۰

مذاکرات در مورد موضوع انگشت نگاری از بانوان

موضوع انگشت نگاري از بانوان زائر ايراني با انجام اين مذاکرات حل و فصل شود.
کد خبر: ۱۳۱۴۳
۱۸:۲۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا، مديرکل روابط عمومي سازمان حج و زيارت اعلام کرد: مسوولان سازمان حج و زيارت ايران روزهاي يکشنبه و دوشنبه هفته جاري با وزير حج و زيارت عربستان در خصوص حل موضوع انگشت نگاري از بانوان زائر ايراني مذاکرات پيگيري داشتند.

"عبدالله نصيري" ، با بيان اين خبر ابراز اميدواري کرد: موضوع انگشت نگاري از بانوان زائر ايراني با انجام اين مذاکرات حل و فصل شود.

وي بابيان اينکه هنوز انگشت نگاري از بانوان و ساير زائران در فرودگاه هاي عربستان صورت مي گيرد،‌افزود: روند انگشت نگاري از بانوان و ساير زائران در فرودگاه هاي عربستان ادامه دارد و مسوولان اين کشور مي گويند که اين انگشت نگاري از همه زائران کشورهاي خارجي انجام مي گيرد و مختص زائران ايراني نيست.

مديرکل روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: در حال حاضر در فرودگاه هاي عربستان از زائران زن ساير کشورها هم انگشت نگاري مي شود و تنها بانوان ايراني نيستند که از آن ها انگشت نگاري به عمل مي آيد.

وي در باره اقدام ايران در خصوص انگشت نگاري ماموران مرد سعودي از زائران زن ايراني گفت: سازمان حج و زيارت بشدت نسبت به اين اقدام،‌ به عربستان اعتراض کرده است و در اين رابطه مسئولان حج و زيارت با وزير حج عربستان سعودي ديدارهاي مکرري داشته و هنوز پيگير موضوع هستند.

نصيري در باره مشکل عدم اعزام برخي از زائران به همراه همسران خود و همچنين اعزام بانوان مجرد به عمره مفرده، گفت:اين مشکل حل شده و اکنون اين گروه از عمرگذاران در حال اعزام به عربستان هستند.

وي افزود: حدود يکهزار و 200 نفر از بانوان با اين مشکل روبرو بوده که تاکنون تعدادي از آن ها اعزام شده و بقيه نيز در روزهاي آينده اعزام خواهند شد.

نصيري، بابيان اينکه در عمره جاري 820هزار نفر از ايرانيان به عربستان سعودي اعزام خواهند شد، افزود: تاکنون 320هزار نفر از ايرانيان براي انجام مناسک عمره مفرده به عربستان اعزام شدند.

وي گفت: در عمره جاري، عمره گذاران به مدت 12 روز در مکه مکرمه و مدينه منوره اقامت خواهند کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: