۰

حمایت وزرای خارجه کشور‌های عربی از لبنان

در جریان نشست مشورتی سالانه شورای اتحادیه عرب، وزرای خارجه کشورهای عربی بر همبستگی کامل خود با دولت و مردم لبنان در برابر تجاوزات خطرناک رژیم صهیونیستی علیه این لبنان تاکید کردند.
کد خبر: ۲۹۸۴۱۶
۱۱:۱۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز | وزرای خارجه کشور‌های عربی نسبت به عواقب تجاوز گسترده علیه لبنان با توجه به تحولات اخیر که می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود، هشدار دادند.

به گزارش «شیعه نیوز»، در جریان نشست مشورتی سالانه شورای اتحادیه عرب، وزرای خارجه کشورهای عربی بر همبستگی کامل خود با دولت و مردم لبنان در برابر تجاوزات خطرناک رژیم صهیونیستی علیه این لبنان تاکید کردند.

براساس گزارش المیادین، وزرای خارجه کشورهای عربی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان را به شدت محکوم کردند. آنها همچنین حمایت کامل خود را از لبنان در مقابله با این تجاوز اعلام کردند و اسرائیل را مسئول این تشدید تنش خطرناک دانستند.

این وزرا نسبت به عواقب تجاوز گسترده علیه لبنان با توجه به تحولات اخیر هشدار دادند و اعلام کردند که این حملات رژیم صهیونیستی می‌تواند منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه شود و تهدیدی برای امنیت و ثبات کل منطقه است.

وزیران بر اهمیت هماهنگی با کشور‌های عضو گروه اسلامی طی روز‌های آتی به منظور ارائه پیامی روشن به جامعه جهانی مبنی بر لزوم توقف فوری جنگ تجاوزکارانه اسرائیل، توافق کردند.

نشست مشورتی سالانه شورای اتحادیه کشور‌های عربی در سطح وزرای خارجه در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

شایان ذکر است رژیم صهیونیستی به تجاوزات گسترده خود به لبنان ادامه می‌دهد به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت این کشور، تعداد شهدا به ۴۹۲ نفر و تعداد مجروحان به حدود ۱۶۴۵ نفر رسیده است. این وزارتخانه از سویی دیگر اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تاکنون منجر به شهادت ۳۵ کودک و ۵۸ زن شده است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: