۰

برخورد يک خودرو با هيات عزاداري در شيراز

هم اينک مداحان بيمه مي‌شوند اما درخصوص بيمه اعضاي هيات‌ها، چون نمي‌توان مشخص کرد هيات چقدر عضو ثابت دارد و هيات نيز مانند حزب نيست، چهارچوب مشخصي فعلا براي بيمه اين دسته از افراد بيان نشده است.
کد خبر: ۲۳۸۴
۰۰:۰۰ - ۲۴ دی ۱۳۸۶
برخورد يک خودرو با هيات عزاداري شامگاه يکشنبه در شيراز حادثه آفريد و يک مجروح برجاي گذاشت.

رييس مرکز اورژانس استان فارس اعلام کرد: اين حادثه ساعت ? ???و ? ???دقيقه ديشب در بلوار هفت تنان شيراز رخ داد که به‌محض کسب اطلاع، يک تيم عملياتي اورژانس در محل حاضر شد و فرد مجروح را به مرکز درماني منتقل کرد.

به گزارش شيعه نيوز به نقل از ايرنا، دکتر محمدجواد مراديان روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: توصيه مي‌شود از يک سو دسته‌هاي عزاداري در نقاط خطرناک مانند خيابان‌ها و پيچ‌هاي خطرناک نسبت به عزاداري اقدام نکنند و از سوي ديگر در اين ايام، رانندگان نيز بيشتر مراقبت نمايند.

مدير کل تبليغات اسلامي فارس نيز گفت: مدت‌ها قبل از فرارسيدن ماه محرم تمام احتمال‌ها و اتفاقات احتمالي براي عزاداري را بررسي مي‌کنيم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنويس در گفت وگو با ايرنا افزود: معمولا راهبندان، آلايندگي و استفاده از برخي ابزارهاي نامتعارف و حادثه‌ساز ازجمله مسايلي است که پيش آمده و توصيه‌هاي لازم نيز دراين خصوص به هيات‌ها مي‌شود.

وي با بيان اينکه مشکل ما کشف و فهم مسايل فرهنگي نيست، بلکه در اجراي آنها با مشکل مواجه هستيم، گفت: از آنجا که در تشکل‌هاي مردم‌نهاد يک تعريف خاص وجود ندارد گاهي وقت‌ها با مشکل شدت و ضعف در اجرا مواجه مي‌شويم.

خوشنويس در پاسخ به اين سوال که آيا افرادي که در هيات‌هاي عزاداري دچار سانحه مي‌شوند، مورد حمايت قرار مي‌گيرند و شما به آنها کمک مي‌کنيد، گفت: خير، ارتباط ما با هيات‌هاي مذهبي يک ارتباط طولي و مافوق و زيرمجموعه نيست، بلکه ارتباطي اشرافي و نظارتي است.

وي با بيان‌اينکه حمل برخي ابزارها مانند کتل و علم که از گذشتگان مرسوم بوده و منع شرعي ندارد، گفت: به اقتضاي شرايط امروز جامعه توصيه مي‌کنيم که هيات‌ها ابزارهاي حجيم را استفاده نکنند تا شاهد اتفاق نباشيم.

مديرکل تبليغات اسلامي درخصوص بيمه اعضاي هيات‌هاي عزاداري نيز گفت: هم اينک مداحان بيمه مي‌شوند اما درخصوص بيمه اعضاي هيات‌ها، چون نمي‌توان مشخص کرد هيات چقدر عضو ثابت دارد و هيات نيز مانند حزب نيست، چهارچوب مشخصي فعلا براي بيمه اين دسته از افراد بيان نشده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: