۰

تظاهرات حامیان صدر در بغداد به خشونت کشیده شد

هزاران تن از حامیان مقتدی صدر در میدان التحریر بغداد تجمع کرده و خواهان انحلال کمیسیون عالی انتخابات و استعفای اعضای شورای این کمیسیون شدند. این در حالی است که خبر می‌رسد این تظاهرات به درگیری کشیده شده است.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۳
۱۵:۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، تظاهرکنندگان عراقی از پارلمان خواستند جلسه‌ فوق‌العاده‌ای را برای انحلال کمیسیون عالی انتخابات برگزار کند. حامیان صدر امروز (شنبه) برای دومین روز به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرکنندگان همچنین خواهان استعفای اعضای شورای کمیسیون عالی انتخابات شدند. این در حالی است که کمیسیون عالی انتخابات سپتامبر آینده را زمان برگزاری انتخابات شورای استان‌ها اعلام کرده است.

نیروهای امنیتی عراق نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که قصد داشتند به سمت منطقه الخضراء بغداد بروند، از گاز اشک‌آور استفاده کردند. درگیری‌هایی نیز میان نیروهای امنیتی عراقی و تظاهرکنندگان رخ داد.

اسکای نیوز در این باره گزارش داد، یک تن در درگیری نیروهای امنیتی عراق و حامیان صدر در اطراف منطقه الخضراء کشته شد.

تظاهرکنندگان از پل سنک برای رفتن به منطقه الخضراء عبور کردند.

این در حالی است که مقتدی صدر در بیانیه‌ای خطاب به تظاهرکنندگان گفت: اگر می‌خواهید برای بیان خواسته‌هایتان درباره تغییر کمیسیون انتخابات و قانون آن به منطقه الخضراء نزدیک شوید، مختارید اما بهتر است امروز از ورود به این منطقه خودداری کنید و تنها مقابل الخضراء تجمع کنید. گزینه ما تا تحقق خواسته‌های شما مسالمت‌آمیز است.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از حامیانش خواست برای تغییر کمیسیون انتخابات و قوانین آن در مقابل منطقه الخضراء تحصن کنند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: