۰

قدرت‌گیری داعش در توانایی مالی و لجستیکی

مقام سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد، در گزارشی گفته که شاخه خراسان داعش ماه گذشته توانایی‌های مالی و لجستیکی خود را بهبود بخشیده و استخدام افراد در این گروه نیز ادامه یافته است.
کد خبر: ۲۹۶۴۷۰
۱۰:۲۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

شیعه نیوز | ولادیمیر ورونکوف، رییس دفتر ضدتروریسم سازمان ملل متحد، نسبت به قدرت‌گیری دوباره داعش در افغانستان و بخش‌هایی از آفریقا هشدار داده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، این مقام سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد، در گزارشی گفته که شاخه خراسان داعش ماه گذشته توانایی‌های مالی و لجستیکی خود را بهبود بخشیده و استخدام افراد در این گروه نیز ادامه یافته است.

او به شورای امنیت اضافه کرده است: «ما باید متحد شویم تا افغانستان بار دیگر به یک کانون تروریسم تبدیل نشود.»

او همچنان خاطرنشان کرده است که به رغم تلاش‌های ضد تروریسم، داعش به مقاومت و پایداری خود ادامه داده‌ است و از ناحیه این گروه خطر حملات خارجی وجود دارد.

در گزارش ورونکوف آمده است که عاملان حملات داعش در کرمان ایران در ۳ جنوری و کروکاس سیتی روسیه در ۲۲ مارچ نیز از افغانستان و کشورهای همسایه هدایت شده‌ بودند.

این مقام سازمان ملل، فعالیت‌های طالبان در مورد مبارزه با داعش و از بین بردن پایگاه‌های آن را «ادعا» توصیف کرده است.

ولادیمیر هشدار داده است که بخش‌هایی از آفریقا نیز همچنان کانون فعالیت داعش است که سبب بی‌ثباتی در این قاره می‌شود.

این در حالی است که طالبان همواره حضور داعش در افغانستان را یا انکار کرده و یا هم گفته‌اند که این گروه در معرض نابودی قرار دارد، هرچند اوایل سال جاری داعش چندین حمله مرگبار در شهرهای مختلف کشور انجام داده است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: