۰

افزايش 51 درصدي خشونت در افغانستان

با وجود نزديک به 150 هزار نيروي خارجي در افغانستان، گزارش اخير سازمان ملل از افزايش 51 درصدي خشونت‌ها در اين کشور اشغال شده حکايت دارد.
کد خبر: ۲۲۱۱۵
۱۹:۱۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۰
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل در گزارشي که روز پنجشنبه (9 تير، 30 ژوئن) منتشر شد اعلام کرد: "بيشتر حوادث افغانستان شامل درگيري‌هاي مسلحانه و انفجار بمب است."

به گزارش «شيعه نيوز» ، از ماه مارس تا کنون بمب‌گذاري‌ها، آدم‌ربايي‌ها و ترور شهروندان افغان از افزايش چشم‌گيري برخوردار بوده است.



اين گزارش که به شوراي امنيت سازمان ملل ارائه شد از تلفات بيش از 3 هزار غيرنظامي در اين مدت خبر داده است که اين رقم در مقايسه با آغاز تهاجم امريکا به افغانستان در سال 2001 در بالاترين ميزان خود قرار دارد.

همچنين بر اساس گزارش سازمان ملل، شمار تلفات غيرنظاميان بر اثر حملات نيروهاي تحت امر امريکا و نيروهاي افغان 10 درصد افزايش داشته است.

بان کي مون از طرف‌هاي درگير در افغانستان خواسته است تا از جان غيرنظاميان محافظت کرده و بر اساس موازين حقوق بين‌الملل بشردوستانه رفتار کنند.

حمله به افغانستان و اشغال آن با ادعاي مهار ستيزه‌جويي و برقراري صلح و ثبات در اين کشور انجام شد.
با اين حال، پس از گذشت 9 سال از آغاز اين جنگ، افغانستان همچنان کشوري بي‌ثبات است و غيرنظاميان افغان همچنان تاوان اين بي‌ثباتي و ناامني را پرداخت مي‌کنند.


منبع : پرس تي وي
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: