۰

آخرین آمار قربانیان انفجار تروریستی زاهدان

استاندار سیستان و بلوچستان تعداد شهدای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان را 27 تن و مجروحان را 311 نفر اعلام کرد و در مورد اقدامات دولت برای پیشگیری از این جنایات توضیح داد.
کد خبر: ۱۸۵۳۳
۱۴:۵۶ - ۲۸ تير ۱۳۸۹

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبردر گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما، علی محمد آزاد همچنین تعداد بستری شدگان را 167 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 60 نفر هنوز تحت درمان هستند و حال عمومی 4 تن نیز مساعد نیست.

وی در مورد چگونگی وقوع حادثه افزود: زمانی که گروهی مشغول قرائت دعای کمیل بودند فرد انتحاری سعی در ورود به مسجد می کند که با مشکوک شدن نیروهای بسیج مسجد و درگیر شدن آنها با وی، انفجار اول رخ می دهد،‌ حدود 15 تا 20 دقیقه بعد، زمانی که مردم از بیرون و داخل مسجد برای کمک به آسیب دیدگان و شهدا که 4 شهید بوده است، وارد عمل می شوند،‌انفجار انتحاری دوم انجام می شود.

آزاد با اشاره به مرزهای وسیع ایران با دو کشور همسایه که همواره درگیر مسائلی از این دست بوده اند گفت: در آن کشورها برخی دشمنان ما از جمله امریکا و انگلیس حضور دارند که از ابتدا به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران و امنیت آن هستند از این رو ما شاهد جنگ تحمیلی، تحرکات قومی و نیز تحریم ها بوده ایم.

وی افزود: با مقاومت مردم آنها به سراغ مناطقی رفتند که از نظر قومی یا مذهبی دچار تکثر هست تا ایجاد تفرقه کنند، از نظر زمانی هم دو عملیات انتحاری که انجام شد در زمان و مکانی بوده است که به نوعی این جنایات به پای اهل سنت گذاشته شود ولی مردم ما نشان دادند که دشمن شناسی آنها در اوج است و دست دشمنان را کاملا دیدند.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: