۰

پايگاه اطلاع‌رسانی «الإسلام» در آلمان را‌ه‌اندازی‌شد

پايگاه اطلاع‌رسانی «الإسلام»، ديروز 19 آذر با حضور «ولفگانگ شويبله» وزير كشور آلمان در «برلين» پايتخت اين كشور افتتاح‌شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴
۱۴:۳۵ - ۲۰ آذر ۱۳۸۷

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ايكنا، اين پايگاه اطلاع‌رسانی جديد ديروز در حاشيه نشست ولفگانگ شويبله با رؤسای مراكز اسلامی اين كشور راه‌اندازی‌شد و دولت آلمان بر فعاليت‌های اين پايگاه اينترنتی نظارت خواهدداشت.

شويبله در مراسم افتتاح اين پايگاه اينترنتی گفت كه اين اقدام، گامی در جهت تقويت گفت‌وگوی اسلام و مسيحيت است و از آن به‌عنوان هديه‌ای به مسلمانان در عيد سعيد قربان تعبيركرد.

وی افزود: پايگاه اطلاع‌رسانی «الإسلام» در حمايت از گفت‌وگوی ميان دولت آلمان با رهبران مسلمان راه‌اندازی‌شده و هر ماه موضوعاتی در زمينه آموزه‌ها و مبانی اسلام را بررسی می‌كند.

وزير كشور آلمان با اشاره به اين‌كه موضوع اين پايگاه در ماه جاری، «اسلام در زندگی روزانه» است، تصريح‌كرد: انجمن‌ها و مؤسسه‌های اسلامی می‌توانند موضوعات اسلامی مورد نظر خود را برای بررسی و تحليل در اين پايگاه اطلاع‌رسانی مطرح‌كنند.

اين پايگاه اطلاع‌رسانی وابسته به شورای اسلامی ـ آلمانی است كه اين شورا، دارای 30 عضو است و 15 نفر اين افراد از مسئولان دولتی آلمان و 15 نفر آن‌ها از انجمن‌ها و مراكز اسلامی اين كشور هستند.

همچنين، نشست مشترك شورای اسلامی ـ آلمانی، از سال 2006 ميلادی تاكنون آذرماه هر سال در برلين، پايتخت آلمان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: