۰

آخرین خبرها از سیل در ۱۰ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این موضوع به همشهری می گوید: «حوادثی چون آبگرفتگی، سیل، برف و یخبندان 10 استان را در بر گرفت.»
کد خبر: ۲۹۹۸۲۵
۰۸:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

شیعه نیوز»، سازمان هواشناسی کشور روز دوم الی چهارم آبان ماه هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان های کشور صادر کرد که ۱۰ استان تحت تاثیر این هشدار بودند.

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این موضوع به همشهری می گوید: «حوادثی چون آبگرفتگی، سیل، برف و یخبندان 10 استان را در بر گرفت.»

بابک محمودی عنوان می کند: «در این مدت، مجموعا بالغ بر ۱۳۰۳ نفر دچار حادثه شدند. از این تعداد، حدود ۲۲ نفر به اماکن امن منتقل شدند. ۲۷ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که تخلیه آب از این واحدها صورت گرفت.»‌

او ادامه می دهد: «رهاسازی خودروها از سیلاب و برف را داشتیم. در واقع ۶۴ دستگاه خودرو در سیلاب و برف گرفتار شده بودند که رهاسازی شدند.»

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور می گوید: «اقلام غذایی برای ۲۹۳ نفر در برخی استان ها توزیع شد. اقلام دیگر مانند چادر، پتو و موکت میان ۲۷۹ نفر توزیع شد. حدود یک تن و نیم نایلون، حدود ۲۴۰ تخته پتو و ۱۴۰ تخته موکت در میان مردم حادثه دیده توزیع شد.»

محمودی تاکید می کند:‌ «۵۳ تیم عملیاتی در این عملیات ها به صورت مستقیم حضور داشتند و حدود ۴۰ تیم به عنوان پشتیبان از این عملیات ها پشتیبانی کردند.»‌

او اضافه می کند: «دو عملیات هوایی داشتیم که به دلیل گرفتار شدن کوهنوردان در ارتفاعات، از بالگرد استفاده کردیم. با وجود اینکه هشدارهای لازم صادر شده بود، حدود ۱۳ کوهنورد در استان های مختلف کشور درگیر برف و کولاک شدند. چنانکه برای نجات این عزیزان، تیم های امداد و نجات، در منطقه حضور پیدا کردند.»‌

 

منبع: HAMSHAHRI
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: