۰

طرح تغییر ساختار شیعی بحرین فاش شد

منابع خبری از توطئه‏ای جدید به منظور تغییر در ساختار غالب شیعی کشور بحرین خبر دادند.این هفته قرار است 2100 نفر با ملیتهای مختلف به شکل غیرقانونی شناسنامه بحرینی دریافت کرده و رویه تغییر ملیت در این کشور که در سالهای اخیر افزایش یافته را ادامه دهند.
کد خبر: ۱۰۶۸۰
۲۰:۴۳ - ۲۵ آبان ۱۳۸۷

به گزارش"شیعه نیوز" به نقل از ابنا، این هفته قرار است 2100 نفر با ملیتهای مختلف به شکل غیرقانونی شناسنامه بحرینی دریافت کرده و رویه تغییر ملیت در این کشور که در سالهای اخیر افزایش یافته را ادامه دهند.

«شيخ حسن سلطان النقاب»، از نمایندگان مجلس بحرین با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: دولت بحرین مجوز اعطای شناسنامه برای 2100 نفر از ملیتهای گوناگون را به صورت غیرقانونی و در راستای تغییر در ساختار اکثریت شیعه کشور بحرین انجام خواهد داد.

وی با اشاره به وجود معلومات دقیق در این باره از دخالت موسسات و ارگانهای رسمی و دولتی بحرین در این طرح پرده برداشت.

این نماینده مجلس بحرین با تکذیب ادعای دولت مبنی بر توقف اعطای ملیت بحرینی به افرادی از ملیتهای دیگر کشورها اظهارات «شیخ راشد»، مدیر سازمان مهاجرت و گذرنامه را در مورد توقف مهاجرپذیری را غیرواقعی دانست.

وی همچنین نسبت به پیامدهای اجتماعی، سیاسی و امنیتی این اقدام برای ملت بحرین و از بین رفتن اعتماد مردم به دولت، هشدار داد.

این در حالی است که گروهها و سازمانهای بحرین یعنی (جمعية الوفاق الوطني الإسلامية – جمعية العمل الديمقراطي "وعد" – جمعية التجمع القومي الديمقراطي – جمعية العمل الإسلامي "أمل" – جمعية الإخاء الوطني – جمعية المنبر الديمقراطي) تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده و خواستار پیگیری آن شدند.

شایان ذکر است، بحرین کشوری است جزیره‌ای در خلیج فارس پایتخت آن منامه، زبان رسمی آن عربی است و غالب جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می‏دهند که در سالهای اخیر هزاران نفر از کشورهای مختلف با سکونت در این کشور علاوه بر اخذ تابعیت بحرینی، در حال تغییر در ساختار اکثریت شیعی این کشور هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: