۰

پذیرایی ویژه از رئیس امارات عربی در خانه پوتین

ضیافت شام و گفتگو‌های غیررسمی میان پوتین و رئیس امارات عربی متحده در اقامتگاه رئيس جمهوری روسیه درخارج از مسکو آغاز شده و تا نیمه‌های شب ادامه یافت.
کد خبر: ۲۹۹۶۸۲
۱۰:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

شیعه نیوز | شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات عربی متحده که به روسیه سفر کرده در دیدار با ولادیمیر پوتین در کرملین گفت که کشورش آماده کمک به تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در اوکراین است.

به گزارش «شیعه نیوز»، ضیافت شام و گفتگو‌های غیررسمی میان پوتین و رئیس امارات عربی متحده در اقامتگاه رئيس جمهوری روسیه درخارج از مسکو آغاز شده و تا نیمه‌های شب ادامه یافت.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان این گفتگوها روابط میان دو کشور را به منزله یک «مشارکت استراتژیک» خواند و از شیخ محمد بن زاید آل نهیان به دلیل تلاش‌های کشورش برای میانجی‌گری در مبادله اسرای جنگی با اوکراین تشکر کرد.

رهبران دو کشور اما در گفتگوهای رسمی که انجام شد جدا از بحران اوکراین، به موضوع خشونت‌های جاری در خاورمیانه نیز پرداختند.شیخ محمد که در کرملین با پوتین گفتگو می‌کرد، در همین راستا گفت: «ما به تلاش‌ها برای میانجی‌گری در زمینه تبادل زندانیان ادامه می‌دهیم.»وی خطاب به ولادیمیر پوتین تصریح کرد: «به شما اطمینان می دهم که ما در این مسیر به کار خود ادامه خواهیم داد. ما آماده ایم هر تلاشی را برای حل بحران‌ها و به نفع صلح و به نفع هر دو طرف انجام دهیم.»

در جریان آخرین عملیات مبادله اسرا که روز جمعه در پی توافقی میان روسیه و اوکراین تحت کمک و میانجی‌گری امارات جمعه انجام شد، هر طرف ۹۵ اسیر جنگی را به خانه بازگرداندند.

بررسی بحران در خاورمیانه و وضعیت غرب آسیا و شمال آفریقا دیگر محورهای گفتگو میان رهبران روسیه و امارات عربی متحده عنوان شده است.خبرگزاری ها به نقل از پوتین اعلام کردند که شرایط در خاورمیانه در پی درگیری‌های نظامی اسرائیل با حماس در غزه و جنگ با حزب‌الله در لبنان «بغرنج» شده است.
ولادیمیر پوتین و محمد بن زاید آل نهیان همچنین چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه اقتصاد، تجارت و انرژی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

امارات به همراه روسیه و هفت کشور برزیل، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی و ایران عضو گروه بریکس است که ولادیمیر پوتین از آن به عنوان موتور محرک رشد اقتصاد جهانی در سال‌های آینده نام برده است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: