۰

اعزام سامانه تاد و نیروی اضافی برای حفاظت از اسرائیل

رویترز نوشت: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: به منظور تقویت دفاع هوایی این کشور پس از حملات موشکی ایران، نیروهای آمریکایی را همراه با یک سیستم ضد موشکی پیشرفته به اسرائیل می فرستد.
کد خبر: ۲۹۹۳۱۷
۱۰:۳۴ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز | پنتاگون از اعزام نیروی بیشتر و سیستم اضافی دفاع موشکی برای حفاظت از اسرائیل و دیگر متحدان آمریکا خبر داد. جو بایدن رییس جمهور آمریکا هم از این حرکت استقبال کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، رویترز نوشت: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: به منظور تقویت دفاع هوایی این کشور پس از حملات موشکی ایران، نیروهای آمریکایی را همراه با یک سیستم ضد موشکی پیشرفته به اسرائیل می فرستد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این خبر گفت که این اقدام به منظور دفاع از اسرائیل انجام شده است. از سوی دیگر ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، این استقرار را بخشی از «تمهیدات گسترده‌تر ارتش آمریکا در ماه‌های اخیر» برای حمایت از اسرائیل و دفاع از پرسنل آمریکایی در برابر حملات ایران و گروه‌های مورد حمایت ایران توصیف کرد.

آگاهان به امور خاورمیانه استقرار این سیستم موشکی که گفته شده از نوع تاد است را غیرمعمول ارزیابی می‌کنند چون تاکنون آمریکا از استقرار سیستم موشکی و نیرو در داخل خاک (اشغالی) اسرائیل خودداری می‌کرد اما اکنون این نیروها را درون اسرائیل به کار گرفته است.

سامانه دفاعی منطقه ای ارتفاع بالا یا تاد، بخش مهمی از سیستم های لایه لایه دفاع هوایی ارتش ایالات متحده است و به دفاع ضد موشکی اسرائیل می افزاید. یک باتری تاد معمولاً به حدود ۱۰۰ نیرو برای کار نیاز دارد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه هشدار داد که ایالات متحده با استقرار این سیستم موشکی و نیروهایش در اسرائیل، جان نیروهای خود را به خطر می اندازد. عراقچی در پیامی در ایکس نوشت: در حالی که در روزهای اخیر تلاش های زیادی برای مهار یک جنگ همه جانبه در منطقه خود انجام داده ایم، به صراحت می گویم که ما هیچ خط قرمزی در دفاع از مردم و منافع خود نداریم.

خبرهای رسیده از تقابل ایران و اسرائیل حاکی از آن است که بایدن به اسرائیل هشدار داده که به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران حمله نکند. به نظر می‌رسد این هشدار باعث شده اسرائیل پاسخ احتمالی خود به حمله موشکی ایران تنظیم کند.

گفتنی است تاد توسط شرکت لاکهید مارتین برای سرنگونی موشک های بالستیک کوتاه، متوسط ​​و میان برد طراحی شده است و سابقه استقرار این سامانه دفاع موشکی در اسرائیل به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: