۰

منكرات رايج در جامعه از منظر آيت الله خامنه اي

رهبر انقلاب اسلامي در سخنان خود منكراتي را كه در سطح جامعه وجود دارد اتلاف منابع حياتي، اتلاف برق و اتلاف وسايل سوخت برشمردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۴
۱۴:۳۰ - ۱۲ دی ۱۳۸۷

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبستان، آيت الله خامنه اي در صحبت هاي خود منكراتي كه در سطح جامعه وجود دارد و مي شود از آنها نهي كرد و بايد نهي كرد را به شرح زير بر مي شمارند. اتلاف منابع عمومي، اتلاف منابع حياتي، اتلاف برق، اتلاف وسايل سوخت، اتلاف مواد غذايي، اسراف در آب و اسراف در نان.

ايشان در سخنان خود پيرامون نان مي فرمايند: ما اين همه ضايعات نان داريم؛ اصلاً اين يك منكر است؛ يك منكر ديني است؛ يك منكر اقتصادي و اجتماعي است؛ نهي ازاين منكر هم لازم است ؛ هر كسي به طريقي كه مي تواند؛ يك مسؤول يك طور مي تواند، يك مشتري نانوايي يك طور مي تواند، يك كارگر نانوايي طور ديگر مي تواند. طبق بعضي از آمارهايي كه به ما دادند، مقدار ضايعات نان ما برابر است با مقدار گندمي كه از خارج وارد كشور مي كنيم ! آيا اين جاي تاسف نيست ؟! همه اينها منكرات است و نهي از آنها لازم است. طبق نهج البلاغه ، اميرالمومنين (ع) نهي از اينها را يكي از محورهاي اصلي توصيه هاي خود قرار داده است. در باب مسئولان در باب عموم مردم هم آنها را وادار كردن به حضور، به فعاليت و احساس مسئوليت در مسائل اجتماعي با همين امر به معروف و نهي از منكر.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: