۰

تروریست‌ها یک شبکه جدید تروریستی جهانی تشکیل داده‌اند

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، گروه‌های تروریستی شناخته شده، یک شبکه تروریستی جدید جهانی تشکیل داده‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۳۹۴
۰۸:۵۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: با توجه به داده‌هایی که به دست آورده‌ایم داعش با سایر گروه‌های تروریستی ارتباط برقرار کرده و با آنها یک شبکه جدید تروریستی تشکیل داده است که هدفشان متحد ساختن نیروها در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: ما اطلاعاتی را درباره این مذاکرات میان داعش و سایر گروه‌ها درباره این ائتلاف احتمالی به دست آورده‌ایم. این گروه‌ها همچنان قدرتمند هستند و منابع کافی را برای انجام اقدامات جنایتکارانه خود در اختیار دارند. رهبران گروه‌های تروریستی نظیر داعش و اعضای باقی مانده از القاعده تاکتیک‌های خود را تغییر داده‌اند.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در ادامه گفت: رهبران بزرگترین گروه‌های تروریست بین‌الملل شامل داعش، جبهه النصره و القاعده تشخیص داده‌اند که در قلمروهای سابق خودشان در حال نابودی هستند و به همین دلیل تاکتیک‌های خود را تغییر داده و به دنبال متحد شدن با یکدیگر هستند. دو گروه از این نیروهای شبه نظامی، اعضای خود را به سایر کشورها می‌فرستند و در حال جابه جایی آنها هستند.

وی ادامه داد: آنها به صورت فعالانه شبه‌نظامیان خود را به افغانستان و یمن و قاره آفریقا منتقل می‌کنند و به دنبال ایجاد پناهگاه‌ها و پایگاه‌هایی برای خود هستند. ما درباره یک شبکه تروریستی جهانی دو فاکتو صحبت می‌کنیم.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه بر اهمیت حذف یا کاهش منابع مناسب برای شبه‌نظامیان اشاره کرد و گفت: کاهش منابع برای مقابله با تروریسم جهانی اهمیت فراوان دارد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: