۰

گسترش اعتراضات در ایالت‌های آمریکا

یک روزنامه آلمانی با اشاره به گسترش اعتراضات جنبش تسخیر وال استریت به شهرهای مختلف آمریکا این جنبش را الهام گرفته از بهار عربی دانسته که ابتدا اروپا را فرا گرفته و سپس به آمریکا رسیده است.
کد خبر: ۲۶۶۷۵
۱۹:۴۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: کاپیتالیسم راه به جایی نمی برد از جمله شعارهایی است که اعتراض کنندگان در جنبش تسخیر "وال استریت" بر زبان می آورند. این جنبش به سرعت در آمریکا در حال گسترش است. البته این حرکت جدید نیست.

تاگس اشپیگل در ادامه نوشت: عدالت اجتماعی و قدرت کمتر برای بانکها درخواست های اصلی هستند که این روزها هزاران نفر را به خیابانهای آمریکا کشانده است. این اعتراضات که از اواسط سپتامبر از اطراف بورس نیویورک آغاز شد تا کنون 147 شهر دیگر آمریکا را نیز در بر گرفته است. شمار شرکت کنندگان در این اعتراضات همچنان افزایش پیدا می کند.

آنها با شعار تسخیر وال استریت می خواهند به اوضاع اسفبار اجتماعی و بحران اقتصادی در کشورشان اعتراض کنند.

"سیمون توینه" از محققان مرکز علمی و تحقیقاتی در برلین در این باره اظهار داشته است: جنبش تسخیر وال استریت در آمریکا حرکت جدیدی نیست. به اعتقاد وی این اعتراضات با الهام گرفتن از بهار عربی ابتدا در اسپانیا و یونان شکل گرفت. و از اروپا به آمریکا گسترش پیدا کرد. در آلمان نیز در تابستان گذشته اعتراضاتی در ابعاد کوچکتر شکل گرفت.

این محقق آلمانی همچنین خاطر نشان کرده که اعتراضات تسخیر وال استریت در آمریکا از آنجا که در مرکز کاپیتالیسم جهانی برگزار شده است یک نیروی نمادین بسیار بالایی دارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: