۰

کرونا آرام آرام جان می گیرد

در حالی که کرونا ویروس در کشور همچنان و آرام آرام جان می گیرد، مسئولان نباید فقط به توصیه های بهداشتی و اظهار نظر در خصوص نبود اقلام بهداشتی بسنده کنند.
کد خبر: ۲۱۸۸۹۰
۱۴:۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، کرونا بی سروصدا مسیر ۶ هزار کیلومتری چین تا ایران را طی کرد و به قم آمد و آرام آرام و جلوی چشم مسئولین به سایر استانهای کشور رسید، با گسترش کرونا، ستاد ملی کرونا شکل گرفت و چند مصوبه را تاکنون می توان از دستاورد های این ستاد برشمرد، علیرغم تشکیل این ستاد هنوز بسیاری از مسئولین می گویند کرونا رفتنی است و نباید مردم را ترساند، گویی خود مسئولین هنوز نمیدانند در مواجهه با کرونا باید چه رویکردی اتخاذ کنند.

هر روز حوالی ساعت ۱۴ «کیانوش جهانپور» رییس روابط عمومی وزارت بهداشت، پشت دوربین شبکه خبر می آید و آمارهای مبتالایان و افراد فوت شده و بهبود یافتگان کرونا را به اطلاع می رساند، و طبق پیش بینی های مسئولان وزارت بهداشت تاکید دارد که در روزهای آتی روند ابتلا صعودی خواهد بود.

آغاز بسیج ملی مبارزه با کرونا می تواند نکات مثبتی را به همراه داشته باشد و باید در صورت اجرای دقیق آن منتظر دستاوردهای آن باشیم اما برخی از مسئولین آن را در حد بسیج ملی فشار خون می دانند ولی این دو طرح تفاوت های بسیاری دارد و اگر آن را در قامت بسیج ملی فشار خون برنامه ریزی کرده باشند، نباید انتظار معجزه را از آن داشت.

توصیه به نرفتن به مسافرت در روزهای کرونایی از سوی مسئولین وزارت بهداشت به مردم آنچنان که باید اثر بخش نبوده است، لازم است تا برای کنترل ویروس کرونا قوانین و مقرارت بازدارنده ای وضع شود، از لحاظ فرهنگی باید روی مردم کار کرد هنوز خود مسئولین می گویند نباید ترسید، فوت بر اثر کرونا از آنفولانزا کمتر است، ولی باید دید این مقایسه درست است، کدام اپیدمی آنفولانزا توانسته است اینقدر در دنیا هراس افکنی کند و باعث شود تا کشورهای دنیا برای مقابله با آن تمام همت خود را به کار گیرند.

باید بدانیم فقط ارائه چند هشدار و توصیه هایی مبنی بر شست و شوی مرتب دستها نمی تواند ویروس کرونا را در کشور از بین ببرد، هرچند در سالهای اخیر تعداد قابل توجهی تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شده است ولی باید بدانیم که تعداد تختهای بیمارستانی همچنان از وضعیت قابل قبولی برخوردار نیست و در کنار آن نیز کادر درمانی جایگزین برای پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با این بیمار هستند، وجود ندارد و نباید اجازه داد تا همین نیروها فرسوده شوند.

در روزهای اول تایید وجود کرونا در کشور ماسک، ژلهای بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده نایاب شد و مسئولین وعده می دادند تا چند روز آتی کمبود ها برطرف می شود، ولی هنوز داروخانه ها محصولات کرونایی ندارند و آنچه که از محتکران به دست می آید نیز معلوم نیست در کجا مصرف می شود، و چه سرنوشتی پیدا می کند.

وزارت بهداشت نباید در این روزهای حساس تنها بماند و تمام سازمانها باید به یاری این وزارتخانه بشتابند و در کنار آن باید یا مردم را مجاب کرد و یا وادار تا از رفتارهایی که منجر به گسترش کرونا ویروس می شود دست بردارند تا بتوان آن را کنترل کرد، هم اکنون تهران خود به اصلی ترین کانون شیوع کرونا تبدیل شده است ولی برخلاف بسیاری از استانها که به درستی ورود گردشگران را ممنوع کرده اند راههای تهران فعلا به روی همه باز است که همین باعث می شود تا کرونا به سایر شهرهایی که تاکنون پاک بوده اند برسد.

 

در حالی که کرونا ویروس در کشور آرام آرام جان می گیرد، تکیه کردن به چند توصیه بهداشتی و اظهار نگرانی کردن از نبود ماسک و ژل چندان راهگشا نیست.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: