۰

تاثیر ورزش در بارداری بر سلامت کودک

محقمحققان گزارش دادند که ورزش سه بار یا بیشتر در هفته در دوران بارداری خطر ابتلاء به آسم را در کودک تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.قان گزارش دادند که ورزش سه بار یا بیشتر در هفته در دوران بارداری خطر ابتلاء به آسم را در کودک تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۹۵۷۶
۱۲:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز»، یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر مادر در دوران بارداری به طور منظم ورزش کند، خطر ابتلا به آسم در کودک تقریباً به نصف کاهش می یابد.

به گزارش «شیعه نیوز»،  محققان گزارش دادند که ورزش سه بار یا بیشتر در هفته در دوران بارداری خطر ابتلاء به آسم را در کودک تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

محققان خاطرنشان کردند که این سطح از محافظت شبیه به ترک سیگار توسط مادر یا پدری است که در دوران بارداری سیگار را ترک می‌کند.

محققان خاطرنشان کردند که نتایج با مطالعات قبلی که نشان می‌داد اگر مادران در دوران بارداری به طور منظم ورزش کنند، عملکرد ریه‌های نوزادان قوی‌تر است، تطابق دارد.

«اما-ریتا موساکا»، محقق ارشد و دانشجوی دکترای دانشگاه فنلاند شرقی، گفت: «این اولین بار است که ما ارتباط بین ورزش مادر و ایجاد آسم در کودک را مشاهده می‌کنیم.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۰۰۰ جفت مادر و فرزند در فنلاند را تجزیه و تحلیل کردند.

از مادران پرسیده شد که آیا در دوران بارداری ورزش کرده‌اند و چند بار ورزش کرده‌اند. رایج‌ترین تمرین‌ها پیاده‌روی (۳۴%)، دویدن (۳۲%)، تمرینات قدرتی (۲۹%) و کلاس‌های تمرین گروهی یا تمرین در خانه (۲۲%) بود.

نتایج نشان داد مادرانی که فرزندانشان آسم داشتند کمتر از سه بار در هفته ورزش می‌کردند.

موساکا در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «یافته های ما قویاً نشان می‌دهد که ورزش مادر در دوران بارداری تأثیر مثبت مستقلی بر جنین و سلامت بعدی کودک دارد.»

وی افزود: «نتایج راه جدیدی را برای محافظت از کودکان در برابر آسم قبل از تولد باز می‌گشاید.»

موساکا گفت: «تا به امروز، اجتناب از دود سیگار در دوران بارداری یکی از تنها راه‌های مؤثر برای کاهش خطر ابتلاء به آسم در کودک بوده است. بنابراین، جالب است که ورزش در حد متوسط مادر در دوران بارداری ممکن است اثر محافظتی به همان اندازه قوی بر خطر آسم کودک داشته باشد.»

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه نشان نداد که افزایش ورزش بیش از سه بار در هفته خطر ابتلاء به آسم را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: