سایر زبان ها

شهروند خبرنگار

صفحه نخست

خانواده

شیعه شناسی

عکس

فیلم

دیده بان

پادکست

#الحاشیه

سردبیر

中文

صفحات داخلی

نظر خواهی / علل بد حجابی و بی حجابی در ایران و راه کار عملی شما در این خصوص ؟

کد خبر: ۲۴۱۸۴
۰۷:۵۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰






نظر خواهی /

 علل بد حجابی و بی حجابی در ایران چیست ؟

راهکار عملی شما .......؟

و  توصیه به مسؤلین .....؟




ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱۰
نظرات بینندگان
زهرا نیکجو
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
سلام برشما گرامیان ،کنترل تولیدی ها وخیاطی های پوشاک زنانه،بسیار صروری است،امسال لباس های مشکی عالبا زنانه و مردانه با آستین های کوتاه و....متاسفانه لباس مشکی عزای امام حسین ع که نشانه حمایت از اصول و فروع دین اسلام ونشانه حفاظت از شهدای کربلاست که قربانیان هدایت بشریتند.را هم وسیله پامال کردن حکم سریع قرآن همان حجاب صحیح وکامل کرده اند.اما به قیمت ارزانتر،مسئولین برای اجرای احکام الهی وحفظ عزت زنان کشورمان،از تولیدهای پوشاک زنانه شروع کنند.وقتی لباس مضحکی پیدا نشود،پوشیده نمی‌شود.
عباس
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اگه هر شخصی اعتقاد به آخرت داره به حضرت زهرا اعتقاد داره باید حجاب رو حفظ کنه همان گونه که حضرت زهرا طبق احادیث بهترین حجاب رو داشت
ناشناس
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
مهم ترین دلیل بد حجابی نداشتن سواد رسانه ای
نهال
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
من متاسفانه يه اتفاق برام افتاده كه بعد از اون ديگه حجاب برام روي خوشي نداره از اون موقعي كه يك روزتو يه فروشگاه وقتي كوچولو بودم يه دفعه يه خانم گفت ;دختر چرا موهات معلومه توبايد حجاب ببندي خواهش مي كنم يه راهكار بدين
حسین پور
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
با سلام دلیل اصلی بد حجابی و بی حجابی ترویج سریع موسیقی های مبتذل زیرا فردی ممکنه در منزل ماهواره نداشته باشه ولی اکثرا در گوشیهاشون یا کامپیوتر شخصیشون انواع و اقسام موسیقی ها رو دارند و یکی عروسیها که حتما حتما اکثرا آهنگهای لهوی و غنا گذاشته می شود به طور نا خود آگاه بر روی حجاب تاثیر دارد زیرا امام صادق علیه السلام فرمودند اگر شخصی ۴۰ روز موسیقی در خانه اش نواخته شود شیطان او را لمس می کند به طوری غیرت را از او می گیرد اگر به ناموس او تعرض گردد برایش مهم نیست یعنی بی حیایی تمام پس باید جلوی رواج این غده سرطانی را گرفت یعنی آگاهی دادن به مضرات موسیقی حرام ودر مورد آشپزخانه اپن دوست عزیز درست فرمودند زیرا وقتی آشپزخانه اپن است خانمها در مقابل مهمان نا محرم در محل دید هستند و خیلی خسته کار کردن با چادر بعضی ها که با روسری در آشپزخانه کار می کنند برخی هم که بدون روسری پس جلوی انظار نامحرم بودن ملاک است که در اپن این مورد یافت می شود .
ناشناس
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
واقعا متاسفم
ناشناس
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
بانظر شما تا حدودی موافقم. به نظر من زور و اجبار در داشتن حجاب باعث میشه افراد بی حجاب نسبت به اسلام و حجاب رفتاری تند و توام با بی احترامی در پیش گیرند. از سوی دیگر قداست اسلام و حجاب به دلیل رفتارهای غیر اسلامی و غیر اخلاقی پاره ای افراد منافق از بین می رود. در کل علیرغم علاقه ی بسیار به حجاب با حجاب اجباری مخالف و مومنان کم عقل را خطرناک تر از کافران برای دین می دانم.
علي
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
عدم وجود قانون ازدواج وطلاقي كه مطابقت با دستور دقيق اسلام باشد -- تهاجم فرهنگي ماهواره واينترنت - رعايت نكردن خانواده وحريم روابط -- محيط - و......
سارا
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
دلیل بی حجابی مردان بی غیرت هستند . اگر مرد تمام زیباییه زنش را برای خودش جمع کند زن خودش را جمع و جور میکنه ولی الان مردان جامعه دنبال به رخ کشیدن زیباییه زنشان در کوچه و خیابانها هستند خب زن هم دنباله روی بی غیرتیه مردش هست . مردان جامعه را اصلاح کنید زنان ما اصلاح میشوند .
ناشناس
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
همش حرف کی وقت عمل میرسه،والا خدام آسی شده از دست ما،خوش باشید
بی نام
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
حجاب داشتن نه ربطی به خانواده داره نه هیچ چیز دیگر .ادم خودش وقتی سنش به یه حدی رسید قدرت درست فکر کردن داره و میتونه تصمیم بگیره .در این صورت برای داشتن حجاب فقط خود فرد باید بخواهد
ضد یهودیت
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
ایرانیان از اول بی حیا و بی حجاب بودند الانم هستن و هی این بی حیاییشون بیشتر میشه..
ایرانیان فقط تا جایی که یه نفهشونه اسلام و قرآن و قبول دارن...بعد اگه جایی به نفعشون نباشه به نفع خوشون قرآن رو وارونه ترجمه میکنن...این همون چیزیه که امام علی علیه السلام انرا پیش بینی کرده بودو امام صادق علیه السلام نیز از وقوع چنین چیزی برای مردم خبر داد....دخترهای بی حیا موج موج تو خیابون موج موج شب پیش پسرا ...
rza
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
مشکل جامعه مااینه که دخترا نه حجاب دارن مثل کشورای اسلامی مثلا عربستان نه خیلی خودشونو برهنه میکنن که مردا لذت ببرن مثل غربی ها دقیقا یچیزی بین اینا هستن.از طرف دیگه رسانه ها و جدی نگرفتن دولت. باعث ایجاد این مشکلات شده.
محدثه
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
به نظر من اول باید جلوی الگوهای جوانان گرفته شود. همین بازیگرهای زن صدا وسیما،وقتی صدا وسیما خودش الگوی بد حجابی مردم است ونمیتواند هیچ عکس العملی از خودش نشان بدهد به عنوان یک رسانه ی ملی،از مردم عادی چه انتظاری دارید،خنده دار است که گشت ارشاد زورش فقط به مردم عادی میرسد ،بروید اول این بازیگرهای زن بد حجاب را بگیرید،در این مملکت بعضی از مسولین سوری کار میکنند
محمدحسین
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
خانوادهشان مسولیت پذیر نیستند اینجور افراد اخر عاقبت خوبی نداره من از همه ی پلیس ها تشکر می کنم که وظیفشان را انجام می دهند
طرف دارحجاب
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
به نظرمن تقصیر خانواده هاس که روی فرزنداشون حساس نیستندواون هارو ازاد میزارن
مثل شما
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
با سلام
یک راهکار فرهنگی برای بهتر کردن پوشش زنان تفهیم عواقب بد آن در جامعه و برای آیندگان خود فرد بد حجاب می باشد مثلا اینکه در خبرها شنیده شد که یک جوان به دختر 8 ساله ای تجاوز کرد آیا وجود این همه زن بد حجاب با انواع زیباییها کاملا بی تا ثیر بوده است اگر نمی توان منتظر اقدام درست دولتیان شد لا اقل خودمان به خود رحم کنیم

نکته ی دیگر این که تفاوتهای فرهنگی در پوشش را باید لحاظ کرد و بد حجابی را با مانتویی بودن و یا مسایل جزیی که موجب آسیب به فرهنگ جامعه نمی شود اشتباه نگرفت زیرا در یک جامعه چند میلیونی همه به یک صورت نیستند چه بسا حجاب اجباری عواقب بسیار بدتری از بد حجابی داشته باشد
ناشناس
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
اگر دو ریز همه رو آزاد کنند و مردم ببینند با بی حجابی کاری درست نمیشه اونوقت همه چی درست میشه
فاطمه
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
یه کم فکر کنید به نظرتون بدحجاب ها نمی دانند کارشان مثل سیلی زدن به گوش شهدا و ...است
چرا عزیزم میدانند .
کسی خواب است را میتوان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده محال است
ناشناس
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
حجاب باید دست خودادم باشه به کسی چه ربطی داره که من بی حجابم البته من پسرم
.................
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
باید رسیدگی کنند
مجید
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
کم رنگ و کم شدن خدا در زندگی ها
زیاد شدن و فرهنگ سازی نکردن استفاده از ماهواره
نبود شغل و بیکاری جوانان
در برخی موارد هم نشان دادن اعتراض و مخالفت بدین شکل
ناشناس
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
صدا و سیما بسیار موثر بوده و متاسفانه...
غریبه آشنا
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
تا زمانیکه دین از سیاست جدا نشه و هرکس در حیطه وظایف تخصصی خودش انجام وظیفه نکنه همین. نظام آموزشی اشکال داره آقا . هیچ کاری به موزیک و عروسی و فاتحه خونی و آشپزخانه و مادرعروس نداره. از بیخ کار خراب وبدتر میشه که بهتر نمیشه خصوصا با زور. هیچ کاری با زور پیش نمیره و تاریخ ثابت کرده جلودار مردم نمیتوان...
غریبه آشنا
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
دلایل زیاد ولی به نظر من کار از ریشه خراب نسل که درست تربیت نشه عقده ای بار بیاد کمبود داشته باشه بهتر از این نمیشه. یاد ندارم تا بحال کسی گفته باشه زمان شاه به زور چادر سرمردم میکردن یا به زور از سرشون می کشیدن
كاوه از تهران
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
حجاب بايد در ايران هم مانند اكثر كشورهاي اسلامي، آزاد باشد.
عزراعیل
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
راهکار چیزی نیست جز عمل به دستورات اسلام.
ازدواج دختر پس از سن 9 سالگی و تامین نیازهای جنسی وی .لطفا خودتون رو خر نکنید هیچی رو بیشتر از خدا نمی دونید.
عاطفه.س.ح
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
سلا.علل: 1.بی اعتنایی به حس زیبایی طلبی جوونا 2.ارتقا ندادن سطح پیشرفت فرهنگی و صنعتی در جامعه به تناسب فرهنگ اسلامی و جوان پسند نبودن ادله ی موجود 3.نپذیرفتن دختر بدحجاب توسط محجبین در جامعه به عنوان یه شهروند و انسان 4.ابزاری قرار دادن احکام اسلامی در سیستم اداری 5.اهل عمل نبودن افراد به ظاهر دیندار و خراب کردن و پذیرفته نشدن آدمای دیندار واقعی 6.به روز نبودن اطلاعات والدین و تعالیم آموزش پرورش 7.""""صدا وسیما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
این قدر دست و پا نزنید ببینید حکم خدا چیه. حد داره یا ندارد تعزیر چی جامعه رو به فساد کشوندن چی اگه دنبال حکم خدایید سر تسلیم بیارید بی چون و چرا خوشتون بیاد یا نیاد بفهمی یا نفهمی بله بعضی چیزا رو نمی فهمی قانون گزار که تو نیستی بفهمی برو با شرایطش درس بخون شاید بفهمی نفهمیدی هم باید تسلیم خدا شد اره داداش ههه بعضیها برای خودشون استنباط میکنن چه...بازاریه تازه حکم مسئولین که سکوت میکنن یا ترویج میکنن یا کاری نمیکنن دین فکرکنم برای اونا هم حکمی داره حالا عمل نمیشه بحث دیگه است اول گره رو پیدا کن بعد اگه تونستی باز کن
ناشناس
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
این همه مشکل وبدبختی رو ول کردید چسبیدید به حجاب خانما واقعا که .................
?
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
وقتی روستاییها میان تو شهر فکر میکنند شهری شدن به اینه که چادرا رو از سرشون بردارن
ولذا اکثر تهرانیهای اصیل حتی بچه های 10 11، ساله روگیر ولی پیرزنهای روستایی در تهران مانتو روسری میگردند
?
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
وقتی روستاییها میان تو شهر فکر میکنند شهری شدن به اینه که چادرا رو از سرشون بردارن
ولذا اکثر تهرانیهای اصیل حتی بچه های 10 11، ساله روگیر ولی پیرزنهای روستایی در تهران مانتو روسری میگردند
?
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
وقتی روستاییها میان تو شهر فکر میکنند شهری شدن به اینه که چادرا رو از سرشون بردارن
ولذا اکثر تهرانیهای اصیل حتی بچه های 10 11، ساله روگیر ولی پیرزنهای روستایی در تهران مانتو روسری میگردند
1
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
سلام
بیشتر نظراتو که خوندم دیدم اکثرا مسوولین و علت اصلی می دونن!
اما چندتا سوال!!!!!
مسولین این جامعه کیان؟! آدم نیستن!؟ بین ما زندگی نمی کنن؟! با رای ما انتخاب نمی شن؟! جدا از جامعه ان؟! مردم با هم جامعه را تشکیل نمی دن!؟
تا کی باید خودمونو گول بزنیم؟!
به نظرتون تا افکار و بینش مردم اصلاح نشه اوضاع تغییر میکنه؟!
چرا مردم و مسوولین و می خوایم جدا کنیم بدون هیچ ارتباطی!؟
وقتی ما برای یه کارت شارژ رای خودمونو می فروشیم با کمترین مبلغی ب...... باید بد تر از این سرمون بیاد.
به یه نظام به یه مسوول چه کسی مشروعیت میده؟! همین ماها که اسممون مردمه به مسوولین مشروعیت می دیم.............وقتی ما کار درستو انجام نمی دیم وقتی خانه از پی مشکل داره انتظار داریم مسوولینمون درست باشن؟! اونا هم مثل ما آدمن و جز همین مردم.
بهتره قبل از این که به فکر اصلاح دیگران باشیم به فکر اصلاح خودمون باشیم..............اگه خودمون اصلاح بشیم دیگه نیاز به اصلاح کردن دیگران نیست..............راه هدایت هم برای همه بازه .........هر کی میگه مسوول باید شروع کننده باشه اصلا دنبال اصلاح و خوب شدن اوضاع نیست...........چرا همش انتظار داریم دیگران قدم اولو بردارن بعد ما حرکت کنیم!؟
به جای بحث و جدل بی فایده بهتره یه سری به قرآن و دیگر منابع معتبر بزنیم و بعد با استفاده از خط مشی دینی و مذهبی که داریم حرکت کنیم...............اگه واقعا کسی به فکر سعادته هیچ کسی جز خودش نمی تونه به خودش کمک کنه..............به زور که نمی شه کسی و سعادتمند کرد.
بهتره به جای این که همدیگرو مقصر بدونیم رو خودمون کار کنیم...........که اگه فرد سالم باشه جامعه هم سالم می مونه.
@
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
فکر کنم مسئولین ما نمی خوان از خواب بیدار شن و دارن خودشونو گول می زنن واقعا تعجب می کنم که خوابن یا خودشونو زدن به خواب.
مگه غیر از اینه که برای توقف رشد یه درخت باید اونو از ریشه در آورد؟! با زدن شاخ و برگ درخت میشه جلوی رشدشو گرفت؟!
تا کی می خوان تو خیابونا به ملت گیر بدنو بد حجاب جمع کنن؟!

تا وقتی تولید کننده داخلی تولید کنه و وارد کننده وار کنه اوضاع همینه.
اگه واقعا می خوان جلوی بد حجابی و بگیرن اول باید از تولید و وارد شدن لباسای ناجور خودداری کنن و بعد کارهای فرهنگی عمیق نه این کارهای بی خودو از پایه های ابتدایی انجام بدن که حداقا نسل بعدو بشه نجات داد.
ناشناس
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
پوشیدن کارتن یخچال را اجباری بکنیم
حرف آخر
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
امان از لقمه ی حرام.........
ناشناس
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
بايد ريشه اي اصلاح شود امروزه ارايش پيش محرو و نامحرم براشون فرقي نمي كنه -شايد اين حرف به بعضي اقايون بربخوره ببخشيد مردا غيرتشون زير سوال رفته كه چرا اجازه ميدن خانوماشون با اين وضع بيان بيرون
ناشناس
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
فرهنگ غنی ایرانی.
ناشناس
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
فشارهای اشتباه که از اوایل نقلاب تا کنون بوده که باعث می شود مردم رادین گریز کند مثل این گشت ارشاد و ... فرهنگ سازی اشتباه ارتباطات جهانی مثل اینترنت و ماهواره و عدم مدیریت در این موارد غرب زدگی باقی مانده از قبل از انقلاب و ....
منتظر
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
خيلي از دوستان كشورهاي ديگه رو مثال زدن و گفتن:ببينيد اونجا حجاب اجباري نيست مردم خودشون به سمت حجاب ميان، دليل اصلي بي حجابي تو ايران اجباري بودن حجاب هست!
.
.
من ميگم: ارائه دادن اين پيشنهاد خيلي بي انصافيه وقتي كه شما هنوز نميدونين تعداد افراد محجبه اون كشورها نسبت به ايران چقدره!
بايد آمار گرفته بشه تا معلومشه تو كشورهايي كه مثال زدين تعداد محجبه ها بيشتره يا تو ايراني كه حجاب به قول شما اجباري هست !؟
اونوقت هست كه ميشه با اطمينان گفت كدوم راهكار درسته
.
نميدونم شايدم دوستان آمار دارن
اگر اره لطفا ما رو هم بي نصيب نگذارن
امید
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
با سلام
خیلی جالبه رهبر انقلاب یا رئیس جمهور بیاد به بابای خونه،شوهر اون خانم بد حجاب بگه ناموستو بپوشو پس غیرتشه رفته کجا
هر کسی مسئول اعمال خودشه
یاسین
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
با سلام خدمت دوستان به نظر من منشا اصلی بی حجابی (اصلا بد حجابی معنی نداره آدمیزاد یا حجاب داره که خود لفظ حجاب تعریف شده است و یا نداره دیگر ما در هیچ جای دین بد حجابی نداریم این لفظی است که ما خودمون دراوردیم) برمیگرده ریشه تربیت اسلامی در خانواده ها و میزان تقیدات هر خانواده که در راس آن زن و شوهر هستند و در این مسایل هر چه بیشتر تفاهم داشته باشند امر تربیت خود و فرزندان روان تر صورت میگیرد که متاسفانه هر چه بیشتر میگذره به خاطر عوامل داخلی و خارجی از جمله تکنولوژی های جدید مثل اینترنت و ماهواره و حتی صدا و سیما ی مثلا جمهوری اسلامی ایران ووووووو....باعث شده که یک قشر خاصی نسبت به مسایل دین بی تفاوت شوند حالا به هر نحوی یا حجاب ندارند یا راحت دروغ میگن یا خمس نمیدن وووووو .....چرا که عمل نکردن به هر یک از احکام دین در پیشگاه خداوند گناه کبیره است که خسران آن هم به خود انسان برمیگردد و مثلا به خدا ضرری نمیرسونه و باز ریشه ای تر آن باز میگردد به این که ما دین شناس و دیندار حقیقی خیلی خیلی کم داریم همان طور که در زمان ائمه اطهار علیهم السلام خیلی انگشت شمار بودن .آنهای که عاشق دین و راه آن بودند و در راهش تا پای جان میرفتند و لازمه و شرط اصلی آن ولایت محض ائمه اطهار علیهم السلام را از عمق جان پذیرفتن و عامل به دین عزیز خدا بودن است که تقریبا اکثریت مردم از ایمان حقیقی و شیعه حقیقی بودن فاصله دارند که اگر چنین نبود الان ما در غیبت کبری امام عصر عج به سر نمیبردیم . اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا . یا مهدی ادرکنا
امیر
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
راهکار عملی و تنها را ممکن درعصر امروز ایران آزاد گذاردن حجاب برای عموم مردم است
مثل اوایل انقلاب که حجاب آزاد بود و اکثر زنان با یک شور و اشتیاق حجاب کاملی داشتند در این میان بی حجاب هم بود که انقلاب رادوست میداشت و اصلا معنای ضد نظام بودن را نداشت
ولی امروز نسلهای دیگری آمده است که معنای حجاب را نچشیده از 9 سالگی گفته اند حجاب داشته باش انتخابی جز حجاب نداشته حجاب زوری جواب نمیدهد همین می شود که با پدیده های عجیب اجتماعی در ایران مواجه ایم وقتی انتخاب دیگری نباشد راه ابلیس با تلبیس می آید و نیروی مردمیرا به انحراف می کشاند و به این و آن سوق میدهد

همین دختران و پسران امروز پدران و مادران فردای نسلی دیگرند باهمین هنجارها اگر مسئولین به فکرباشند پس راه انتخاب دیگر را برای آنان نبندیم

البته در عین آزادی حجاب میتوانیم برای حجاب امتیازات اجتماعی و شغلی و ... قائل شویم
ناشناس
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
بیاییم حجاب را آزاد کنیم ولیکن هرگونه خدمات اجتماعی را به خانواده های بدهیم که رعایت حجاب اسلامی را می نمایند تا از این طریق خود تشویقی باشد برای رعایت حجاب اسلامی در جامعه بعنوان مثال در استخدام و یا پرداخت یارانه و سایر امتیازات دیگر
ابوالفضل
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
به نظر من کل موضوع مربوط میشه به خانواده.خوب خانواده ها اجتماع رو میسازند فرهنگو میسازند آخه دختر بچه ای که از اول مادرشو بد حجاب میبینه میخای چه جوری بشه.
محمد
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
بنام الله
تا وقتی خود مسئولین فاسق و فاجر و ظالم باشن هیچ کاری نمیشه کرد.

اللهم عجل لولیک الفرج
یاعلی
مهدی
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
من سعی کردم تمام نظرات رو بخونم ، تقریبا اکثرا هم درست می گن.موارد مثل عدم فرهنگ سازی مناسب،تشدید رسانه های غربی ،عدم برخورد مناسب مسئولین و... علل درستی هست.اما من بازهم خواهش می کنم از مسئولین محترم :"آقایان ،خانم ها فقط دست بجنبید و با این مواردبرخورد داشته باشید!
من الان جو دانشگاه رو نگاه می کنم هررور بدتر میشه،واگه این بدتر شدن توسطح علمی کیفی تاثیر مثبت داشته باشه بازیه حرف ولی به شدت سطوح علمی دانشگاهها رو به گند کشیده!و متاستفانه برخورد نمیشه که هیچی ،گاهی تاییدهم میشه"! خلاصه داره دیر میشه
ناشناس
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
به نظر من کشش غرب روی این طور افراد(بد حجاب) زیاد هست و فکر میکنن اگه بیشتر به غربی ها نزدیک باشند، متمدن تر و روشن فکر تر هستند.
پریا
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
خدا گغته: زن حجاب مو.. مرد حجاب چشم
توی جامعه ما: زن حجاب اجباری.. مرد تا دلش میخواد چشم چرونی(و البته به صورت کاملا آزاد)
این باعث فساد اجتماع شده!
پریا
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
تو اجتماعی که پسران محدود شده و عقده ای داشته باشه که وقتی حتی با چادر میریم بیرون مزاحمت ایجاد میکنن فقط دختران بد حجاب مقصر نیستن وقتی میبینی استادت تموم دانشجوهای بی حجاب زیر 10رو پاس کرده وقتی میبینی بقیه انقد آرایش کرده ان که توی خوشگل بی آرایش توشون زشت به نظر میای..اینا مشکل دخترای جامعمون نیست مشکل از فرهنگمونه وقتی حتی با چادر نمیتونی بشینی سر کلاس و از شاگرد اول کلاستون مشکل درسی بپرسی فقط چون پسره وقتی هم کلاسیتو توی خیابون دیدی و یکی برمیگرده میگه صیغه کنین برین خونه تو جمع نباشین!! به نظر شما فقط مشکل از دخترای ماست؟! واقعا حد نرمالتری واسه ترویج فرهنگ حجاب وجود نداره؟؟؟
قاسم
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
وقتي ويروسي در بدن نفوذ ميكند ،مدتها طول ميكشد تا نهادينه شود و فرد را از پا بياندازد،و فرد براي درمان خود فقط ميتواند دارو مصرف كند كه البته مسلم است دارو هم تأثير خود را به يك باره نميگذارد؛بلكه درمانش به طول مي انجامد. حال اگر ما براي درمان بي حجابي شيوه هاي تند و قهري مانند اجبار يا مجازاتهاي بي مورد و...را در پيش بگيريم ،عاقبتش فقط اين است كه ويروسهاي متعدد ديگر را توليد و در جامعه نهادينه ميكنيم.
به نظر من بهترين دارو براي درمان اين ويروس رسانه هاي تصويري ميباشند. هرچه باشد اين ويروس را خود رسانه به جامعه ي ما تزريق كرده....
ناشناس
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
حالا زمین و زمان مقصر بدحجابی هستن اما ماهواره ها هیچ نقش مخربی ندارن!!!!!...

بازم بیاین فریاد وامحمدا و واعلیا به راه بندازید که چرا ماهواره ها رو جمع میکنن
ناشناس
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
عاقبت کار به نداشتن ایمان به خداوند و جمع کردن پول و فقر و نداری در این مملکت در این مملکت تازه روز به روز هم بدتر میشه انتظار نداشته باشین که با این وضعیت بهتر بشه
نسرين
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
به نظرمن علت بدحجابي در ايران بيشتر ماهواره هاست كه مردم خودشون رو عروسك غرب كردند وعلاوه بر ماهواره فيلمهايي كه ازسينماهاي ايران پخش ميشه ومدگرايي رو به جوونها يادميده ومتاسفانه نميدونم چطور مجوز پخش به بعضي از فيلمها داده ميشه،بيكاري درجامعه هم ميتونه يكي ازدلايلش باشه،وصدا وسيما هم اگه بيشتر روي برنامه هاي مذهبي وقت ميگذاشت ميتونست يه كمك عالي باشه،با كار كردن بيشتر روي مهدويت ازطريق رسانه ها موثرترين راه ميتونه باشه اخه توي جامعه ما جوونها هيچ انسي با امام زمانشون ندارن واگه اين غربت ازبين ميرفت ديگه هيچ جووني به خودش اجازه نميداد كه بخواد دل امام زمانش رو بشكونه
اhossein
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
فرهنگ حجاب بایدازخانواده شروع کرد پدرومادر است که میتوانددخترش باحجاب باربیاورد یا....
alex123.blogfa.com
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
هرکسی دوست داره بی حجاب باشه یعنی دینش شیعه نیست ما حق نداریم کسی را به اجبار به کاری بکنیم شما
ناشناس
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
لقمه که پدران به فرزندان میدهند مهمتریت دلیل است ودیگری اینکه درس و دانشگاه برای خانواده مهمتر از دین است و انرا پیگیری می کنند
دوست من
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
به نظر شما اگه یه عفاف خونه بود که این جونا کارشون رو انجام بدن دیگه مثه آدمای کمبودی اینجوری خودشئن رو عرضه میکردن
حسین
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
برای ظهور مهدی (ع) هر شب خدا خدا کن

و اکثر الدعا به تعجیل فرج و ان ذلک فرجکم

و این خیلی مهمه. بیایید خودمان را درست کنیم و یک منتظر واقعی باشیم
وحید تبریز
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
یکی از nدلیل صدا سیما
در اکثر فیلمها همسران معتادها و زنهای بدبخت و رنج دیده < چادری هستند
ناشناس
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
باید به نظرات همه دوستان احترام بذاریم بعضی از دوستان فقط نق زدن و ایراد گرفتن بلداند ولی نظر و راه حلی نمیدهند من درباره وضعیت حجاب نظر شخصی ام این است 1-خوردن مال حرام 2-فقر و رفاه زدگی : یک سری از روی فقر و تنگدستی برای نشان دادن خود و کسب اعتماد به نفس در جامعه خود را با ارزش هایی که به هر دلیلی به دروغ ارزش شدند تطبیق می دهند و ارزش های واقعی انسان را فراموش میکنند و یک سری هم از روی رفاه زیادی با تبلیغات سوء فرهنگ شکست خورده غرب خود را تطبیق می دهند
3-میدان زیادی به خانوم ها دادن و دور شدن زنان از وظایف ذاتی شان 4-بی غیرت شدن مردان به قولی پاستوریزه شدن مردان 5-دور شدن قرآن و عمل نکردن به این گنج الهی توسط فرد و جامعه 6- تحجر و خانه نشین شدن مومنان واقعی 7- عمل نکردن به قانون کشور توسط مسئولین 8- تهاجم غرب برای ضعیف کردن بنیان خانواده 9-عدم تربیت صحیح کودکان 10-کم رنگ شدن اعتماد مردم به روحانیون به دلیل عملکرد برخی روحانی نماها 11-عدم شناخت درست افراد از دین اسلام ،فکر میکنند اسلام دین غم و اندوه و کناره گیری و دوری از اجتماع است و اجتماعی بودن را در فرهنگ مدرن می بینند 12 روی کار آمدن افراد ریاکار در سمت های بالا
در آخر راجب به دوستی که میگفت من به آمریکا چه کار دارم باید بگم شاید تو کار نداری ولی جالبه که اون باهات کار داره الان راه حلش اینه ایمان رو تو دل جوونا بکشه چون فهمید تا وقتی ایمان باشد اونا لنگ می زنند مثل اینکه شما زیاد با قرآن آشنا نیستید و با هشدارهایی که مدام از شیطان و شیاطین می دهد آشنایی ندارید وگرنه هیچ به این موضوع این طوری نگاه نمی کردید با این حال کاملا به نظرتون احترام میذارم و از روی حسن نیت گفتم
....
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
به نظرم باید با مافیای وارد کننده ی لباس برخورد شه
مرتضي
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
بسم الله الرحمن الرحيم بايد به قران و سنت وسيره ي اهل بيت عمل شود
مرتضي
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
بسم الله الرحمن الرحيم بايد به قران و سنت وسيره ي اهل بيت عمل شود
کانون فرهنگی هنری سلاله پاکان شهرستان جهرم
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
با سلام و ادب و احترام
در عصر امروزی دلایل بدحجابی و بی حجابی را می توان به خانواده ، مدرسه و صدا و سیما اختصاص داد
متاسفانه در مدارس و دانشگاه ها توجه خاصی به اینگونه مسائل نمی شود
و رسانه نیز موفق ها را بدحجاب ها نشان می دهد غافل از اینکه بسیاری از مهندسین،دکترها، و ... خانم های محجبه هستند
متاسفانه حرمت حجاب در نخست در محافل خانوادگی شکسته می شود که باید واقعا در این امور تجدید نظر شود

متاسفانه از دوران اصلاحات به این طرف کمتر فیلمی ساخته شده است تا ارزش ها را واقعا ارزش نشان دهد و بیشتر بینندگان را به بی بند و باری ، روابط نامشروع ، دوستی های خیابانی و... دعوت می کنند
ناشناس
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
بر مبنای روایت "الناس علی دین ملوکهم" و روایتی از پیامبرص مردم به حاکمانشان شبیه ترند از پدرانشان . توضیح اینکه اولیائ جامعه نیز باید از خود سئوال کنند که ما چگونه رفتار کردیم که نتیجه اش این فسق و فجور ها شد؟ این مفهوم سیاسی نیست که عدهای را خوشحال و یا ناراحت کند مقوله دین و هدایت بشر در بستر یک نظام سیاسی نمیگنجد مربوط به آحاد بشریت است وحتی نه یک کشور همه ما یکایک در محضر رب الارباب باید پاسخگو باشیم که با چه نیتی و با چه شکلی در قالب افراد مذهبی و مسلمان راهزنی دینی کردیم و بعضا برای آباد کردن دنیایمان آخرت خودمان و دیگران را خراب میکنیم آیا واقعا ارزشش را دارد فردی نزد سید ابوالحسن اصفهانی زعیم شیعه آمد از ایشان پرسیدند چهکارهاید و کارتان چیست ؟ گفت من دزد هستم . شب ها از دیوار مردم بالا میروم و با دزدی ..میگذرانم آمده ام بگویم من مال مردم را میدزدم شما مراقب باشید دین و اعتقاد مردم را ندزدید اللهم انا نشکوا فقد نبینا و غیبه امامنا و کثره عدونا و شده الفتن بنا و تظاهرالزمان علینا ....اللهم عجل لولیک الفرج . یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین
ميلاد(منتظر)
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
فكر كنم اگه كسي براي اين خانم محترم يك كف زيبا نزند به خودش ظلم كرده!سعي كنيد افراط و ......نكنيم و انساني با خدا باشيم.
ناشناس
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
پاسخ به آقا سجاد

1- باز یکی یک حرف حقی زد دوستان ربطش دادی به آمریکا؟!
اصلآ من به آمریکا چی کار دارم؟!!!

2- اصلآ مگه زمان شاه آمریکا پشت ایران نبود؟ پس چرا وضع حجاب بهتر بود؟!

3- این قدر دشمن دشمن تا کی می خواد ادامه داشته باشه؟ این که همه ی کوتاهی ها و بی برنامگی های خود رو به دشمن ربط بدیم تا کی می خواد ادامه داشته باشه؟

4- آیا رفتار گشت ارشاد که مضر ترین کار برای حجابه توسط دشمن طرح ریزی شده؟
این که از دیوار مردم برای جمع آوری ماهواره ها برن بالا توسط دشمن برنامه ریزی شده؟؟؟

تا کی می خواین ای سیاست های غلط رو ادامه بدین و هی بگین دشمن دشمن؟؟؟!!!

5- مگه این چیز هایی که شما به عنوان عوامل بد حجابی گفتی صد برابرش در کشور هایی مثل ترکیه محیا نیست؟ پس چرا اونجا گرایش به حجاب روز به روز بیشتر می شه و اینجا ...؟؟؟؟

6- منظور من از مشروعیت مشروعیت فقهی نبود. این هم از نشانه های سواد فراوان امثال شماست.
بنده منظورم از مشروعیت یعنی مقبولیت یک گزاره به عنوان قانون است. یک گزاره قانونیت و مجال اجرا پیدا نمی کند مگر مورد قبول اکثر مردم باشد.
امکان دارد یک گزاره ای حق باشد (مثل حجاب) اما نتواند قانون شود چون مقبولیت ندارد.
نمونه ی این مطلب در زمان امیر المومنین بسیار رخ داده است. مثلآ نماز تراویح که مستحب بود به دستور خلیفه ی دوم به جماعت اقامه می شد و این یک بدعت بود. امیرالمومنین که خلیفه شدند امر کردند که این بدعت است و نماز مستحب را نباید به صورت جماعت خواند. حضرت در منزل بودند که صدای هیاهو شنیدند، پرسیدند چه شده عرض کردند مردم می خواهند نماز را به جماعت بخوانند. حضرت فرمودند وظیفه ی من گفتن حق بود می خوان جماعت بخونن می خوان فرادی بخونن.
در این جا حضرت می توانستند برای حرف حقی که می زنند چوب و چماق بر سر مردم بیاورند ولی این کار را نکردند.

این قضیه مشروعیت که من گفتم مثل این است که اکثریت مردم فردا تصمیم بگیرند که هر وقت چراغ راهنمایی سبز شد بایستند و هر وقت قرمز شد حرکت کنند. در این حال قانون راهنمایی رانندگی از قانونیت می افتد چرا که کسی دیگر این قانون را قبول ندارد.

سخن من این بود که باید قانون مقبولیت عمومی داشته باشد و وظیفه ی متدینین و فرهنگیان این است که مقبولیت حجاب رو در بین مردم افزایش دهند. اگر این کار انجام شود و حجاب پس از یک نظر سنجی یا یک رای گیری قانون شود آن وقت بی حجابی حنجار شکنی می شود و در آن وقت برخورد قانونی معنا پیدا می کند.

7- در کل من به شما دوست عزیز پیشنهاد می کنم یک مقدار مطالعات خود رو بالا ببرید و این قدر زود قضاوت نکنید و دنبال راه کار هایی باشید که آزموده شده و علمی هستند.
نه این که هر چی می شه به دشمن و وهمیات خودتون استناد کنید.

راستی در آخر عرض بنده جدایی دین از حکومت بود نه جدایی دین از سیاست، این هم از اشتباهات شماست که به علت کمبود مطالعه جدایی دین از حکومت رو مساوی جدایی دین از سیاست می دونید!

در کل یکی از زیبا ترین سخنان امیر المومنین که گریبانگیر اکثریت جامعه ی ماست این است:
الناس اعداء ما جهلوا

عزیز جان فکر کن بیاب!

یا علی
فاطمه (دختر محجبه)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
علماء و حضرات و دوستان میگویند: "بی حجابی زنها باعث شده مردها بی ایمان بشوند"
میخوام این رو عرض کنم که:
اگر یکی از همین مردهای ما به قلب اروپا سفر کند (مثلا برای تبلیغ) و چشمش به زنهای اروپایی افتاد، آیا دوام خواهد آورد؟؟؟ آیا چشم پاک دارند مردان ما؟؟؟
همه ی تقصیرات را گردن زنها نیاندازیم... متاسفانه از اول هم همینطور بوده.... فلاسفه در قدیم میگفتند، زنها دوستان شیطان و برای فریب مردها آفریده شده اند، میگفتند یکی از دلایل هبوط آدم به زمین و خوردن آن میوه ی بهشتی، حوا بود.... میگفتند زنها مانند حوایند و......... (در حالی که قرآن چیز دیگری میفرماید...)
الان هم طرز تفکرها مانند قدیم، زشت و ناپسند است.....
بجای اینکه چشمان خود را پاک کنند و با زن مانند انسان رفتار کنند،
نه به زنها به چشم انسان نگاه میکنند و نه چشمان خود را و نه عقلشان را از افکار پلید پاک میکنند......
مشکل اینجاست که فکر نمیکنند..... مشکل اینجاست که افراط و تفریط میکنند......
زنها را حبس و خود را آزاد از هر قید و بندی.....
بجای اینکه به پسر بچه های خود یاد بدهند چشمان خود را پائین بیاندازد و شرم کند، دخترها مجبور به حجاب دست و پاگیر میکنند.....
بجای اینکه بروند و سیگاریها و معتادین را جریمه و مجازات کنند، دخترها را توی کوچه و خیابان تحقیر میکنند.....
آیا سیگار برای سلامتی ضرر دارد یا حجاب؟؟
من هر وقت در خیابان قدم میگذارم سیگاریها را لعن و نفرین میکنم، زیرا همین افراد پلید باعث شدند دچار بیماری شوم...
راه حل های پیشنهادی من:
1. فرهنگ سازی و آموزش از سنین پائین و استخدام مربیان بافرهنگ و جوان (فرقی هم نداره چه دوران ابتدائی، چه دبیرستان و چه در دانشگاه...) برای این گفتم مربی بافرهنگ، زیرا برخی از مربیان ما بی فرهنگند
2. جلوگیری از فروش لوازم فساد مثل سیگار و لباس های ناجور و الهام گرفته از فرهنگ غربی و... (جدیدا فیلمهای سانسور نشده و فاسد رو مثل آب خوردن میشه گیر آورد، توی ویدئو کلوپها...)
3. ارائه ی کتب و مجلات و نرم افزار های آموزشی (برای مثال چگونگی تربیت صحیح و انسانی دختران و پسران برای پدر و مادرها) تحت نظر مخصصین روان شناسی و روحانیون جوان و مذهبی و آگاه از نیازهای جوانان، به صورت گسترده
4. تشویق زنان و دختران برای آموزش طراحی دوخت و زیبا جلوه دادن این رشته تحصیلی مفید و ارزشی و دارای بازار کار عالی و ایجاد مزون ها و طراحی های لباسهای اسلامی الهام گرفته از فرهنگ غنی ایرانی
5. صدا و سیمای ارزشی (از نظر محتوا و جذابیت برنامه های آموزشی و تفریحی)
6. ایجاد هرچه بیشتر مکان های آموزشی (نه فقط گلدوزی و...) و تفریحی و.... برای بانوان
و خیلی از کارهای دیگر که موجب میشود فرهنگ زنان و مردان ایرانی بالا برود و دیگر جوانان ما سوی هرزگی نروند و دل امام زمان از ما خوشنود باشد.
------از نظر من با اجبار کردن هیچ چیز درست نمیشود، بلکه خرابتر هم میشود.--------
( -------- چند وقت پیش در خبرها خواندم: چند مرد به یک استخر زنانه حمله کردند و.... بنظر شما آیا زنها آنجا هم باید حجابشان را رعایت میکردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خداوند انسانهای خودخواه و هوس باز و کثیف را دوست ندارد. (البته نمیشود اسم انسان روی آنها گذاشت...) ---------)
بی خاصیت
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
سلام به نظر من علت بیحجابی فقط جلب توجهه که اگه یه کم خانواده ها به بچه هاشون ابراز محبت کنن چه پسر و چه دختر سراغ این وسیله ها نمیره
و اینکه پایه های دینی بچه ها و حتی خود والدین گاهی انقدر ضعیفه که نمیدونن اصلا حجاب چه فایده هایی داره
به نظر من باید از خانواده شروع کرد ویا کتابهایی که قضاوت های عادلانه در مورد حجاب دارند و به زبان جوانان نزدیکه تولید بشه و یا یه نهضت درست برای حجاب توی مدرسه ها شکل بگیره
آزاده
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
الگوی خوب ارائه دادن هم خیلی مهمه. من یادم میاد که 7 سالم بود که با دیدن یک خانم تر و تمیز و زیبا و مهربان با خودم عهد بستم مثل ایشون یک خانم چادری ترو تمیز و پاکیزه و مهربون بشم.
به همین راحتی. سینما با ارائه دادن الگوهای ابتذال بزرگترین خیانت رو داره به جامعه میکنه.و انگار همه تاییدشون میکنن. و هیچ کسی انگار یارای مقابله با اونها رو یا حتی توان و عزم موازی اما حرکت مفیدکردن نسبت به اونها رو انگار هیچکس نداره.
باید طرحی نو در انداخت
حامد
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
به نظر من باید بیایم بگیم که تو مملکتی که حتی قبل از اسلام هم حجاب داشته چرا الان اینجوری شده؟
1-دلیل اول اینکه ماهواره مثل نقل و نبات زیاد شده
2-فیلم ها و بازیگران ترویج بدحجابی و دوست پسر دوست دختری میکنند
3-دوری از فرهنگ ایرانی اسلامی(نه فقط ایرانی نه فقط اسلامی که افتادن از هر دو طرف بام بد است)
4-...همه دلیل هارو دوستان دیگه گفتند نیازی به بیان نیست
اگه همین الان بیایم حجاب رو ممنوع کنیم قول میدم همه با حجاب شن.ما ایرانیها اینجوری بار اومدیم که همیشه قانون رو له کنیم.مثلا وقتی شطرنج ممنوع بود همه یواشکی بازی میکردن اما حالا هرچی مدرسه ی یادگیری شطرنج میزنن کسی نمیره که نمیره

یک دلیل دیگه بالا رفتن سن ازدواجه.تا 200 سال پیش اگه یک دختر یا پسر تا 20 سالگی ازدواج نمیکرد انقدر منفور میشد بین مردم که نمیتونست از کوچه راه بره.اما الان که سن ازدواج دوروبر 30 ساله بنده خدا جوون اگه دختره میخواد جلب توجه کنه واسه شوهر شایدم نه...
اگه پسره که اونم همینطور
تاریخ رو که میخونی میبینی همه ی پادشاه ها 16 سالگی کمه کم یک زن داشتن اما الان اگه یه پسر 16 سالگی زن بگیره کسی نمیگه که سراغ فساد نمیره میگن اینم مال ما آدم شده!
یه مسئله ی دیگه درباره ی خانوما این حقوق زنه!انقدر زیادی حقوق بهشون دادین که ورشکست شدین یا به عبارت دیگر از اون طرف بام افتادین.

یک مسئله ی دیگه هم حجاب مرد هست.مرد هم که نباید مثل طالبان 5 متر ریش داشته باشه.فقط یک اندازه ای که قیافش با زن فرق کنه بسه
این مسائل تا پایان قاجار تو ایران خوب بود اما با اومدن رضا شاه همه چی عوض شد.وقتی چادر زنا رو از سرشون کشید و کلاه نمدی های مردها رو داغون کرد شروع شد.
ما ایرانی ها از همون اول تمدنمون هم حجاب درست و حسابی داشتیم هم فرهنگ درست و حسابی.همه ی اینا به خاطر دوری از فرهنگ ایرانی اسلامی هست
علي
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
به نظر من يک بام و دو هوا نميشه ما از يه طرف ميخايم جلوي بد حجابيو بگيريم از طرف ديگه تا جايي که ميتونيم تو تلويزيونو سينما و... تبليغ بد حجابي ميکنيم بعد ميگيم براچي ملت اين جور شده يکي به من بگه همين گشت ارشادي که ميگن جرات داره بره يک چنتا ازهمين بازيگراي که مبع تبليغ بد حجابي رو بکيرن از اين ظرف اينا رو با احترام و به به و چهچه ميارن تو همايشا و... تقديرشون ميکنن با فجيح ترين وضع از طرف ديگه يه مشت ملت که دارن از همينا تقليد ميکنن رو ميگيرن با اين کار فقط باعث افزايش بي حجابي ميشن چون انسان ذاتش لجبازه بفرموده حضرت امير ع الانسان حريص ما منع
علیرضا
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
با سلام علت بی حجابی به ترتیب اولویت و بیشترین اثر گذاری:1-لقمه حرام و شبهه ناک 2- عدم توجه به تربیت دینی در سنین کودکی و نوجوانی از سوی خانواده ها و اولیای مدرسه 3-تهاجم فرهنگی غرب 4-عدم توجه مسولین در مراکز آموزشی ادارات رسانه هاو...به رعایت عفاف وحجاب اسلامی 5-عدم قوانین بازدارنده و فراموشی فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر از سوی حاکمیت نظام اسلامی راهکارهای عملی نیز با توجه به موارد بالا کاملا مشخص است
علی
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
بیکاری - نبود نظم اقتصادی _ نبود عدالت در سازمان ها - وجود افراد بیسوادی که مدیریت می کنند و ............
es66
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
علم بدون دین لنگ است. و دین بدون علم، کور. (آلبرت اینشتین)
سیما
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
به نظر من هم ما اول باید وضع افتضاح سینما مون رو درست کنیم که دخترو پسر راحت رابطه دارن با هم و خیلی هم بی حجاب تشریف دارن و مردم هم به خاطر علاقه به بازیگرا به این نوع پوشش مبتذل گرایش پیدا میکنن نمیدونم چرا کسی ترتیب اثر نمیده
1آشنا
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
چراوقتی بحث بی حجابی میشه همه زووووم می کنن رودخترا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باورکنیددختراهماز وضع بدپسراتحریک میشن
ناشناس
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
باید حجاب ازاد شود مثل کشورای اسلامی دیگه (لبنان و ترکیه و ...)
ناشناس
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
اشتباهات متعدد 30 ساله
واقعیت
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
برا شوهر پیدا کردن یعنی تور زدن جوانان ظاهر بین.آخه سن ازدواج دخترا بالا رفته وتا دیرتر نشده باید کاری کرد ...
واز اون مهمتر برا اینکه دختر نوجونا گرفتار سرنوشت خواهر بزرگترا نشن ونترشن باید از شن پایین اقدام کنند .آمادگی خود رو برا همدم یابی اعلام کنن ...گیر ندین بذارین اینا خوش باشن
قاسم
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
من از خوانندگان عزیز تنها چند سوال می پرسم تا بدینوسیله نظرم را ابراز نمایم امیدوارم مسئولان سایت منتشر نمایند:
1- چرا در جامعه ایران در دوران پهلوی اکثریت زنان ایران حجاب را انتخاب کردند در حالیکه حکومت مروج بی حجابی بود؟
2- چرا در مصر از دهه هشتاد میلادی باین طرف هر سال بر میزان زنان و دختران محجبه افزوده شد در حالیکه حکومت مصر مروج بی حجابی زنان بوده است؟ اکنون در سال 2011 میزان زنان با حجاب در مصر بمراتب بیشتر از سالهای گذشته است؟
3- چرا در ترکیه لائیک طی بیست سال گذشته رجوع به حجاب در میان زنان بیشتر شده است بگونه ایکه همسر نخست وزیر این کشور با حجاب شده و مدل حجاب ترکیه در کشورهای اسلامی و اروپائی مدل شده است؟
4- چرا در ایران طی سی سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام زنان و دختران ما به بی حجابی بیشتر شده است در حالیکه مادران اغلب دختران امروز خانمهای محجبه قبل از انقلاب هستند و رقم قابل ملاحظه ای از زنان بی حجاب پیش از انقلاب سالهاست از ایران رفته اند.
کسی می تواند به من بگوید چرا؟؟!!
مهرداد
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
سلام.
پول حرام
سيد قاسم لاجوردي
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
علاوه بر نظرات درست دوستان
---------------------
فراموشی توحید و معاد . خصوصا معاد
ترک امر به معروف و نهی از منکر درست
در کل جامعه چه مردان و چه زنان
MOHSEN
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1- بي غيرتي مردان
2-بي مبالاتي مادران
3_بي حيايي دختران
موسوي
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
لقمه حرام ،نبود برنامه مفيد از طرف سازمان ها و نهاد هاي فرهنگي و مذهبي(حوزه هاي علميه ، دانشگا هها، مراكز فرهنگي)
سعيد
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
به نام خدا
سلام
براي مقابله با بد حجابي مسئولين اولا بايد از خانواده خودشون شروع كنند دوم سينماي ماست كه به ابتذال كشيده. سوم اين مامسئله اينقدر عميق شده كه واقعا هيچ كاري الان نميشه انجام داد. شايد در يك برنامه و مدريت بلند مثلا 30 ساله بتونيم حلش كنيم. چهارم رضا خان نتوست با زور روسري ها را برداره و جمهوري اسلامي هم با زور نميتونه روسرس سر دخترا كنه.
يا علي
ناشناس
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
بسمه تعالی
برای اینکه حجاب را گسترش بدهیم باید راهکار فرهنگی داشته باشیم. رضاخان بازور نتوانستد حجاب را ازسر زنان بردارند وپلیس هم نمیتواند با زور حجاب را رواج دهد.
ما باید حجاب های جدید به جای چادر مشکی ارائه کنیم مثل دیگر ملل مسلمان مانند ترکیه ومالزی وآنها را ترویج دهیم.
حجاب فقط چادر نیست وهمیشه چادرهم نشانه عفت نیست.
ارائه مانتوهای مناسب با رنگ های شاد وجذاب بالخصوص در میان کارمندان شاید بشود به عنوان راهکاری استفاده کرد.
سید محمد موسوی
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1-نظارت بر واردات لباس و تولید آن که بدون توجه از آن می گذرند که وظیفه اصلی دولت است
2-رسانه در سال های قبل و حتی هم اکنون باعث ترویج بد حجابی شده است که ماهواره ها و سینما ها ها سهم ویژه ای دارند.
3- خانواده ها با توجه به اهمیت آنها در خانه فعالیت کمتری داشتند و بعضی موقع ها نقش تشویق کننده ای در ترویج بدحجابی فرزندشان داشته اند
سید محمد موسوی
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1-نظارت بر واردات لباس و تولید آن که بدون توجه از آن می گذرند که وظیفه اصلی دولت است
2-رسانه در سال های قبل و حتی هم اکنون باعث ترویج بد حجابی شده است که ماهواره ها و سینما ها ها سهم ویژه ای دارند.
3- خانواده ها با توجه به اهمیت آنها در خانه فعالیت کمتری داشتند و بعضی موقع ها نقش تشویق کننده ای در ترویج بدحجابی فرزندشان داشته اند
امین
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
بایستی طوری فرهنگ سازی شود که حجاب اختیاری انتخاب گردد نه اجباری. دقت شود با زور و اجبار و فشار هیچ کاری درست نمی شود اگر هم شود موقتی است. گمان نکنیم هر چه بیشتر از دین تبلیغ مستقیم کنیم کار درستی انجام داده ایم بلکه بایستی تبلیغ غیر مستقیم را هم اجرا کنیم کاری که کشورهای غربی جهت تبلیغ افکار خود به خوبی انجام می دهند.
ناشناس
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
همه چی مون به هم میاد
موسوي
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
به نظر من اين مبارزه بايد از يه جايي شروع بشه وبهترين كار اينه كه خود دولت ازكارمندان وحقوق بگران خودش شروع كنه بعضي ازمراكز دولتي خودش شده منشع تبليغ بدحجابي مثل بيمارستانهاو...
عليرضا حسيني
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1-معلمان دبستاني بايد خيلي پركارتر از اين ها با شند.
2-منع كردن فروش مانتو كوتاه وهمچنين جريمه ي نقدي فروشندگان.
3-با بازيگران صدا وسيما به صورت جدي برخورد شوند و هر نوع بي حجابي ديده شود،آن ها را براي مدتي از بازيگري منع كنند.
4-فرهنگ سازي ،بدحجابي را به طور واقعي خود يعني خيلي بد جولوه دهيد.
5-هر نوع لباس وارده از خارج را منع كنند.
6-كارخانه هاي توليد لباس را زير نظر بگيريد.
7- كاري كنيد كه اين جملات تكه كلام مردم شوند:زن بي حجاب دزد بي نقاب.
يا اينكه كاري كنيد كه زن نامحجبه اسميت بدي داشته باشد.
***ودر نهايت همه چيز بستگي به اراده،اهميت رهبر ومسئولان داره***
حسن
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
خانم ها رو باید از همون دوران مدرسه (ابتدایی) با حجاب به درستی آشنا کرد چون بالاخره این خانمهای کوچک در مدارس ابتدایی در آینده ای بسیار نزدیک می شوند مادر و این چرخه تا ابد ادامه داره
یار
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
فففففففففققققققققققططططططططط

خانواده........!!!!!!!!1

اول خانواده ؟فضایی که پدرومادربوجودمی اورن

پدرومادر بیشتر توجه کنید فکر نکنید همین که بچه اوردید دیگه تمومه؟تربیتی که می کنید حتی بعد از مرگ شماهمتاصیرش باشماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواد
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
با عرض سلام و خسته نباشيد
ابتداءا يك تذكر در مورد تيتر نظر خواهي داشتيم به نظر من حجاب بر دو قسم است يا با حجلب يا بي حجاب ديگه بدحجاب معنايي نداره اوني كه حجاب نداره رو بايد بهش بگن بي حجاب نه بدحجاب لطفا دقت بيشتر شود.
اما اينكه مي بينيم بي حجابي زياد شده يكي از علل آن موسيقي است كه فعلا چه از صدا و چه از سيما شاهد ترويج ان هستيم و همچنان كه در روايات آمده يكي از آثار گوش دادن به موسيقي بي غيرتي است و بعد از بي غيرتي نوبت به بي حجابي ميرسه.
علل ديگه اي هم وجود داره كه ان شائ الله در ادامه متذكر خواهم شد
ابراهیم
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
متاسفانه در جامعه ایرانی رسم شده تا موضوع وخیم نشه پی درمون نریم و به جای اینکه موضوع ریشه یابی بشه میریم دنبال مقصر که خودمون تبرئه بشیم. الان بد حجابی نه بلکه بی حجابی رشد گسترده ای داره .این موضوعیه که باید با ان روبرو بشیم اولا تبطق گفته رهبر عزیزمون باید با موضوع اونجور که هست روبرم بشیم باید جرات روبرو شد داشته باشیم موضوع به گستردگی جامعه ست وبزرگترین اشتباه غفلت در ارائه درست فرهنگ اسلامی بوده.مت مشکلمون اینه که راه ارائه رو بلد نیستیم
ناشناس
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
حجاب امریست ایمانی و قلبی و زورکی نمیشه اونو اجرا کرد. من پیشنهاد می کنم حجاب اجباری رو حذف کنیم. هر کی میخواد حجاب داره و هر کی نمی خواد با رعایت فرهنگ عمومی جامعه حجابش رو برداره. بهره برداری سیاسی، تخریب و توهین به زنان با حجاب و بی حجاب و... هم از بین میره. شما ببینین حجاب ارزشش قبل از انقلاب خیلی بیشتر بود. این حجاب اجباری فقط ارزش حجاب رو آورد پایین و هیچ کس رو مومن نکرد!