۱۰۱

اعتراض شدید آیت الله وحید خراسانی نسبت به کشتار شیعیان

کد خبر: ۵۳۰۶۶
۱۴:۲۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله وحیدخراسانی از مراجع تقلید قم با اعلام تعطیلی درس خویش در روز شنبه آينده در اعتراض به کشتار شيعيان پاکستان وبحرين و سکوت مجامع بين المللي اظهار داشتند: با کشتار شیعیان در پاکستان و بحرین آبرویی برای سازمان ملل و طرفداران حقوق بشر در آمریکا و اروپا باقی نمانده است.
ايشان صبح امروز در درس تفسیر خود با اشاره به حادثه کشتار مردان و زنان و کودکان در پاکستان و بحرین از اين اقدام خود به عنوان خدمتی ناچیز به عزیزانی که مظلومانه به جرم انتساب به اهل بیت پیامبر به شهادت رسیدند ياد کردندو درس روز شنبه را تعطیل اعلام کردند.

آيت الله وحيدخراسانی با اشاره به موادی از اعلامیه حقوق بشر تصریح کردند: بر طبق این اعلامیه همه انسانها در حرمت و حقوق برابرند چه رئیس جمهور امریکا و چه یک زن روستایی در پاکستان. آیا واقعا حرمت رییس جمهور امریکا و ملکه انگلیس با آن کسانی که تحت ستم حکام حلقه به گوش آنان دست و پا می زنند و از کمترین حقوق انسانی محرومند برابر است؟ آیا رواست که تمام ثروت یک کشور در اختیار یک خانواده باشد و عده ای سالها بدون محاکمه در زندانهای آن کشور از حقوق انسانی محروم باشند؟
ایشان با اشاره به ادعای منشور ملل متحد در مورد این که برای اولین بار چنین مطالبی به صورت قانون در آمده، افزودند:امیر المومنین که تمام دارایی ممالک اسلامی در اختیارش بود هنگام افطار به نان جو و نمک اکتفا می کرد. مقداری که از بیت المال به فرزندش، سبط اکبر پیامبر داد سه دینار بود و همان مقدار را به یک حبشی سیاه پوست عطا کرد. این حقوق بشر است یا آنچه شما ادعا می کنید؟
آيت الله وحيدخراسانی افزودند: اولین مظلوم و رادمرد عالم بشریت پیراهنی را که برای خدمتگزار خود خرید گرانتر از پیراهنی بود که برای خود خرید و هنگامی که آن خدمتگزار خواست که پیراهن بهتر را به حضرت بدهد فرمود: تو جوان هستی و بر من عمری گذشت مراعات حال تو اولی است. این است حقوق بشر یا آنچه در سازمان ملل جریان دارد؟
پایه گذار حقوق بشر، شما سازمانهای بین المللی هستید که در مقابل کشتار کودکان و زنان سکوت کرده اید یا آن کسی که تا پیرمرد نصرانی را در حال گدایی دید فرمود: تا زمانی که جوان بود از او کار کشیدید و به پیری که رسید رهایش کردید؟ و برایش از بیت المال حقوق تعیین کرد.
 

متن کامل سخنان امروز آیت الله وحید خراسانی به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین .

بحث ما در این آیه کریمه بود: إِنَّا نَحْنُ نُحْيِ الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ و در چند جلسه در این دو قسمت بحث شد. باقی ماند قسمت سوم: وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ. بحث در این جمله مربوط است به این که تحقیق بشود که امام مبین چیست و کیست که شیء‌ که اعم مفاهیم است حتی بر خدا اطلاق می‌شود ولو "شيء لا کالاشیاء"، با این اطلاق، مصدَّر است به لفظ موضوع برای عموم که کل است. کل شیء، محصی است در این امام مبین.
در قرآن وکل شیء احصیناه به این تعبیر در چهار مورد است: سه مورد: وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي کتاب مُبِينٍ. در یک مورد: وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ. بحثی است بسیار عظیم و شریف به قدر میسور باید تعرض کرد.
ولکن مطلب مهمی که پیش آمده که این تحقیق به جلسه بعد موکول می شود این است که وظیفه‌ی روحانیت و حوزه‌ی علمیه، آن هم حوزه‌ی علمیه‌ی قم که امروز ملاذ و مرجع جمیع ابناء شیعه در اکناف عالم است، وظیفه‌ی این حوزه نسبت به این مسؤولیت چیست.
اولا: وظیفه‌ی حوزه‌ی علمیه یک کلمه است اما آن کلمه کتاب‌ها است؛ آن کلمه کفالت ایتام آل محمد است. کفالت چیست؟ ایتامی که در این جمله هست چه حدی دارد؟ بعد طرف اضافه‌ی این ایتام کیست؟ آیا ما این وظیفه را فهمیدیم؟ آیا ادا کردیم؟ وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ.
ایتام آل محمد در پاکستان قتل عام می‌شوند؛ این‌ها که کشته می‌شوند زن و مرد، صغیر و کبیر، این‌ها جرمشان چیست؟ فقط در اثر انتساب به آن مقام، این روزگار را می‌بینند. آیا ما چه کردیم؟ در مقابل چه عکس العملی نشان دادیم؟ در بحرین بر این ایتام چه می‌گذرد؟
به قدری مسئله مهم است... روایات بهت‌انگیز است: اگر کسی دست بکشد بر سر یک یتیم، به عدد هر مویی که از زیر دست او دربیاید - و این نکته‌ی مهمی دارد- یک حسنه در نامه‌ی عمل این شخص نوشته می‌شود، یک نوری به عدد هر شعری خدا به این شخص می‌دهد، که با آن نور ظلمات قیامت را طی کند. این یک دست کشیدن بر سر یک یتیم عادی است.
امیرالمؤمنین ضربت خورد، آن ضربتی که جبرئیل بین زمین و آسمان داد می‌زد: تهدمت والله أرکان الهدی، در همچو هنگامه‌ای او می‌فرمود: الله الله في الأیتام ...ولا یضیعوا بحضرتکم. ایتام در کلام امیرالمؤمنین منحصر به ایتام جسمانی نیست. الله الله في الأیتام. همان کسی که گفت در آن حال، الله الله في القرآن، فرمود: الله الله في الأیتام. این حساب یک یتیم معمولی است.
اما خود پیغمبر چه فرمود؟ فرمود: أنا وکافل الیتیم کهاتین[اشاره به دو انگشت اشاره و وسطی]، باز خود او فرمود: أشدّ من یُتم الیتیم، آنچه که اشد است از یُتم هر یتیمی که پدر را از دست داده، یتیمی آن کسی است که انقطع عن إمام زمانه. این این نص کلام پیغمبر است.
ایتام او الآن قتل عام می‌شوند، حوزه‌ی علمیه چه باید بکند؟ آن خدمت ناچیزی که از ما میسر است فعلا، این است که روز شنبه این حوزه به احترام خون آن شهیدان در پاکستان، آن مظلومین در بحرین، تعطیل است و باید تمام حوزه‌ی علمیه حال عزا به خود بگیرد. اگر فرزند ما بود حال ما چگونه بود؟ آن یتیمان بی‌‌پناه که هم پدر را از دست دادند، هم مادر را...خوشا به حال آن پدرها و مادرها. سلام ما را به تمام عزادارن پاکستان برسانید. اما مردها قطعا در آغوش امیرالمؤمنین اند، اما آن زن‌ها در آغوش صدیقه‌ی کبری اند، مصیبت برای آن اطفال بی‌پناه مانده از همه جا هستند.
بعد از جنگ جهانی دوم، در پاریس، ملل متحد، جلسه تشکیل داد. حقوق‌دانان، متفکرین، سردمداران ممالک، اعلامیه‌ی حقوق بشر را در سی بند تنظیم کردند. این اعلامیه منشور سازمان ملل متحد است، اما مواد قانون سی ماده است، هر ماده‌ای بحثی دارد ولی آنچه که امروز لازم است ،این است که نص اعلامیه این است که تمام زعمای ملل و دول مکلف اند به اجرای این مواد، عدم تخطی از مواد این منشور.
ماده‌ی اول این است که تمام افراد بنی نوع انسان... - خوب این‌ها را دقت کنید، بعد ببینید در جهان چه می‌گذرد و در این آیین چه گذشت- اولین ماده این است که تمام افراد بنی نوع انسان همه آزاد متولد می‌شوند و تمامشان در حرمت و حقوق برابر اند، چه رئیس جمهور امریکا، چه آن زنی که در گوشه‌ی فلان ده است در پاکستان، هم در حرمت، هم در حقوق برابر اند و همه باید با یکدیگر برادرانه زندگی کنند.
این قانونی است که تمام رؤسای جمهور امریکا و اروپا به آن موظف اند و به آن متعهد اند، آیا آن رئیس جمهور اروپا و امریکا و ملکه انگلیس، در حرمت و حقوق، با آن کسانی که در ممالک مستعمره‌ی آن‌ها در زیر دست حکّام و امرای حلقه به گوش آنها دست و پا می‌زنند و از ادنی حقوق انسانیت محروم اند، آیا این برابری است؟ آن درست است یا این؟
ماده‌ی سوم این منشور این است که هر فردی بدون هیچ امتیازی، از هر ملتی، از هر امتی، در زندگی، باید زندگی کند، این یکی؛ باید آزاد باشد، این دو؛ باید از امنیت ملی و شخصی برخوردار باشد، این سه. آیا شیعیان پاکستان و بحرین در زیر دست عمّال شما امنیت دارند؟ آیا سازمان ملل متحد که خود را متعهد به کلمه کلمه این[منشور] می‌داند، عکس العملش در مقابل این قضایا چیست؟ این هم روی سخن با ملل متحد است.
آنچه مهم است این است: در مرئی و منظر دنیا است که آن‌هایی که فرمانبر امریکا و اروپا هستند، یک خانواده! یک خانواده! تمام ثروت آن مملکت، قدرت آن مملکت، در اختیار او است. از آن طرف قانون بردگی را لغو می‌کنند، از آن طرف ملت‌ها را برده‌ی این‌ها می‌کنند. به چه منطق، با چه منشور حقوق بشر، همان حکام در همان ملل متحد کرسی دارند؟ یکی نیست که از آن مردی که ادعا می‌کند دبیر سازمان ملل است، سؤال کند: این کرسی نشین که ثروت آن مملکت را این جور یک خانواده می‌گیرند و می‌خورند و در حساب آن‌ها میلیاردها هست ولی یک عده‌ای سال‌ها بی محاکمه در زندان‌ها از تمام حقوق انسانی محروم اند؟! این است منشور جامعه‌ی ملل؟ این وضع امروز دنیا است.
ماده‌ی دوم. بهت‌آور است این مطالب. ماده‌ی دوم این است: در آنچه آزادی‌های ثبت شده در این منشور است، تمام افراد بشر، بدون امتیاز رنگ، بدون امتیاز نژاد، بدون امتیاز مذهب، بدون امتیاز عقاید، چه عقاید دینی، چه عقاید سیاسی، بدون تمایز، همه، در همه‌ی حقوق و در همه‌ی آزادی‌ها برابر اند و هیچ تمایزی بین احدی از افراد بشر از هر عقیده‌ای، از هر آیینی، از هر نژادی نباید باشد. این منشور. از آن طرف اسلحه، پول‌ها فرستاده می‌شود که زن‌ها بچه‌ها حتما باید کشته بشوند. این است؟ این وضع ملل متحد است؟ آبرو با این بیان برای جامعه‌ی ملل متحد باقی نخواهد ماند ولو آبرو به باد رفته است. از یک طرف زیر دست دبیر کل، این منشور است، از یک طرف چند نفر حق وتو دارند!!! هر دو تا زیر دست یک نفر است! آن کسی هم که اسلحه می‌فرستد ،میلیون‌ها دلار برای آدم‌کش‌ها می فرستد، همان کس همان جا کرسی دارد، منشور هم در دست او هست! آن کسی هم که مردمش آن جور کشته می‌شوند، آن هم یک طرف است، هر دو تا این سی ماده را دارند. این است عدم تمایز.
آنچه بهت‌آور است، این است که نوشته : اول بار در عالم در دنیا برای حقوق بشر این مجموعه در پاریس تدوین شده.
بی‌شرمی این است. اول بار این شده. این هم اثرش. اما هزار و چندی سال قبل از تدوین این منشور، یکنفر پیدا شد، شاهنشاهی ایران، تمام دارایی و ثروت جهان در دستش بود اما وقت افطار به نان جو و نمک افطار می‌کرد لعل بالحجاز او الیمامة من لا طمع له بالقرص، برای این که مبادا سفره‌ی یکنفر در حجاز و در یمامه از سفره‌ی او رنگین تر باشد. این است عدم تمایز یا این؟ به باد دادی حقوق بشر را. او احیا کرد حقوق بشر را. دنیا در قبضه‌اش بود سبط پیغمبر را طلب کرد، سه دینار به سبط اکبر پیغمبر خاتم داد. یک حبشی سیاه رنگ را هم از آن طرف صدا کرد، سه دینار هم به دست او داد. این است حقوق بشر یا این که تو ملل متحد آوردی؟
حقوق بشر این است که خودش با خدمتگزارش آمد میان بازار، آن وقتی که شاهنشاهی ایران در قبضه‌ی او بود، رفت کنار دکان بزازی، یک پیراهن کرباس خرید به چهار درهم، یک پیراهن کرباس به دو درهم. آن پیراهن چهار درهمی را داد به خدمتکارش؛ آن پیراهن دو درهمی را خودش پوشید. خدمتگزار گفت: تو امیرالمؤمنینی، آن پیراهن را تو بردار. فرمود: تو جوانی، عمری برای تو گذشته مراعات حال تو اولی است. این است حقوق بشر یا این؟
ای مظلوم عالم. مجری، محیی حقوق بشر در دنیا آن رادمردی است که قدم می‌زد، نگاه کرد: دید یک پیرمرد گدایی می‌کند، تا گدا را دید، فرمود: مگر در مملکتی که من حاکم آن هستم، گدا باید وجود داشته باشد؟ دست اندرکارها معذرت خواستند. گفتند: یا امیر المؤمنین! این گدا نصرانی است. تا این کلمه را شنید برآشفت، فرمود: در مملکتی که من حاکم آن هستم، از این نصرانی در جوانی استفاده کردید، در پیری ولش کردید. همان جا قدم برنداشت تا اسم پیرمرد نصرانی را در دفتر بیت المال با اسم خود فرزندش نوشت. این است حقوق بشر یا آن؟
ختم کلام. حقوق بشر این قتل‌ها است، این شکنجه‌ها است، این ناله‌ی یتیمان است در پاکستان و غیر پاکستان، یا حقوق بشر آنجاست که شنید خلخال از پای یک دختر یهودیه کشیده شده، گفت: اگر کسی آرزوی مردن کند جا دارد. آروزی مرگ می‌کند که چرا در زیر بیرق حکومت او خلخالی از پای یک دختر یهودیه کشیده شده. این است حقوق بشر یا آن؟
افسوس که اول المظلومین شناخته نشد. قیامت انسانیت، وجود او است. آن روزی ... آن روزی که دنیا در قبضه‌ی قدرت او بود و ذخائر عالم، قافله‌های شتر در بیت المال او خالی می‌شد خودش آبکشی می‌کرد. از راه آبکشی آنچه در می‌آورد قوتی برمي‌داشت، بعد مازاد را، یک قسمت را شب، یک قسمت را روز، یک قسمت را آشکار، یک قسمت را پنهان انفاق می‌کرد تا این آیه عملی بشود: الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً. این است حقوق بشر یا آن ؟
انتهای خبر / پ . س
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۱
نظرات بینندگان
انصار الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
زنده باد مرجعیت شیعه. مرجعیتی که ترس از کرسی و مقامی ندارد.شیعه و اهل بیت را فقط اینها نگه می دارند. بدا به حال دولت ها و سازمانهایی که به خاطر ترس از دست دادن قدرتشان از حریم شیعه و اهل بیت دفاع نمی کنند و دم نمی زنند. علی علیه السلام و پیروانش همیشه می مانند چه اینها باشند و چه نباشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
واقعا تیکه آخرش رو گل کاشتن در مورد حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
واقعا سخنان آخرشون در مورد امیر المومنین رو لذت بردم.
خداوند انشالله به برکت 14 معصوم ایشان و بقیع مراجع اعظم را تا ظهور تنها منجی عالم حفظ کند.
اللهم العجل الولیک الفرج
عبدالستار ازکردستان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
روزی توی سوریه حداق 100 نفر کشته میشه علماتون هیچ چیزی نمیگن!حتی یه اعتراض کوچک!
پس اگر اینا رو کشتن شما هم نباید از ما انتظار داشته باشید مخالفت کنیم! علمای اهل سنت وضعیت بهتری ندارند!
روزی دارن هزار مسلمان میکشن بحث ما سنی شیعه ها هنوز سرخلافته!!واقعا از این خواب کی برمیخزیم؟!؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
زمانی که حق معلوم شود و حق به حق دار برسد.
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
جواب عبدالستار :
اینکه شما چقدر اهل راست گفتن هستید و چقدر اهل دروغ گفتن، در یکی از پیامهایی که قبلا گذاشتید ، کاملا واضح شد.
پس پرونده ی خود را از این که هست ، سنگین تر نکنید که صبر هم اندازه دارد.
یک نگاه به تاریخ خودتان بکنید که ببینید چه کسی کشت وکشتار را اولین بار رواج داد.
همان ملعونی که خلافت را غصب کرد، نه تنها به دست خود بیگناهان را کشت، بلکه سنتهایی گذاشت که تا روز ظهور مولای ما صاحب الزمان (سلام الله علیه) هر خونی ریخته شود، یکی از بانیانش ، غاصبین خلافت هستند.
لعن الله ظالمی سیده نساء العالمین (سلام الله علیها)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
رحمت خدا به شیر پاکی که این مرجع بزرگوار خورده. خدا نگهدارش باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
حفظه الله تعالی
محمد
United States
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
سلام، به این نوشته یک سلفی باید پاسخی در خورد داده شود. متاسفانه من در این خصوص وارد نیستم و فکر می کنم کار شما باشد که طلبه هستید.

https://tribunezamaneh.com/archives/16439
منتظر منتقم
United States
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
برادر محمد
مگر نه اینکه سلفی ها همون عمری ها هستن!؟
پاسخ از این محکمتر که پیشواشون عمر بن خطاب فرزند خواهر خودش و پدرش جدش هم هست؟
پاسخ از این محکمتر که پیشوای اینها عایشه دستور به سینه دادن زن به مردان بزرگسال کرده؟
از این قبیل فتواهای زشت در مذهب اینها زیاد هست.
من همه مطلبش رو نخوندم همون دو خط اولی که دیدم سعی داشت بگه سلفی ها حوری و ملک هستن.
وقتی اعتقاداتشون از بن و پایه اشتباس بهتره یه فکری به حال ریشه بکنن.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
سلام و رحمت خداوند به شما مرجع عالیقدر جهان تشییع ، خدواند به حرمت این خون های ریخته شده فرج ولی خدا را نزدیک بفرماید تا این کلب های وهابی بدانند که شیعه آقاو مولای دارد . یا علی مدد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
ببخشید اشتباهی منفی خورد.
اصن یه وضی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
از تو به یک اشاره

از ما به سر دویدن .
آقای وحید شما فقط امر کن ....
بعد ببین ما چکار میکنیم .
انتی جاهل
United States
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
چرا؟مگه ایشون امام زمان شدن که میخواید حکم جهاد یا هر حکم دیگه ای روبدن
عاشق
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
آقای انتی جاهل ایشون امام زمان نیستند ایشون از دیدگاه ما بزرگترین مرجع جهان تشییع و شخصی است که دلسوازنه با مردم و اهل می باشد خواهشا نفس باز میکنی بدون چی میگی....شما برو با ای پی امریکا ان شو ....ما انتی امریکا هستیم...دوباره میگم حضرت آقای وحید خراسانی و سیستانی رو خالصانه و عاشقانه دوست دارم و انشا الله از بلایا محوفظ باشند....
اصن یه وضی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
دوست عزیز بنده دانشجوی ارشد امنیت شبکه هستن یه عمر بین اینهمه مرجع گشتیم و گشتیم تا ایشون رو پیدا کردیم برای مثال برای شما و دیگر عزیزان یه حرف دارم دقت کن بین این همه مرجع ببین ایشون درباره چه چیزایی بیانیه میدن و بعضی علمای دیگه راجع چه چیزایی بیانیه میدن ؟
صحبت های ایشون در سالروز شهادت امام صادق ع در سال 89 گوش کن و البته مابقی سخنرانی های ایشون اونوقت می فهمی که عالم و مرجع زیاده ولی مرجع فقیه و فهمیده ....
مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز
ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
من نمیدونم چرا یسری انقدر من من میکنند؟
آقای عاشق این دیدگاه شماست
انقدر امثال شماها باند بازی و منم منم کردید که الان هرکس میگه مرجع من...
همه ی مراجع عظام به فکر شیعیان هستند و همه هم به نوعی اعتراض کردند
آیت الله وحید نامه نوشتند و یکی هم مثل آقای خامنه ای شخصا با رییس جمهور پاکستان دیدار کردند و اعتراضشون رو اعلام کردند
خواهشا نظرات شخصیتون رو برای خودتون نگه دارید.....
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
حفظه الله تعالی.
ان شاء الله با ظهور منتقم اهل البیت (علیهم السلام) عالم نجات پیدا کند.
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
سلام
غیر از این مرجع بزرگوار همانطور که مستحضرید حتی از ما بهتر مطلع هستید مراجع دیگر نیز بیانیه و اعتراض خود را نسبت به این عمل قبیح اعلام کردند شایسته است این اخبار رو هم انعکاس بدید و فعلا از اب گل الود ماهی نگیرید.
خداوند همه شیعیان شهید شده را رحمت کند و باعث بانی آن را لعنت کند
و هر که را که به اندازه ی ذره ای از انان دفاع میکند را در فتن اخر الزمان موفق بدارد.
شادی روحشان صلوات
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
مراجع عظام تقلید انسان های بزرگی هستند و بین هم روابط حسنه ای دارند. لازم نیست شما دلسوزی جامعۀ شیعه را بکنید. من خودم مقلد آیة الله مکارم هستم و لی در عین حال عاشق آیة الله وحید نیز هستم و این ها با هم منافاتی ندارد.
برادر عزیز این حرف ها تفرقه می آورند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
قربان روم خدا را یک بام و دو هوا را
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
احسان جان دلیل این همه منفی، میدونی چیه؟ بخاطر حرف نامربوط شماست.
کی میخواد از آب گل آلود ماهی بگیرد.
در ضمن توی صفحه ی اول سایت ببینید اعتراض آیت الله سید صادق شیرازی و آیت الله روحانی نیز هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
آقا احسان حرف دل مارو زدی
در ضمن آقا محمد مگه مراجع فقط این سه نفر هستند؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
آقای ناشناس در جواب شما باید بگویم همه ی سایت ها همینگونه هستند این سایت تا جایی که در توانش باشد خبرها نشر میدهد و اینکه شما به این سایت ایراد بگیرد یک انتقاد بی خود است و تنها این سایت مذهبی کشور نیست شما بی زحمت به سایتهای دینی وابسته به نظام رجوع کنید از بعضی مراجع گفته میشود ولی از مراجع بزرگواری مانند آیت الله سید صادق شیرازی، آیت الله روحانی و آیت الله وحیدو...کمتر یا اصلا گفته نمیشود مشکل این سایت ها با این مراجع چیست؟
این حرفها بیهوده است اگر بخواهیم اینگونه به هم دیگر انتقاد کنیم راه به جایی نمیبریم چه بهتر هست که به جای انتقاد از هم باهم اتحاد داشته باشیم تا جلوی دشمن اصلیه شیعه که تصمیم بر این دارند نسل شیعه و محبین امیرالمومنین را براندازند(وهابیت) بایستیم و جلوی این همه ظلم را بگیریم.

اللهم العجل الولیک الفرج
محمد.م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
دقیقاً جناب ناشناس از دید ما مراجع دل سوز برای مکتب امام جعفر صادق علیه السلام و عمل کننده و نشر مکتب آل الله فقط این سه مرجع هستند خوب در بین اینها آیت الله وحید خراسانی دارای علم بیشتری هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
اولا آقا محمد.م
این مایی که میگی چه کسی هست؟
مگه شما در حدی هستی که جای دیگران نظر بدی؟
تحصیلات حوزوی شما چیه؟
لطفا نظرات شخصیتونو برای خودتون نگه دارید...
مگه میشه مراجع به فکر شیعیان نباشند؟
حرف شما فتنه انگیزه
مواظب باش چجوری نظر میدی...
خدا همه مراجع رو حفظ کنه همرو...
(شیعه نیوز منتشر کن خواهشا)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
آقای ناشناس شما حرف آقا احسان رو تایید کردید، لطفا شما جواب من رو بدید منظور آقا احسان از (از اب گل الود ماهی نگیرید.) چه بود؟ که شما اینگونه گفتی:(آقا احسان حرف دل مارو زدی)
کجای حرف من فتنه انگیز بود؟ وکجا نظرم شخصی هست؟ آیا باور ندارید یا اطلاعاتتون کم است که سخنان و چهرهای بعضی از مراجع چه در رسانه ملی یا حتی بعضی سایت های مذهبی و دولتی و خبری نشان داده نمی شود، آیا این حرفم فتنه انگیز است یا نظر شخصی است؟
نه من این شکلی فکر نمیکنم،دقیقا درست هم میگویم و این نظر تنها نظر من نیست بلکه خیلیهای دیگر با من هم عقیده هستند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
سایت شیعه نیوز نظری که من در جواب شخص ناشناس دادم رو چرا چاپ نمی کنید.
توهین به شخصی نیست که، حرف حرف خیلی از مردم هست چرا اینگونه با بعضی مراجع باید رفتار بشه که این شخص به خود اجازه میدهد بگوید نظر شخصیتون هست و یا فتنه انگیز است.
خداوند به گمراهان عقل و شور بدهد.
انشاالله
ستوده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
چقدر حجتیه های ها در این سایت جولان میدن !! به کامنتها یه نگاهی بیندازید .
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
مثبت و منفی کامنتها ملاک درست و یا غلط ، حق یا ناحق بودن مطالب نیست چرا ؟ چون در قرآن کریم واکثرهم لایرجعون و اکثرهم لایعقلون و اکثرهم لایشعرون مؤید همین معناست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
آقای محمد میگم فتنه انگیزه به خاطر اینکه شما داری مراجع دیگرو متهم به بی خیالی میکنی...
شما خودت گفتی فقط این سه مرجع دلسوز هستند....
بله نظر شخصی یعنی اینکه شما عقل خودتو برتر از بقیه میدونی به خاطر همینم هی من من میکنی...البت نه فقط شما خیلی های دیگه...
از نظر من و یا از نظر ما
....اینا جملات شماست
ضمنا خیلی هم اعتماد به نفستون بالاست که فکرمیکند ما گاگولیم و شما علامه
ما گمراه و شما رستگار...
حرف اینه که همه ی مراجع دلسوز هستند اینو درک کنید...
محمد.م
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
آقای ناشناس ما که گفتم هم شما می دانی منظورم چه کسانی است و هم دیگران ,اگر خودت را به آن راه زدی که هیچ !!! موفق باشی , و گر نه یه نگاهی به مثبتها بی اندازید متوجه خواهید شد.و در ضمن کدام همه مراجع...!!! و اینکه اگر چیزی می گویم خوب متوجه حرف زدنم هستم و قطعاً از روی مطالعه و شناخت است.و این مسئله هم هیچ نیازی به دروس حوزوی ندارد ,بلکه هر کس پیگیر سخنرانی ها به مناسبتهای مذهبی مختلف و کلاسهای دروس مراجع و فتواهایشان در موارد مختلف باشد خیلی راحت متوجه خواهد شد که کدام مرجع دل سوز شیعه است و کدام ... , من از شما می پرسم جناب ناشناس آیا تمام مراجع هم عقیده و یک عمل هستند؟؟؟ وقتی یک مرجعی پیدا میشود و می گوید حدیث شریف کساء سندش معتبر نیست و لعن های زیارت عاشورا بعداً داخل در آن شده و همچنین زیارت جامعه ائمة المؤمنین (علیهم السلام) سندش ضعیف است و ... , آیا این مرجع دلسوز شیعه است یا ... ؟؟؟!!! من نمی دانم افرادی مثل شما تا به کی و تا به کجا می خواهید اینگونه خوب و بد ...معصوم و دشمن معصوم و... را مراجعی که بشدت از شعائر حسینی دفاع می کنند و مراجعی که هر روزه قسمتی از شعائر را بدعت یا وهن می خوانند و ...یکی بشمارید و در یک ردیف ببینید و همه را در یک راه قرار دهید!!! نمونه هایی زیادی است برای شناخت فقیه دلسوز شیعه که مثلاً شما ببینید کدام از همین مراجع در این 2 الی 3 سال اخیر بیانیه صادر کردند برای شیعیان مظلوم پاراچنار ,کویته , بحرین , عراق و... بروید سخنرانیهای مناسبتی مراجع را ببینید که کدامشان در عزاداریها و عیدهای مذهبی بمناسبت آن روز و یا آن ماه مردم را به بر پا داشتن شعائر الله فرا خواندند مانند محرم صفر رجب ,عیدالله اکبر غدیر خم ,ایام فاطمیه و ...کدام مراجع دلسوزانه و با علم و شجاعت جلوی از بین بردن شعائر الله را گرفتند و می گیرند مانند از بین بردن تعطیلی شهادت رئیس مذهب امام جعفر صادق علیه السلام و ... .آقا جان معیار برای شیعه امیرالمؤمنین علی علیه السلام فقط فرمایش معصومین صلواةالله علیهم اجمعین است و گفتار و اعمال مراجع و هر عالمی را با فرمایش معصومین علیهم السلام می سنجد اگر طبق فرموده آنان بود قبول می کند و اگر خلاف بود.... خدا هدایتش کند.در کتاب کامل الزیارات و ... این همه حدیث های صحیح از معصومین به ما رسیده است و تأکید شده به رفتن زیارت امام حسین علیه السلام حتی اگر احتمال کشته شدن در این راه را بدهیم .حال یکی از همین به قول شما مراجع امسال اعلام کرد برای عاشورا و تاسوعا به کربلا نروید و الآن در این موقع که احتمال خطر هست گناه دارد!!!!! از آن طرف عده زیادی از مراجع همان فرمایش معصوم را ملاک قرار دادند.حال بگویید جناب ناشناس این چنین افراد قابل اعتماد هستند و می شود دینمان را از آنان بگیریم,آنهم کسانی که خلاف فرمایش معصوم فتوا می دهند؟؟؟؟؟!!!!!!! اللهم عجل لولیک الفرج
موسي
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
سياست ما وديانت ما عينيت دارند ،درست مثل همين فرمايش مرجع عاليقدر كه شما نشر داديد هم موضع ديني وهم موضع سياسي است.
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
سیاست ، یکی از اجزاء کوچک دین است نه عین آن.
که اولا مخصوص ائمه علیهم السلام است.
گفته نگم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
سیاست ، یکی از اجزاء کوچک دین است نه عین آن.
که اولا مخصوص ائمه علیهم السلام است.
آفرین برتو شیرازی
این حرفت هزار تا لایک داره
احمدرضا سرابادانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
سلام نه خیر عزیزم سیاست ما عین دیانت ودیانت ما عین سیاست نیست بلکه همه چیز و همه کس باید در خدمت دین باشند حتی سیاست حتی رهبری در صورتی که در مملکت ما همه چیز و همه کس حتی تشییع و شیعیان و اعتقادات شیعیان باید فدای سیاست و قدرت اشخاص بشود تا در روابط خارجی تا در روابط با جماعت عمریه لعنت الله علیهم دچار مشکل نشده و به عمری ها مبادا بر بخورد هر کجا تشییع عقب نشینی کرد انها گستاخ تر شده و هر روز بیشتر ضد شیعیان عمل میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بله، خیلی دلتان می خواهد دین تابعی از سیاست باشد تا هرکار خواستید بکنید به شکل سیاسی آنرا دینی جلوه دهید. تکلیف شرعی بتراشید و ... همانطور که برادران عزیز گفتند دین برای همه امور زندگی است و باید از آن به عنوان ترمز و خط قرمز در سیاست استفاده شود. باید سیاست تابع ارزشهای دینی و اخلاق دینی شود، نه اینکه دین مردم بازیچه سیاست بازی برخیها. آنکه گفته سیاست ما عین دیانت ماست منظورش این بوده، چون در آن زمان حکومت و سیاست دینی وجود نداشته، می خواسته بگوید دین به ما حکم می کند که چطور سیاست را اداره کنیم. ولی الان در خیلی حوزه های جامعه و حکومت ها کار برعکس است. بهترین مثالش همین مفتی های سعودی هستند. ای کاش ما هرگز مثل آنها نشویم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
درست است دوست شیرازی، من نظر مراجع دیگر را نمیدانم ولی تا جایی که میدانم آیت الله سیستانی اینگونه گفتند، که سیاست با دیانت یکی است ولی این دورا فقط و فقط یک معصوم میتواند اجرا کند نه یک غیر معصوم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
موسی (ع):سیاست ما و دیانت ما عینیت دارند. /برو آقاجان که دیگه مردم دارن از این سیاست شما میمیرن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
حضرت آقای وحید خراسانی از عمق وجود میگم خداوند شما و آقای سیستانی را برای شیعیان محفوظ بدارد....چون عاشقانه دوستتان دارم....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
خدا همه ی مراجع عظام را برای شیعیان محفوظ دارد "از جمله"حضرت آقای وحید خراسانی و آقای سیستانی.
فکر کنم منظورت همین بود. مگه نه؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
این کامنت حرف نداشت فقط آقاسیستانی که واقعاداره بهش جفامیشه نسبت به اون یکی...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
باریکلا آقا مهدی نظر بسیار بجایی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
منظور جناب محمد از این پیام پر محتوایشان کاملا واضح است. و برای درک مراد ایشان سواد خواندن و نوشتن کافی می بود!
جای تاسف است از بعضی پاسخ های بچگانه !
لبیک یا بحرین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
واقعا جای تاسف داره شیعه داره در پاکستان و بحرین قلع و قمع میشه کسی نمیاد عزای عمومی اعلام کنه و احساس هم دردی کنه اون وقت یکی در دورترین نقطه جهان نسبت به ایران یعنی در آمریکای لاتین می میره و معلوم نیست دین و مذهبش چیه اون وقت هم براش عزای عمومی اعلام میکنند هم یکی از یاوران حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه می خوانندش!! آخه ما دردمون رو به کی بگیم خدااااااااااااااااااااااااااااا
محب اهل بیت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
گل گفتی به شدت حرفت رو تایید مکنم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
وحدت با اهل سنت، سکوت دربرابر وهابیت، پایین آوردن دیوار شعائر شیعه، و خوب این اظهارنظرهای معلوم الحال، خدا به فردای ما رحم کند که امروزمان اینست.
انتی حیوانات(وهابیت)
Japan
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
اقا یا خانم لبیک یا بحرین فکر کن اگه همون شخصی که مد نظرته رهبر پاکستان بود ایا در این کشور اینهمه شیعه میکشتن ما به خاطر معرف و شخصیت مرحوم چاوز ناراحتیم چون احتمالا من بعد با شیعیان اونجاهم همین کارو می کنن وتازه ارزش چاوز مشخص میشه بهتره دست از کوته فکری برداریم
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
اگه تاریخ سیاسی کشور را بعد از پیروزی انقلاب و خصوصا بعد از بیداری اسلامی در کشورها مطالعه میکردی میدیدی که دولت جمهوری اسلامی ایران چند بار به همین مناسبتها و جنایات علیه شیعه در کشورهای اسلامی عزای عمومی اعلام کرده است . فکر کنم اگه مملکتو دست شما بدن دو روزه به بادش میدید و بعد هم معلوم نیست سر از زیر علم چه کسی در بیارید فقط خداکنه زیر علم انگلیس نباشه که سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را خوب تجربه کرده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
آقا سید مهدی اینا فقط ادعا دارن و دریغ از سر سوزن تحقیق
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
حفظه ا...به حق بی بی دوعالم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
دمت گرم آقای وحید من شما وآیت الله مکارم وآیت الله خامنه رادوست دارم کوری چشم دشمن شیعه
مجتبی سبزمکان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
دوستانی که منفی دادید دوست داشتن مراجع تقلید گناهه یا شما مثل خوارج ....!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
آقای مجتبی کمی فکر کن ببین دلیل تکثر مرجعیت در سالهای اخیر چیه؟ دلیل واقعی رو می گم. بعد برو هر مرجعی را خواستی دوست داشته باش. وگرنه دوست داشتن بندگان خدا عین عبادت است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
این دوست داشتن خوب است به شرطی که از حد نگذرد و مرجع یا هر شخص دینی را که دوست داریم به حد یک معصوم نرسانیم که اگر از این حد بگذرد، آنجاست که جزو گمراهان خواهیم بود.
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
در صلاحیت شما نیست که راجع به تکثر مرجعیت صحبت کنید آنرا به متخصصین و مراجع عظام تقلید واگذار کنید . مشکل اصلی مملکت و شیعه وجود امثال شما هستند که دست چپ و راسستونو نمیدونید و فکر میکنید باید راجع به هر چیزی با مغز و عقل خودتون نظر بدید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
به قول آقای اراکی یسری بچه مذهبی ها فکر میکنن صلاحیت اینو دارن که تو همه چی دخالت کنن و تو همه چی نظر بدن
از نظر این آقا فقط خودشون میفهمن....
اثن یه وزی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
جناب آقای اراکی به اعصاب خودت مسلط باش تکثر مرجعیت هرچی هست شما نمخاد قاطی کنی
آرام باش باشه
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
متاسفانه بعضي افراد ساده لوح - که دنبال هر عربده ای که در جامعه بلند می شود، - می دوند، مراجع بزرگی چون حضرت اقای وحید خراسانی را کنار هر ... ای قرار می دهند. جا دارد همگی از حضرت اقای وحید به این خاطر عذر خواهی کنیم.
در جواب این اباطیل اقا یا خانم اراکی، پیام بلندی فرستادم که حاوی روایتی درباره فقاهت و تقلید بود که ظاهرا منتشر نمی شود. در متن همان روایت که حضرت امام صادق (سلام الله علیه) اوصاف فقیهی که مردم باید از او تقلید کنند را فرموده اند، خود حضرت فرموده که این اوصاف در همه ی کسانی که در جامعه به عنوان فقیه مشهورند پیدا نمی شود و فقط در عده ی خاصی از آنها پیدا می شود. که این مطلب امروز کاملا مشهود است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
معلوم است که ارزش جان ظالمان بیشتر از مظلومان است! مگر قرآن نخوانده ایم که می فرماید خلقتنی من نار و خلقته من طین. خوب اینها هم پیرو همان ملعون هستند و فکر می کنند خون آنها رنگین تر است.
درود بر مرجع عظیم و اهل بیت مدار عالم تشیع
چقدر لذت بخش است که در این دنیای کثیف و پر از ریا و خدعه، کسانی هنوز هستند که صدایشان طنین انداز حقانیت و مظلومیت مولای همه عالم است. حالا می فهمید که چرا خداوند می فرماید هرکس از رحمت من ناامید شود کافر است. همیشه نور الهی از روزنه ای هرچند کوچک می تابد. ما فقط باید به دنبال آن بگردیم.
غیرتی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
ما دانشجویان هم بدلیل وحدت حوزه و دانشگاه شنبه را تعطیل اعلام مینمایم
بچه کاشان
France
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
قشی بو
باریک الله
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
سلام . سخنرانی آیة الله وحید را در وبلاگ ما مطالعه و گوش نمایید : http://www.omar.loxblog.com
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
وای وای
اگر نهاد های بین المللی می دونستن که این کشتار همچین تبعات سنگینی داره زود تر جلوش رو می گرفتن.
وای وای
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
آقا یا خانم با فرهنگ! تو خودت چه کاری می تونی بکنی که اینجوری مسخره می کنی؟!! با نفوذ تر از آیت الله وحید ها، غیر از سکوت و اهمال چکار کردند؟ همینکه ایشون درد رو حس کردند و از کرسی که در اختیارشون هست آن را محکوم کردند جای قدر دانی دارد.
نهاد های بین المللی هم دقیقا افرادی مثل خودت هستند...
موحد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
هم كلام عزيز:
اين نكته رو از اين برادرت در ياد مباركت داشته باش. نظام سروايه داري بين المللي در راس همه سازمانهاي به اصطلاح جهاني بوده و تمام برنامه هاي آنها را ديكته مي كند وبرايش حقوق بشر و اين چيزها تفاوت نمي كند اگر هم روزي دم از حقوق بشر مي زند منظورش پنهان كردن ماهيت استثماري خود است.
واز ديگر سوي كشتن مسلمانان بدست گروهي افراطي از خود آنها براي استكبار غنيمت است.
ضمنا اين گروهك هاي افراطي هم ساخته دست غربي هاست.
لعنت خدا بر غربي هاي انسان نما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
نه عزیزم نهادهای بین المللی خودشون پایه گذار این جنایت هان و اصلا هم نمی ترسند. ولی در محضر خداوند ما با اعتراض و شکایت اعلام برائت از آنها می کنیم تا فردا در زمره شرکای آنها نباشیم. دنیا صاحب دارد و صاحبش هم می داند چطور آنرا مدیریت کند. این صحنه آزمایش اعتقاد و رفتار ماست. هرکس فریاد مظلوم را بشنود و کاری نکند مسلمان نیست. امروز همین شکایت و اعتراض و تعطیلی از ما برمی آید نباید کوتاهی کنیم. به امید فردایی که آقایمان بیاید و اذن جهاد بدهد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
خوشحالم که باطن مخالفان ایشان با این جور کامنت ها روشن میشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
وای وای محترم.
مهم آن است که ما وظیفه خودمان را انجام دهیم،
و بدان که خداوند متعال به نیت ها اجر و پاداش می دهد، نه عمل.
متاسفم.
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
شكر خداوند سبحان را که بسیار زود ، حقیقت دشمنان مرجعیت را برای همگان آشکار فرمود.
همین ها هستند که کاسه لیس دولت های بیگانه هستند و اینجا رخنه کرده اند. یک روز فریاد مرگ بر ... سر می دهند و یک روز هم مرجعیت را تخطئه می کنند.
نهاد های بین المللی اگر می دانستند چنین مزدورانی برایشان خدمت می کنند، حتما با خیال راحت تری به جنایات ادامه می دادند.
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
به خود میبالم که محب امیرالمومنین علی علیه السلام هستم.

یا امیرالمومنین مددی
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
سلام خدا بر امیرالمونین علی علیه السلام

همان کسی که 1400 سال پیش حقوق بشر را در عمل اجرا کرد.
سنی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
خب چیکار کرد؟
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
جواب تو متونی اینجا ببینی
http://www.sonnat.net/
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
نمی دانم چرا سایت از موجوداتی که خارج از مذهب حقه هستند، پیام منتشر می کند؟!!

تمام وجود خلقت به برکت شخص امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است.
و هر چه بدی و زشتی در عالم هست، به خاطر اولین و دومین و سومین غاصب خلافت و اتباعشان است.

مدارک و کتب غیر شیعی که برای ما ارزشی ندارد، اما در کتب خود فرقه ی ضاله اهل تسنن پر است از اعتراف عمر به اینکه اگر علی (علیه السلام) نبود، عمر هلاک می شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
سنی محترم،
دست نا اهلان را از بیت امال کوتاه کرد.
رنگ و نژاد را معیار حقوق از بیت المال قرار نداد.
دیگران را به زور مسلمان نکرد.
با اسیران به مدارا برخورد کرد.
با قاتل خود به دارا برخورد کرد.
شهادت دروغ بر کسی نبست.
حق رابه حق دار رساند.
درب خانه ی کسی راآتش نزد.
به همسر کسی سیلی نزد.
فدک را از کسی به غصب نگرفت.
.
.
.
.
.
.
.
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
یا امیرالمومنین روحی فداک
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
لعنت خدا و ملائکه بر اولی و دومی و سومی
و لعنت خدا بر تمام منکران و لایت امیرالمومنین علیه السلام و تمام آزار دهندگان محبان او
محمد.م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
احسنتم ,تمام فتنها زیر سر همین سه نفر است که از روز اول سرچشمه را گل آلود کردند!!!
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ العَن صَنَمَی قُرَیشٍ وَ جِبتَیها وَ طاغُوتَیها وَ إِفکَیها وَ إِبنَتَیهِما اللَّذینَ خالَفا أمرَک وَ أنکَرا وَحیَک وَ جَحَدا إِنعامَک وَ عَصَیا َرسُولَک وَ قَلَّبا دینَک وَ حَرَّفا کِتابَک وَ أحبا أعداءَک وَ جَحَدا آلاءَک وَ عَطَّلا أحکامَک وَ أبطَلا فَرائِضَک وَ ألحَدا فِی آیاتِک وَ عادَیا أولیاءَک وَ والَیا أعداءَک وَ خَرَّبا بِلادَک وَ أفسَدا عِبادَک.

اللّهُمَّ العَنهُما وَ أتباعَهُما وَ أولیاءَهُما وَ أشیاعَهُما وَ مُحِبّیهِما فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة وَ رَدَما بابَه وَ نَقَضا سَقفَهُ وَ ألحَقا سَماءَهُ بِأرضِهِ وَ عالیَهُ بِسافِلِه وِ ظاهِرَهُ بِباطِنِه وَ استَأصَلا أهلَه وَ أبادا أنصارَه وَ قَتَلا أطفالَه وَ أخلَیا مِنبَرَه مِن وَصیِّه وَ وارِثِ عِلمِه وَ جَحَدا إمامَتَهُ وَ أشرَکا بِرَبِّهِما فَعَظِّم ذَنبَهُما وَ خَلِّدهُما فی سَقَرٍ وَ ما أدراکَ ما سَقَر لا تُبقی وَ لا تَذَر.
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
بخدا اگه امثال شماها در زمان همان اولی و دومی و سومی هم بودید مظلومیت علی را نظاره گر بودید و مواضعتان مقابل علی بود . اینقدر جا نماز آب نکشید و علی زمان را اول بشناسید ، کمک پیش کش مقابلش نایستید و به اسم دین و امام زمان نیشش نزنید و در جبهه مردم انقلابی ، شهید داده و در صحنه ایران که امام آنها را از مردم صدر اسلام با وفاتر خواند حرکت کنید و به جای شعار شعور داشته باشید و به جای حرف عمل کنید .
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
سلام حیف که شیعه نیوز تایید نمی کنه و گر نه جوابی بهت میدادم که تا آخر عمرت ساکت بشینی به این جواب فکر کنی ؟
محمد.م
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
جناب اراکی ,حالت خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چی می گی!!! چه ربطی داره!!!
بچه کاشان
France
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
ببخشید.آقایاخانم اراکی
منظورت از علی زمان الان دقیقا کی هست؟؟؟؟
به خدای علی قسم .این جور اقوال حرام ست حرام ...دست از تعصب کورکورانه بردارید.
لبیک یا بحرین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
علی هو الاول و الآخر و لا غیر
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
اراکی محترم، این اراجیف چیست که می نویسید؟
امروز جانشین امیرالمؤمنین علی (سلام الله علیه) یک نفر بیشتر نیست و او حضرت مهدی حجت بن الحسن العسکری (سلام الله علیهما) است و بس.
کسی که غیر این را بگوید بدون شک از دایره ی تشیع خارج است.
چون فرصت زندگی محدود است، توصیه می کنم قبل از تمام شدن فرصت، در عقایدتان تجدید نظر کنید و از مسیر شیطان خارج شوید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
اراکی محترم،
1-امیر المونین (ع) "حی" در تمام زمان ها هستند آن کسی مرده است، که بی ولای امیرالمونین(ع) باشد.
اراکی محترم شما به فکر خودتان باشید و بروید اهل البیت(ع) را بشناسید، چرا که:
مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إِمَامَهُ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة(بحار الانوار، جلد25،ص 158)
2-شما از جملات خود مطمئن هستید؟می دانید برای تک تک کلماتتان بایستی در آخرت جوابگو باشید؟آیا شما می دانید تهمت زدن گناه می باشد؟؟؟!!!
3-آیا شما حدیثی از رسول اکرم(ص) را که فرموده اند در مورد کسانی را که به من ایمان می آورند با سیاهی های روی سفیدی، را ندیدی؟؟
4-شما مگر علم وغیب دارید که می دانید که ، چه کسی جانماز آب می کشد و چه کسی ایمان حقیقی دارد؟
5-اینگونه اظهار نظر را از کی آموخته اید؟از قرآن و اهل البیت(ع) و یا منحرفان از آنها؟؟؟؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
الله ولی الذین آمنو (بولایت امیرالمومنی) یخرجهم من الظلمات الی النور، والذین کفرو (بولایت امیرالمومنین) اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات.
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
الحمدلله رب العالمین. خدا را شکر که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شیعیان در این مملکت توسط آمریکایی ها یا عمال آنها آنچنان که در بحرین، عربستان، افغانستان، پاکستان، عراق به خاک و خون کشیده میشوند، کشته نمیشوند و این نیست جز به برکت عنایت حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و خدا را شکر که مراجع معظم تقلید به بهانه اینکه سیاست نجس است! و فقط باید برای فرج حضرت دعا کرد! و ما نباید وارد مسائلی غیر از اهل بیت شویم و ...!!! شیعیان مظلوم را رها نکرده و آنگونه که مقدور است آنان را یاری میکنند. الحمدلله بعدد ما احاط به علمک.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
آقا سروش احسنت
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
عزیزم حرکت برخلاف دستورات اهل بیت (ع) منجر به فاجعه می شود، اگر هنوز متوجه فجایع زیرپوستی جامعه نشده اید، در آینده ای نه چندان دور هویدا خواهند شد و دیگر نیازی به چشم بصیرت نخواهد بود. البته راست می گویی، همین هم خیلی شکر دارد. الحمدلله رب العالمین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
سروش محترم.یک سوال بالاخره به برکت جمهوری اسلامی یا به برکت حضرت ولی عصر(عج)؟؟؟؟
سیاست، به معنای مملکت داری با اخلاق اسلامی می باشد، یعنی به دور از حیله ونیرنگ ، یعنی به روش امیر المومنین(ع)، بنابراین متوجه می شویم سیاست به روش امیر المومنین (ع) نجس نمی باشد، و آنچه را که مراجع جامع الشرایط(نه مراجع اصطلاحی) از آن دوری می جویند
(چرا که مایه ی خسران ابدی خواهد بود)
و همچنین پیروانان اهل البیت(ع)
(بدین معنی که هرچه را که اهل البیت (ع) می گویند را می پذیرند، به آنها می گویند بجنگید، می جنگند،به آنها می گویند ،نجنگید نمی جنگند،که یک مثال ان شا الله به جا از مالک اشتر، که در یک قدمی معاویه ملعون بود ولی به دلیل آنکه امیر المومنین (ع) دستور بازگشتن را دادند، ایشون هم بازگشتند،بله دینداری یعنی تابع محض، بی چون و چرا و بدون بهانه از اهل البیت(ع))
سیاست با اخلاق اسلامی می باشد.
سروش محترم اسلام، یعنی تسلیم بودن در برابر خداوند متعال و اهل البیت(ع)، و دفاع از شیعیان امیر المونین (ع) که با حیله ، نیرنگ و هدفی به غیر از رضای آقا بقیةالله(عج) باشد به درد نخواهد خورد.
لطفا به آیه ذیل توجه فرمایید:
َ إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقينَ (27)مائده
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
الحق و الانصاف اگه شیعه مرجعی مثل حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی (دام ظله) نداشت معلوم نبود دشمنان این مذهب حقه در درجه ی اول وهابیت ملعون چه بلایی فاجعه وارتر از آنچه امروز در دنیا شاهدش هستیم بر سرش میاوردند.
اللهم احفظ مرجعنا شیخ حسین الوحیدالخراسانی
احمدرضا سرابادانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
سلام 1. خداوند طول عمر با عزت به حضرات ایات سیستانی وحید خراسانی و سید صادق شیرازی بدهد ان شاالله 2. واقعا باید درس گرفت از این مراجع که فقط هم و غم ایشان ولایت و اهل بیت و محبین انها می باشد 3. مسیولین محترم ایران چرا ما هر روز در هر ساعت خبری باید اخبار یک مشت فلسطینی ناصبی عمری را بشنویم و از رهبرانشان به ایران دعوت کرده اما سالهاست کشتار مظلومانه شیعیان پاکستان انجام میشود ولی فقط این روزها ان هم به خاطر واکنش مراجع پوشش خبری داده اید چرا برای سنی ها به اب و اتش زده سفر ها رفته و هرروز میگویید حقوق بشر در انجا ها از بین رفته و کشتی حامل کمکهای مردمی میفرستید اما به خودی ها و شیعیان عزیز میرسد حکم وحدت وسازش میدهید
من هرگز از بیگانگان ننالم هر انچه کرد با من همان اشنا کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
لا اقل دلت به حال شاعر بسوزد داداش، این چطور شعر نقل کردن است:

من از بیگانگان هرگز ننالم
که با من هرچه کرد آن آشنا کرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
احسنت برادر
حقا که حق گفتی.
سروش
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
و علیکم السلام. 1 بنده مرجع تقلیدم حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله است 2 هم و غم مراجع تقلید علاوه بر مسائلی که فرمودید باید دین اسلام باشد همان چیزی که تمام اهل بیت فدایی ان شدند 3 برادر عزیز مسئولین ایرانی اگر یک مشت ناصبی را حمایت میکنند به این خاطر است که آنان سالیان سال است که در مقابل قوم یهود مبارزه میکنند. مشکل شما و امثال شما این است که فقط و فقط وهابیت را دشمن شیعیان میدانید. یقین بدان که اگر آمریکا و اسرائیل دست از حمایت وهابیت بردارند به فلاکت خواهند افتاد. آن روز که در پشت صحنه تمام کشتار شیعیان در پاکستان و عراق و افغانستان و بحرین و عربستان دست اسرائیل و امریکا را دیدی، بدان که سالهای سال است که حرف اول این انقلاب و رهبران آن مرگ بر آمریکا و اسرائیل بوده است. اللهم عجل لولیک الفرج.
بچه کاشان
France
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
آقای سروش این دفعه برید به جای لعن وهابیت
بریدبرآمریکاوانگلیس لعنت
این عمل رو هم سیاسی کردید؟؟؟؟
فریاد از دست شماها
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
بسم الله الرحمن الرحیم
با تشکر از جناب سرابادانی به خاطر نکات مهمی که اشاره کردند.
متاسفانه یک عده شیعه نما در این حدود سی و سه ساله پیدا شده اند که با تحریف دین خداوند ، حقایق را از جایگاهی که خداوند قرار داده جابجا می کنند.
مثلا خداوند امر فرموده به تبری از دشمنان امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) ، اما این عده مردم را منحرف می کنند که بجای تبری از دشمن امیرالمؤمنین (علیه السلام) از فلان گروه یا فلان کشور برائت جوئید!!؟
اما شیعیان چون فقط از ائمه ی هدی (علیهم السلام) اطاعت می کنند، لذا با استقامت و پایداری در مقابل این گونه شبهات می ایستند و فقط از دشمن اهل البیت (علیهم السلام) - مانند ناصبی های فلسطینی (لع)- برائت می جویند.

کسانیکه از ناصبی های فلسطین دفاع کنند ولی به کشتار شیعیان عراق و پاکستان راضی باشند، شیطان پرست هستند.

کسیکه نداند که دشمنی ما اولا با مخالفین امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) استه نه کس دیگر ، بویی از تشیع نبرده است.

والسلام علی من اتبع الهدی

جناب «بچه کاشان» محترم ؛ با تشکر از پیام ارزشمند شما، اگر مقدور است تماس بگیرید:
am.tehrani.n@gmail.com
ابوعلي
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
در اين برهه از زمان مردم نيازشان به امام زمان(عج) بيشتر احساس مي شود البته مرجعيت نقش خود را به خوبي ادا كرده است
طهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
خداوند حفظ فرماید مراجع تقلیدی را که در دفاع از حق اهل البیت (علیهم السلام) شجاعت کافی را دارا هستند.

این مراجع (مثل حضرت اقای وحید و حضرت اقای سیستانی ...) هستند که شجاعت دارند و بدون ترس ، الازهر مصر و کلیسای ایتالیا را تهدید می کنند و محافظ هم ندارند.

نه آنکس که با یک لشکر سرباز و این همه محافظ ، هنوز هم از اینکه برائت داشته باشد، می ترسد!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
وقتی که این پیام ها رو می خونم کمی از درد هام وقتی سر اعتقاداتم مسخره میشم التیام پیدا میکنه. اجرهمتون با خدا.