۰

وهابي ها مبعث را هم عيد به حساب نياوردند

کد خبر: ۳۱۶۷
۰۰:۰۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۸۷
در حرمين شريفين کمترين نشانه اي از تعظيم اين عيد بزرگ مسلمين به چشم نمي خورد و فقط برگزاري جشنها اختصاص به هتلهاي ايراني و زائران ايراني داشت. سخنرانان و مفتي‌هاي عربستان در مساجد، پيشاپيش اقدام به برخورد براي جلوگيري از مراسم نيمه شعبان و تولد امام زمان (عج) نموده‌اند.

امسال عربستان سعودي و سرزمين پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) در روز جشن عيد بزرگ مبعث پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) هيچ اقدامي جهت برگزاري مراسم جشن و سرور در مکه و مدينه را شاهد نبود.

به گزارش شيعه نيوز ؛در حرمين شريفين کمترين نشانه اي از تعظيم اين عيد بزرگ مسلمين به چشم نمي خورد و فقط برگزاري جشنها اختصاص به هتلهاي ايراني و زائران ايراني داشت.

همچنين سخنرانان و مفتي‌هاي عربستان در مساجد، پيشاپيش اقدام به برخورد براي جلوگيري از مراسم نيمه شعبان و تولد امام زمان (عج) نموده‌اند.

اين مسئله تا جايي ادامه پيدا کرده است که در نماز جمعه هفته گذشته در خطبه اول فقط از بدعت صحبت شده و خطبه دوم نيز اختصاص به صحبتهايي مبني بر خرافات بودن مراسم نيمه شعبان و نبود دلايل مستند در رابطه با تولد امام زمان (عج) داشت.

گفتني است براي ترويج وهابيت، آموزشها و جلسات بحث با هدف تاثيرگذاري بر روي جوانان ايراني در مسجدالحرام برگزار مي‌شود. براي اين منظور مسئولين سعودي از افغانهايي که به زبان فارسي تسلط دارند و عموما در نقش انتظامات مسجدالحرام هستند استفاده مي‌کنند. در اين نشستها، دو نفر که به عنوان مبلغ وهابيت هستند حضور دارند که يکي از آنها به توضيح و تبليغ مي‌پردازد و ديگري نقش بازدارنده براي صحبت و يا سوال زائران را دارد.

امسال نيز تدابير امنيتي شديدي براي جلوگيري از حضور زائران در بقيع برقرار مي باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: