۰

نمایشگاه عکس وسایل منسوب به پیامبر(ص) در کربلا

موزه آستان حسینی(ع) به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) نمایشگاه عکس از وسایل شخصی منسوب به پیامبر اکرم(ص) را برگزار کرده که تا ۲۲ ربیع‌الثانی برابر با ۵ آبان پذیرای استقبال‌کنندگان خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۸۴۴۳
۱۵:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز | ۱۷ قطعه عکس از وسایل منسوب به پیامبر اکرم(ص) در نمایشگاه «مجموعه‌های رسول اکرم(ص) در موزه‌های اسلامی» حرم حسینی کربلای معلی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، موزه آستان حسینی(ع) به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) نمایشگاه عکس از وسایل شخصی منسوب به پیامبر اکرم(ص) را برگزار کرده که تا ۲۲ ربیع‌الثانی برابر با ۵ آبان پذیرای استقبال‌کنندگان خواهد بود.

این مجموعه دربردارنده وسایلی منسوب به پیامبر اکرم(ص) است که در موزه‌های کشورهای مختلف به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس وسایل منسوب به پیامبر(ص) در کربلا

سعید رشید زمزم، معاون اداره موزه حرم مطهر امام حسین(ع) با بیان اینکه حرم مطهر امام حسین(ع) همواره در مناسبت‌های مختلف به برگزاری نمایشگاه اقدام می‌کند افزود: امسال ۱۷ تصویر از لوازم منسوب به پیامبر اکرم(ص) مقابل تل زینبیه با نام «مجموعه‌های رسول اکرم(ص) در موزه‌های اسلامی» به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه عکس وسایل منسوب به پیامبر(ص) در کربلا

این تصاویر، شامل وسایل پیامبر چون عمامه شریف ایشان، نامه‌هایی که به پادشاه بحرین و خسرو نوشته شده است، ظرفی که از آن آب می‌نوشیده، شمشیرهایی که متعلق به او بوده است، خرقه‌ پیامبر، تصویر مویی از ریش شریفش، شمشیر به دست آمده با غلاف و تصویری از رد پایش، کمانی که با آن جنگید، کوزه آبی که استفاده کرده، مهر او که عبارت «محمد رسول الله» بر آن حک شده، صندل‌ها و لباس مبارک منسوب به ایشان و سرمه‌ای است که به چشم‌هایشان می‌زدند.

 

این نمایشگاه از ۱۵ ربیع‌الاول آغاز شده و تا ۲۲ ربیع‌الثانی ادامه دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند این تصاویر را مشاهده کنند.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: