۰

ائتلاف شیعیان و کردهای عراق برای تشکیل دولت آینده

حسین علی عضو پارلمان عراق از ائتلاف شیعیان و كردهای عراق برای تشكیل دولت آینده‌ خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۱۰
۱۲:۵۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۸۹

حسین علی گفت: هر سه‌ ائتلاف ملی، ائتلاف كردستان و دولت قانون برای تشكیل دولت آینده‌ به‌ توافقات اولیه‌ای در تمامی زمینه‌ها دست یافته‌اند. 

وی از ارائه‌ هرگونه‌ جزئیات دیگری در این باره‌ خوداری كرد. روز گذشته‌ نیز "سید عمار حكیم " رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در استقبال از "ابراهیم جعفری" نخست‌وزیر سابق و دبیركل جریان اصلاح ملی عراق تاكید كرد كه رایزنی میان طرف‌های مختلف در ائتلاف ملی عراق برای همسو‌تر شدن دیدگاه‌ها، مواضع و برنامه‌هایی است كه برای تشكیل دولت آتی عراق ضروری است. 

وی نیز به‌ انجام مذاكرات موفق آمیز با ائتلاف كردستان درباره‌ تشكیل دولت آینده‌ اشاره‌ كرد و افزود: ائتلاف ملی عراق به توافق‌هایی با ائتلاف دولت قانون از یك‌سو و ائتلاف كردستان از سوی دیگر برای تشكیل دولت دست یافته است و گفت‌وگوها با برادران ما در فهرست العراقیه نیز ادامه دارد و ما امیدواریم كه این رایزنی‌ها به توافق‌ها و ائتلاف‌های محكمی منتهی شود.
 
از سوی دیگر روزنامه‌ "ستانده‌ر" چاپ سلیمانیه‌ به‌ نقل از یک منبع موثق كه‌ خواست‌ نامش فاش نشود از توافق كردها و شیعیان عراق برای انتصاب مجدد "جلال طالبانی" به‌ عنوان رئیس جمهور عراق خبر داد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: