۰

پیام آیت الله صافی/ آیت الله نجفی اصفهانی از نوابغ علم و عمل

کد خبر: ۲۶۴۰۰
۱۹:۲۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر ، آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش یکصدمین سالگرد ارتحال آیت الله نجفی اصفهانی این عالم را از نوابغ علم و عمل توصیف کرد. در ابتدای این پیام با اشاره به حدیثی از امام هادی (علیه السلام) آمده است: "لولا من یبقی بعد غیبة قائمنا علیه‌السلام من العلماء الداعین الیه و الدالین علیه و الذابین عن دینه... لما بقی أحد الا ارتد عن دین الله."

در ادامه این پیام آمده است: با عرض ادب و احترام خدمت حضار محترم، علماء اعلام و دانشوران و نخبگانی که در این اجتماع ارزشمند حضور دارند، و با سلام و تحیت به روح پاک مجاهد بزرگ مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد تقی نجفی اصفهانی که از مفاخر عالی‌مقام و رجال فضیلت و نوابغ علم و عمل و زعامت بود.

روایت شریفهٔ فوق را که بر شخصیت جامع و مواضع مرضیه ایشان در نصرت دین و دفاع از حریم حق و جهاد در راه اعلاء کلمة الله و پاسداری از حدود و ثغور اسلام انطباق دارد- ترجمه می‌نمایم:
حضرت امام هادی‌علیه‌السلام می‌فرماید: "اگر در عصر غیبت قائم ما علیه‌السلام عالمی نباشد که به آن حضرت دعوت نماید و مردم را راهنمائی کند و از دین او دفاع نماید، مردم از دین خدا مرتد می‌گردیدند."؛ یعنی بقاء دین و ماندن مردم در خط اسلام، به واسطهٔ وجود این علماست.

در ادامه پیام بیان شده است: توصیفی بالا‌تر و بر‌تر از این توصیف نیست؛ حفاظت از دین مبین، مبارزه با بِدَع و مبدعین و ظلم ظالمین و مستکبرین، نفی استضعاف و استبداد و استحقار، امر به معروف و نهی ازمنکر و حمایت از ضعفاء و مظلومین؛ این‌ها صفاتی است که هر عالم و فقیه و زعیم دینی باید به آن متجلی و آراسته باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه این پیام عنوان کرد: در دوران طولانی غیبت کبری حضرت بقیةالله الاعظم ارواح العالمین له الفداء که برای شیعه، دورانی تلخ و همراه با فراق و هجران است، و دشمنان تشیع، با نقشه‌های مختلف درصدد اجرای اهداف شوم خود بوده و گروهک‌های منحرف و فرقه‌های ضاله را تأسیس و ترویج ‌نموده‌اند، تنها علمای مجاهد و فداکار و آگاه و بیدار هستند که در مقابل این همه تهاجم فرهنگی، مانند سدّی محکم ایستاده و حتی بعضی از آنان با نثار خون پاک خود از شجره طیبه ولایت و امامت دفاع نمودند و یا با تألیف کتاب و نشر معارف نورانی اهل بیت‌علیهم‌السلام به هدایت و ارشاد مردم پرداخته و آنان را از انحراف و کج‌روی‌ها و ضلالت عقیده نجات دادند. جزاهم الله عن الاسلام و أهله خیر الجزاء.

در ادامه آمده است: از جمله این عالمان مجاهد و بیدار، مرحوم آیت الله آقای نجفی اعلی‌الله‌مقامه می‌باشد که در شعب مختلف فضائل؛ از عبادت و اخلاق حمیده، شخصیتی عالیقدر و صاحب نبوغ بود، ولی این همه صفات عالی تحت الشعاع مقامات و مواضع جهادی و امر به معروف و نهی از منکر ایشان است که همواره مانع از تحریف دین، ابطال مبطلین و تسلط مستکبرین و حافظ استقلال مسلمین بود.

در پایان آمده است: خداوند متعال بر علو درجات آن مرد بزرگ و پدر و جد و عم عالیقدر و برادران بلندپایه‌اش که همگان انوار درخشان و انوار تابان علم و عمل و جهاد و زعامت‌اند بیفزاید، و امروز ما را به انجام وظیفه که‌‌ همان حفظ میراث گران‌بهای تشیع و گنج‌های معنوی و علمی علما و فق‌ها و ادای احترام به ساحت آن بزرگواران است هدایت نماید.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: