۰

آخرین وضعیت حمله زمینی اسرائیل به لبنان

الاخبار همچنین نوشت: در حالی که فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی آمار دقیقی درباره تلفات ارتش این رژیم در جریان حمله زمینی به لبنان اعلام نمی کند و در میانه سردرگمی ها در این خصوص، سخنگوی ارتش این رژیم دیروز(دوشنبه) گفت: «از آغاز مانور زمینی، ۹ سرباز ارتش کشته شده و ۸۶ تن نیز مجروح شده اند که حال شانزده تن از آنها وخیم است.»
کد خبر: ۲۹۹۰۶۵
۱۱:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز | الاخبار نوشت: مقاومت اسلامی در پنج روزی که از حمله زمینی اسرائیل به لبنان می گذرد، موفق شده است حدود ۱۵۰ افسر و سرباز اسرائیلی از یگان های نخبه را کشته و زخمی کرده و آنها را از روند خدمت رسانی خارج کند.

به گزارش «شیعه نیوز»، الاخبار همچنین نوشت: در حالی که فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی آمار دقیقی درباره تلفات ارتش این رژیم در جریان حمله زمینی به لبنان اعلام نمی کند و در میانه سردرگمی ها در این خصوص، سخنگوی ارتش این رژیم دیروز(دوشنبه) گفت: «از آغاز مانور زمینی، ۹ سرباز ارتش کشته شده و ۸۶ تن نیز مجروح شده اند که حال شانزده تن از آنها وخیم است.»

با این حال رسانه های رژیم صهیونیستی آمارهای متفاوتی را از تلفات ارتش خود در نبرد زمینی با مقاومت لبنان اعلام کرده اند. سایت «والا» به نقل از بیمارستان زیف در شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی نوشته است که «تنها همین بیمارستان در روزهای اخیر، ۱۱۰ مجروح را پذیرش کرده است که براثر تشدید درگیری ها و پرتاب موشک و پهپاد زخمی شده بودند.»

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: این در حالی است که هیچ کس آمار و ارقام بیمارستان رامبام در حیفا را که آماده ترین بیمارستان برای رسیدگی به مجروحان و کشته شدگان ارتش اسرائیل در جبهه شمالی است، اعلام نکرده است.» در پنج روزی که از عملیات زمینی گذشته، بیمارستان های شمال روزانه پذیرش مجروحان را اعلام می کنند و بالگردهای نظامی در حال تخلیه مجروحان و اعزام آنها به این بیمارستان ها مشاهده شده است و این موضوع فرضیه مربوط به کتمان آمار و ارقام تلفات توسط ارتش اسرائیل را تقویت می کند.

با بررسی اطلاعیه های شهرکها، بیمارستان ها، ارتش و رسانه های اسرائیلی به این نتیجه می رسیم که مسلما کشته و زخمی شدگان ارتش دشمن در عملیات زمینی که پنج روز از آن می گذرد، بیش از ۱۵۰ تن تایید شده است وحال بیست تن از آنها وخیم است.

از سوی دیگر، رسانه های اسرائیلی دیروز در واکنش به تلفات بالای سربازان ارتش این رژیم در جنوب لبنان نوشته بودند که «چرا ارتش اسرائیل سربازان را به منازل می فرستد در حالی که می تواند از طریق بمباران هوایی به راحتی آنها را ویران کند.»

در میدان نیز از عصر دیروز(دوشنبه) می توان گفت که محورهای اصلی که دشمن از ۵ روز پیش برای نفوذ در آن تلاش می کند، در روستاهای مرزی کفرکلا، العدیسه (بخش مرجیون)، مارون الراس، یارون(منطقه بنت جبیل) وچهار شهرک این منطقه متمرکز است و نیروهای دشمن موفق به پیشروی به داخل شهرها نشدند و همچنان نیروهای پیاده زبده خود را برای نفوذ به حومه روستاها تحت فشار قرار می‌دهند، جایی که یا در کمین‌های مقاومت می‌افتند یا در معرض آتش شدید قرار می‌گیرند و مجبور می شوند دوباره نیروهای خود را به عقب برگردانند .

روزنامه مذکور ادامه داده است: ارتش اشغالگر عمداً عکس ها و فیلم هایی را منتشر کرده است که افسران و نیروهای خود را در مکان ها و تونل هایی در اماکنی نشان می دهد که فقط ده ها متر از مرز فاصله دارند. این موضوع را منابعی در ارتش لبنان و نیروهای یونیفل به الاخبار تأیید کردند، در حالی که تانک های دشمن در معرض موشک های ضد تانک قرار گرفتند که منجر به آتش سوزی و زخمی شدن افراد داخل آن شده است و آخرین آنها که یک تانک مرکاوا بود که در حین پیشروی به سمت ارتفاعات البت در سفارت مارون مورد اصابت قرار گرفت.

در ساعات اخیر مشخص شده است که درگیری های شدیدی در حومه شهرک العدیسه در جریان است. و تلاش یک نیروی پیاده اسرائیلی برای پیشروی به سمت محوطه شهرداری در شهرک العدیسه ناکام مانده و رزمندگان مقاومت با آنها درگیر شدند که منجر به انفجار مهیبی در نیروهای پیشروی کننده شد و مجبور به عقب نشینی همراه با شماری کشته و مجروح شدند. پس از مدت کوتاهی، سربازان دشمن مجددا سعی کردند به سمت اطراف شهرداری پیشروی کنند، اما مورد حملات سنگین مسلسل و گلوله قرار گرفتند و درگیری تا مدت ها ادامه یافت.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: