به گزارش «شیعه نیوز»، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی مضحک ایران را متهم کرد میخواهد بر جهان اسلام مسلط شود. به نوشته بلومبرگ، این اظهارات به منزله از میان رفتن احتمال کاهش تنش میان ایران و عربستان است.
وی در مصاحبهای با شبکه سعودی "امبیسی" که نسخه کامل آن سهشنبه شب پخش میشود مدعی شد: «چطور میتوانم با ایران صحبت کنم؟ ... ایران در حال فراهم کردن بستر ظهور امام دوازدهم (مهدی قائم عج) است و میخواهد جهان اسلام را کنترل کند.»
بزرگترین صادرکننده نفت جهان و ایران در دو سوی بحرانهای خاورمیانه – از جمله جنگهای سوریه و عراق -- قرار دارند. از آغاز مداخله عربستان سعودی در یمن نیز 2 سال میگذرد.
محمد بن سلمان که سمت وزیر دفاع عربستان را نیز در اختیار دارد یک سال پیش مدعی شده بود طرفهای متخاصم در جنگ یمن احتمالاً به زودی برای پایان درگیریها به توافق خواهند رسید.
بخشهایی از مصاحبه امشب جانشین ولیعهد عربستان در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است.
ادعای محمدبن سلمان در بخش تسلط ایران بر جهان اسلام بی دلیل نیست زیرا ایران تلاش های زیادی را انجام داده اند، ادعا دارند که ام القری است کسی که چنین ادعای داشته باشد، قطعا در صدد تسلط بر کشور های اسلام خواهد بود، این یک واقعیت است، ممکن است شعارش این نباشد ولی عملا مشاهده می کنیم که ایران بی جهت در سوریه و کشورها دیگر هزینه نمی کند و قطعا اهدافی خاصی را دبنال می کند.
این وعده حق تعالی در قرآن است و رد خور ندارد
این نشانگر ئحشت آل سعود از امام (عج) و مطرح شدن و جهانی شدن نام ایشان است.
به امید ظهور هر چه سریعتر امام (عج)
ان شاء الله هر چه زودتر ظهور آقا امام زمان (عج) برسه و ما در کنار آقا از سربازان و فدائیان آن وجود مقدس باشیم و تمام دنیا به آرامش و امنیت ابدی برسند..
ان شاء الله
جنبه بشارت بخش اينكه با اين اظهار نظر، ريشه تفكرات ضد مهدوي مقامات سعودي بصورت كاملا عريان در منظر همه هويدا شد و حجت بر همگان تمام شد.
جنبه انذار دهنده اين اظهار نظر به ما در ايران (مسئولين و مردم) اين سؤال را نهيب مي زند كه ما در اين 40 سال (كه خدا اين امكان را برايمان فراهم نموده) چقدر به اين مهمترين وظيفه شرعي خود در عصر غيبت امام (عج) عمل كرده ايم؟ واقعا چقدر اولويت اول كشور در برنامه ريزي و اجرا رفع غربت و تنهايي امام (عج) و زمينه سازي عملياتي براي ظهور آن امام منجي بوده است؟ چقدر روز و شب در عبارت علي (ع): صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِیدُ الطَّرِیدُ الْفَرِیدُ الْوَحِید در انديشه و اندوه بوديم و در تدارك مودت آن امام غريب كوشيديم؟ شايد زمان آن باشد كه به پا خيزيم و به عنوان فرزندان آن امام به وظيفه اي كه بر دوش ماست (مودت:همدلي و وفاداري) عمل نماييم.
أولا: ((اخذ (صلى الله عليه وآله) بيد علي فقال : (يخرج من صلب هذا فتى يملأ الارض قسطاً وعدلاً, فاذا رأيتم ذلك فعليكم بالفتى التميمي فانه يقبل من قبل المشرق وهو صاحب راية المهدي))). (الفتاوى الحديثية : 27 لأحمد شهاب الدين بن حجر الهيتمي).
ثانياً: عن أنس بن مالك قال : قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): ( نحن بنو عبد المطلب سادات أهل الجنة انا وحمزة وعلي وجعفر بن أبي طالب والحسن والحسين والمهدي). (ذخائر العقبى للطبري: 15).
ثالثاً: قال : (من أنكر خروج المهدي فقد كفر بما أنزل على محمّد ومن أنكر خروج الدجّال كفر). (فرائد السمطين للشافعي).
رابعاً: قال (صلى الله عليه وآله): ( يلتفت المهدي وقد نزل عيسى بن مريم كانما يقطر من شعره الماء فيقول المهدي: تقدّم فصلّ بالناس . فيقول عيسى : انما اقيمت الصلاة لك فيصلي خلف رجل من ولدي). (الصواعق المحرقة: 98).
خامساً: عن أبي سعيد الخدري قال: قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): (المهدي منّي اجلى الجبهة اقنى الانف يملأ الارض قسطاً وعدلاً كما ملئت جوراً وظلماً ويملك سبع سنين). (مسند أبي داود : 4 / 152).
سادساً: عن أبي سعيد الخدري: ان رسول الله (صلى الله عليه وآله) قال : (يخرج في آخر أمتي المهدي يسقيه الله الغيث وتخرج الارض نباتها, ويعطى المال صحاحاً, وتكثر الماشية وتعظم الامة, ويعيش سبعاً أو ثمانياً يعني حججاً). (المستدرك على الصحيحين : 4 / 557).
سابعاً: عن أبي سعيد الخدري قال: خشينا ان يكون بعد نبينا حدث فسألنا نبي الله (صلى الله عليه وآله) فقال : (ان في أمتي المهدي يخرج يعيش خمساً أو سبعاً او تسعاً) قال : قلنا : وما ذاك؟ قال: (سنين). قال: (فيجيء اليه الرجل فيقول: يا مهدي اعطني اعطني. قال: فيحثى له في ثوبه ما استطاع ان يحمله). (صحيح الترمذي : 2 / 46)
ثامناً: قال (صلى الله عليه وآله) لفاطمة (عليها السلام): (المهدي من ولدك). (أربعين حديث في المهدي لابي نعيم الاصفهاني: الحديث الرابع).
تاسعاً: قال (صلى الله عليه وآله): (اذا نادى مناد من السماء ان الحق في آل محمد فعند ذلك يخرج المهدي). (عقد الدرر للمقدسي الشافعي : الباب السابع).