۰

جنایت ضد انسانی امارات در مسجد ضاله یمن

یک سازمان بین المللی در گزارشی اعلام کرد: نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی، پنج یمنی را در یکی از مساجد استان ضاله در جنوب یمن اعدام کرد، اقدامی که جنایت ضد انسانی به شمار می آید.
کد خبر: ۱۹۲۴۸۵
۱۳:۲۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان بین المللی حقوق بشر و آزادی ها معروف به «سام» که مقر آن در ژنو قرار دارد، در گزارشی پرده از جزئیات یک جنایت که نیروهای تحت حمایت ابوظبی در ژوئن گذشته در یکی از مساجد ناحیه الازارق در استان ضالع در جنوب یمن مرتکب شدند، پرده برداشت.

این سازمان در گزارش خود با عنوان «جنایت در مسجد» آورده است که سربازان متعلق به نیروهای «کمربند امنیتی» که در آژانسی متعلق به دولت امارات و سرمایه این کشور فعالیت می کنند، مرتکب جنایتی خارج از چارچوب قانون شدند و پنج یمنی را در مسجد التوحید بعد از نماز جمعه در روستای «هجره مثعد» در ناحیه الازارق در استان ضالع اعدام کردند.

در این گزارش آمده است که این قربانیان متعلق به خاندان هاشیمه بودند که از زمان های طولانی در این روستا سکونت داشتند و به مذهب شافعی گرایش داشتند.

در گزارش سام آمده است که سخنان 11 شاهد عینی شنیده شد و اتهامات وارده بر نیروهای تحت حمایت امارات براساس اسناد و نامه های رسمی که بیش از 20 برگ است، ادله ها و شواهد کیفری و جنایی و گزارش پزشک قانونی انجام گرفته است.

این سازمان تاکید کرد: براساس مدارک و اسناد رسمی، نزدیک به 12 سرباز نیروهای امنیتی هنگام ادای نماز جمعه ساکنان وارد این روستا شدند و پس از استقرار، به سمت دیوار مسجد التوحید از بیرون تیراندازی کردند.

در این گزارش آمده است که مسلحان هنگامی که ادای نماز ساکنان این منطقه به پایان رسید، در برابر در مسجد ایستادند و به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. در همین زمان، تعدادی از این نیروها، به زور شش نفر از نمازگزاران در این مسجد را به دنبال خود کشیدند و سه نفر از آنها را به روش شنیعی اعدام کردند.

براساس این گزارش، این حادثه یکی از تعداد اعدام های خارج از چارچوب قانون این گروه است که در سطح جنایت ضد انسانی قرار دارد؛ مسئولیت آن برعهده فرمانده شبه نظامیان کمربند امنیتی تحت حمایت امارات است.

این گزارش از نیروهای اماراتی در یمن خواست تا متهمان این جنایت را به مقامات امنیتی و قضایی برای محاکمه تحویل دهند.

همچنین از دولت یمن خواست تا به طور جدی برای انحلال همه تشکیلات امنیتی یا نظامی که ارتباطی با وزارت کشور و دفاع ندارد، اقدامی انجام دهد و امنیت و سلامت جامعه را حفظ کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: