۰

انقلابيون ليبي بني‌وليد را آزاد کردند

مبارزان شوراي ملي انتقالي ليبي، شهر بني وليد که يکي از مقرهاي حاميان معمرقذافي ديکتاتورمتواري اين کشور محسوب مي‎شد را آزاد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۹۹۹
۱۷:۴۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، سرهنگ عبدالله ناکر فرمانده شوراي ملي انتقالي ليبي، روز يکشنبه در همين خصوص گفت که اين شورا پرچم خود را در مرکز بني وليد، برافراشته است.

نيروهاي انقلابي ليبي، اوايل روز يکشنبه اعلام کرده بودند که کنترل حدود 60 درصد از شهر را به دست گرفته‌اند.

اين نيروها، همچنين از بازداشت حدود 20 نفر از نيروهاي وفادار به معمر قذافي، ديکتاتور متواري ليبي، خبر دادند.

انتشار اين گزارش در حالي است که انتظار مي‌رود عمليات براي بازداشت ديگر نيروهاي وفادار به قذافي، بامداد دوشنبه آغاز شود.

از سوي ديگر، مبارزات نيروهاي انقلابي عليه نيروهاي وفادار به قذافي در مرکز شهر سرت زادگاه ديکتاتور ليبي که اکنون به عنوان تنها مقر ومخفي‎گاه وي تلقي مي‎شود، همچنان ادامه دارد.

بر اساس اخبار موجود، مقاومت در مرکز شهر سرت شديد گزارش شده بطوريکه نيروهاي انقلابي را مجبور به عقب نشيني از مواضع خود کرده است.

مقاومت شديد از سوي حاميان قذافي در شهر سرت هرچند که باعث شده است نيروهاي قذافي از برخي از مواضع که در روز جمعه موفق به تسخير آن‎ها شده بودند، عقب نشيني کنند ولي درگيري براي تصرف اين شهر همچنان ادامه دارد.

فرماندهان نيروهاي انقلابي در شهر سرت اعلام کرده‎اند از آنجايي‎که احتمال مي‎دهند برخي از شخصيت‎هاي رژيم قذافي و حتي خود وي در دو منطقه از شهر سرت باشند که اکنون به دست نيروهاي وفادار به ديکتاتور ليبي افتاده، به همين خاطر مناطق مذکور را هدف حملات سنگين خود قرار نمي‎دهند چرا که قصد دارند اين افراد را زنده دستگير کنند.

به گفته فرماندهان انقلابي در سرت، احتمال دارد که معمر قذافي و معتصم پسر وي که رئيس امنيت ملي رژيم او نيز بوده به همراه ابوبکر يونس وزير دفاع رژيم سرنگون شده ليبي، در مناطق مذکور باشند.

در همين حال، سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز، گزارش داده است حدود ده هزار نفر که بيشتر آنان زن و کودک هستند، در شهر سرت گرفتار شده‌اند.

به گفته مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي ملي انتقالي، از زمان شروع قيام در ليبي در ماه فوريه، تاکنون حدود 25 هزار نفر کشته و 50 هزار نفر ديگر زخمي شده‌اند.

منبع : پرس تی وی به نقل از رويترز
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: