۲۱۰

نظر خواهی / علل بد حجابی و بی حجابی در ایران و راه کار عملی شما در این خصوص ؟

کد خبر: ۲۴۱۸۴
۰۷:۵۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰






نظر خواهی /

 علل بد حجابی و بی حجابی در ایران چیست ؟

راهکار عملی شما .......؟

و  توصیه به مسؤلین .....؟




ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱۰
نظرات بینندگان
حسن
Canada
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
متاسفانه دروغ و ریا ........ توسط بسیاری از دینداران ظاهری باعث جدایی جوانان از اصول مذهب و دین شده و جز با عدم استفاده ابزاری از دین قابل برگشت نیست
مدیر پایگاه کاربر گرامی : نظر شما ویرایش شد .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
هرچی نظر دادیم پاک کردی بنازم به عدالتت ادمین جان.
چندتا نظر مزحک رو میزاری مثلا میگی بیطرفی؟
تبارک الللللللللله
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
فقط ماهواره
جواد احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
بنام خدا یکی از علل بی حجابی در حامعه عروسی ها میباشد زیرا دختری که در عروسی فامیل خودش بیحجاب ظاهر میشود در بعد از آن نمی تواند با حجاب باشد زیرا قداست او پیش هر دو فامیل عروس وداماد شکسته می شود راهکار بنده اینستکه نیروی انتظامی باید بر عروسی ها نظارت بیشتر و جدی تری بعمل آورد و دستگاه های فرهنگی هم روی این قضیه توجه بیشتری نمایند تا بعضی از دختران و زنان جامعه ما که بر اثر رودربایستی در این عروسی ها میروند و کم کم از با حجابی به بی حجابی رو می آورند نحات پیدا کنند .
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
ببخشید... دلیلتون اصلا منطقی نیست!!!
-منفی-
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
چه ربطی داره.اونی که بخواهد بد حجاب باشه عروسی و غیر عروسی نمیشناسه.خیلی پرتی
كامران از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
شما را بخدا پاي نيروهاي انتظامي را به عروسي مردم باز نكنيد كه اين از همه فاجعه بارتر است.
سایت جامع اطلاع رسانی امام مهدی عج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
بسم الله الرحمن الرحیم
تنها راهکار، کار فرهنگی و شناساندن واقعی حجاب است
موفق باشید
مهدی تقی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
بسم الله الرحمن الرحیم
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
███◄ دلایل بی حجابی و بدحجابی ►███
1-ضعف در فرهنگ سازی توسط مسئولان ورهبر
2-وضع بدحجاب بازیگران سینما و افراد مشهور
3-در دسترس بودن و وفور و ارزان بودن مانتوکوتاه ودر مقابل گرانتر بودن لباس مناسب
4-تبلیغ غیرمستقیم بد حجابی در صداسیما
5-روابط بسیار خودمانی بین دختروپسردر فیلم ها
6-استفاده نادرست ازماهواره
7-اجرای معماری های غربی نامناسب مثل آشپزخانه اپل
8-انجام ندادن نهی از منکر مناسب
9-فرهنگ سازی خیلی بهتر از اجبار و رفتار بد گشت ارشاد جواب میدهد
.
.
.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
یا علی مدد
دوست
Switzerland
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
این حرفا رو میزنین به ما میگن عقب مونده دیگه
آخه آشپز خونه اپل چه ربطی به بد حجابی داره

من مخالف حجاب نیستم مادر من هم محجبه ست

اما دلیل نمیشه بیام دلایل مزحک واسه بی حجابی بیارم که
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
دوست عزیز رهبر انقلاب وظیفه خودشون رو همیشه به نحو احسن انجام داده اند.اگر هم ضعفی بوده مقصر عده ای از مسئولین هستند.
حسن
Switzerland
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
اشپزخونه "اپل" نه دوست عزیز، " اپن" open , open
ای خدا ...
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
آيا تو ميخواي بكي رهبر در انجام وظيفه ي خودش اونم به اين مهمي كوتاهي كرده؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
این که بگیم ضعف در فرهنگ سازی توسط رهبر غلطه غلطه خیلی غلطه.ولی با دلایل دیگه موافقم مخصوصا در حوزه صداوسیماو سینما
محمد
United States of America
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
خوب صدا و سیما هم زیر نظر ........ دیگه
وقتی برای بچه ها فیلمای مناسب فرهنگ غرب میذارن که نقش اصلیش و قهرمان قصه اش مثلا دختر بچه 10 ....12 ساله ای که بالاخره حجاب نداره
صدا و سیما داره این فرهنگو خواسته یا نا خواسته در ذهن بچه جا میندازه
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
دوست عزيز، آقا محمد، خليفه ي اول و دوم هم زير نظر پيامبر بودند؛ اما پيامبر حريف تمام كارهاي آنها نبود!!!!!!!!!!!!!!!!
مجیکس (پسر فشن)
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
وای که چه سوتی ای دادی تو!!! اپل؟؟؟؟؟؟؟ نه خداوکیلی اپل چه معنی داره؟؟ کی از شما خواست نظر بدی؟؟؟ با این دلایل ا.....؟ اپــــــــــــــــــــــــل ؟؟ هی وای من ... خدایا .. توبه
مدیر پایگاه کاربر گرامی نظر شما ویرایش شد لطفا از توهین و تمسخر پرهیز فرمایید .
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
دمت گرم خیلی منطقی و علمی نظر دادی
ليلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
با سلام به نظر من عوال بدحجابي دلايل متفاوتي داره اگه بگم ربطي به عروسي رفتن نداره باور كنيد حجاب متانت است، حجاب مصونيت است اگه يك زن بخواه حجابشو رعايت كنه ربطي به عروسي نداره هركس خودش بايد بفهمه كه حجاب واقعاً مصونيت است وادار به حجاب كردن اگه اجبار بشه وضع جامعه اسلامي بدتر ميشه.
افشین
Germany
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اشتباه ما ایرانیا اینه که از جوامع پست تر از خودمون تقلید میکنیم/اپن برای اولین بار در طرح لوکوربوزیه (ویلا ساووی)اجرا شد.در شهر پوآسی شمال پاریس/
م م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
كاملا باشما موافقم مخصوصا در 2-وضع بدحجاب بازیگران سینما و افراد مشهور واقعا اين خيلي تاثير دارد .
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
بردار ای کاش درمورد مواردی که اطلاع نداری نظر نمی دادی رهبر کم سخنرانی کردن ؟ یک کتاب درمورد صحبت هایی ایشان درابطه با حقوق زنان چاپ شده و تماما از سخنرانی های ایشان است به نام زن و بازیابی هویت حقیقی و درضمن بعضی از دلایل شما اصلا برپایه و علت منطق نیست یا علی
?
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
شاه بلد نبود بی حجابی رو رواج بده
فکر کرد باید به زور چادرا رو از سر مردم بکشه...........................
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
+++
سید حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
دقیقا حرفتون به جا و منطقیه
هاهاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
گل گفتی .
مگه هدف استعمار چی بود؟
جز اینکه ملت شیعه ایران رو بی دین کنه
حرف حق
United States of America
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1: تناقض ما بین عمل و حرف مسئولین
2: خراب کردن اسلام با نام آن
3: زور کردن مردم بیچاره به داشتن حجاب و قدردانی از تمامی بازیگران بی حجاب
4: تحکیم نطام اسلامی ایران بجای تبیین نظام اسلامی واقعی
5: دور شدن مردم از حقیقت های واقعی اسلام
6: لجبازی کردن مردم با عملکرد دولت بخاطر عملکرد نا صحیح دولت
7: گرانی
8: رواج دروغ گویی در بین مسئولین
9: عدم جمع آوری لباس های منافی عفت از مراکز فروش لباس
10: عدم استفاده صحیح از الگو گیری مردم از شبکه های ماهواره ای و اینترنتی
و در آخر مهم ترین نکته این است که با زور کاری رو نمیشه انجام داد و فقط با اخلاق خوب میشه که به یک نتیجه خوب رسید...
حضرت فرمودند: مردم را به غیر از زبان خود هدایت کنید...
این یعنی که با حرف و زور کاری به نتیجه نمیرسه، تازه حرفی که عمل هم نمیکنند....

اللهم عجل لولیک المهدی الفرج
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
صحــــــــــــــــیح است +++
موسی
Netherlands
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
سلام . این سوال شما که یک کتاب جواب میخواهد. دلایلش زیاد است ولی به نظر من علت اصلی وارد شدن مال حرام و ناسالم به سفره ها و دور شدن از ارزشهاست . ما فکر میکنیم نان دزدی فقط حرام است نمیدانیم که مالی را که بدون زحمت و رنج یا کم کاری کردن بدست بیاید با مال دزدی فرق زیادی ندارد.
abbas
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
به جای مبارزه با بد حجابی چرا جلوی فروش این گونه لباسها گرفته نمی شود تا هم جلوی ضرر مردم گرفته شود تا هم دست یک سری سود جو کوتاه شود چرا باید زمانی که مردم این گونه لباسها رو تهیه میکنند باید برخورد صورت گیرد نه زموقعیکه این لباسها وارد میشود یا تولید میشود یا در ویترین مغازه وجود دارد برخوردی نمی شود همچنین گروهی در جامعه با تیپهای عجیب وغریب ظاهر میشوند در امکان مختلف یا در برنامه های مختلف و یا اشخاصی با مدلهای لباسهای مختلف به دلیل مورد توجه بودن انها عکسهای رو در سطح جامعه پخش میشود ازانها ولی هیچ برخوردی با انها صورت نمی گیرد مردم هم به خاطر مورد توجه واقع شدن از رفتار انها تقلید کرده دلیل این گونه رفتار دوگانه برخورد با افراد به چه دلیلی رخ میدهد معلوم نیست چرا فقط با عموم مردم برخورد میشود با اقشار خاص هیچ گونه برخوردی صورت نمی گیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
مقصر مسئولین هستند
رضا غفارپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
موافقم
الناس علی دین ملوکهم
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
تنها راه جدایی دین از حکومت و بر قراری آزادی است.
در این شرایط که آزادی برقرار شد حالا باید نهاد های فرهنگی غیر دولتی وارد کار شوند و کار فرهنگی بکنند.
سپس در فضای آزاد و باز می توان حتی در مورد حجاب اجباری رای گیری کرد، و حتی می توان رای گیری منطقه ای و شهری کرد. در این حالت است که اگر اکثریت موافق حجاب باشن آن وقت قانون حجاب مشروعیت پیدا می کند و قابل اجرا می گردد و کسانی که با آن مخالفت کنند متهم به هنجارشکنی می شوند.
نتیجه ی این کار رو می تونید در ترکیه مشاهده کنید که حجاب و اسلام گرایی کاملآ رو به رشد است و در ایران مشاهده کنید که چگونه این دو در این چند سال افول کرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
در عراق هم نسبتآ همین گونه است.
در شهرهای مذهبی و اطراف حرم های مطهر همه با بهترین حجاب هستند و حتی پوشیه می بندند و در شهرهای دیگر به گونه ای دیگر است.
حتی در شهرهای مذهبی کازینو و مشروب فروشی نیست ولی در شهرهای دیگر مثل سلیمانیه و ... به گونه ای دیگر است.
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
اين كار با يك نظر سنجي هم ميشه انجام بشه.اين كه ما بخوايم برا فرهك سازي حجاب در كشور حكومتمون رو از دين جدا كنيم خودش نياز به سالها فرهنك سازي داره
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
حرف شما کاملآ غلط و نادرست است .در
خیلی از کشورهای سکولار عربی و غیر عربی (تاجیکستان و عربستان و..) که آمریکای دیکتاتور حامی آنها است ، کجا آزادی وجود دارد .
اصلآ خود غرب کشت وکشتار پنهانی توسط حاکمان بیداد میکند انشا الله بزودی همه چیز معلوم میشود و تا حدی نیز شده .ولی با رسانه ها سعی در بیدار نشدن مردم خود و جهان دارند.

علت مهم بد حجابی :
1-بی توجهی مسولین در مقابل تهاجم سهمگین و پیچیده ی دشمن و به کار نبستن هشدارها و تذکرات رهبری در طی سالیان در مورد این موضوع ( جالب است که بدانید رهبری درسال 1368 نیز سخنانی در این مورد داشتند و اکنون نیز همین طور
2-عدم ایجاد اتحاد واقعی و یا تلاش جدی در راه ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه
3-انتخاب مسولین نالایق از نظر ارزشهای دینی مثلآ مسولی که فرزندان او به ارزشها بیتوجه اند و... که نمونه ها یی داریم.
4- عدم اجرای دقیق قوانین خوب موجود در مورد حجاب و عقب نشینی خیلی از دستگاههای مسول در این امر
5-میز و صندلی بازی در مراکز پاسخگویی دینی و سازمان تبلیغات و نهادهای فرهنگی دیگر .
6- وجود وسایل و پوشاک و ....... با عکس و نوشته و رنگ و مدل متضاد با فرهنگ کشور و بیتوجه ای معنا دار مسولین دولت در این امور که مشکوک است.
و................................
راهکار هم این است که در انتخاب مسول به نهج البلاغه رجوع شود و مسولان واقعی ولایتمدار باشند ، نه زبانی
و اینکه مساجد و محافل مذهبی بیشتر تقویت شوند (فقط مالی نه معنوی )
و افزایش شبکه های تلویزیون (از هر راه )در کشور من خیلی دوست دارم شبکه ای به اسم مثلا پرسش یا مناظره و... باشد و در آن فقط به شبهات دینی و سیاسی و... بپردازند و.......
کلآ آینده را روشن میبینم انشا الله
راستی در مورد مشروعیت حتمآ در مورد مشروعیت اینگونه که شما گفتید غلط است . مردم بیایند و به آزادی زنا رای دهند آن موقع زنا باید آزاد شود و اجرای دستور الهی زمین بماند ؟؟؟؟
البته این را به کسانی میگویم که جدایی دین از سیاست که از بزرگترین بدبختی های جوامع بشریت است را قبول ندارند و حرف شما برایشان سوال شده . جدایی دین از سیاست یعنی کشتار مردم و تروریسم خواندن کسانی که میخواهند زیر بار ظلم استکبار نروند جدایی شیطانی شما یعنی غارت ، غارت معادن و سرمایه های مردم بی دفاع (مثلآ سومالی چه شد آن هم در قرن امروز ؟؟؟ یا سرکوب در انگلیس را دیدید ؟؟؟ واقعآ که چه رویی دارید )
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
سلام . ازادی در حدیث حضرت محمد صلوات الله علیه خلاصه میشود که می فرماید تا 21 سالگی به فرزندانتان فرهنگ اسلام را بیاموزید و در این سن تصمیم را به عهده او بگذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
حجاب بايد در ايران آزاد باشد.
مجتبی محقق
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
عدم انجام کار فرهنگی روی خانواده ها و تربیت آنها
عامل دوم موسیقی که به وفور در رسانه های ما (صدا و سیما) از هر نوعش موجود است
رواج بی عفتی و بی حیایی در برنامه های تلویزیون و سینما ورادیو و راحت نشان دادن روابط بین زن ومرد و محرم ونا محرم
تندروی های پس از انقلاب که باعث ایجاد عقده درون افراد شده و الان پس از سی سال سر باز کرده
عمل نکردن به توصیه های رهبر کبیر انقلاب امام خمینی و فقط در بوق کردن و جار زدن آن کلمات که اگر به آنان واقعا عمل می شد امروز شاهد چنین افتضاحی نبودیم .
آموزش ندادن راه صحیح امر به معروف و نهی از منکر که مورد نظر اهل البیت (علیهم السلام) باشد و بیان نکردن راهکارهای نجات بخش آنان از طریق تریبون منبر و رسانه و عدم عمل به آنها
راهکار : شروع به جبران گذشته با رفع همین نواقصی که مردم دارند به شما تذکر می دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
موسیقی های صدا و سیما که واقعا تحریک کنندست! عزیزم مشکل از صدا سیما نیست. مشکل از گیرنده شماست! مشکل سعی در زورکی اجرا کردن احکام دینه. نمیشه. زور نزن. شما هر چی یه فنر رو فشار بدی انرژی رو تو خودش زخیره می کنه. اگه زیاد فشار بیاری از هم می پاشه. ولی اگه یه لحظه آزاد بشه چنان فشار هایی رو که بهش آوردی پس میده که از کرده و نکردت پشیمون بشی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
تمام موارد بالا صحیح می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
اعدام
افزایش تولید گونی
تجاوز و...
معلم
Iraq
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
والله اگر دخالت نکنید کسی به شما نمی گه بی دین!

از رفتار و حاسیت های بی ربط شماست که می خواهید الزاما همه را به دین خود دربیارید
amirhoseini
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
شما مطمئن هستید معلم هستید؟ با این گونه معلمها باید وضع حجاب اینطور فاجعه باشه
کربلائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
این آقا یا خانم معلم احتمالا از بهره مندان این وضعیت است که اینطور برآشفته شده
امیر
Germany
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
وای بر این جامعه با چنین معلم هایی!
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
شما خودتون معلم ميخوايد.
دختري كه با بد حجابيش دل و آسايش پسر جوان مردم را ميبرد،حتما لازم هستش كه كسي جلويش را بگيرد.
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
واي ....جقدر عصباني....ببخشيد مكه امر به حجاب كردن امر به دين خودمونه؟تازه مملكت ما يه مملكت مدنيه و اكثريت ميخوان اين بد حجابي از بين بره نه فقط مسؤولين كشور....آقا معلم...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
دلایل

1- فاصله فرهنگی والدین با فرزندان و ناتوانی در توجیه فرزندان از سوی والدین

2- نداشتن نقشه فرهنگی صحیح و کاربردی در موضوع عملی کردن مصادیق دینی در جامعه

3- کم کاری و عدم برنامه ریزی درست در اموزش و پرورش

4- ارائه ندادن جوابی مناسب و منطقی و راهکاری عامه پسند به جوانان در مقابل بد حجابی

5- برخورد بد مسئولان در مقابل بد حجابی و نیز مهمتر از ان ابزاری کردن امور دینی در جامعه توسط بزرگان و نادیده گرفتن حقوق مردم و جوانان این امر را ( بی حجابی و پافشاری بر ان ) تبدیل به ابزاری کرده برای نشان دادن مخالف جوانان با مسئولین

راه حل

1 انجام برنامه ریزی بهتر در اموزش و پرورش

2 برخورد مناسب در مقابل بد حجابی و ارائه دادن الگوهای مدرن و صحیح پوشش به جوانان

3 معرفی کردن صحیح و بدون اجرای مصلحت اموزه های دینی به جوانان که این فکر که اگر دین، این دین ابزاری، است که در دست بعضی اقایان است و اگر این چنین است ما نمیخواهیم از ذهن انان بیرون بیاید

4 به جای برخورد نیروی انتظامی از مددکاران و روانشناسان در سطح شهر استفاده شود تا با جوانان بد حجاب به گفتگو بپردازند و با دلایل و امار بد اخلاقی های اجتماعی تاثیر مستقیم حجاب در داشتن یک جامعه سالم را به انان نشان دهند.

5 تعیین یک نقشه فرهنگی صحیح در مورد اموزه های دینی و نیز ایجاد یک سازمان در زیر مجموعه سازمان ملی جوانان برای اجرایی کردن ان به صورت عملی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
سلام اصلاحیه : سازمان ملی جوانان منحل و وزارت ورزش و جوانان جایگزین ان شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
بیشترین تاثیر رافیلمهای تلویزیون وبازیگران آن درترویج فرهنگهای غلط دارند.
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
در جواب اون اقا که گفتش دین رو از سیاست جداکنید
باید بگم امیر المومنین خیلی بیشتر از شما میفهمید اگه اینطوری بود اونم زمان خلافتش حکومتشو از دینش جدا میکرد از شما بعیده که تو سایت شیعه بیایین بعد این حرفا رو بزنین..
تنها راه برای این مشکل ظهور بقیه الله است والسلام...
یه دوست
Switzerland
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
قسمت اول حرفتون درسته
اما به نظر شما باید دست رو دست بزاریم تا آقا ظهور کنه؟
بعد آقا بیاد نمیگه شما چجور بنده ای هستید که نمیتونید جلوی خواهر و مادر و ناموس خودتون رو بگیرید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
شما یک معصوم که حرفش حجت باشه و دارای معجزه باشه و همه ی مردم قبولش داشته باشن بیار تا مثل امیر المومنین حکومت کنه.

روش تبلیغ دین در دوران همه ی ائمه علیهم السلام کار فرهنگی وتبلیغ فرهنگی بوده و هیچ کس رو با کار سیاسی و زور حکومت دیندار نکردن.
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
تنها راه اين مشكل ظهور آقا نيست.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
با این نظرتون که میگید باید منتظر شد تا امام زمان ظهور کنه و خودش بیاد خراب کاریهای ما رو درست کنه مخالفم .این ازافکار فرقه حجتیه است.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
با نظرات دوستان موافقم اما اعتقاد دارم با این مفسدان باید با اشد مجازات برخورد کرد
سید محمود جمشیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
با سلام
فبل از اینکه در این مورد نظر دهم باید نفس واجب شمردن حجاب را در حد علم خودم شرح دهم .باید دید اصولا چرا حجاب در اسلام واجب شد .دو نظر وجود دارد اولی جلوگیری از فساد و شهوترانی مردان جامعه و دومی آزادی بانوان برای حضور موثر در جامعه.به نظر اینجانب هدف دومی برای اسلام مهمتر از اولی بوده است حال آنکه با رسیدن به هدف دوم به هدف اول نیز خواهیم رسید.حال امروز باید دید چرا میل بانوان برای بدحجابی در جامعه بیشتر شده است.متاسفانه سیاست های فرهنگی غلط باعث شده تا بانوان میل به بدحجابی داشته باشند.بی تعارف عرض کنم امروز اگر دختری خواهان حضور موفق در جامعه را دارد باید در اعتقادات خود کمی کوتاهی کند .بطور مثال چند درصد ادارات خصوصی یا حتی مراکز نیمه دولتی و دولتی اقدام به جذب خانم های باحجاب میکنند.وقتی دختری ارزش های خود را در زیبایی خود ببیند ناخوآگاه به سمت بی حجابی میل پیدا میکند .این کار را بنده نایید نمیکنم زیرا میتوان گفت با این اوضاع حفظ حجاب برای بانوان نوعی جهاد در راه خدا محسوب میشود اما حال که مسئولین نیت تشکیل جامعه دینمدار را دارند باید شرایط مناسبی برای بانوان محجبه ایجاد کنند تا هم بانوان باحجاب نسبت به حفظ حجابشان مصرتر شوند و هم افرادی که دچار سستی در ایمان هستند نیز ترغیب به استفاده از حجاب گردنند.در این میان افراد دل ناپاکی نیز هستند که میتوان با اقدامات فرهنگی در درجه اول و بعد با برخورد آرام و در کمال متانت آن هارا از ادامه این راه منصرف کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
معذرت می خوام ولی اگه شما با دقت آیه حجاب رو بخونی به هیچ وجه برای تمام مسلمین واجب نشده. بلکه صراحتا به مومنین گفته. حالا اینجا چند حالت پیش میاد:
1- مومن همون مسلمونه که فکر کنم همه می دونیم این دو واژه هم معنی نیستن. پس حتما خدا نعوذ بالله واژه رو اشتباه به کار برده!
2- بعضی افراد تفسیر به رای کردن و دلشون خواست واژه مومن رو برابر مسلمون ببینن!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
چون اموزش و تزبیت رو به تلوزیون سپردیم این حجاب جوابشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
بهتره بكيم:جون آموزش و تربيت رو به تلوزيون سبرديم حجاب جوابشه.
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
خيلي ممنون از مسؤولين زحمت كش اين سايت كه جواب من رو كاملا خلاصه ثبت كردند!!!!
من گفتم، بهتره بگيم: چون آموزش و تربيت رو به تلوزيون سپرديم و كوچيكترين نظارتي رو بهش نداشتيم و اونقدر آزاد قرارش داديم كه هر كار دلش ميخواد بكنه اين حجاب جوابشه.
مدیر پایگاه کاربر گرامی : به غیر از عبارات توهین امیز تلاش میکنیم تمام نظرات منتشر گردد .
عبدالمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
گسترش نان حرام و ربا توسط بانکها مهمتزین علت بع غیرتی مردها و در نتیجه بی عفتی و بی حجابی زنهاست.
منتظر
Switzerland
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
هزارتا مثبت++++++++++++++++++++++++.....
به عقيده منم؛ البته ميتونه دلايلي از قبيل مسئولان و صدا سيما و .. درست باشه ولي دليل اصلي متاسفانه بي غيرتي آقايون ايراني هست(اونهايي كه حجاب نامناسب همسران و دخترانشون براشون مهم نيست)
.
.
.
و دليل بي غيرتي مال حرومه
و دليل طلب مال حروم، زياده طلبي آقايون و همچنين سخت شدن زندگي قشر اسيب پذير و تلاش اونها براي يك لقمه نان هر چن حرام هس.
.
.
.
مسئولان لطفا قبل از فرهنگ سازي يه فكري به حال مردمي بكنيد كه مجبورن برا سير نگه داشتن شكم زن و بچشون هر كاري بكنن
ناگفته نمانه خيلي از مردم ايران با وجود فقر همچنان شرف خودشون رو حفظ كردن
پروردگار متعال ثابت قدمشون بداره انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
اگر می خواهید در آینده بی دینان به زور حجاب رو از سر زنانتون نکشن الآن به زور حجاب رو بر سر اون ها نگذارید!
منتظر
Switzerland
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
هه!!
رو حساب چه منطقي!؟
امیر حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
فقط در صدا و سیما و سینمای کشور تحول ایجاد کنیم 90% راه رو رفتیم . ان شالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
شما توهم داری که فکر می کنی صدا سیما این قدر نفوذ داره. الآن دیگه قدرت دست اینترنت و ... است. اینا رو هم که نمی تونی ببندی. یعنی هر چی ببندی بالاخره از یه جایی میزنه بیرون!
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
صدا وسما ميتونه يه كارايي بكنه اما نه تموم كارها.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
یکی از دلایل صداوسیما است چرا چون اولا برنامه هایی شاد و همه پسند نمی ذاره در نتیجه یه قشری از مردم برای شاد کردن خودشون رو میارن به برنامه های بی محتوای ماهواره هاو کم کم تحت تاثیر اونا قرار میگیرن و فرهنگشون رو روی خودشون پیاده میکنن. دوما اون قشری هم که برنامه های صدا و سیمای خودمون رو نگاه میکنن و به سمت ماهواره نمیرن هم با برنامه هایی که به تنهایی فرهنگ بی حجابی و جایگاه خوب افراد بد حجاب رو توی جامعه نشون میده مواجه میشن و به این نتیجه میرسن که بله برای موفق شدن افراد بی حجاب پیش رو تر از افراد با حجاب هستن.
سیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
بی حجابی با گناهان فاحش جامعه مثل ربا و مال حرام و قمار و زنا و استمناء و همه ان گناهانی که مایه فساد و بی هویتی جامعه میشود رابطه تنگاتنگ دارد که من حاضرم این مساله را ثابت کنم البته نه به صورت مطالب ئینی بلکه به صورت کاملا علمی و روانشناسانه کاش وقت بود که فریاد بزنم که ای زن بی حجاب حداقل به داد خودت برس دنیا و عقبایت واویلاست و تو بیخبری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
هم كار فرهنگي و هم مجازات به اين صورت كه ابتدا از شخص در كلانتري تعهد گرفته شود و اگر تكرار كرد، به داداگاه كشانده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
اگه قدرت دست امثال شما باشه که می گین باید هرچی بی حجابه رو گردن زد
احمد جواهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
به نظر من حجاب بیشتر جنبۀ شخصی داره تا اجتماعی.
آیا پیغمبر و حضرت علی در زمانی که حکومت میکردن، کسی رو به جرم بی حجابی یا بدحجابی مورد کیفر حکومتی قرار دادن؟ آیا زن هایی که در عقیدۀ آنها حجاب جایی نداشته، به زور حجاب داشتن؟
همه رو نمیشود با یک چوب روند. اتفاقا خوبیش اینه که حجاب آزاد باشه و یک خانم به دلایل اعتقادی، حجاب داشته باشه. این رفتار بسیار عالی و مورد ستایش است.
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
مسایل زیادی هست
یکی اینکه دختران سالم برای جلب توجه یا یافتن همسر و نجات از تنهایی به خویش آرایی متوسل میشوند. که باید نهاد ها و کانونهای سالم ازدواج را راه اندازی نمود.
که در آن کانونها هم افراد بدون غرض و با در نظر گرفتن شرایط کلی به هم معرفی هم حمایت و هم مشاوره جهت ایشان و خانواده هایشان انجام گیرد.
همینطور در این کانونها محلی مانند پارک جهت گفتگوی پیش از
آشنایی طرفین ایجاد و روی آن تبلیغ شود. و هرفرد با طرف مقابلی که در نظر دارد حداکثرتا سه بار در آنجا بتواند صحبت کند ولی هر فرد به صورت نا معدود بتواند با افراد در نظر گرفته صحبت نماید ولی با هر فرد فقط تا سه بار.تا افراد شیطان صفت به بهانه آشنایی و گفتگوی پیش از ازدواج مانند سریال سقوط فرشته در خانه یا ماشین خود و بستگان نتوانند دیگران را به انحراف سوق دهند.
حامد محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
حجاب واجبی شرعی است که افراد مومن بر اساس اعتقاد خود به آن عمل می‌کنند و چنانچه بر اساس بصیرت و آگاهی اتخاذ شود نشانه فرهنگ بالای معنوی و نیز نجابت فرد است. رسیدن به شرایطی که زنان در جامعه بر اساس بلوغ فکری و فرهنگی، حجاب را رعایت کنند بیان کننده تکامل بالای اجتماعی است.

رعایت حجاب در جامعه زمینه حضور زنان را در تمامی عرصه‌ها فراهم می‌کند و به منزله کنار زدن دیدگاه جنسی نسبت به زنان است.

با توجه به جنبه‌های سازنده حجاب، آیا باید زنان را به حجاب اجباری واداشت؟ اگر فردی، ایمان و اعتقاد کمتری دارد باید به اجبار حجاب را رعایت کند؟

در فقه اسلامی، حدود و احکام شرعی برای رفع زمینه‌های تعدی به حقوق افراد وضع شده است. به طور مثال برای دزدی، تهمت، شراب‌خواری و ... حدود شرعی به منظور بازدارندگی و بر طرف نمودن زمنیه‌های دست‌اندازی به حقوق دیگران وضع شده است. اما در مورد بدحجابی در آیات، روایات و فقه، حدود و احکام شرعی به منظور بازدارندگی و رفع زمینه تعدی به حقوق دیگران وجود ندارد.

یعنی در جایی نشنیده‌ایم که پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) در برخورد با بدحجابی به اجبار و روشهای قهری برخورد کرده باشند. با توجه به اینکه احکام اسلامی در برابر بی عدالتی و تعدی به حقوق دیگران، صراحت دارد عدم تجویز حکمی بازدارنده در این زمینه به مفهوم آن است که بی حجابی به معنی تعدی به حقوق دیگران نیست.

یعنی ادعای افرادی که عنوان می کنند عدم رعایت حجاب منجر به خدشه وارد شدن به حقوق دیگران می‌شود در احکام شرعی مورد پذیرش نیست و البته به لحاظ عقلی نیز مورد قبول نمی‌باشد.

بی حجاب در حقیقت به روح، روان، نجابت و معنویت خود ظلم می‌کند و با بی حجابی، ظلمی بی دیگران انجام نمی‌دهد. در مقابل اگر مومنین با دیدن بد حجابی، دچار تردید شوند به ضعف آنان باز می‌گردد زیرا فرد مومن اگر تمام مردم بی ایمان یا همگی با ایمانشوند ، خللی در باور خود احساس نخواهد کرد.

بعلاوه ادعا می‌شود که اگر حجاب، اجباری نباشد زمینه فساد و بی‌ بندوباری در جامعه افزایش می‌یابد. به نظرم این ادعا صحیح نیست؟ آیا در جامعه امروز ما که حجاب اجباری است زمینه‌های فساد به طور مناسب کنترل شده است؟ در امور فرهنگی نمی‌توان با اجبار رفتار کرد.

البته اگر حجاب به اختیار و از روی بلوغ انتخاب شود فساد و بی بندوباری کمتر است نه اینکه حجاب به اجبار سیاسی،اجبار فرهنگی و نه از روی اعتقاد و ایمان اتخاذ شود. در این زمینه می‌توان گفت که مصداق آیه شریفه "لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغیّ" در مورد حجاب نیز وجود دارد.

بنابراین با توجه به اینکه حجاب یک واجب شرعی است اما اجبار در این زمینه مورد پذیرش نیست. بلکه افراد باید به بلوغ فکری و عقیدتی برسند تا آن را رعایت کنند. البته جوامع مختلف برای پوشش، عرفی دارند که باید رعایت شود ولی به نظرم اسلام در زمینه حجاب اجباری ندارد و اجبار در این زمینه رفتاری تندروانه است.

تا زمانیکه اسلام به عنوان بالاترین معروف و مبتنی بر عقلانیت و تامین مصالح جمعی نتواند مورد دفاع قرار گیرد و متهم به ایجاد حکومتی غیر پیشرفته و قشری گرا شود آنگاه امر به معروف به عنوان مقدمه نهی از منکر قابل حصول نیست. واگر ما نتوانیم به جوانان فکر و ایده ای را بدهیم چگونه می خواهیم آنها را انجام منکری چون بد حجابی منع کنیم.
با تشکر
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
به نظر من شما با يك چهره ي ظاهرأ منطقي و ديني وارد بحث شديد اما در متن مطالب خود مسائلي كه خلاف عرف است را سعي داشتيد كاملأ شرعي نشان دهيد .
مقاله ي وسيع شما نيازمند جوابي به طولاني خودش ميباشد كه البته بنده آن را بيان ميكنم:
1-آيا از حقوق مردان جامعه نيست كه بتوانند آزادانه در خيابانها سرشان را بالا بگيرند و اطراف خود را نگاه كنند؟ وقتي جواني تا سر خود را بالا ميگيرد چشمش به بي حجابي بيافتد وبراي منحرف نشدن خود مجبور شود سرش را پايين بگيرد،آيا اين به نظر شما خدشه دار شدن حقوق او نيست؟كه نتواند در جامعه اي كه مال خود اوست آزادانه سرش را بالا بگيرد ؟
2-اين كه بي حجاب تنها به روح و نجابت و معنويت خود ظلم ميكند سخني كاملأ احمقانه و كوته فكرانه است.واگر كسي زاويه ي ديد خود را گسترش دهد ميفهمد ضرر اينكار را همه ميتوانند بخورند نه تنها خود او.
مگر غير اين است كه اميرالمؤمنين فرمودند:«نگاه به نامحرم مانند تيري زهر آگين است كه به مرور زمان شخص را مسموم خواهد كرد»؟
با كمي تأمل در اين سخن گوهر بار در ميابيم كه شخص مؤمن در هر درجه ي ايمان هم كه باشد ،با يك نگاه به نامحرم كردن امكان لغزش او خواهد بود.و در محيطي كه فضايش آلوده به نا محرم و بد حجاب باشد امكان لغزش بي نهايت است.
با توجه به اين چگونه ميتوان لغزش مؤمنين را صرفأ به گردن خود آنها انداخت و از ظلمي كه بد حجابان به آنان كرده اند چشم پوشي كرد؟
مگر نه اينست كه شيطان در قلب همه نفوذ دارد و حتي ميتواند موجب لغزش حضرت آدم شود؟آيا ميتوان آن پيامبر را كه دچار ترديد در مقابل آن فرمان الهي شد را فردي سست ايمان ديد؟
در آنجا حضرت آدم بر خلاف فرمان خدا آن كار را انجام داد و اين در حالي است كه فرد مؤمن بدون هيچ قصدي قرباني تير زهر آگين يك زن بي حجاب ميشود.
علاوه بر اين نبايد توقع داشت كه تمام مردم همچون پيامبر اسلام و اميرالمؤمنين منزه از هر گونه خطا و لغزش و سست باوري باشند و كوچكترين اشتباهي از آنان رخ ندهد، اگر اينگونه باشد كه همه معصوم ميشدند.

در مقابل اين ماييم كه بايد زمينه سازي رشد معنوي مردممان را فراهم كنيم و بهانه اي دست كسي ندهيم،نه اين كه به بهانه ي سست بودن مسلمين زمينه ي فساد بيشتر را فراهم كنيم.
3-اما اين كه گفتيد در جامعه ي امروز كه حجاب اجبار ي است فسادها زياد است ،پس اجبار حجاب سودي براي از بين رفتن فساد ندارد. بايد بگويم كه در جامعه ي ما آن طور كه پيداست علاوه بر اينكه كوچكترين كار فرهنگي براي ترويج صحيح حجاب انجام نميگيرد ،هيچ اجباري هم براي آن نيست.
اجبار آنست كه همچون قانون كه وضع آن هميشگي است و تخلف از آن باعث مجازات فرد ميشود،اجبار هم به همين وضعيت باشد.نه اينكه در يك شهر محكم بگيرند و آنرا عملي كنند و در تمام شهرهاي ديگر اين اجبار نباشد و بعد ازمدتي كوتاه ،آنرا رها كنند .به اين نميتوان اجبار واقعي ، عمومي و كلي گفت ومن فكر ميكنم شما كمي در گفتار خود بزرگ گويي كرديد.زيرادر كشورما هيچگونه اجباري در حفظ حجاب نيست، و دليلش ترويج روز به روز بي حجابي در جامعه است.
و البته در دين هيچگونه اجباري نبايد باشد و بايد صرف تفهيم دين باشد،اما براي كساني عمدا تفهيم نميشوند و مشكلشان با دينشان است كمي اجبار الزامي است وآن نيز براي رفاه اكثريت مردم و سالم ماندن جامعه است .
البته مرحله ي اجبار بعد از مرحله ي تفهيم است.
.....
منتظر
Switzerland
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
نظر آقا قاسم رو تاييد ميكنم
مجیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
وقتی پدری بروش درست جلو فرزندش را گرفت که سیگاری نشود تریاکی و ... نخواهد شد.
اگر به پاسخ های بالا دقت کنید همه درست هستند اما می بینیم حتی در جوامعی با حکومتهای غربزده مثل کویت وقتی بنیان خانواده استوار مانده باشد حجاب و عفت همچنان در توده مردم حاکم است
اشتباه ما اینست که خانواده ها همه چیز را رها کردند و گردن حکومت و رسانه ها گذاشتند
انهم تلویزیونی که حتی اثر پرافتخارش یعنی فیلم مذهبی مختارش برای اولین بار تکخوانی آواز زن را که فتوای حرمتش را شخصا دیده ام رواج داد
یاسین وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
سلام
نظر بنده این است که مسئولین فرهنگی بی عرضگی خودشون رو با خشونت و ایجاد گشت ارشاد و مقابله با ماهواره و... نشون میدن
بجای اینکه صورت مسئله رو پاک کنیم بهتره بیایم وبچه هامون رو توجیه کنیم که حجاب و داشتن حجاب خوبه نه اینکه خودمون باعث وعامل بی حجابی بشیم
الگو ارائه بدیم و به نام دین سر دین رو نبریم
...راستی یک سئوال از شما دارم ومنتظر جواب هستم : شما تا حالا آخوندی را دیدید که به همراه همسرش در یک مکان عمومی کار فرهنگی در زمینه مثلا حجاب انجام بدن یا اینکه همیشه نشستن روی منبر و میگن لنگش کن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
خيلي از خانمها منطقي فکر نمي کنند و بيشتر احساسي هستند دادن اختيارات و امکانات و مدام از اين گفتن که خانمها بايد به عرصه وارد بشن (کار و دانشگاه و حتي راهپيمايي‌ها و ..) حجب و حيا رو در خانمها از بين برده يا بي معني کرده. زن مسلمان محدوديت‌هاش براي رسيدن به اهداف اسلامي تعريف شده و بر عکس اهداف اسلامي تعريف شده هستن که محدوديت‌هايي رو لازم دارن. متاسفانه همه فراموش کردن که اگه تو غرب اين آزادي ها هست و اين روش زندگي هست خوب نمي خوان که مسلمان باشن. اسلام فقط در مورد حجاب که محدود نکرده آيا اونجا که گفته نماز زن در خانه نسبت به مسجد افضل است، مرد و زن نبايد در جايي تنها باشند، حتي زن صداش رو بايد کنترل کنه که با ناز و نازکي و عشوه نباشه و از اين قبيل اينا همه بيهوده بوده نه براي اهدافي که اسلام از خانواده و زن انتظار داشته طراحي شده اما امروزه اين حرفها مسخرس. اين حجاب و خيلي از مسائل متناقض در جامعه و خانواده اسلامي، از فکر نکردن به اين موضوع نشات مي گيره. کسي که مي خواد دختر احساسيش دانشگاه بره فعال سياسي باشه در پيشبرد اهداف جامعه به بازار کار بره به اداره و کارمندي و کارگري بره، اين نخواهد توانست از دخترش يه مسلمان ناب انتظار داشته باشه حالا حجابش هر چي مي‌خواد باشه. همه ديدين که تو اداره ها خيلي از چادري‌ها بدتر از بدحجابهاش رفتار مي کنن يا تو دانشگاه ترم اول دختر محجبه اما ترم آخر از همه بي‌ عفت‌ها جلو مي‌زنه و تو خونه پدر رو داغون مي‌کنه تو جامعه هم مشکل بي حجابي بد رفتاري و اينها رو که شما بهش پرداختين ايجاد مي کنه. در کل به نظر من مفهوم مسلمان متمدن، آدم متمدن، آدم با کلاس، آدم امروزي ايناس که مشکل تعريفي تو مغزها داره از پدر مسلمان ناب گرفته تا آدم معمولي خيلي ها با همين منطق‌ها دخترها و همسرهاشون رو به کوران جامعه مبتلا کردن. علل ديگه هم هست مثل مشکلات اقتصادي که منطق بردار نيست اصلا (شکم گرسنه دين نمي‌شناسه). ولي من اينو گفتم چون کمتر بهش توجه ميشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
حجاب امریست ایمانی و قلبی و زورکی نمیشه اونو اجرا کرد. من پیشنهاد می کنم حجاب اجباری رو حذف کنیم. هر کی میخواد حجاب داره و هر کی نمی خواد با رعایت فرهنگ عمومی جامعه حجابش رو برداره. بهره برداری سیاسی، تخریب و توهین به زنان با حجاب و بی حجاب و... هم از بین میره. شما ببینین حجاب ارزشش قبل از انقلاب خیلی بیشتر بود. این حجاب اجباری فقط ارزش حجاب رو آورد پایین و هیچ کس رو مومن نکرد!
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
متاسفانه در جامعه ایرانی رسم شده تا موضوع وخیم نشه پی درمون نریم و به جای اینکه موضوع ریشه یابی بشه میریم دنبال مقصر که خودمون تبرئه بشیم. الان بد حجابی نه بلکه بی حجابی رشد گسترده ای داره .این موضوعیه که باید با ان روبرو بشیم اولا تبطق گفته رهبر عزیزمون باید با موضوع اونجور که هست روبرم بشیم باید جرات روبرو شد داشته باشیم موضوع به گستردگی جامعه ست وبزرگترین اشتباه غفلت در ارائه درست فرهنگ اسلامی بوده.مت مشکلمون اینه که راه ارائه رو بلد نیستیم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
با عرض سلام و خسته نباشيد
ابتداءا يك تذكر در مورد تيتر نظر خواهي داشتيم به نظر من حجاب بر دو قسم است يا با حجلب يا بي حجاب ديگه بدحجاب معنايي نداره اوني كه حجاب نداره رو بايد بهش بگن بي حجاب نه بدحجاب لطفا دقت بيشتر شود.
اما اينكه مي بينيم بي حجابي زياد شده يكي از علل آن موسيقي است كه فعلا چه از صدا و چه از سيما شاهد ترويج ان هستيم و همچنان كه در روايات آمده يكي از آثار گوش دادن به موسيقي بي غيرتي است و بعد از بي غيرتي نوبت به بي حجابي ميرسه.
علل ديگه اي هم وجود داره كه ان شائ الله در ادامه متذكر خواهم شد
یار
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
فففففففففققققققققققططططططططط

خانواده........!!!!!!!!1

اول خانواده ؟فضایی که پدرومادربوجودمی اورن

پدرومادر بیشتر توجه کنید فکر نکنید همین که بچه اوردید دیگه تمومه؟تربیتی که می کنید حتی بعد از مرگ شماهمتاصیرش باشماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
خانم ها رو باید از همون دوران مدرسه (ابتدایی) با حجاب به درستی آشنا کرد چون بالاخره این خانمهای کوچک در مدارس ابتدایی در آینده ای بسیار نزدیک می شوند مادر و این چرخه تا ابد ادامه داره
عليرضا حسيني
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1-معلمان دبستاني بايد خيلي پركارتر از اين ها با شند.
2-منع كردن فروش مانتو كوتاه وهمچنين جريمه ي نقدي فروشندگان.
3-با بازيگران صدا وسيما به صورت جدي برخورد شوند و هر نوع بي حجابي ديده شود،آن ها را براي مدتي از بازيگري منع كنند.
4-فرهنگ سازي ،بدحجابي را به طور واقعي خود يعني خيلي بد جولوه دهيد.
5-هر نوع لباس وارده از خارج را منع كنند.
6-كارخانه هاي توليد لباس را زير نظر بگيريد.
7- كاري كنيد كه اين جملات تكه كلام مردم شوند:زن بي حجاب دزد بي نقاب.
يا اينكه كاري كنيد كه زن نامحجبه اسميت بدي داشته باشد.
***ودر نهايت همه چيز بستگي به اراده،اهميت رهبر ومسئولان داره***
موسوي
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
به نظر من اين مبارزه بايد از يه جايي شروع بشه وبهترين كار اينه كه خود دولت ازكارمندان وحقوق بگران خودش شروع كنه بعضي ازمراكز دولتي خودش شده منشع تبليغ بدحجابي مثل بيمارستانهاو...
ناشناس
Germany
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
همه چی مون به هم میاد
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
بایستی طوری فرهنگ سازی شود که حجاب اختیاری انتخاب گردد نه اجباری. دقت شود با زور و اجبار و فشار هیچ کاری درست نمی شود اگر هم شود موقتی است. گمان نکنیم هر چه بیشتر از دین تبلیغ مستقیم کنیم کار درستی انجام داده ایم بلکه بایستی تبلیغ غیر مستقیم را هم اجرا کنیم کاری که کشورهای غربی جهت تبلیغ افکار خود به خوبی انجام می دهند.
سید محمد موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1-نظارت بر واردات لباس و تولید آن که بدون توجه از آن می گذرند که وظیفه اصلی دولت است
2-رسانه در سال های قبل و حتی هم اکنون باعث ترویج بد حجابی شده است که ماهواره ها و سینما ها ها سهم ویژه ای دارند.
3- خانواده ها با توجه به اهمیت آنها در خانه فعالیت کمتری داشتند و بعضی موقع ها نقش تشویق کننده ای در ترویج بدحجابی فرزندشان داشته اند
سید محمد موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1-نظارت بر واردات لباس و تولید آن که بدون توجه از آن می گذرند که وظیفه اصلی دولت است
2-رسانه در سال های قبل و حتی هم اکنون باعث ترویج بد حجابی شده است که ماهواره ها و سینما ها ها سهم ویژه ای دارند.
3- خانواده ها با توجه به اهمیت آنها در خانه فعالیت کمتری داشتند و بعضی موقع ها نقش تشویق کننده ای در ترویج بدحجابی فرزندشان داشته اند
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
بسمه تعالی
برای اینکه حجاب را گسترش بدهیم باید راهکار فرهنگی داشته باشیم. رضاخان بازور نتوانستد حجاب را ازسر زنان بردارند وپلیس هم نمیتواند با زور حجاب را رواج دهد.
ما باید حجاب های جدید به جای چادر مشکی ارائه کنیم مثل دیگر ملل مسلمان مانند ترکیه ومالزی وآنها را ترویج دهیم.
حجاب فقط چادر نیست وهمیشه چادرهم نشانه عفت نیست.
ارائه مانتوهای مناسب با رنگ های شاد وجذاب بالخصوص در میان کارمندان شاید بشود به عنوان راهکاری استفاده کرد.
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
به نام خدا
سلام
براي مقابله با بد حجابي مسئولين اولا بايد از خانواده خودشون شروع كنند دوم سينماي ماست كه به ابتذال كشيده. سوم اين مامسئله اينقدر عميق شده كه واقعا هيچ كاري الان نميشه انجام داد. شايد در يك برنامه و مدريت بلند مثلا 30 ساله بتونيم حلش كنيم. چهارم رضا خان نتوست با زور روسري ها را برداره و جمهوري اسلامي هم با زور نميتونه روسرس سر دخترا كنه.
يا علي
موسوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
لقمه حرام ،نبود برنامه مفيد از طرف سازمان ها و نهاد هاي فرهنگي و مذهبي(حوزه هاي علميه ، دانشگا هها، مراكز فرهنگي)
MOHSEN
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1- بي غيرتي مردان
2-بي مبالاتي مادران
3_بي حيايي دختران
سيد قاسم لاجوردي
Armenia
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
علاوه بر نظرات درست دوستان
---------------------
فراموشی توحید و معاد . خصوصا معاد
ترک امر به معروف و نهی از منکر درست
در کل جامعه چه مردان و چه زنان
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
سلام.
پول حرام
قاسم
Russian Federation
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
من از خوانندگان عزیز تنها چند سوال می پرسم تا بدینوسیله نظرم را ابراز نمایم امیدوارم مسئولان سایت منتشر نمایند:
1- چرا در جامعه ایران در دوران پهلوی اکثریت زنان ایران حجاب را انتخاب کردند در حالیکه حکومت مروج بی حجابی بود؟
2- چرا در مصر از دهه هشتاد میلادی باین طرف هر سال بر میزان زنان و دختران محجبه افزوده شد در حالیکه حکومت مصر مروج بی حجابی زنان بوده است؟ اکنون در سال 2011 میزان زنان با حجاب در مصر بمراتب بیشتر از سالهای گذشته است؟
3- چرا در ترکیه لائیک طی بیست سال گذشته رجوع به حجاب در میان زنان بیشتر شده است بگونه ایکه همسر نخست وزیر این کشور با حجاب شده و مدل حجاب ترکیه در کشورهای اسلامی و اروپائی مدل شده است؟
4- چرا در ایران طی سی سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام زنان و دختران ما به بی حجابی بیشتر شده است در حالیکه مادران اغلب دختران امروز خانمهای محجبه قبل از انقلاب هستند و رقم قابل ملاحظه ای از زنان بی حجاب پیش از انقلاب سالهاست از ایران رفته اند.
کسی می تواند به من بگوید چرا؟؟!!
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
شير مادرت حلالت
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
دقیقا! درست میفرمائید +++
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
دقیقا درسته
اما باید این رو فراموش نکنیم که حکومت این کشورهایی که گفتید با ما فرق میکنه و فقط ملتشون هستن که مسلمونن درنتیجه حکومت هایی که آمریکا باهاشون باشه هیچ کسی زیاد باهاشون کار نداره.اما چون حکومت ما مخالف سرسخت آمریکا و دارو دستش توی دنیاست در نتیجه برای براندازی چنین حکومتی میان و برنامه ریزی های زیادی برای تغییر فرهنگ اون جامعه میکنن تا بدون خون و خونریزی اصل حکومت رو تغییر بدن.اینه علت تفاوت ما با این کشورها که متاسفانه دولت برای خنثی سازی برنامه های شوم دشمن کار مفیدی انجام نمیده یا بهتر بگیم همت نمیکنه.
واقعیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
برا شوهر پیدا کردن یعنی تور زدن جوانان ظاهر بین.آخه سن ازدواج دخترا بالا رفته وتا دیرتر نشده باید کاری کرد ...
واز اون مهمتر برا اینکه دختر نوجونا گرفتار سرنوشت خواهر بزرگترا نشن ونترشن باید از شن پایین اقدام کنند .آمادگی خود رو برا همدم یابی اعلام کنن ...گیر ندین بذارین اینا خوش باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
اشتباهات متعدد 30 ساله
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
احسنت ....
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
لطفا دفعه ي بعد خواستي جواب بدي يكم با مدرك بشتري صحبت كن تا هم سازنده باشه و هم بقيه منظورت رو بفهمن.با تشكر از برنامه ي خوبتون!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
باید حجاب ازاد شود مثل کشورای اسلامی دیگه (لبنان و ترکیه و ...)
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
بخشيد ها...ولي كشورهايي كه نام بردي كشورهاي صد درصد اسلامي نبودن ،اكه بودن مطمؤن باش اونا هم حجاب رو الزامي ميكردن،جون مقتزاي دينشون اين رو حكم ميكنه عزيزم.
راستي ميشه بكي روي جي حسابي اين حرف رو زدي؟!!!
1آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
چراوقتی بحث بی حجابی میشه همه زووووم می کنن رودخترا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باورکنیددختراهماز وضع بدپسراتحریک میشن
1غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
+++ احسنت!
سیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
به نظر من هم ما اول باید وضع افتضاح سینما مون رو درست کنیم که دخترو پسر راحت رابطه دارن با هم و خیلی هم بی حجاب تشریف دارن و مردم هم به خاطر علاقه به بازیگرا به این نوع پوشش مبتذل گرایش پیدا میکنن نمیدونم چرا کسی ترتیب اثر نمیده
es66
Switzerland
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
علم بدون دین لنگ است. و دین بدون علم، کور. (آلبرت اینشتین)
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
بیکاری - نبود نظم اقتصادی _ نبود عدالت در سازمان ها - وجود افراد بیسوادی که مدیریت می کنند و ............
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
با سلام علت بی حجابی به ترتیب اولویت و بیشترین اثر گذاری:1-لقمه حرام و شبهه ناک 2- عدم توجه به تربیت دینی در سنین کودکی و نوجوانی از سوی خانواده ها و اولیای مدرسه 3-تهاجم فرهنگی غرب 4-عدم توجه مسولین در مراکز آموزشی ادارات رسانه هاو...به رعایت عفاف وحجاب اسلامی 5-عدم قوانین بازدارنده و فراموشی فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر از سوی حاکمیت نظام اسلامی راهکارهای عملی نیز با توجه به موارد بالا کاملا مشخص است
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
به نظر من يک بام و دو هوا نميشه ما از يه طرف ميخايم جلوي بد حجابيو بگيريم از طرف ديگه تا جايي که ميتونيم تو تلويزيونو سينما و... تبليغ بد حجابي ميکنيم بعد ميگيم براچي ملت اين جور شده يکي به من بگه همين گشت ارشادي که ميگن جرات داره بره يک چنتا ازهمين بازيگراي که مبع تبليغ بد حجابي رو بکيرن از اين ظرف اينا رو با احترام و به به و چهچه ميارن تو همايشا و... تقديرشون ميکنن با فجيح ترين وضع از طرف ديگه يه مشت ملت که دارن از همينا تقليد ميکنن رو ميگيرن با اين کار فقط باعث افزايش بي حجابي ميشن چون انسان ذاتش لجبازه بفرموده حضرت امير ع الانسان حريص ما منع
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
به نظر من باید بیایم بگیم که تو مملکتی که حتی قبل از اسلام هم حجاب داشته چرا الان اینجوری شده؟
1-دلیل اول اینکه ماهواره مثل نقل و نبات زیاد شده
2-فیلم ها و بازیگران ترویج بدحجابی و دوست پسر دوست دختری میکنند
3-دوری از فرهنگ ایرانی اسلامی(نه فقط ایرانی نه فقط اسلامی که افتادن از هر دو طرف بام بد است)
4-...همه دلیل هارو دوستان دیگه گفتند نیازی به بیان نیست
اگه همین الان بیایم حجاب رو ممنوع کنیم قول میدم همه با حجاب شن.ما ایرانیها اینجوری بار اومدیم که همیشه قانون رو له کنیم.مثلا وقتی شطرنج ممنوع بود همه یواشکی بازی میکردن اما حالا هرچی مدرسه ی یادگیری شطرنج میزنن کسی نمیره که نمیره

یک دلیل دیگه بالا رفتن سن ازدواجه.تا 200 سال پیش اگه یک دختر یا پسر تا 20 سالگی ازدواج نمیکرد انقدر منفور میشد بین مردم که نمیتونست از کوچه راه بره.اما الان که سن ازدواج دوروبر 30 ساله بنده خدا جوون اگه دختره میخواد جلب توجه کنه واسه شوهر شایدم نه...
اگه پسره که اونم همینطور
تاریخ رو که میخونی میبینی همه ی پادشاه ها 16 سالگی کمه کم یک زن داشتن اما الان اگه یه پسر 16 سالگی زن بگیره کسی نمیگه که سراغ فساد نمیره میگن اینم مال ما آدم شده!
یه مسئله ی دیگه درباره ی خانوما این حقوق زنه!انقدر زیادی حقوق بهشون دادین که ورشکست شدین یا به عبارت دیگر از اون طرف بام افتادین.

یک مسئله ی دیگه هم حجاب مرد هست.مرد هم که نباید مثل طالبان 5 متر ریش داشته باشه.فقط یک اندازه ای که قیافش با زن فرق کنه بسه
این مسائل تا پایان قاجار تو ایران خوب بود اما با اومدن رضا شاه همه چی عوض شد.وقتی چادر زنا رو از سرشون کشید و کلاه نمدی های مردها رو داغون کرد شروع شد.
ما ایرانی ها از همون اول تمدنمون هم حجاب درست و حسابی داشتیم هم فرهنگ درست و حسابی.همه ی اینا به خاطر دوری از فرهنگ ایرانی اسلامی هست
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
واقعا فکر میکنید حقوق بانوان زیاد است؟؟؟ بهتون اعلام میکنم که چشمانتان نابینا هستند..... وگرنه همچین حرفی نمیزدید!!!
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
الگوی خوب ارائه دادن هم خیلی مهمه. من یادم میاد که 7 سالم بود که با دیدن یک خانم تر و تمیز و زیبا و مهربان با خودم عهد بستم مثل ایشون یک خانم چادری ترو تمیز و پاکیزه و مهربون بشم.
به همین راحتی. سینما با ارائه دادن الگوهای ابتذال بزرگترین خیانت رو داره به جامعه میکنه.و انگار همه تاییدشون میکنن. و هیچ کسی انگار یارای مقابله با اونها رو یا حتی توان و عزم موازی اما حرکت مفیدکردن نسبت به اونها رو انگار هیچکس نداره.
باید طرحی نو در انداخت
بی خاصیت
Seychelles
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
سلام به نظر من علت بیحجابی فقط جلب توجهه که اگه یه کم خانواده ها به بچه هاشون ابراز محبت کنن چه پسر و چه دختر سراغ این وسیله ها نمیره
و اینکه پایه های دینی بچه ها و حتی خود والدین گاهی انقدر ضعیفه که نمیدونن اصلا حجاب چه فایده هایی داره
به نظر من باید از خانواده شروع کرد ویا کتابهایی که قضاوت های عادلانه در مورد حجاب دارند و به زبان جوانان نزدیکه تولید بشه و یا یه نهضت درست برای حجاب توی مدرسه ها شکل بگیره
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
علماء و حضرات و دوستان میگویند: "بی حجابی زنها باعث شده مردها بی ایمان بشوند"
میخوام این رو عرض کنم که:
اگر یکی از همین مردهای ما به قلب اروپا سفر کند (مثلا برای تبلیغ) و چشمش به زنهای اروپایی افتاد، آیا دوام خواهد آورد؟؟؟ آیا چشم پاک دارند مردان ما؟؟؟
همه ی تقصیرات را گردن زنها نیاندازیم... متاسفانه از اول هم همینطور بوده.... فلاسفه در قدیم میگفتند، زنها دوستان شیطان و برای فریب مردها آفریده شده اند، میگفتند یکی از دلایل هبوط آدم به زمین و خوردن آن میوه ی بهشتی، حوا بود.... میگفتند زنها مانند حوایند و......... (در حالی که قرآن چیز دیگری میفرماید...)
الان هم طرز تفکرها مانند قدیم، زشت و ناپسند است.....
بجای اینکه چشمان خود را پاک کنند و با زن مانند انسان رفتار کنند،
نه به زنها به چشم انسان نگاه میکنند و نه چشمان خود را و نه عقلشان را از افکار پلید پاک میکنند......
مشکل اینجاست که فکر نمیکنند..... مشکل اینجاست که افراط و تفریط میکنند......
زنها را حبس و خود را آزاد از هر قید و بندی.....
بجای اینکه به پسر بچه های خود یاد بدهند چشمان خود را پائین بیاندازد و شرم کند، دخترها مجبور به حجاب دست و پاگیر میکنند.....
بجای اینکه بروند و سیگاریها و معتادین را جریمه و مجازات کنند، دخترها را توی کوچه و خیابان تحقیر میکنند.....
آیا سیگار برای سلامتی ضرر دارد یا حجاب؟؟
من هر وقت در خیابان قدم میگذارم سیگاریها را لعن و نفرین میکنم، زیرا همین افراد پلید باعث شدند دچار بیماری شوم...
راه حل های پیشنهادی من:
1. فرهنگ سازی و آموزش از سنین پائین و استخدام مربیان بافرهنگ و جوان (فرقی هم نداره چه دوران ابتدائی، چه دبیرستان و چه در دانشگاه...) برای این گفتم مربی بافرهنگ، زیرا برخی از مربیان ما بی فرهنگند
2. جلوگیری از فروش لوازم فساد مثل سیگار و لباس های ناجور و الهام گرفته از فرهنگ غربی و... (جدیدا فیلمهای سانسور نشده و فاسد رو مثل آب خوردن میشه گیر آورد، توی ویدئو کلوپها...)
3. ارائه ی کتب و مجلات و نرم افزار های آموزشی (برای مثال چگونگی تربیت صحیح و انسانی دختران و پسران برای پدر و مادرها) تحت نظر مخصصین روان شناسی و روحانیون جوان و مذهبی و آگاه از نیازهای جوانان، به صورت گسترده
4. تشویق زنان و دختران برای آموزش طراحی دوخت و زیبا جلوه دادن این رشته تحصیلی مفید و ارزشی و دارای بازار کار عالی و ایجاد مزون ها و طراحی های لباسهای اسلامی الهام گرفته از فرهنگ غنی ایرانی
5. صدا و سیمای ارزشی (از نظر محتوا و جذابیت برنامه های آموزشی و تفریحی)
6. ایجاد هرچه بیشتر مکان های آموزشی (نه فقط گلدوزی و...) و تفریحی و.... برای بانوان
و خیلی از کارهای دیگر که موجب میشود فرهنگ زنان و مردان ایرانی بالا برود و دیگر جوانان ما سوی هرزگی نروند و دل امام زمان از ما خوشنود باشد.
------از نظر من با اجبار کردن هیچ چیز درست نمیشود، بلکه خرابتر هم میشود.--------
( -------- چند وقت پیش در خبرها خواندم: چند مرد به یک استخر زنانه حمله کردند و.... بنظر شما آیا زنها آنجا هم باید حجابشان را رعایت میکردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خداوند انسانهای خودخواه و هوس باز و کثیف را دوست ندارد. (البته نمیشود اسم انسان روی آنها گذاشت...) ---------)
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
...بعد ميگه چرا ما دخترا رو مسخره و تحقير ميكنين...!!!آخه عزيزمن اگه يكبار قشنگ سوال رو ميخوندي توي جوابت نمينوشتي سيگار هم ضرر داره!!!آخه وگه ما در رابطه ي ضرر جسماني صحبت كرديم كه تو ضرر معنوي و روحاني بي حجابي رو كمتر از ضرر سيگار ميدوني؟
من به عنوان يه پسر توي اين جامعه چي گناهي كردم كه به خاطر بي حجابي تو بخوام سرم رو پايين بگيرم؟بابا منم ميخوام آزادانه سرم رو توي جامعم بالا بگيرم و به هر طرف كه دلم ميخواد نگاه كنم.نه به خاطر بي حجابي تو هميشه سرم مثل بز پايين باشه.
بهتره اينجوري با هم كنار بيايم كه هم تو حجابت رو رعايت كني و هم من چشمم رو پاك نگه دارم.
كه البته اگه تو حجابت رو رعايت كني منم جرأت ندارم چشمم رو از روي هوس كج كنم به تو.
...باشه دختر خوب و با فرهنگ ؟؟؟؟!!!!!!
البته ناراحت نشو،راه حلهاي پيشنهاديت خوب بود
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
ما وقتی حجابمون رو هم رعایت میکنیم مردها باز با چشم های از حدقه بیرون زده بهمون نگاه میکنن پس اول باید مردها اصلاح بشن
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
-اولا! سعی کنید با یک خانم درست صحبت کنید. این طرز حرف زدن اصلا چیز جالبی نیست.
ببخشید!! شما اصلا منظور منو متوجه نشدید!
من دارم میگم داریم افراط و تفریط میکنیم. دخترها رو از سن پائین میچیم توی چادر و بسته بندی شده، که اصلا نفهمه کودکی یعنی چی... بعد پسره چشش هر وری میگرده... اینارو دیدم که دارم میگم.
همین چند وقت پیش مهمونی رفته بودیم. پسره 12سالش بود. همچین چشم تو چشم من نگاه میکرد، (در حالی که من حجابم کامله...) منم با خشم و غضب نگاهش کردم، ولی انگار جوابگو نبود... این پسر وقتی بزرگ بشه میشه مثل همونایی که به استخر زنانه حمله کردن....
در ضمن، احتمالا حضرت یوسف بلانسبتشون (اینجاشو دیگه نمیگم... ولی کسی که چشم محجوب داره، بهش نمیگن بز!!! میگن انسان)
کلا هر انسانی، چه مرد... چه زن... باید چشم پاک داشته باشه...
-توی اسلام هرکسی وظیفه ای داره، اگه شما انتظار دارید زنها حجابشون رو رعایت کنند، شما هم باید حجاب چشم و همینطور حجاب ظاهریتون رو رعایت کنید. حجاب فقط برای زنها نیست.
- یک سوال! اگر مردی فقط در جایی که زنان با حجابند و گناهی نکرد، مسلمان خوبی بوده؟؟ جایی میتونه مسلمانی خودش رو ثابت کنه که در برابر هوس بایستد!!
-من دختر محجبه ای هستم. (خوبه اینو بغل اسمم نوشتم...) حجابم رو دوست دارم. خداوند فرموده حجاب داشته باشم تا نگاه های هرزه بهم نیافته...
-به نظرتون کسی که به استخر زنانه حمله میکنه، چیزی از انسانیت میدونه؟؟
خوب اینم قبول دارم کسی که برهنگی میکنه، چیزی از انسانیت نمیدونه!!
باز هم میگم، منظور من این بود که داریم افراط و تفریط میکنیم.... همین!
-در ضمن از نظر من سیگار کشیدن هیچ تفاوتی با بی حجابی نداره.... تنها تفاوتش اینه که اون سلامت روح رو به خطر می اندازه، اون سلامت جسم رو... از قدیم هم گفتند: عقل سالم، در بدن سالم!
- بعلاوه من انتظار ندارم کسی بهم بگه خوب نوشتی... نیازی به این ندارم. ولی ممنون که پاسخ دادید.
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
-(امام صادق علیه السلام میفرمایند: "اما حق چشم تو این است که آن را از هرچه بر تو حلال و روا نیست بپوشانی و مبتذلش نسازی، مگر برای عبرت آموزی به گونه ای که از آن بینا شوی یا پاداشی بدست آوری، زیرا دیده وسیله ی عبرت است." رساله حقوق امام سجاد علیه السلام)
- (به مردان مومن بگو تا چشم از نگاه ناروا بپوشانند. سوره نور، آیه 30/ به زنان مومن بگو تا چشم از نگاه ناروا بپوشانند. سوره نور، آیه 31
و اما شان نزول این آیه چیست؟
در کتاب شریف کافی برای شان نزول آیه از امام باقر علیه السلام چنین نقل میکند که مردی از انصار در مسیر خود با زنی روبه رو شد. در آن زمان زنان مقنعه خود را در پشت گوش ها قرار میدادند. طبعا گردن و مقداری از سینه آنها نمایان میشد. چهره آن زن نظر آن جوان را به خود جلب کرد و چشم خود را به او دوخت و هنگامی که زن گذشت، مرد هم چنان با چشمان خود او را بدرقه میکرد در حالی که راه خود را ادامه میداد تا اینکه وارد کوچه تنگی شد و باز همچنان به پشت سر خود نگاه میکرد، ناگهان صورتش به دیوار خورد و تیزی استخوان یا قطعه شیشه ای که در دیوار بود صورتش را شکافت. هنگامی که زن گذشت، مرد به خود آمد و دید خون از صورتش جاری است و به لباس و سینه اش ریخته و سخت ناراحت شد و با خود گفت: بخدا سوگند به خدمت پیامبر میروم و این ماجرا را بازگو میکنم.
هنگامی که چشم رسول خدا صلی الله علیه و آله به وی افتاد فرمود: چه شده؟ مرد ماجرا را نقل کرد، در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیه ی فوق را آورد.)
- (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هر زن شوهرداری که چشم را از نگاه کردن به غیر شوهرش پر کند، مورد غضب شدید پروردگار جهان قرار خواهد گرفت.)
- ( پیامبر اکرم صلی الله فرمودند: نگاه و تفکر کردن در پنج چیز دید ظاهری و باطنی انسان را زیاد میکند:
1. نگاه به ساختمان کعبه
2. نگاه به قرآن
3. نگاه بر چهره ی مادر و پدر
4. نگاه به چهره ی عالم ربانی
5. نگاه کردن به آب جاری

- شما جوری از حرفهایم برداشت کردید که انگار من بدحجابی زنان رو تایید کردم. خیر! اینطور نیست. من هیچوقت دوست ندارم، به زن نگاه ابزاری شود.
- راستی اگر آقایون غیرت داشتند جامعه به این وضع نمی افتاد. متاسفانه برخی آقایون انگار از این وضع لذت میبرند!!
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
با كمال ادب و تشكر و البته عذر خواهي جهت احيانأ بي احترامي بايد مطالبي را براي اين خانمها متذكر شوم.
-بينيد فاطمه خانم، وقتي ما درباره ي حجاب زنان صحبت ميكنيم،بايد بدانيم كه لازمه ي حجاب براي زنانمان عفت و متانت آنهاست.وقتي زني علاوه بر حجابش هيبت و بزرگي مقام خود را حفظ ميكند،ميشود همچون مادر امام صادق عليه السلام كه وقتي از كوچه اي عبور ميكردند تمام مردان مغلوب هيبتشان شده و جملگي براي ايشان كمر خم كرده و جرأت كوچكتيرن بي احترامي را به ايشان نداشتند . ولي اگر زن جامعه حجاب ظاهريش را حفظ كند اما هر گونه سبك بازي از خودش در بياورد ،نبايد از مردان هرزه چشم جامعه توقع پاك دامني داشته باشند.
البته هرگز منكر مرداني هرزه كه هيچ بويي از انسانيت و دين نبرده اند نميشوم ، اما زنهاي ما مأمور به وظيفه اند نه به نتيجه.
-فاطمه خانم(دختر محجبه)،در ابتدا بايد به شما متذكر شوم كه اين شيوه ي تند گويي شما باعث سوءتفاهم هاي اين چنيني نيز ميشود.
اما بعد:
1-چه كسي گفته كه چادر براي كودكان مانع از لذت بردن آنها در كودكيشان است؟بلكه آنها هم ميتوانند همچون كسي كه چادر يا روسري بر سر ندارد از زندگي كودكانه ي خويش لذت ببرد.
البته بازهم منكر پدر و مادرهاي متعصبي كه گيرهاي الكي اون هم به بهانه ي مذهبي بودنشون ميدهند نميشوم،اماخيلي از دختر بچه هاي ما هستند كه خودشون با علاقه دوست دارند كه تو همون چادرهايي كه شما بسته بندي ميناميشون چپونده بشن،و اينگونه نيست كه تمام بچه هاي ما به اجبار پدر و مادرشون مجبور به اينگونه نوع پوشش باشند.
2-با كمال ادب و احترام به شما عرض ميكنم كه همانگونه كه از ديگران توقع داريد كه با ديده ي منطقي و حقيقت به همه چيز نگاه كنند، لطفا خود را از اين قائله استثناء ندانيد.
گاهي وقتها ميشود كه خود من به چهره ي پدر و مادرم و يا هر كس ديگر ا
مدیر پایگاه دوستان گرامی :
به دلیل ترافیک زیاد ، نظرات بیش از 5 سطر نمایش داده نخواد شد .
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
خواهش ميكنم اگر ممكن است ادامه ي مطلب من رو ثبت كنيد.آخه مهم بود.قول ميدم تكرار نشه
مدیر پایگاه کاربر گرامی ،

متاسفانه مطلب حذف شده است .

بیش از 24000 صفحه خبر وجود دارد و تایید این کامنت ها یک تیم نیاز دارد و دوستان وقتی گرم کامنت نویسی میشوند به این نکات توجه ندارند .

موید باشید.
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
باز رفتیم سر جای اول که... هزار هم بگم جوابم همینه... خانوما حجاب رعایت کنند....
آقایون چشم چرانی نکنند... بقول همین فاطمه خانومی که جوابم رو داده، ما اگه حجابمون رو رعایت کنیم، هنوز چشمانی هستن نگاه میکنن...
پس برای تربیت بچه هامون افراط و تفریط نکنیم!! با تشکر
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
وقتی چشمت هر جایی شد دلت هم می شود کاروانسرای شاه عباسی ...

---- از مدیریت سایت عذر میخوام بدلیل زیاد بودن نوشته هام... تکرار نمیشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
پاسخ به آقا سجاد

1- باز یکی یک حرف حقی زد دوستان ربطش دادی به آمریکا؟!
اصلآ من به آمریکا چی کار دارم؟!!!

2- اصلآ مگه زمان شاه آمریکا پشت ایران نبود؟ پس چرا وضع حجاب بهتر بود؟!

3- این قدر دشمن دشمن تا کی می خواد ادامه داشته باشه؟ این که همه ی کوتاهی ها و بی برنامگی های خود رو به دشمن ربط بدیم تا کی می خواد ادامه داشته باشه؟

4- آیا رفتار گشت ارشاد که مضر ترین کار برای حجابه توسط دشمن طرح ریزی شده؟
این که از دیوار مردم برای جمع آوری ماهواره ها برن بالا توسط دشمن برنامه ریزی شده؟؟؟

تا کی می خواین ای سیاست های غلط رو ادامه بدین و هی بگین دشمن دشمن؟؟؟!!!

5- مگه این چیز هایی که شما به عنوان عوامل بد حجابی گفتی صد برابرش در کشور هایی مثل ترکیه محیا نیست؟ پس چرا اونجا گرایش به حجاب روز به روز بیشتر می شه و اینجا ...؟؟؟؟

6- منظور من از مشروعیت مشروعیت فقهی نبود. این هم از نشانه های سواد فراوان امثال شماست.
بنده منظورم از مشروعیت یعنی مقبولیت یک گزاره به عنوان قانون است. یک گزاره قانونیت و مجال اجرا پیدا نمی کند مگر مورد قبول اکثر مردم باشد.
امکان دارد یک گزاره ای حق باشد (مثل حجاب) اما نتواند قانون شود چون مقبولیت ندارد.
نمونه ی این مطلب در زمان امیر المومنین بسیار رخ داده است. مثلآ نماز تراویح که مستحب بود به دستور خلیفه ی دوم به جماعت اقامه می شد و این یک بدعت بود. امیرالمومنین که خلیفه شدند امر کردند که این بدعت است و نماز مستحب را نباید به صورت جماعت خواند. حضرت در منزل بودند که صدای هیاهو شنیدند، پرسیدند چه شده عرض کردند مردم می خواهند نماز را به جماعت بخوانند. حضرت فرمودند وظیفه ی من گفتن حق بود می خوان جماعت بخونن می خوان فرادی بخونن.
در این جا حضرت می توانستند برای حرف حقی که می زنند چوب و چماق بر سر مردم بیاورند ولی این کار را نکردند.

این قضیه مشروعیت که من گفتم مثل این است که اکثریت مردم فردا تصمیم بگیرند که هر وقت چراغ راهنمایی سبز شد بایستند و هر وقت قرمز شد حرکت کنند. در این حال قانون راهنمایی رانندگی از قانونیت می افتد چرا که کسی دیگر این قانون را قبول ندارد.

سخن من این بود که باید قانون مقبولیت عمومی داشته باشد و وظیفه ی متدینین و فرهنگیان این است که مقبولیت حجاب رو در بین مردم افزایش دهند. اگر این کار انجام شود و حجاب پس از یک نظر سنجی یا یک رای گیری قانون شود آن وقت بی حجابی حنجار شکنی می شود و در آن وقت برخورد قانونی معنا پیدا می کند.

7- در کل من به شما دوست عزیز پیشنهاد می کنم یک مقدار مطالعات خود رو بالا ببرید و این قدر زود قضاوت نکنید و دنبال راه کار هایی باشید که آزموده شده و علمی هستند.
نه این که هر چی می شه به دشمن و وهمیات خودتون استناد کنید.

راستی در آخر عرض بنده جدایی دین از حکومت بود نه جدایی دین از سیاست، این هم از اشتباهات شماست که به علت کمبود مطالعه جدایی دین از حکومت رو مساوی جدایی دین از سیاست می دونید!

در کل یکی از زیبا ترین سخنان امیر المومنین که گریبانگیر اکثریت جامعه ی ماست این است:
الناس اعداء ما جهلوا

عزیز جان فکر کن بیاب!

یا علی
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
1-پسر خوب مثل اينكه شما خيلي اعتماد به دشمنتون دارين كه تا يك حرف به ضرر دشمنت گفته شد اينقدر بر آشفته شدي.
درسته كوتاهي از ما هم هست اما كوتاهي ما در ريشه كن كردن فساده،واين فساد رو كي آورده؟؟همون دشمني كه اينقدر دوستش داري عزيزم...پس گناه دشمن رو نميشه ناديده گرفت.همون طور كه كوتاهي خودمون رو نميشه ناديده گرفت.پس بهتره به قول رهبر همه چيز رو همون طور كه هست نگاه كنيم.همه چيز رو..
2-از اين به بعد هم سعي كن اگه منظوري داري همه كس فهم بنويسي تا بي سوادي ديگران رو بهانه نكني.
3-حالا يكم برگرد به دوران قبل انقلاب.چي ميبيني ؟؟
يه همه پرسي كه طي اون همه پرسي نود و نه درصد مردم حكومت اسلامي رو قبول كردن.پس ديگه نيازي نيست برا هر مسئله اي كه پيش مياد سريع رأي گيري راه بندازيم.وقتي كسي حكومت اسلامي رو قبول كرده يعني حجاب اون حكومت اسلامي رو هم قبول كرده.پس با ديدن چند نفر كه قانون شكني ميكن ما مجبور نيستيم همه پرسي راه بندازيم.
4-راستي من در آخر عرض ميكنم كه منظورت رو از جدائي دين از حكومت نفهميدم.آخه خيلي با كلاس صحبت كردي و هيچ توضيحي هم براش ندادي
5-در كل همون امام علي اي كه ازش خيلي قشنگ بلدي صحبت كني ،به خاطر علمي كه داشت هيچ وقت غرور نگرفتش و ديگران رو به خاطر دير فهميشون مسخره نميكرد.پس تو هم بهتره همين سيره رو در پيش بگيري عزيز جان....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
آقا قاسم

1- اگر قرار باشه آدم در یک کامنت یک سایت بخواد امور فرهنگی را حل و فصل کنه که نمی شه! منم نمی تونم اینجا براتون مقاله بنویسم که مفهوم جدایی دین از حکومت یا همون سکولاریسم چیه. اینو باید خودتون زحمت بکشید و مطالعه کنید. اگر هم بدون مطالعه ی درست بخواهید با این نظر مخالفت کنید و بدون این که چهار تا مقاله ی درست و حسابی در این زمینه بخونید بخواهید اونو رد کنید مصداق فرمایش امیر المومنین علیه السلام می شوید که فرمودند الناس اعداء ما جهلوا!

2- شما باز جای پاسخ گویی به سخنان بنده دشمن دشمن راه انداختید.
من پرسیدم آیا گشت ارشاد رو دشمنان راه انداختند؟؟!! آیا بالا رفتن از دیوار مردم توسط دشمن انجام شده؟؟؟!!! و هزار و یک کار دیگه توسط دشمن انجام می شه؟
اصلآ به عقیده ی شما مگه قبل از انقلاب کلآ همه چیز دست دشمن نبوده؟ پس چرا وضع حجاب بهتر بوده؟

3- آقاجون این دشمن دشمن کردن ها دیگه فایده نداره و برای همه تکراری شده.

بعدم ببینم این که می گی هر چیزی رو همون جوری که هست نگاه کنیم یعنی چی؟ یعنی همون جوری که شما ها می بینید نگاه کنیم؟؟؟؟!!!! اصلآ این اسمش می شه نگاه کردن؟؟؟؟؟!!!

آخه اصلآ تو این فضایی که هر چیز مخالف ماست رو به دشمن حواله می دیم اصلآ می شه نگاه علمی کرد؟ می شه تو تلوزیون یکی بیاد در مورد جدایی دین از حکومت توضیح بده که شما منظورش رو بفهمی و بعد انتخاب کنی؟ یا همه چیز یک طرفه است و همه ی مخالفان دشمن؟؟؟؟؟؟!!!!

شما می گی درسته کوتاهی از ما هم هست!
اصلآ ببینم از 30 سال پیش تا به حال غیر از دعوای سیاسی بگو ببینم چی کار برای حجاب کردین؟؟؟ دین و حجاب و همه چیز فقط شده دستمایه دعوا های سیاسی!

اینم که وضع بحث و گفت و گوتونه!

اینم که شیعه نیوزه که آدم هر جمله ای که می خواد تایپ کنه دستش می لرزه که خدایی نکرده فیلتر کنن، خود شیعه نیوز هم که هر جمله ای رو می خواد بذاره دست و دلش می لرزه که بذارم یا نه؟!! بعدش چی می شه!!!

اون وقت به من می گی بیا جدایی دین از حکومت رو توضیح بده!!!!

گند همه چیز رو خدایی در آوردین.
آخه کجای دنیا برای مشروعیت بخشیدن استناد می کنن به رای گیری 30 سال پیش؟
الآن تو انگلیس که به قول شما دیگه ته دشمنه هر وقت مردم اراده کنن و رای بدن بساط سلطنت که تازه تزئینی هم هست جمع می شه! حالا شما می گی 30 سال پیش مردم رای دادن! خوب مردم قبلش هم به قانون مشروطه رای دادن، پس چرا دوباره انتخابات برگزار کردید؟؟!!!

یا علی
مدیر پایگاه دوستان گرامی :
به دلیل ترافیک زیاد ، نظرات بیش از 5 سطر نمایش داده نخواهد شد .
با تشکر
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1-اينكه حل مسئله ي بي حجابي يه أمر دروني است درسته،اما نبايد تلاش دشمن در اين راه رو ناديده گرفت.آخه براي ازبين بردن فساد بايد از ريشه اون رو نابود كرد و ريشه ي خيلي از دلايل بي حجابي به دشمن برميگرده.هر چي باشه دشمن كه بي كار ننشسته.البته به خاطر اين حرفها نبايد از زيركار در رفت.2-اونم كه رهبر گفته همه چيز رو همون طور كه هست ببينيد،يعني اينكه ذهن هامون رو از هر تعصب بي جاي به نفع خودمون خالي كنيم.از طرز جوابت معلوم بود فقط ميخواي عقده ي دل خالي كني.3-ازبين رفتن حكومت مشروطيت به خاطر منحرف شدنش از مسير اصلي و ديني خودش بود كه به خواسته ي خود مردم صورت گرفت.اما اين حكومت فعلي هنوز از مسير اصلي خودش خارج نشده كه بخواهد برانداز شود.در ضمن با كمي تحقيق متوجه ميشي كه سلطنت انگلستان هرگز تزئيني نيست(به گفته ي دكتر عباسي)5-راستي شيوه ي حكومت سكولار خيلي وقته كه از نظر نظام اسلامي ايران رد شده. البته در پايان منكر تمام كم كاري هاي مسئولين و مردم نميشوم،...ممنون...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
بیا بازم هی دشمن دشمن!

دشمن بی حجابی رو راه انداخته، دروغ رو کی تو این مملکت نهادینه کرده؟ فساد اداری رو کی نهادینه کرده؟ این همه آدم کشی و تجاوز دسته جمعی و ... هم همه کار دشمنه؟
دزدی مسلحانه از بانک چی؟ اینم کار دشمنه؟
پر شدن ظرفیت زندان ها و چک های برگشتی و اقتصاد بی درو پیکر و داغون هم کار دشمنه؟
آمار طلاق و فساد و بی دینی و روزه خوری و ... هم کار دشمنه؟

به جای پاسخگویی به سوالات بنده فقط می گید دشمن دشمن!

قضیه ی شما قضیه یارو که تو جنگ با دشمن فرضی کشته شد!
عوض این که واقعیت رو ببینید این قدر در توهم دشمن و توهم توطئه دارین غلط می زنین که واقعآ خودتون رو و جامعه و کشور رو دارین نابود می کنید!!!
ميلاد(منتظر)
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
فكر كنم اگه كسي براي اين خانم محترم يك كف زيبا نزند به خودش ظلم كرده!سعي كنيد افراط و ......نكنيم و انساني با خدا باشيم.
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
كاشكي مينوشتي منظورت كي بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
بر مبنای روایت "الناس علی دین ملوکهم" و روایتی از پیامبرص مردم به حاکمانشان شبیه ترند از پدرانشان . توضیح اینکه اولیائ جامعه نیز باید از خود سئوال کنند که ما چگونه رفتار کردیم که نتیجه اش این فسق و فجور ها شد؟ این مفهوم سیاسی نیست که عدهای را خوشحال و یا ناراحت کند مقوله دین و هدایت بشر در بستر یک نظام سیاسی نمیگنجد مربوط به آحاد بشریت است وحتی نه یک کشور همه ما یکایک در محضر رب الارباب باید پاسخگو باشیم که با چه نیتی و با چه شکلی در قالب افراد مذهبی و مسلمان راهزنی دینی کردیم و بعضا برای آباد کردن دنیایمان آخرت خودمان و دیگران را خراب میکنیم آیا واقعا ارزشش را دارد فردی نزد سید ابوالحسن اصفهانی زعیم شیعه آمد از ایشان پرسیدند چهکارهاید و کارتان چیست ؟ گفت من دزد هستم . شب ها از دیوار مردم بالا میروم و با دزدی ..میگذرانم آمده ام بگویم من مال مردم را میدزدم شما مراقب باشید دین و اعتقاد مردم را ندزدید اللهم انا نشکوا فقد نبینا و غیبه امامنا و کثره عدونا و شده الفتن بنا و تظاهرالزمان علینا ....اللهم عجل لولیک الفرج . یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین
کانون فرهنگی هنری سلاله پاکان شهرستان جهرم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
با سلام و ادب و احترام
در عصر امروزی دلایل بدحجابی و بی حجابی را می توان به خانواده ، مدرسه و صدا و سیما اختصاص داد
متاسفانه در مدارس و دانشگاه ها توجه خاصی به اینگونه مسائل نمی شود
و رسانه نیز موفق ها را بدحجاب ها نشان می دهد غافل از اینکه بسیاری از مهندسین،دکترها، و ... خانم های محجبه هستند
متاسفانه حرمت حجاب در نخست در محافل خانوادگی شکسته می شود که باید واقعا در این امور تجدید نظر شود

متاسفانه از دوران اصلاحات به این طرف کمتر فیلمی ساخته شده است تا ارزش ها را واقعا ارزش نشان دهد و بیشتر بینندگان را به بی بند و باری ، روابط نامشروع ، دوستی های خیابانی و... دعوت می کنند
فاطمه (دختر محجبه)
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
درسته! موافقم
مدیر پایگاه کاربر گرامی : (فاطمه (دختر محجبه) از پیامهای شما منتشکریم اما به دلیل کثرت پیام تلاش فرمایید نظرات را کوتاه ارسال فرمایید .
متاسفانه نظر قبلی شما به همین دلیل تایید نشد .
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
بسم الله الرحمن الرحيم بايد به قران و سنت وسيره ي اهل بيت عمل شود
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
بسم الله الرحمن الرحيم بايد به قران و سنت وسيره ي اهل بيت عمل شود
....
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
به نظرم باید با مافیای وارد کننده ی لباس برخورد شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
باید به نظرات همه دوستان احترام بذاریم بعضی از دوستان فقط نق زدن و ایراد گرفتن بلداند ولی نظر و راه حلی نمیدهند من درباره وضعیت حجاب نظر شخصی ام این است 1-خوردن مال حرام 2-فقر و رفاه زدگی : یک سری از روی فقر و تنگدستی برای نشان دادن خود و کسب اعتماد به نفس در جامعه خود را با ارزش هایی که به هر دلیلی به دروغ ارزش شدند تطبیق می دهند و ارزش های واقعی انسان را فراموش میکنند و یک سری هم از روی رفاه زیادی با تبلیغات سوء فرهنگ شکست خورده غرب خود را تطبیق می دهند
3-میدان زیادی به خانوم ها دادن و دور شدن زنان از وظایف ذاتی شان 4-بی غیرت شدن مردان به قولی پاستوریزه شدن مردان 5-دور شدن قرآن و عمل نکردن به این گنج الهی توسط فرد و جامعه 6- تحجر و خانه نشین شدن مومنان واقعی 7- عمل نکردن به قانون کشور توسط مسئولین 8- تهاجم غرب برای ضعیف کردن بنیان خانواده 9-عدم تربیت صحیح کودکان 10-کم رنگ شدن اعتماد مردم به روحانیون به دلیل عملکرد برخی روحانی نماها 11-عدم شناخت درست افراد از دین اسلام ،فکر میکنند اسلام دین غم و اندوه و کناره گیری و دوری از اجتماع است و اجتماعی بودن را در فرهنگ مدرن می بینند 12 روی کار آمدن افراد ریاکار در سمت های بالا
در آخر راجب به دوستی که میگفت من به آمریکا چه کار دارم باید بگم شاید تو کار نداری ولی جالبه که اون باهات کار داره الان راه حلش اینه ایمان رو تو دل جوونا بکشه چون فهمید تا وقتی ایمان باشد اونا لنگ می زنند مثل اینکه شما زیاد با قرآن آشنا نیستید و با هشدارهایی که مدام از شیطان و شیاطین می دهد آشنایی ندارید وگرنه هیچ به این موضوع این طوری نگاه نمی کردید با این حال کاملا به نظرتون احترام میذارم و از روی حسن نیت گفتم
وحید تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
یکی از nدلیل صدا سیما
در اکثر فیلمها همسران معتادها و زنهای بدبخت و رنج دیده < چادری هستند
؟
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
کاملا صحیح
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
برای ظهور مهدی (ع) هر شب خدا خدا کن

و اکثر الدعا به تعجیل فرج و ان ذلک فرجکم

و این خیلی مهمه. بیایید خودمان را درست کنیم و یک منتظر واقعی باشیم
دوست من
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
به نظر شما اگه یه عفاف خونه بود که این جونا کارشون رو انجام بدن دیگه مثه آدمای کمبودی اینجوری خودشئن رو عرضه میکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
لقمه که پدران به فرزندان میدهند مهمتریت دلیل است ودیگری اینکه درس و دانشگاه برای خانواده مهمتر از دین است و انرا پیگیری می کنند
alex123.blogfa.com
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
هرکسی دوست داره بی حجاب باشه یعنی دینش شیعه نیست ما حق نداریم کسی را به اجبار به کاری بکنیم شما
اhossein
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
فرهنگ حجاب بایدازخانواده شروع کرد پدرومادر است که میتوانددخترش باحجاب باربیاورد یا....
نسرين
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
به نظرمن علت بدحجابي در ايران بيشتر ماهواره هاست كه مردم خودشون رو عروسك غرب كردند وعلاوه بر ماهواره فيلمهايي كه ازسينماهاي ايران پخش ميشه ومدگرايي رو به جوونها يادميده ومتاسفانه نميدونم چطور مجوز پخش به بعضي از فيلمها داده ميشه،بيكاري درجامعه هم ميتونه يكي ازدلايلش باشه،وصدا وسيما هم اگه بيشتر روي برنامه هاي مذهبي وقت ميگذاشت ميتونست يه كمك عالي باشه،با كار كردن بيشتر روي مهدويت ازطريق رسانه ها موثرترين راه ميتونه باشه اخه توي جامعه ما جوونها هيچ انسي با امام زمانشون ندارن واگه اين غربت ازبين ميرفت ديگه هيچ جووني به خودش اجازه نميداد كه بخواد دل امام زمانش رو بشكونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
عاقبت کار به نداشتن ایمان به خداوند و جمع کردن پول و فقر و نداری در این مملکت در این مملکت تازه روز به روز هم بدتر میشه انتظار نداشته باشین که با این وضعیت بهتر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
حالا زمین و زمان مقصر بدحجابی هستن اما ماهواره ها هیچ نقش مخربی ندارن!!!!!...

بازم بیاین فریاد وامحمدا و واعلیا به راه بندازید که چرا ماهواره ها رو جمع میکنن
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
وقتي ويروسي در بدن نفوذ ميكند ،مدتها طول ميكشد تا نهادينه شود و فرد را از پا بياندازد،و فرد براي درمان خود فقط ميتواند دارو مصرف كند كه البته مسلم است دارو هم تأثير خود را به يك باره نميگذارد؛بلكه درمانش به طول مي انجامد. حال اگر ما براي درمان بي حجابي شيوه هاي تند و قهري مانند اجبار يا مجازاتهاي بي مورد و...را در پيش بگيريم ،عاقبتش فقط اين است كه ويروسهاي متعدد ديگر را توليد و در جامعه نهادينه ميكنيم.
به نظر من بهترين دارو براي درمان اين ويروس رسانه هاي تصويري ميباشند. هرچه باشد اين ويروس را خود رسانه به جامعه ي ما تزريق كرده....
پریا
Netherlands
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
تو اجتماعی که پسران محدود شده و عقده ای داشته باشه که وقتی حتی با چادر میریم بیرون مزاحمت ایجاد میکنن فقط دختران بد حجاب مقصر نیستن وقتی میبینی استادت تموم دانشجوهای بی حجاب زیر 10رو پاس کرده وقتی میبینی بقیه انقد آرایش کرده ان که توی خوشگل بی آرایش توشون زشت به نظر میای..اینا مشکل دخترای جامعمون نیست مشکل از فرهنگمونه وقتی حتی با چادر نمیتونی بشینی سر کلاس و از شاگرد اول کلاستون مشکل درسی بپرسی فقط چون پسره وقتی هم کلاسیتو توی خیابون دیدی و یکی برمیگرده میگه صیغه کنین برین خونه تو جمع نباشین!! به نظر شما فقط مشکل از دخترای ماست؟! واقعا حد نرمالتری واسه ترویج فرهنگ حجاب وجود نداره؟؟؟
پریا
Netherlands
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
خدا گغته: زن حجاب مو.. مرد حجاب چشم
توی جامعه ما: زن حجاب اجباری.. مرد تا دلش میخواد چشم چرونی(و البته به صورت کاملا آزاد)
این باعث فساد اجتماع شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
به نظر من کشش غرب روی این طور افراد(بد حجاب) زیاد هست و فکر میکنن اگه بیشتر به غربی ها نزدیک باشند، متمدن تر و روشن فکر تر هستند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
من سعی کردم تمام نظرات رو بخونم ، تقریبا اکثرا هم درست می گن.موارد مثل عدم فرهنگ سازی مناسب،تشدید رسانه های غربی ،عدم برخورد مناسب مسئولین و... علل درستی هست.اما من بازهم خواهش می کنم از مسئولین محترم :"آقایان ،خانم ها فقط دست بجنبید و با این مواردبرخورد داشته باشید!
من الان جو دانشگاه رو نگاه می کنم هررور بدتر میشه،واگه این بدتر شدن توسطح علمی کیفی تاثیر مثبت داشته باشه بازیه حرف ولی به شدت سطوح علمی دانشگاهها رو به گند کشیده!و متاستفانه برخورد نمیشه که هیچی ،گاهی تاییدهم میشه"! خلاصه داره دیر میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
بنام الله
تا وقتی خود مسئولین فاسق و فاجر و ظالم باشن هیچ کاری نمیشه کرد.

اللهم عجل لولیک الفرج
یاعلی
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
به نظر من کل موضوع مربوط میشه به خانواده.خوب خانواده ها اجتماع رو میسازند فرهنگو میسازند آخه دختر بچه ای که از اول مادرشو بد حجاب میبینه میخای چه جوری بشه.
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
بیاییم حجاب را آزاد کنیم ولیکن هرگونه خدمات اجتماعی را به خانواده های بدهیم که رعایت حجاب اسلامی را می نمایند تا از این طریق خود تشویقی باشد برای رعایت حجاب اسلامی در جامعه بعنوان مثال در استخدام و یا پرداخت یارانه و سایر امتیازات دیگر
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
راهکار عملی و تنها را ممکن درعصر امروز ایران آزاد گذاردن حجاب برای عموم مردم است
مثل اوایل انقلاب که حجاب آزاد بود و اکثر زنان با یک شور و اشتیاق حجاب کاملی داشتند در این میان بی حجاب هم بود که انقلاب رادوست میداشت و اصلا معنای ضد نظام بودن را نداشت
ولی امروز نسلهای دیگری آمده است که معنای حجاب را نچشیده از 9 سالگی گفته اند حجاب داشته باش انتخابی جز حجاب نداشته حجاب زوری جواب نمیدهد همین می شود که با پدیده های عجیب اجتماعی در ایران مواجه ایم وقتی انتخاب دیگری نباشد راه ابلیس با تلبیس می آید و نیروی مردمیرا به انحراف می کشاند و به این و آن سوق میدهد

همین دختران و پسران امروز پدران و مادران فردای نسلی دیگرند باهمین هنجارها اگر مسئولین به فکرباشند پس راه انتخاب دیگر را برای آنان نبندیم

البته در عین آزادی حجاب میتوانیم برای حجاب امتیازات اجتماعی و شغلی و ... قائل شویم
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
با سلام خدمت دوستان به نظر من منشا اصلی بی حجابی (اصلا بد حجابی معنی نداره آدمیزاد یا حجاب داره که خود لفظ حجاب تعریف شده است و یا نداره دیگر ما در هیچ جای دین بد حجابی نداریم این لفظی است که ما خودمون دراوردیم) برمیگرده ریشه تربیت اسلامی در خانواده ها و میزان تقیدات هر خانواده که در راس آن زن و شوهر هستند و در این مسایل هر چه بیشتر تفاهم داشته باشند امر تربیت خود و فرزندان روان تر صورت میگیرد که متاسفانه هر چه بیشتر میگذره به خاطر عوامل داخلی و خارجی از جمله تکنولوژی های جدید مثل اینترنت و ماهواره و حتی صدا و سیما ی مثلا جمهوری اسلامی ایران ووووووو....باعث شده که یک قشر خاصی نسبت به مسایل دین بی تفاوت شوند حالا به هر نحوی یا حجاب ندارند یا راحت دروغ میگن یا خمس نمیدن وووووو .....چرا که عمل نکردن به هر یک از احکام دین در پیشگاه خداوند گناه کبیره است که خسران آن هم به خود انسان برمیگردد و مثلا به خدا ضرری نمیرسونه و باز ریشه ای تر آن باز میگردد به این که ما دین شناس و دیندار حقیقی خیلی خیلی کم داریم همان طور که در زمان ائمه اطهار علیهم السلام خیلی انگشت شمار بودن .آنهای که عاشق دین و راه آن بودند و در راهش تا پای جان میرفتند و لازمه و شرط اصلی آن ولایت محض ائمه اطهار علیهم السلام را از عمق جان پذیرفتن و عامل به دین عزیز خدا بودن است که تقریبا اکثریت مردم از ایمان حقیقی و شیعه حقیقی بودن فاصله دارند که اگر چنین نبود الان ما در غیبت کبری امام عصر عج به سر نمیبردیم . اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا . یا مهدی ادرکنا
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
با سلام
خیلی جالبه رهبر انقلاب یا رئیس جمهور بیاد به بابای خونه،شوهر اون خانم بد حجاب بگه ناموستو بپوشو پس غیرتشه رفته کجا
هر کسی مسئول اعمال خودشه
منتظر
Switzerland
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
خيلي از دوستان كشورهاي ديگه رو مثال زدن و گفتن:ببينيد اونجا حجاب اجباري نيست مردم خودشون به سمت حجاب ميان، دليل اصلي بي حجابي تو ايران اجباري بودن حجاب هست!
.
.
من ميگم: ارائه دادن اين پيشنهاد خيلي بي انصافيه وقتي كه شما هنوز نميدونين تعداد افراد محجبه اون كشورها نسبت به ايران چقدره!
بايد آمار گرفته بشه تا معلومشه تو كشورهايي كه مثال زدين تعداد محجبه ها بيشتره يا تو ايراني كه حجاب به قول شما اجباري هست !؟
اونوقت هست كه ميشه با اطمينان گفت كدوم راهكار درسته
.
نميدونم شايدم دوستان آمار دارن
اگر اره لطفا ما رو هم بي نصيب نگذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
فشارهای اشتباه که از اوایل نقلاب تا کنون بوده که باعث می شود مردم رادین گریز کند مثل این گشت ارشاد و ... فرهنگ سازی اشتباه ارتباطات جهانی مثل اینترنت و ماهواره و عدم مدیریت در این موارد غرب زدگی باقی مانده از قبل از انقلاب و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
فرهنگ غنی ایرانی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
بايد ريشه اي اصلاح شود امروزه ارايش پيش محرو و نامحرم براشون فرقي نمي كنه -شايد اين حرف به بعضي اقايون بربخوره ببخشيد مردا غيرتشون زير سوال رفته كه چرا اجازه ميدن خانوماشون با اين وضع بيان بيرون
حرف آخر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
امان از لقمه ی حرام.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
پوشیدن کارتن یخچال را اجباری بکنیم
@
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
فکر کنم مسئولین ما نمی خوان از خواب بیدار شن و دارن خودشونو گول می زنن واقعا تعجب می کنم که خوابن یا خودشونو زدن به خواب.
مگه غیر از اینه که برای توقف رشد یه درخت باید اونو از ریشه در آورد؟! با زدن شاخ و برگ درخت میشه جلوی رشدشو گرفت؟!
تا کی می خوان تو خیابونا به ملت گیر بدنو بد حجاب جمع کنن؟!

تا وقتی تولید کننده داخلی تولید کنه و وارد کننده وار کنه اوضاع همینه.
اگه واقعا می خوان جلوی بد حجابی و بگیرن اول باید از تولید و وارد شدن لباسای ناجور خودداری کنن و بعد کارهای فرهنگی عمیق نه این کارهای بی خودو از پایه های ابتدایی انجام بدن که حداقا نسل بعدو بشه نجات داد.
1
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
سلام
بیشتر نظراتو که خوندم دیدم اکثرا مسوولین و علت اصلی می دونن!
اما چندتا سوال!!!!!
مسولین این جامعه کیان؟! آدم نیستن!؟ بین ما زندگی نمی کنن؟! با رای ما انتخاب نمی شن؟! جدا از جامعه ان؟! مردم با هم جامعه را تشکیل نمی دن!؟
تا کی باید خودمونو گول بزنیم؟!
به نظرتون تا افکار و بینش مردم اصلاح نشه اوضاع تغییر میکنه؟!
چرا مردم و مسوولین و می خوایم جدا کنیم بدون هیچ ارتباطی!؟
وقتی ما برای یه کارت شارژ رای خودمونو می فروشیم با کمترین مبلغی ب...... باید بد تر از این سرمون بیاد.
به یه نظام به یه مسوول چه کسی مشروعیت میده؟! همین ماها که اسممون مردمه به مسوولین مشروعیت می دیم.............وقتی ما کار درستو انجام نمی دیم وقتی خانه از پی مشکل داره انتظار داریم مسوولینمون درست باشن؟! اونا هم مثل ما آدمن و جز همین مردم.
بهتره قبل از این که به فکر اصلاح دیگران باشیم به فکر اصلاح خودمون باشیم..............اگه خودمون اصلاح بشیم دیگه نیاز به اصلاح کردن دیگران نیست..............راه هدایت هم برای همه بازه .........هر کی میگه مسوول باید شروع کننده باشه اصلا دنبال اصلاح و خوب شدن اوضاع نیست...........چرا همش انتظار داریم دیگران قدم اولو بردارن بعد ما حرکت کنیم!؟
به جای بحث و جدل بی فایده بهتره یه سری به قرآن و دیگر منابع معتبر بزنیم و بعد با استفاده از خط مشی دینی و مذهبی که داریم حرکت کنیم...............اگه واقعا کسی به فکر سعادته هیچ کسی جز خودش نمی تونه به خودش کمک کنه..............به زور که نمی شه کسی و سعادتمند کرد.
بهتره به جای این که همدیگرو مقصر بدونیم رو خودمون کار کنیم...........که اگه فرد سالم باشه جامعه هم سالم می مونه.
?
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
وقتی روستاییها میان تو شهر فکر میکنند شهری شدن به اینه که چادرا رو از سرشون بردارن
ولذا اکثر تهرانیهای اصیل حتی بچه های 10 11، ساله روگیر ولی پیرزنهای روستایی در تهران مانتو روسری میگردند
?
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
وقتی روستاییها میان تو شهر فکر میکنند شهری شدن به اینه که چادرا رو از سرشون بردارن
ولذا اکثر تهرانیهای اصیل حتی بچه های 10 11، ساله روگیر ولی پیرزنهای روستایی در تهران مانتو روسری میگردند
?
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
وقتی روستاییها میان تو شهر فکر میکنند شهری شدن به اینه که چادرا رو از سرشون بردارن
ولذا اکثر تهرانیهای اصیل حتی بچه های 10 11، ساله روگیر ولی پیرزنهای روستایی در تهران مانتو روسری میگردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
این همه مشکل وبدبختی رو ول کردید چسبیدید به حجاب خانما واقعا که .................
ناشناس
United States of America
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
این قدر دست و پا نزنید ببینید حکم خدا چیه. حد داره یا ندارد تعزیر چی جامعه رو به فساد کشوندن چی اگه دنبال حکم خدایید سر تسلیم بیارید بی چون و چرا خوشتون بیاد یا نیاد بفهمی یا نفهمی بله بعضی چیزا رو نمی فهمی قانون گزار که تو نیستی بفهمی برو با شرایطش درس بخون شاید بفهمی نفهمیدی هم باید تسلیم خدا شد اره داداش ههه بعضیها برای خودشون استنباط میکنن چه...بازاریه تازه حکم مسئولین که سکوت میکنن یا ترویج میکنن یا کاری نمیکنن دین فکرکنم برای اونا هم حکمی داره حالا عمل نمیشه بحث دیگه است اول گره رو پیدا کن بعد اگه تونستی باز کن
عاطفه.س.ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
سلا.علل: 1.بی اعتنایی به حس زیبایی طلبی جوونا 2.ارتقا ندادن سطح پیشرفت فرهنگی و صنعتی در جامعه به تناسب فرهنگ اسلامی و جوان پسند نبودن ادله ی موجود 3.نپذیرفتن دختر بدحجاب توسط محجبین در جامعه به عنوان یه شهروند و انسان 4.ابزاری قرار دادن احکام اسلامی در سیستم اداری 5.اهل عمل نبودن افراد به ظاهر دیندار و خراب کردن و پذیرفته نشدن آدمای دیندار واقعی 6.به روز نبودن اطلاعات والدین و تعالیم آموزش پرورش 7.""""صدا وسیما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عزراعیل
Germany
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
راهکار چیزی نیست جز عمل به دستورات اسلام.
ازدواج دختر پس از سن 9 سالگی و تامین نیازهای جنسی وی .لطفا خودتون رو خر نکنید هیچی رو بیشتر از خدا نمی دونید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
شما دخترت رو 9 سالگی شوهر بده!

اصلآ می خوای وقتی به دنیا اومد بفرستش خونه شوهر که خیالت راحت باشه!!!
كاوه از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
حجاب بايد در ايران هم مانند اكثر كشورهاي اسلامي، آزاد باشد.
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
که چی بشه؟
غریبه آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
دلایل زیاد ولی به نظر من کار از ریشه خراب نسل که درست تربیت نشه عقده ای بار بیاد کمبود داشته باشه بهتر از این نمیشه. یاد ندارم تا بحال کسی گفته باشه زمان شاه به زور چادر سرمردم میکردن یا به زور از سرشون می کشیدن
غریبه آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
تا زمانیکه دین از سیاست جدا نشه و هرکس در حیطه وظایف تخصصی خودش انجام وظیفه نکنه همین. نظام آموزشی اشکال داره آقا . هیچ کاری به موزیک و عروسی و فاتحه خونی و آشپزخانه و مادرعروس نداره. از بیخ کار خراب وبدتر میشه که بهتر نمیشه خصوصا با زور. هیچ کاری با زور پیش نمیره و تاریخ ثابت کرده جلودار مردم نمیتوان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
صدا و سیما بسیار موثر بوده و متاسفانه...
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
کم رنگ و کم شدن خدا در زندگی ها
زیاد شدن و فرهنگ سازی نکردن استفاده از ماهواره
نبود شغل و بیکاری جوانان
در برخی موارد هم نشان دادن اعتراض و مخالفت بدین شکل
.................
United States of America
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
باید رسیدگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
نه بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
حجاب باید دست خودادم باشه به کسی چه ربطی داره که من بی حجابم البته من پسرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چه ربتي به دخترو پسر داره هر دو برابرند
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
یه کم فکر کنید به نظرتون بدحجاب ها نمی دانند کارشان مثل سیلی زدن به گوش شهدا و ...است
چرا عزیزم میدانند .
کسی خواب است را میتوان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده محال است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
اگر دو ریز همه رو آزاد کنند و مردم ببینند با بی حجابی کاری درست نمیشه اونوقت همه چی درست میشه
مثل شما
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
با سلام
یک راهکار فرهنگی برای بهتر کردن پوشش زنان تفهیم عواقب بد آن در جامعه و برای آیندگان خود فرد بد حجاب می باشد مثلا اینکه در خبرها شنیده شد که یک جوان به دختر 8 ساله ای تجاوز کرد آیا وجود این همه زن بد حجاب با انواع زیباییها کاملا بی تا ثیر بوده است اگر نمی توان منتظر اقدام درست دولتیان شد لا اقل خودمان به خود رحم کنیم

نکته ی دیگر این که تفاوتهای فرهنگی در پوشش را باید لحاظ کرد و بد حجابی را با مانتویی بودن و یا مسایل جزیی که موجب آسیب به فرهنگ جامعه نمی شود اشتباه نگرفت زیرا در یک جامعه چند میلیونی همه به یک صورت نیستند چه بسا حجاب اجباری عواقب بسیار بدتری از بد حجابی داشته باشد
طرف دارحجاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
به نظرمن تقصیر خانواده هاس که روی فرزنداشون حساس نیستندواون هارو ازاد میزارن
محمدحسین
Germany
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
خانوادهشان مسولیت پذیر نیستند اینجور افراد اخر عاقبت خوبی نداره من از همه ی پلیس ها تشکر می کنم که وظیفشان را انجام می دهند
محدثه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
به نظر من اول باید جلوی الگوهای جوانان گرفته شود. همین بازیگرهای زن صدا وسیما،وقتی صدا وسیما خودش الگوی بد حجابی مردم است ونمیتواند هیچ عکس العملی از خودش نشان بدهد به عنوان یک رسانه ی ملی،از مردم عادی چه انتظاری دارید،خنده دار است که گشت ارشاد زورش فقط به مردم عادی میرسد ،بروید اول این بازیگرهای زن بد حجاب را بگیرید،در این مملکت بعضی از مسولین سوری کار میکنند
rza
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
مشکل جامعه مااینه که دخترا نه حجاب دارن مثل کشورای اسلامی مثلا عربستان نه خیلی خودشونو برهنه میکنن که مردا لذت ببرن مثل غربی ها دقیقا یچیزی بین اینا هستن.از طرف دیگه رسانه ها و جدی نگرفتن دولت. باعث ایجاد این مشکلات شده.
ضد یهودیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
ایرانیان از اول بی حیا و بی حجاب بودند الانم هستن و هی این بی حیاییشون بیشتر میشه..
ایرانیان فقط تا جایی که یه نفهشونه اسلام و قرآن و قبول دارن...بعد اگه جایی به نفعشون نباشه به نفع خوشون قرآن رو وارونه ترجمه میکنن...این همون چیزیه که امام علی علیه السلام انرا پیش بینی کرده بودو امام صادق علیه السلام نیز از وقوع چنین چیزی برای مردم خبر داد....دخترهای بی حیا موج موج تو خیابون موج موج شب پیش پسرا ...
بی نام
United Arab Emirates
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
حجاب داشتن نه ربطی به خانواده داره نه هیچ چیز دیگر .ادم خودش وقتی سنش به یه حدی رسید قدرت درست فکر کردن داره و میتونه تصمیم بگیره .در این صورت برای داشتن حجاب فقط خود فرد باید بخواهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
همش حرف کی وقت عمل میرسه،والا خدام آسی شده از دست ما،خوش باشید
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
دلیل بی حجابی مردان بی غیرت هستند . اگر مرد تمام زیباییه زنش را برای خودش جمع کند زن خودش را جمع و جور میکنه ولی الان مردان جامعه دنبال به رخ کشیدن زیباییه زنشان در کوچه و خیابانها هستند خب زن هم دنباله روی بی غیرتیه مردش هست . مردان جامعه را اصلاح کنید زنان ما اصلاح میشوند .
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
عدم وجود قانون ازدواج وطلاقي كه مطابقت با دستور دقيق اسلام باشد -- تهاجم فرهنگي ماهواره واينترنت - رعايت نكردن خانواده وحريم روابط -- محيط - و......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
بانظر شما تا حدودی موافقم. به نظر من زور و اجبار در داشتن حجاب باعث میشه افراد بی حجاب نسبت به اسلام و حجاب رفتاری تند و توام با بی احترامی در پیش گیرند. از سوی دیگر قداست اسلام و حجاب به دلیل رفتارهای غیر اسلامی و غیر اخلاقی پاره ای افراد منافق از بین می رود. در کل علیرغم علاقه ی بسیار به حجاب با حجاب اجباری مخالف و مومنان کم عقل را خطرناک تر از کافران برای دین می دانم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
واقعا متاسفم
حسین پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
با سلام دلیل اصلی بد حجابی و بی حجابی ترویج سریع موسیقی های مبتذل زیرا فردی ممکنه در منزل ماهواره نداشته باشه ولی اکثرا در گوشیهاشون یا کامپیوتر شخصیشون انواع و اقسام موسیقی ها رو دارند و یکی عروسیها که حتما حتما اکثرا آهنگهای لهوی و غنا گذاشته می شود به طور نا خود آگاه بر روی حجاب تاثیر دارد زیرا امام صادق علیه السلام فرمودند اگر شخصی ۴۰ روز موسیقی در خانه اش نواخته شود شیطان او را لمس می کند به طوری غیرت را از او می گیرد اگر به ناموس او تعرض گردد برایش مهم نیست یعنی بی حیایی تمام پس باید جلوی رواج این غده سرطانی را گرفت یعنی آگاهی دادن به مضرات موسیقی حرام ودر مورد آشپزخانه اپن دوست عزیز درست فرمودند زیرا وقتی آشپزخانه اپن است خانمها در مقابل مهمان نا محرم در محل دید هستند و خیلی خسته کار کردن با چادر بعضی ها که با روسری در آشپزخانه کار می کنند برخی هم که بدون روسری پس جلوی انظار نامحرم بودن ملاک است که در اپن این مورد یافت می شود .
نهال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
من متاسفانه يه اتفاق برام افتاده كه بعد از اون ديگه حجاب برام روي خوشي نداره از اون موقعي كه يك روزتو يه فروشگاه وقتي كوچولو بودم يه دفعه يه خانم گفت ;دختر چرا موهات معلومه توبايد حجاب ببندي خواهش مي كنم يه راهكار بدين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
مهم ترین دلیل بد حجابی نداشتن سواد رسانه ای
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اینکه بعضی از عزیزان راهکارشون ، آزاد کردن حجابه. کوتاه فکرانه هست. آزادی حجاب برای جامعه ما یعنی آزاد کردن سلاح. با احترام به همه زنان و دختران ایرانی، متاسفانه بسیاری از زنان و دختران ایران با ساده اندیشی و تمایل شدید به خود نمایی، حد و مرزی برای خود نمیشناسند. و این در حالیست که زنان غرب، پوشش و آرایش خود را بسته به محیط و فضایی که در آن هستند انتخاب میکنند اما در ایران زنی که میره سبزی فروشی با زنی که میره عروسی با دختری که داره میره دانشگاه، قیافه شون یکیه !!! نه مردم و نه مسئولین اصلا حالیشون نیست که بابا! هر جایی یه کارکردی داره .وقتی دختر و پسر توی دانشگاه هر جور میخواد لباس میپوشه اولین چیزی که از بین میره ارزش درس و علم هست و جوونی که از این دانشگاه میخواد فارق التحصیل بشه چه به سر مملکت میاره؟








شعور اجتماعی، عمیق اندیشی به همه مسائل بدون عقده از دین و خدا، جامعه رو گل و بلبل میکنه که کتاسفنه
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اگه هر شخصی اعتقاد به آخرت داره به حضرت زهرا اعتقاد داره باید حجاب رو حفظ کنه همان گونه که حضرت زهرا طبق احادیث بهترین حجاب رو داشت
زهرا نیکجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
سلام برشما گرامیان ،کنترل تولیدی ها وخیاطی های پوشاک زنانه،بسیار صروری است،امسال لباس های مشکی عالبا زنانه و مردانه با آستین های کوتاه و....متاسفانه لباس مشکی عزای امام حسین ع که نشانه حمایت از اصول و فروع دین اسلام ونشانه حفاظت از شهدای کربلاست که قربانیان هدایت بشریتند.را هم وسیله پامال کردن حکم سریع قرآن همان حجاب صحیح وکامل کرده اند.اما به قیمت ارزانتر،مسئولین برای اجرای احکام الهی وحفظ عزت زنان کشورمان،از تولیدهای پوشاک زنانه شروع کنند.وقتی لباس مضحکی پیدا نشود،پوشیده نمی‌شود.