۰
نوری المالکی:

نتایج انتخابات عراق تغییر می کند

نخست وزیر عراق اظهار داشت که رسیدگی دادگاه عراق به شکایت از نتیجه انتخابات تغییراتی را در نتایج اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۶۷۷۷
۱۱:۳۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۸۹
به گزارش«شیعه نیوز»، نوری المالکی شب گذشته در گفتگو با شبکه تلویزیونی العراقیه خاطرنشان کرد که پس از رسیدگی به شکایات از نتایج انتخابات توسط دادگاه عراق تغییراتی در نتیجه انتخابات پارلمانی به وجود خواهد آمد و این الزاما به منزله تغییر نتایج انتخابات به نفع ما نیست، بلکه چه بسا این تغییر به نفع اشخاص و گروه های دیگر باشد.

مالکی در ادامه گفت: تغییری که حاصل خواهد شد تنها در سطح شمارش مجدد آرا نیست بلکه در سطوح مختلف است که ممکن است تغییر گسترده ای در نتایج انتخابات ایجاد کند و این امر طبیعی است و اگر نیز تغییری صورت نگیرد این مسئله موضوع دیگری است اما مهم این است که همه برای روشن شدن نتایج انتخابات به قانون پایبند بودند.

در انتخابات پارلمانی عراق که نتایج نهایی آن اعلام شد، ایاد علاوی در یک پیروزی شکننده 91 کرسی از 325 کرسی پارلمان را بدست آورد. این در حالی است که ائتلاف نوری المالکی تنها دو کرسی کمتر از علاوی بدست آورده و ائتلاف ملی عراق نیز 70 کرسی را بدست آورد.

برخی شخصیت ها و احزاب سیاسی اعلام کرده اند که نتایج انتخابات پارلمانی دستکاری شده است.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: