۰

بازگشایی دو مسجد تاریخی در تاتارستان

مسجد تاریخی «نوو اسلوبودسکایا» در شهر قازان پس از بازسازی و نصب گلدسته جدید با حضور «شیخ فریت سلمان» امام جماعت مسجد نوواسلوبودسکایا و «ایوان گوشین» رئیس کمیته حفاظت از میراث فرهنگی و «البرت درژیزوف» رئیس بخش ارتباط با انجمن‌های مذهبی و سایر مقامات افتتاح و بازگشایی شد.
کد خبر: ۲۹۷۶۹۲
۱۱:۳۹ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

شیعه نیوز | دو مسجد تاریخی در شهرهای قازان و توکایفسکی پس از مرمت و بازسازی با حضور شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی و اجتماعی و ساکنان این مناطق افتتاح شدند.

به گزارش «شیعه نیوز»، مسجد تاریخی «نوو اسلوبودسکایا» در شهر قازان پس از بازسازی و نصب گلدسته جدید با حضور «شیخ فریت سلمان» امام جماعت مسجد نوواسلوبودسکایا و «ایوان گوشین» رئیس کمیته حفاظت از میراث فرهنگی و «البرت درژیزوف» رئیس بخش ارتباط با انجمن‌های مذهبی و سایر مقامات افتتاح و بازگشایی شد.

تاریخ ساخت این مسجد به سال ۱۸۰۱-۱۸۰۵ برمی گردد. این مسجد یکی از مکان‌های میراث اسلامی و فرهنگی به شمار می‌آید. این مسجد با سبک معماری تاتاری و بلغاری قرون وسطی و سبک معماری کلاسیک متمایز شده است.

مساحت مسجد نوو اسلوبودسکایا ۱۴۶۶ متر مربع است و از دو طبقه تشکیل شده است که در طبقه دوم یک نمازخانه برای مردان و در طبقه اول یک نمازخانه برای بانوان با ورودی مجزا قرار دارد.

همچنین ساختمانی مجزا برای وضو، غذاخوری و واحد گرمایش وجود دارد.

ایوان گوشین، رئیس کمیته حفاظت از میراث فرهنگی، گفت: جمهوری تاتارستان دارای صدها مکان میراث اسلامی و فرهنگی است.

وی بر اهمیت مسجد نوو اسلوبودسکایا تاکید کرد که مرمت آن از سال گذشته با حمایت مالی نیکوکاران آغاز شده است.

در همین حال، مسلمانان منطقه «توکایفسکی» تاتارستان مسجد روستای «ورکنه سویک» را پس از مرمت با حضور«انصاف سوبانوف» امام جماعت این شهر و تعدادی از شخصیت‌های مذهبی افتتاح کردند.

مساحت این مسجد ۱۶۰ متر مربع است و متشکل از یک طبقه به همراه کلاس‌هایی برای برگزاری دوره های علمی و آشپزخانه برای تهیه غذا و وضوخانه مدرن است. گنجایش این مسجد ۵۰ تا ۶۰ نفر است.

در شهر توکایفسکی ۵۸ مسجد وجود دارد که به طور مداوم فعالیت می کنند.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: