۰

سه کودتاي بزرگ در تاريخ اخير امريکا

نويسنده امريکايي با اشاره به موضوع ترور جان اف کندي رئيس جمهوري پيشين امريکا مي‌گويد، اين کشور شاهد سه کودتاي بزرگ بوده است.
کد خبر: ۲۵۱۰۱
۰۹:۵۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، الن رولند روز شنبه (5 شهريور،27 آگوست) در گفت‌وگو با بخش امريکاي وب سايت پرس تي‌وي گفت، در حدود نيم قرن اخير، قدرت در امريکا در دستان صنايع نظامي اين کشور بوده است.

به گفته رولند، اولين کودتاي بزرگ در تاريخ اخير امريکا مربوط به زماني مي‌شود که جان اف کندي تصميم گرفت تا سياست اين کشور را در قبال ويتنام تغيير دهد و به تهديدي مستقيم براي قدرت و نفوذ صنايع نظامي امريکا تبديل شد.

رولند گفت، کندي پس از آن که تصميم خود در قبال ويتنام را تغيير داد، ترور شد؛ پس از ترور وي قدرت به سيا، صنايع نظامي، پنتاگون، بيگ اويل (قدرت هاي نفتي) و بانک‌هاي امريکايي رسيد.

رولند خاطر نشان کرد: "دومين کودتاي بزرگ امريکا يازده سپتامبر 2001 بود. عملياتي دروغين که با آن همه مردم کشور را فريب دادند."

اين نويسنده امريکايي گفت: "سومين کودتاي بزرگ امريکا فاجعه بانکي سال 2008 بود که در آن زمان فدرال رزرو (بانک مرکزي امريکا) بسته کمک اقتصادي 12.6 تريليون دلاري به بانک‌ها اعطا کرد."

وي گفت، در حالي که جامعه امريکا هنوز در اين شوک اقتصادي است، وال استريت از اين روند سود مي‌برد.

رولند تاکيد کرد که امريکا هنوز از اثرات اين کودتا رهايي نيافته است.

وي تاکيد کرد، به رغم اين که باراک اوباما با شعار تغيير روي کار آمد، اما وي به مانند رئيس­جمهورهاي پيشين امريکا، تحت تاثير ثروتمندان و صنايع نظامي عمل کرده است.

رولند افزود: "ما با مشکل روبرو هستيم، مردم اکنون بيش از هر زمان ديگر اعتماد خود را نسبت به دولت امريکا از دست مي‌دهند."
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: