۰

آموزش به گروه تروریستی هیئت تحریرالشام توسط کی‌یف

به گفته این منبع آنها بین تاسیسات تولیدی در شهر ادلب و منطقه جسر الشغور پخش شده‌اند. این مربیان در حال آموزش تولید و نوسازی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین هستند.
کد خبر: ۲۹۸۱۱۶
۱۰:۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

شیعه نیوز | یک منبع آگاه سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: گروهی متشکل از ۲۵۰ نفر از مربیان ارتش اوکراین برای آموزش شبه نظامیان گروه تروریستی هیئت تحریرالشام در زمینه تولید و نوسازی پهپادها وارد استان ادلب در شمال سوریه شدند.

به گزارش «شیعه نیوز»، این منبع گفت: اطلاعات تایید شده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه تعداد مربیان اوکراینی که قبلاً به ادلب رسیده‌اند به ۲۵۰ نفر رسیده است.

به گفته این منبع آنها بین تاسیسات تولیدی در شهر ادلب و منطقه جسر الشغور پخش شده‌اند. این مربیان در حال آموزش تولید و نوسازی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین هستند.

پیش از این نیز یک رسانه ترکیه‌ای به نقل از منابعی گزارش داد دولت اوکراین با نمایندگانی از «هیئت تحریرالشام» در سوریه مذاکراتی را برگزار کرده تا نیروهایی را از این گروه تروریستی برای مبارزه علیه روسیه جذب کند.

روزنامه «آیدینلیک» با استناد به منابعی آگاه نوشت: «دولت کی‌یف همانطور که پیشتر مشخص شد برای انجام عملیات مخفیانه علیه نیروهای روسی با پ.ک.‌ک/ پ.ی.د در سوریه همکاری می‌کرد، اکنون با تروریست‌های هیئت تحریرالشام که ادلب را اشغال کرده‌اند، روابط برقرار کرده است.»

این روزنامه در ادامه گزارش تاکید کرد: «طی ماه‌های اخیر یک هیئت اوکراینی به ادلب سفر کرده و با رهبران هیئت تحریرالشام دیداری را انجام داده است.»

این روزنامه ترکیه‌ای هم‌چنین نوشت: «اوکراین ۷۵ پهپاد را در ازای آزادی تعدادی از شبه‌نظامیان تندرو ضدروسی هیئت تحریرالشام به این گروه پیشنهاد داده است.»

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: