۰

کویت همه شهروندانش را از ایران خارج می کند

«شیخ باسل الصباح» وزیر بهداشت کویت گفت: همه مسافران هواپیمای کویتی که از مشهد ایران وارد این کشور شد، از صحت و روحیه بالایی برخوردارند و هیچ نشانه ای از ویروس کرونای جدید در آنها دیده شده است.
کد خبر: ۲۱۷۴۳۰
۱۱:۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «شیخ باسل الصباح» وزیر بهداشت کویت گفت: همه مسافران هواپیمای کویتی که از مشهد ایران وارد این کشور شد، از صحت و روحیه بالایی برخوردارند و هیچ نشانه ای از ویروس کرونای جدید در آنها دیده شده است.

الصباح پس از ورود اولین هواپیمای حامل شهروندان کویتی بازآمده از ایران گفت: براساس ترتیبات انجام شده، اولین مسافران که ۱۳۰ نفر هستند از ایران وارد کویت شدند.

او بیان کرد: به زودی و در ساعات آتی ۵ هواپیمای دیگر حامل شهروندان کویتی از ایران وارد کشور خواهد شد.

وزیر بهداشت کویت با تاکید بر اینکه همه تدابیر پیشگیرانه برای معاینه مسافران و پیشگیری از شیوع این بیماری واگیردار اتخاذ شده، خاطرنشان کرد: همه مسافران به زودی قرنطینه خواهند شد و معاینات لازم از آنها به عمل خواهد آمد.

وی درباره هماهنگی با طرف ایرانی در این خصوص و اینکه آیا مسافران پیش از آمدن به این کشور معاینه شده اند یا خیر، اظهار کرد: طرح بهداشت عمومی که اینجا راه اندازی شده، شامل اعزام کادرهای پزشکی به فرودگاههای ایران است و ما موافقت های ابتدایی را برای حضور آنها در سالن های معاینه شهروندان و تکمیل اقدامات پیشگیرانه و اعطای کارت های بهداشتی به آنها اتخاذ کردیم اما مقامات ایران اجازه این کار را ندادند.

وی افزود: این موضوع باعث خواهد شد که اقداماتی در داخل در سالن های فرودگاهها در پیش گرفته شود.

این مقام کویتی ادامه داد: براساس آمارهای وزارت بهداشت، حدود ۷۵۰ شهروند کویتی به زودی از مشهد وارد کشور خواهند شد و عده دیگری نیز در تهران و شهرهای دیگر ایران هستتند که براساس برنامه از ایران خارج می شوند.

الصباح در پایان اظهار کرد: ما در دو منطقه قرنطینه داریم و در تلاشیم اماکن دیگیری را برای این منظور اختصاص دهیم. همه بیماران به قرنطیه نیاز ندارند؛ ما تنها بیماری را قرنطیه می کنیم که دارای علائم بیماری باشد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: