۰

واکنش‌ها به سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل

سخنرانی مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عرب زبان داشت.
کد خبر: ۲۹۸۴۸۴
۱۲:۱۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز»، سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل با واکنش رسانه های داخلی و خارجی روبرو شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنرانی مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عرب زبان داشت.

شبکه «الجزیره» قطر به طور ویژه به بازتاب جدی و لحظه‌ای سخنان رئیس جمهور ایران پرداخت و تاکید او بر ضرورت توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان را برجسته کرد.

الجزیره به نقل از پزشکیان گزارش داد: ما خواهان صلح برای همه هستیم و برای رفتن به جنگ و اختلاف با هیچ طرفی تلاش نمی‌کنیم.

الجزیره در ادامه به پوشش اظهارات رئیس جمهور ایران درباره پرونده هسته‌ای و تاکید وی بر ضرورت عمل کردن طرف‌های مختلف به تعهداتشان پرداخت.

شبکه‌های سعودی «العربیه» و «الحدث» نیز به طور ویژه به پوشش اظهارات پزشکیان پرداختند.

این دو شبکه سخنان رئیس جمهور درباره تجاوزها به نوار غزه و لبنان را برجسته کرده و به نقل عبارت «بدون پاسخ نماندن» تروریسم رژیم صهیونیستی در لبنان از وی پرداختند.

این دو شبکه همچنین در ادامه به نقل از پزشکیان تاکید کردند: ایران آماده بهبود روابط خود با تمام جهان است.

شبکه العربیه در این باره، نوشت: «مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، اعلام کرد که کشورش برای همکاری با کشورهای ذیربط در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ «برجام» آمادگی دارد».

سخنرانی رئیس جمهور ایران همچنین توجه ویژه رسانه‌های لبنان و در راس آنها پایگاه خبری «العهد»، شبکه «المنار»، شبکه خبری «المیادین» و سایت «النشره را به همراه داشت.

رسانه‌های لبنان نیز بخش سخنان پزشکیان درباره جنگ غزه و تجاوزها به لبنان را برجسته کردند.

شبکه المنار در این باره به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: تجاوزها به نوار غزه باید متوقف شود و نباید جامعه بین‌المللی در برابر کشتار جاری در لبنان سکوت کند.

رسانه‌های عراق نیز به بازتاب ویژه سخنرانی پزشکیان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل پرداختند.

شبکه خبری «العهد» عراق به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل؛ تنها راه پایان دادن به کابوس هفتاد ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان، بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

شبکه «بغداد الیوم» نیز گزارش داد: «مسعود پزشکیان در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی دانشمندان و مهمانان ما را در سرزمین ما ترور کرده و از داعش و تروریست‌ها حمایت می‌کند. ایران از جنبش‌های آزادی‌خواه حمایت می‌کند. جامعه جهانی باید فورا خشونت را متوقف کند و هرچه زودتر آتش بسی دائمی برقرار و وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان، پیش از آنکه منطقه و جهان را به آتش بکشاند، متوقف شود».

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: