۰

بازجویی دادستانی تایوان از ۴ نفر در رابطه با پیجرهای منفجره شده در لبنان

وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «منابع امنیتی گفتند که اسرائیل مسئول این انفجارهای رادیویی است که درگیری فزاینده با گروه حزب الله لبنان را تشدید کرد در حالیکه اسرائیل دخالت خود را نه تایید و نه رد کرده است».
کد خبر: ۲۹۸۵۱۸
۰۸:۵۶ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز | دادستانی تایوان روز پنجشنبه اعلام کردکه تاکنون از چهار شاهد در تحقیقات خود در مورد یک شرکت تایوانی مرتبط با دستگاه‌های پیجر که هفته گذشته در لبنان منفجر شد، بازجویی کرده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «منابع امنیتی گفتند که اسرائیل مسئول این انفجارهای رادیویی است که درگیری فزاینده با گروه حزب الله لبنان را تشدید کرد در حالیکه اسرائیل دخالت خود را نه تایید و نه رد کرده است».

به گفته این منابع؛‌ اینکه چگونه و چه زمانی مواد منفجره در پیجرها کار گذاشته شد و چه زمانی آنها را از راه دور منفجر کردند، یک معمای حل نشده باقی مانده است. جست‌وجوی پاسخ‌ها مستلزم تحقیقات در تایوان، بلغارستان، نروژ و رومانی است.

این در حالی است که Gold Apollo، مستقر در تایوان، ساخت دستگاه‌های مورد استفاده در حمله به لبنان را رد کرد و همچنین دولت تایوان گفت که پیجرها ساخت تایوان نیستند.

هفته گذشته، این دادستان از رئیس و موسس Gold Apollo، Hsu Cheng Kuang، و Teresa Wu، تنها کارمند شرکتی به نام Apollo Systems بازجویی کرده‌ است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: