۰

برگزاری آخرین محاکمه مبارک در قاهره

آخرین جلسه محاکمه حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر چهارشنبه در قاهره برای اعلام تاریخ صدور حکم درباره پرونده وی ، برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۸۶۴
۱۶:۲۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر، مبارک 83 ساله به دست داشتن در کشتار تظاهرکنندگان در طول قیام علیه حکومت وی در سال گذشته و همچنین به فساد مالی متهم است.

دادستان خواستار حکم اعدام برای مبارک شده و این در حالی است که وکلای مدافع، او را بی‌گناه می دانند.

مبارک که دادگاه وی سوم اوت گذشته آغاز شد ، نخستین رهبر سرنگون شده به واسطه قیام های عربی است که  شخصا در برابر قضات حاضر می شود.

رسانه های تصویری اجازه نیافتند در جلسه دادگاه حضور یابند و برخلاف جلسات قبل تلویزیون دولتی مصر تا حدود ظهر تصاویر مبارک و دیگر متهمان را در حال ورود به دادگاه نشان نداد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، تلویزیون در عین حال گزارش داد دادستان ها به دادگاه اعلام کرده اند بخشی پزشکی در زندان طره در حومه جنوبی قاهره برای مراقبت های پزشکی احتمالی رئیس جمهور سابق آماده باشد.

حسنی مبارک در یک بیمارستان نظامی در بازداشت بسر می برد.

رئیس جمهوری سابق مصر به همراه حبیب العادلی وزیر سابق کشور مصر و شش تن از مقامات بلند پایه دستگاه های امنیتی محاکمه می شود . این افراد نیز در صورت مجرم شناخته شدن ، اعدام خواهند شد.

جمال و علا دو پسر مبارک نیز همزمان با پدر خود به سبب اتهامات مربوط به فساد مالی محاکمه می شوند. این اتهامات در صورت تایید مجازات زندان در پی دارد.

دادگاه کیفری مسئول این محاکمه در یکی از دانشکده های پلیس در اطراف قاهره مستقر شده است.

مبارک که سال هزار و نهصد و هشتاد و یک به قدرت رسید، یازدهم فوریه دو هزار و یک استعفا کرد.

رهبری کشور از آن زمان در اختیار شورای عالی نیروهای مسلح مصر به ریاست ارتشبد حسین طنطاوی قرار دارد.
برچسب ها: مبارک مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: