساسی و واقعیتهای عراق است و قانون اساسی عراق اجازه تجزیه کشور را نمی دهد.

وی با تاکید بر دشوار بودن جدایی منطقه کردستان از عراق گفت : این امر به تعیین مرزها، تعدیل قانون اساسی و انجام همه پرسی با موافقت دو سوم عراقی ها نیاز دارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: